Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, augustus 02, 2016

Great Falls met Kai

Om de een of andere reden heb ik heel slecht geslapen en word met vreemde rillingen wakker. Gelukkig geen koorts, maar bepaald goed voel ik me ook niet.  Gelukkig is het vandaag een vrij rustige dag.


Op mijn gemak maak ik dan ook een paar gepocheerde eieren met kaas en eet die in mijn schommelstoel op.  Saskia is naar school en Kai heeft al ontbijt gegeten.  Hij heeft vertaalwerk te doen.

De verleiding is groot hier maar te blijven zitten, maar ik hoop dat wat beweging me zal helpen me beter te voelen en doe drie kwartier op de elliptical.  Dat helpt wel iets, maar ik besluit dat ik best weleens gewoon lekker een uurtje in mijn schommelstoel mag lezen en doe dat prompt.

Saskia komt thuis, maar vertrekt ook bijna direct weer naar haar werk.  Kai en ik gaan lunch halen bij Manhattan Bagel.  Daar kiezen we beiden de kalkoen BLT met avocado.  Op het deck smullen we ervan.

Dan laden we Cosmo in de van. Ik doe zijn tuigje om, want heb nu al een paar keer gelezen dat een hond, die los in de auto zat, omkwam bij een klein ongeluk.  Voorheen was ik er laks mee, maar nu gaat hij iedere keer vast voor zijn en onze veiligheid.

Onderweg voel ik me zo moe dat ik me afvraag of ik wel de juiste beslissing heb genomen toch te gaan.  Eenmaal aan de wandel gaat het echter prima.  Natuurlijk is de natuur hier zo adembenemend, je vergeet alle vermoeidheid of pijn!

Af en toe nemen we tot Cosmo's ongenoegen even plaats op een rots om het allemaal in ons op te nemen. We lopen het River Trail en de rivier ligt ver onder ons.  Op een gegeven moment heb ik even hoogtevrees, want we lopen echt langs het randje van de afgrond!
Kai is klimmeriger dan ik

Het wordt ook erg rotsachtig en mijn enkel doet weer eens pijn.  Aangezien ik morgen weer een rondleiding heb blijf ik op een rots wachten op Kai en Cosmo, die nog een stuk verder willen lopen.  Het pad loopt naar beneden tot aan de rivier en kennelijk sneller dan ik dacht want al snel zijn ze weer terug.
Een paar uur nadat we begonnen zijn, zijn we terug bij het bezoekerscentrum.  Hier is een waterbak voor honden en een waterfontein voor ons.  Cosmo drinkt dankbaar, want het is koeler vandaag, maar nog steeds 32 graden.

Thuis gaat Kai met Bea skypen en ik overweeg even naar het zwembad te gaan.  Ik heb echter nog steeds rare rillingen en dat gaat niet lekker voelen in koel water.  In plaats daarvan lees ik mijn boek uit in mijn schommelstoel.

Dat is ook heerlijk ontspannend, want intussen vliegen de vogeltjes af en aan op ons voer.  Ik ben er nu van overtuigd dat er twee kolibrietjes komen, eentje "kletst" wat.  Hun vleugeltjes gaan zo snel dat het klinkt als gezoem.

Als Rick thuiskomt gaan we naar Glory Days voor het avondeten.  Kai houdt hier vooral van de "botloze" kippenvleugeltjes in hete Buffalo saus.  We zitten op hun terras en het is er aangenaam vertoeven.  Kai en ik nemen een bisonburger, erg lekker!  Rick heeft de biefstuk.
Mooie luchten!

Saskia en Kaylee zijn er als we terugkomen.  Saskia vertelt dat een Nederlandse bekende van mij haar herkende bij Whole Foods.  Kleine wereld is het toch! Ik ga met mijn voeten omhoog en vroeg naar bed, hopend dat ik me morgen beter voel.

7 reacties:

Anoniem zei

Jullie hebben prachtige natuur niet ver bij jullie vandaag...
Wij hebben ook n hond ..n die maken we ook altijd vast.ik moest n keer hard remmen n toen vloog ze al van de stoel.gelukkig zonder gevolgen!En ze wilt bij mij altijd op schoot als ik rij,dus dat is ook n goede reden om vast te maken;-)...hopelijk voel je je beter morgen...groetjes v flore uit thassos(nu wel met naam ,was ik gisteren vergeten)

Anja L. zei

Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt.
Wel goed dat je Cosmo vast zet in de auto, je moet er toch niet aan denken als het verkeerd gaat.
Succes vandaag!

Anoniem zei

Wat is het toch mooi bij de Falls.
Hoop dat je je vandaag beter voelt. Is niet fijn als je een hele rondleiding moet doen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Zo mooi, die natuur bij jullie!
Wij vinden het toch altijd wel eng om in de bossen te wandelen/hiken in Amerika. Bij elk geluidje denken we dat er een beer te voorschijn komt 🐻
Marjon

Becs zei

Wat naar die vervelende rillingen. Ik hoop dat je je vandaag een stuk beter zult voelen en verder niet ziek zult worden.

Anoniem zei

Dat was weer genieten die 2 dagen met Kai erop uit. Wat is Great Falls toch een geweldig mooi gebied. Kan me voorstellen dat jullie daar geen genoeg van krijgen.
Het is te hopen dat je rillingen geen voorbode zijn van een verkoudheid of i.d.
Hier is het weer niet al te best. Gisteren veel regen en vandaag wel droog maar veel wind.De voorspellingen voor het weekend zijn gunstig.
Cathy vertelde me gisteren dat het bij hen 's nachts ook maar niet wil afkoelen. Als ze 's avonds van haar werk terug komt is het nog 92 .
Groetjes Wil

Petra zei

@Flore - Ja, je denkt er niet zo bij na, maar eigenlijk moeten honden ook gewoon vastgezet worden.

@Anja - Dank je, ik voelde me gelukkig beter

@Bea - Het ging goed vandaag

@Marjon - Er zijn wel beren in Great Falls, maar de kans er een tegen te komen is vrijwel nihil. De Shenandoah is een ander verhaal.

@Becs - Ik voel me gelukkig weer normaal

@Wil - Kai is echt mijn "doe" kind en dat mis ik dan ook als hij weer vertrekt. Maar nog een hele week om van hem te genieten.