Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 05, 2016

Een lekkere Labor Day

Het onofficiele einde van de zomer wordt Labor Day ook wel genoemd.  De natuur weet dat echter niet, want er komt weer een hittegolf aan.  Vanochtend is het echter maar 19 graden als we opstaan.


Rick bestelt dan ook voor het eerst in maanden weer een warme koffie bij Starbucks.  Ik houd het bij mijn ijs-americano, nog niet klaar om het zomerse drankje op te geven.  Op het deck eten we ontbijt, in mijn geval weer met een spinazie foldover, zo lekker vind ik die!

Dan moet ik weer even aan wat beweging geloven, terwijl Rick het gras maait.  Als ik een half uur later klaar ben met de elliptical staat Rick met de buren te praten.  Die hebben drie weken geleden een tweeling gekregen en Chadi, de vader, heeft het minuscule jongetje, Makram, in zijn armen. Zo schattig! 

Rick heeft gelezen dat het historische plaatsje Occoquan een mekka voor Pokemon Go spelers is en we zijn er al jaren niet geweest.  Een leuke bestemming voor deze Labor Day dus en niet te ver weg.  Een half uurtje later parkeren we er langs de rivier.

Mooi hier is dat aan de overkant van de rivier een natuurpark ligt dus je ziet alleen bos.  Het is druk met kayakers en plezierboten en we bedenken dat we hier ook weleens een kayak kunnen gaan huren.  Niet vandaag, want we zijn daar absoluut niet op gekleed.


We lopen langs de hoofdstraat van het stadje en vinden dat het toch wat tegenvalt.  Eigenlijk zijn er veel leukere oude plaatsjes in de omgeving.  Wel interessant is een oude carbide bunker en de oude molen waardoor het plaatsje is ontstaan.  Op grote borden kunnen we lezen over de geschiedenis.



Inderdaad wemelt het van de Pokemon Go spelers en bijna elke pokestops heeft wel een "lure".  Ik vang dan ook een aantal zeldzamere Pokemon en vier die ik nog niet heb.  Rick ziet intussen dat er een Belgisch restaurant is en we besluiten er wat te gaan drinken.
Jammer genoeg gaat dat niet door, want het restaurant is op maandag gesloten.  Vanwege de feestdag vergeten wij de hele tijd dat het maandag is.  Erg jammer, maar dan gaan we wel een tafeltje vragen op het gezellige deck met zicht op de rivier van Madigan's.

In de schaduw is het goed uit te houden en we bestellen een biertje en een wijntje.  Rick neemt een wrap met kaas en vlees en ik de Caprese salade.  Het smaakt ons allemaal zeer goed.  Intussen bedenken we dat we vanavond willen grillen (of althans, Rick grilt, ik eet).

Op de terugweg stoppen we dan ook bij Whole Foods om ingredienten te kopen.  Thuis overweeg ik nog even om toch het zwembad nog een laatste keer op te zoeken, maar als we er langs rijden is het zo druk met mensen, die wachten om binnen te mogen als anderen vertrekken, dat ik dat plan laat varen.  Dan maar lekker op het deck lezen.
Nog iemand kan mijn stoel wel waarderen

Intussen komen ook alle drie de kinderen weer online.  Kai en Bea zijn op een kort reisje naar een Duits meer, Katja en Saskia zijn hard aan de studie. Vroeger was de dag na Labor Day altijd een grote dag, omdat morgen hier de scholen beginnen.  Het voelt nog steeds wat vreemd dat dat ons niet meer deert (behalve de vele schoolbussen, dit is het grootste schooldistrict in het land).

Rick grilt vis, zalm voor mij, catfish voor hem en we eten heerlijke vistaco's.  Een zomers maaltje dat voor herhaling vatbaar is.  Dat we hier niet eerder aan hebben gedacht! 
De ingredienten voor een heerlijk maal

We blijven nog een tijdje op het deck zitten genieten van het insektenconcert en dan is dit lange weekend ook weer voorbij.  Met zijn tweeen vermaken Rick en ik ons prima, al moet ik toegeven Kevins ouders wel te benijden om hoe vaak zij hun kinderen te zien krijgen (en een van de onze, want ze besteedden bijna het hele weekend daar al vindt Katja het duidelijk wat teveel van het goede).

6 reacties:

Anja L. zei

Wat jammer dat het zwembad weer dicht is, zeker nu het weer warm wordt.
Heb je je doel nog gehaald met zwemmen?
Fijne dinsdag!

Petr@ zei

Gezellige dag zo met z'n tweeën. Kan me voorstellen dat het raar voelt dat je geen kinderen meer thuis hebt die naar school moeten. Hier zijn ze net weer begonnen. Tenminste, alleen het rooster opgehaald gisteren en vandaag introductie dag.

Nina zei

Hier wordt ook meteen elke stoel die buiten staat in beslag genomen door de kat. Ook al sta je maar 30 seconden op uit je stoel!
En ehhh...is iets als een KeepCup of soortgelijk initiatief (herbruikbare koffiebeker) iets voor jullie als frequente Starbucks-bezoekers?

Marion2 zei

Ik benijd je wel om die hoge temperaturen. Heerlijk! De zomer mag dan afgelopen zijn,
op die manier lijkt het er niet zo erg op. Ik vind je strandstoel erg leuk, trouwens.

Ik kan begrijpen dat je Kevin's ouders benijdt. Ik zie mijn oudste ook weinig en als ik hoor dat ze bij haar schoonouders is geweest, steekt het soms wel een beetje (eerlijk gezegd). Valt me wel een beetje tegen van mezelf.

Petra zei

@Anja - Nee, ik ben wel vaak gegaan, maar had meer baantjes moeten trekken. Volgende zomer weer een kans.

@Petra - Het is echt altijd weer een beetje een rare dag, die eerste schooldag, het derde jaar nu dat wij er niets mee te maken hadden

@Nina - Rick heeft zo'n cup. Ik gebruik de mijne de rest van de week voor water tijdens het sporten, want ze zijn lekker groot en ik heb liever niet zo'n grote permanente kop.

@Marion - Ik denk dat het toch wel logisch is dat we die ouders wat benijden. Ik loop echt niet de hele dag jaloers te zijn, maar soms steekt het gewoon even inderdaad. Lijkt me menselijk.

Blogger zei

Still not playing Pokemon Go? Download Pokemon Go (Available for iOS or Android)