Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, augustus 14, 2016

Gezellig weekendje New Jersey

Zaterdag

Terwijl ik me klaarmaak haalt Rick ontbijt voor ons bij Starbucks.  Dan laden we de tassen en Cosmo in de auto en gaan op weg naar Katja en Kevin in New Jersey.  Katja wilde heel graag dat wij eens zouden meemaken hoe leuk het daar in de zomer is en dit weekend kwam het beste uit, ondanks dat we elkaar net zagen.

Zoals altijd op zomerweekends is er heel veel verkeer op de snelwegen.  Net na Baltimore worden we al ver van tevoren gewaarschuwd voor een ernstig ongeluk op de I-95.  Onze GPS leidt ons dan ook om door het pittoreske oude stadje Havre de Grace in Maryland.

Cosmo slaapt intussen lief op de twee achterstoelen

Daar komen we echter ook vast te staan en al met al verliezen we een uur voor we de Delaware Memorial Bridge over kunnen.  Gelukkig gaat het daarna vlot en om klokslag twee uur rijden we bij Katja voor.
De magen rommelen intussen flink dus na Cosmo binnengebracht te hebben rijden we meteen naar Sunsets.  Ondanks het hete weer, zo'n 34 graden, staat er een lekker briesje en we vragen een tafeltje buiten aan het water.

Als lunch bestel ik het broodje met kreeftsalade wat er prima ingaat!  Ook de anderen smullen van hun eten.  Dit is een erg fijn tentje zo aan het water en we blijven dan ook na het eten nog even genieten.
 
 
Dan gaan we terug naar het appartement en maken ons klaar voor een strandwandeling.  Daarvoor rijden we naar Asbury Park.  Zo dicht aan zee is het veel beter uit te houden dan meer landinwaarts.  Er staat een verkoelende bries, die de hitte verjaagt.

We lopen eerst de gezellige boardwalk af en kopen dan kaartjes, a $7 per persoon, om het strand op te mogen.  Alle plaatsjes in deze omgeving vereisen dat je een strandpas koopt. Hiervan worden onder anderen de lifeguards betaald.

Met onze voeten in het water lopen we een stuk langs zee.  Het is heel druk vandaag, we zijn bepaald niet de enigen, die hier verkoeling zoeken! Helaas begint in het rulle zand mijn knie me weer parten te spelen dus na een half uurtje lopen we terug de boardwalk op.

Kevin en Katja weten hier een leuke bar, Watermark, met zicht op zee.  Hier vinden we nog een comfortabele bank vrij en bestellen drankjes.  Voor de anderen een biertje en ik neem een appelchampagne cocktail, die lekker fris smaakt.  Het is ook wel weer even fijn om in de airconditioning te zitten!

Terug in het appartement frissen we ons op en laten de honden even uit.  Dan leidt Kevin Rick naar het Brielle River House voor ons avondeten. Dit ligt in het plaatsje Brielle en dat vind ik wel toevallig.  Ik zoek het even op en inderdaad is het genoemd naar het Nederlandse Brielle.  Grappig toch!

We moeten even wachten op een tafel op het gezellige en grote deck.  Dan krijgen we er een dichtbij het water, erg leuk.  Dit is een visrestaurant dat ook sushi heeft dus helemaal mijn (en Katja's) ding.  Wij delen dan ook het voorafje met zes oesters en een sushi rol in komkommer gewikkeld.
 
 

Ook als hoofdgerecht bestellen we beiden hetzelfde, de gegrilde tonijnbiefstuk.  Kevin heeft een gigantische bak met nachos met krab.  De helft daarvan neemt hij in een "doggy bag" mee naar huis. Rick kiest een caprese salade en een quesadilla met krab en is daar zo te zien ook zeer tevreden over.  Een goede keus dus, dit restaurant.

Het is al na negenen als we Katja en Kevin weer afzetten.  Wij rijden meteen door naar ons hotel, de Hampton Inn vlakbij.  Dit is een vrij nieuw hotel met een moderne kamer met veel stopcontacten, altijd heel fijn om de diverse electronica op te laden.  We kijken nog even Olympische spelen en gaan dan slapen.

Zondag

Om half acht word ik wakker omdat Kai me allemaal Whatsappjes stuurt van foto's uit Modena waar Bea en hij vandaag waren.  Erg leuk, die echte Italiaanse foto's, maar ik draai me toch nog even om.  Een uurtje later ben ik echter klaarwakker en klets wat met Kai terwijl ik me aankleed.


Rick gaat wat Starbucks koffies halen en dan pakken we alles weer in en gaan op weg naar Katja en Kevin.  Gisteravond heb ik gezegd om half tien op pad te willen en zij zijn keurig op tijd helemaal klaar.

Uitgebreid brunchen in het weekend is iets wat veel Amerikanen graag doen en wij ook vandaag.  Gisteravond is de keuze op Meemom's gevallen, maar daar is de wachttijd maar liefst drie kwartier!  Katja belt gauw naar de Turning Point vlakbij en daar is het maar een kwartier dus zij zet haar naam op de lijst.

Inderdaad zijn we hier al vrij snel aan de beurt.  Het is moeilijk kiezen van de uitgebreide menukaart, maar ik zet mijn zinnen op de kreeft ei Benedict zonder de Hollandaise saus.  Rick heeft ook een Benedict zonder saus, maar die van hem heet Marsala en ziet er bijzonder goed uit. 
Kevin neemt een sandwich met allerlei kazen en bacon en Katja een pannetje met groentes, bacon en gepocheerde eieren.  We laten het ons allemaal goed smaken!  Heel lief trakteert Kevin ons op dit etentje.

Het is dag nummer zoveel van de tweede hittegolf van deze zomer en een vochtige 34 graden, die het doen voelen als bijna veertig.  Toch willen we de honden en vooral Cosmo een goede wandeling geven voor we weer uren in de auto gaan zitten.

Katja weet de juiste plek, want honden mogen in de zomer niet op het strand helaas.  Gelukkig is daar Spring Lake, een meer dicht bij zee, waar een mooi pad langs loopt.  Ook belangrijk is dat het veelal in de schaduw is. 


Al Pokemon Go spelend (m.u.v. Rick) wandelen we langs het water.  Ik krijg vandaag mijn stappen niet bijeen, maar dat geeft niet voor een keer.  Het is ook echt te warm om er een beetje de pas in te zetten.  Ik hoop dat het dinsdag en woensdag tijdens de rondleidingen iets koeler gaat zijn, maar ik heb er een hard hoofd in.

Dan komt alweer veel te snel het moment om afscheid van Katja en Kevin te nemen.  Ik bedenk me dat we ze nu waarschijnlijk tot Thanksgiving niet meer zullen zien.  Dat is weer best lang, maar het is niet anders. 

Via Waze rijden Rick en ik een andere weg terug die de Delaware Memorial Bridge vermijdt.  Dit is heel handig om te weten, want daar staan vrijwel altijd files, vandaag dus ook.  De Comodore Barry brug, die we nu overrijden, is niet ver van Philadelphia wat we in de verte zien liggen.

Eenmaal in Delaware stoppen we bij een van de plaza's.  Rick laat Cosmo uit, terwijl ik een drankje en snack haal en daarna wacht ik met Cosmo in de schaduw op Rick.  Cosmo heeft intussen heel veel bekijks wat hij prima vindt.
Tegenwoordig kun je bijna overal stroopwafels kopen!
De spookachtige Mormoonse tempel langs de Washington ringweg

De rest van de rit naar huis verloopt zonder avonturen.  Af en toe komen we in langzaamrijdend verkeer terecht, maar gezien hoe druk het kan zijn valt het alles mee.  Tegen zessen rijden we onze oprit weer op.

Als avondeten bestellen we makkelijk Chinees en natuurlijk kijken we weer Olympische spelen.  Het was zo een erg leuk weekend en natuurlijk weer omgevlogen!  De zomer gaat me veel te snel, maar we hebben net onze reis naar Europa geboekt dus ook weer iets om naar uit te kijken in de herfst.

7 reacties:

Anja L. zei

Wel lekker dat jullie in ieder geval naar Katja en Kevin kunnen voor een weekend. Het is wel een tijd rijden maar het is te doen. Gezellig hoor zo'n weekendje.
Grappig dat je zelfs in Amerika een Brielle hebt, die Nederlanders kwamen toch overal.
Hier is het nog steeds wachten op de zomer, we krijgen steeds een paar dagen en dan is het weer voorbij.
Gelukkig ga in bijna op vakantie. We gaan naar Straatsburg, ik ben benieuwd naar die stad.
Fijne maandag.

Anoniem zei

Wat een leuk weekend bij Katja en Kevin. Zon en strand zijn altijd top.
Is Kevin al meer gewend aan de dieren?
Ik zag al op Facebook dat jullie een leuke trip door Europa gaan maken.
Groetjes, Bea

Unknown zei

Leuk weekend!!
Betalen om het strand op te mogen vind ik echt onvoorstelbaar! Ken het wel uit Zuid-Frankrijk/Italië maar dat is dan een zeldzaam zandstrand tussen allemaal kiezelstranden dus dat is beter te begrijpen!

Marion2 zei

Jee, het is wel een tijd van afscheid nemen, zeg. Gelukkig kunnen jullie op een supermooie tijd terugkijken.

Wat heerlijk dat het nog volop zomer is! Hier is het niet zo'n beste zomer, helaas.

Sandrah zei

Het klinkt weer als een heerlijk weekend en die duren altijd te kort, helaas. Bijzonder dat je moet betalen om het strand op te mogen komen. Aan de andere kant: als het de veiligheid van zwemmers ten goede komt en het dekt de kosten, waarom niet?

Wat een lekker vooruitzicht! Welke landen gaan jullie allemaal aan doen in Europa?

Sandra

Petra zei

@Anja - Straatsburg is erg mooi! Veel plezier!

@Bea - Ja, het gaat beter met de dieren en Kevin geloof ik

@Unknown (?) - De plaatsjes zijn te klein om de lifeguards van belastinginkomsten te betalen dus moeten de gebruikers dat doen. Ik zie er niets mis mee.

@Marion - Inderdaad, augustus is altijd moeilijk, straks ook weer Saskia

@Sandra - We gaan naar Duitsland, Luxemburg, Belgie en Frankrijk.

Blogger zei

Are you not playing Pokemon Go? Download It Now (Works on iOS and Android)