Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, augustus 05, 2016

Een rustdagje tussendoor

Rick staat weer vroeger dan ik op en ik vind dat ik eigenlijk best wel wat langer mag blijven liggen voor de verandering.  Alleen gaat mijn brein dan in volle gang en komt er van alles op me af. 

Gisteravond vertelde Rick me ook net voor het slapengaan dat zijn lievelingstante ver stadium eierstokkanker heeft.  Dat soort nare dingen en Trump, ik geef het maar toe, maken dat ik me niet goed kan ontspannen op het moment. 

Na mezelf eens flink toegesproken te hebben dat ik echt van het moment moet genieten en niet de hele tijd in de toekomst leven sta ik op.  Ik heb toevallig een Libelle in onze badkamer openliggen op een artikel met als titel "Spaar geen centen, maar momenten".  Hoe toepasselijk en waar is dat!

Saskia slaapt nog en Kai is al aan het skypen met Bea als ik beneden kom.  Rick vertrekt naar zijn werk en ik schenk een flinke kop koffie in en maak een paar gepocheerde eieren als ontbijt.  Het is sombertjes buiten dus ik eet binnen terwijl ik wat rondleidingenadministratie bijwerk.

Snickers weet niet over de eekhoorn achter hem, de andere twee wel!

Dan moet ik weer eens aan de elliptical geloven.  Al House Hunters International kijkend en me vergapend aan de mooie huizen op tropische plekken gaat het uur vrij snel.  Als ik klaar ben komt Kai boven water en kondigt aan een stuk te gaan fietsen.  Saskia vertrekt met een heel aardige vriend van haar werk naar de sportschool.

Voor mijn lunch heb ik enorme zin in een Thaise flatbread van Panera.  Ik bestel het online en het staat al klaar om mee te nemen in het restaurant. Thuis zet ik het op het deck en ga mijn handen wassen zodat ik het kan eten.

Dom, dom, dom!!  Als ik weer buiten kom is het flatbread compleet verdwenen!  Beneden in de tuin geniet Cosmo ervan, grrr!! Ik heb geen zin nog iets te gaan halen dus maak maar een paar beschuitjes met smeerkaas en drink een V8 voor mijn "groentes".

Als Kai terugkomt bestellen we een Uber, die ons naar Reston brengt.  Daar heeft Rick kaartjes voor de Star Trek film.  Hij komt ook niet veel later aanlopen.  Alleen is het vandaag "maar" 25 graden en er staat een koel windje.  In de bioscoop is het nog koeler en ik heb al last van mijn spieren.

Omdat ik dus echt te koel gekleed ben zeg ik tegen de mannen dat ik even op zoek ga naar iets om me warm te houden.  Gelukkig zijn er allerlei kledingzaken naast en tegenover de bioscoop.  Ik loop er een aantal in, maar vind niets zo gauw.

Bij White House Black Market word ik echter fantastisch geholpen!  "Ik weet wel iets voor je!", zegt de verkoopster, en laat een ontzettend leuk zwart vest zien wat ik vaker zal dragen.  Ze geeft me ook nog eens 15% korting, echt super service!

De voorfilmpjes zijn nog bezig als ik me lekker warm gekleed bij de mannen voeg.  De film is fantastisch!  Star Trek is nog echt iets uit mijn kindertijd, want mijn vader was een grote fan dus wij keken alle afleveringen.  Waarschijnlijk heb ik er daarom meer mee dan met Star Wars.

De nieuwe Captain Kirk en bemanning zijn goede vervangingen voor de oorspronkelijke "bemanning".  De terugverwijzingen naar de oorspronkelijke serie en vooral "Spock" vind ik ook mooi.  Al met al een heel goede film die ik zeker aanraad als je van het genre houdt.

De mannen hebben zin in een biertje en dat gaan ze bij World of Beer drinken.  Ik houd het bij een glas water, maar geniet met hen van het bord met verschillende worstjes en kaas als snack. Die beschuitjes zijn namelijk allang verteerd!

Bij Barcelona hebben we gereserveerd voor het avondeten.  Dit restaurant is echt authentiek, want veel van de gerechten doen me aan Barcelona denken.  Ik bestel de Catalaanse spinazie met rozijnen en amandel, gegrilde oesters en ik neem een aantal hapjes van gerechten die Rick en Kai hebben besteld.  Ook een lekker stuk 6 maanden oude Manchego kaas met vijgenjam, maar daar nemen we de helft van mee naar huis.

Daar kijken we met zijn allen de openingsceremonie van de Olympisch Spelen.  Dit weekend wordt weer druk dus het was wel even lekker wat te ontspannen vandaag.



5 reacties:

Marion2 zei

Haha, die foto van de katten! Het ziet er gezellig uit.

Ik kende de winkel waar je het vest scoorde niet, maar wat een mooie dingen hebben ze daar. Binnenkort ga ik naar Florida :) en ga dan zeker deze winkel eens opzoeken.

Nina zei

Lekker even een rustig dagje, daar was je vast aan toe. Hoorde Rick pas zo laat op de dag over zijn tante, of kwam het er eerder niet van het jou te vertellen? Rottig tijdstip om verdrietige berichten te verwerken lijkt me.
Lastig voor Kai dat hij het moeilijk vindt zijn aandacht te verdelen. Gaat best ver vind ik om te lezen dat hij ergens langer wil blijven maar dat dan niet doet vanwege een skype-afspraak. Zolang hij dat bijtijds laat weten en het niet elke keer gebeurt... Je moet elkaar ook wat gunnen zou ik denken. Tot hoe lang is hij nog bij jullie?

Anoniem zei

Oh wat jammer dat Cosmo je lekkere sandwich nam, maar echt waar, hij heeft wel er van genoten! Welke taal spreken Kai en Bea, misschien Duits? Met de talen kennis van Kai, is Italiaans de volgende taal die hij leert? Wanneer komt Bea eens naar de U.S., of gaan jullie haar eens in Duitsland ontmoeten?
Groetjes, Ida

Anoniem zei

Ik hoop niet dat Kai 'te lief' is voor Bea.
Wij hebben vrienden, (Nederlandse man, Italiaanse vrouw) en die (zachtaardige) man wordt echt 'bestuurd' door haar. Zal wel iets 'Italiaans zijn.
Marjon

Petra zei

@Marion - Het is inderdaad een leuke winkel, ik zou er ook vaker moeten winkelen.

@Nina - Rick hoorde het inderdaad pas zo laat via zijn vader en nu weten we dat het inderdaad stage 4 eierstokkanker is :(. Kai blijft tot donderdag en houdt zich redelijk staande met Bea ;)

@Ida - Wij hopen eind oktober naar Duitsland te gaan en haar dan te ontmoeten.

@Marjon - LOL, zo lijkt het wel inderdaad