Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 12, 2016

Dan is het weer maandag, even wennen na zo'n leuk weekend

Rick is stukken eerder op dan ik.  Al ben ik wel wakker, ik doezel nog tot half negen.  Eigenlijk, eigenlijk, eigenlijk wilde ik met Rick opstaan.  Kennelijk lukt me dat enkel als ik een rondleiding heb.

Het is werkelijk schitterend weer en lekker koel, een graad of twintig.  Ik zet koffie en maak roerei met ham en tomaat.  Buiten op het deck geniet ik er in de zon van.  De koelte van de herfst is wel te voelen.  In de zon is het goed uit te houden en dat was de afgelopen maanden bijna nooit het geval, zelfs zo vroeg.

Binnen knauwt Cosmo op zijn bed op een botje en ligt Snickers heerlijk te slapen op zijn bed.  Wat zou het aanlokkelijk zijn om in mijn luie stoel te gaan liggen naast hen!  Gelukkig heb ik echter personal training dus een goede stok achter de deur om naar de sportschool te gaan.


Bij Anytime Fitness doe ik eerst een half uur cardio op de ARC trainer en dan komt Sharon me halen.  We doen allerlei oefeningen met gewichten en dan rekt en strekt Sharon me goed.  Terug op de ARC trainer maak ik mijn 10000 stappen vol, dankbaar voor de man, die op de loopband loopt, dat maakt dat ik mijn tempo aan het zijne kan aanpassen.

Een half uurtje later ben ik klaar, altijd een goed gevoel.  Thuis werk ik eindelijk eens de bergen baddoeken was van de zomer weg.  In de "kinder"badkamer zat de wasmand daar tot de nok mee vol. 

Als lunch maak ik lekkere crackers, worteltjes en fruit overgebleven van de picknick zaterdag.  Op het deck houdt Cosmo me gezelschap terwijl ik eet.  Hij zou graag ook een hapje willen, maar dat kan hij vergeten.  Die lieve oogjes echter, nou vooruit, een worteltje dan, het enige wat goed voor hem is.

Dan uit ik het woord "wandelen" en een enthousiaste Cosmo staat meteen bij de deur.  Hij heeft er vandaag zin in en ik ga op zoek naar een foto voor mijn "Dialoog met de Natuur" maandthema.  Ik hoop een monarch vlinder te vinden, die op het moment weer af en toe opduiken. 

Het zijn mijn favoriete vlinders en ze maken in een jaar een enorme migratie mee.  Eerst gaan ze (in verschillende generaties) van Mexico naar Canada en dan weer terug, meer dan 4500 km enkele reis.  Ik zie echter alleen  de hier vaak voorkomende Eastern Tiger Swallowtails waar ik al foto's van heb. Vroeger zaten onze vlinderstruiken vol met monarchs, ik merk de vermindering erg.

Pas een paar huizen voor we terug bij ons pleintje zijn zie ik opeens mijn felbegeerde monarch.  Ik maak er foto's van en dan valt me op dat hij een stickertje op zijn vleugel heeft. Ik wist van het programma dat monarchs volgt op hun migratiepad om ze beter te begrijpen en te zorgen dat ze niet uitsterven.

Een vlinder met stickertje had ik echter nog nooit gezien en vind ik wel heel speciaal.  Thuis bel ik het nummer op het stickertje en daar wordt aangegeven een email te sturen met de letters en nummers erop.  Ik doe dat natuurlijk meteen en ben benieuwd of ik nog antwoord krijg over waar deze vlinder vandaan komt en uiteindelijk waar hij belandt.

Bij de Safeway haal ik maandagse boodschappen en dan lonkt de hot tub.  Ik ga lekker een paar uur liggen bubbelen.  Zo ontspannend is het, ik krijg er een vakantiegevoel bij (behalve de muggen, die ondanks mijn armgezwaai toch mijn wang en nek vinden).  Ik lees wat en voel me in de natuur met vlinders, die af en aan vliegen.

Pas tegen zessen ga ik naar boven om te douchen.  Eigenlijk jagen de muggen me naar binnen en Cosmo, die zijn lippen telkens aflikt, teken dat hij honger heeft.   Ik geef hem eten en doe dan mijn toilet (nou ja, was mijn haar).

Rick komt thuis en kan niet wachten om Taco Bamba te proberen. Gisteren was daar een wachttijd van drie kwartier voor lunch en we hopen nu de bestelling in te bellen en dan op te halen.  Helaas doen ze daar niet aan dus Rick vertrekt met onze keuzes naar het restaurant.

Net als gisteren duurt het een uur voor Rick weer thuis is.  Ik heb drie taco's besteld, een met varkensvlees en ananas, een met portobello paddenstoel en een met mahi mahi.  Het smaakt goed, maar de portobello doet mijn ogen tranen zo pittig is het!  Ik ben gewoonlijk niet zo'n Mexicaans eten fan, maar dit smaakt naar meer.  Geen wonder dat ze zo populair zijn.

Vanavond hoop ik op tijd naar bed te gaan, want morgen is er weer een rondleiding.  Ik heb er deze week maar liefst drie!  September is ook nog een vrij drukke maand qua rondleidingen en van morgen weet ik nu al dat het leuk gaat worden, maar daar lezen jullie dan meer over.

7 reacties:

Eveline zei

Het was zalig weer vandaag. Gewoon een genot om buiten te zijn.

Anja L. zei

Zo leuk dat je die sticker zag op de vlinder.
Ik ben benieuwd naar je verslagen over de rondleidingen deze week.
Fijne dinsdag.

Marion2 zei

Ach, die vlinder ... Wat goed dat ze zo'n programma doen en dat jij eraan meegewerkt hebt door te bellen! Hier wordt het ook minder met bijen en vlinders. Daarom houden we er met de tuinbeplanting rekening mee. Alle kleine beetjes helpen, denk ik dan maar. En ik vind het gewoon heel erg leuk om ze te zien.

Heerlijk om een hottub te hebben. Het lijkt me zo ontspannend.

Becs zei

Wat een heerlijke dag. Zo een hottub lijkt me heerlijk!

Irene zei

Wat bijzonder, die sticker op een vlinder!
Enne, ik ben best wel jaloers op jullie hot tub!

Groetjes, Irene

Petr@ zei

Heerlijk zo'n relaxte dag.
Jaloers op je hottub:)
Mexicaanse eten klinkt erg goed!

Petra zei

@Eveline - Zeker, alleen die vervelende muggen!

@Anja - De eerste komt eraan

@Marion - Er wordt hier heel veel gedaan aan het helpen van de bijen en vlinders. Erg eigenlijk dat dat moet

@Becs - Dat is hij ook echt, we gebruiken hem niet genoeg

@Irene - Die hot tub zou ik veel vaker moeten gebruiken

@Petra - Was wel erg pittig Mexicaans eten, volgende keer ietsje minder wat mij betreft!