Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 08, 2016

Een leuke dag met vriendinnen

Rick moest in het midden van de nacht opstaan om een presentatie online te geven aan klanten in Zuid-Afrika.  Met midden in de nacht bedoel ik vier uur.  Om mij niet te storen heeft hij vannacht dus in de basement geslapen.  Ik heb er inderdaad niets van gemerkt.

Nog steeds spelen mijn spieren me flink parten als ik opsta, maar mijn gemoed is een stuk beter.  Ik voel dat ik meer energie heb en dat maakt het makkelijker mezelf aan de gang te krijgen.  Half verwacht ik dat Rick nog slaapt na zijn escapade, maar hij blijkt direct erna naar zijn werk te zijn gegaan.

Wel heeft hij nog de koffie klaargezet, die ik enkel aan hoef te zetten.  Vandaag maak ik eindelijk deze week mijn favoriete ontbijt op het moment, roerei met ham en tomaat.  Op het deck geniet ik ervan en Snickers en Cosmo willen er graag een hapje van meeeten.  Jammer voor hen, ik deel niet, maar Snickers likt mijn bord wel even schoon.


Hoe lekker het op het deck ook is (anderen, die op bezoek komen zijn het erover eens dat het een mini oasis is) er moet gesport worden.  Al HGTV kijkend, Love It or List It, gaat het uur op de elliptical lekker snel.

Dan douche ik gauw en ben net voor Lia komt klaar.  Samen rijden we naar het Mosaic District waar we bij True Food Kitchen gaan lunchen.  Het is weer flink warm, maar toch kiezen we ervoor buiten te eten.

Op het terras zijn alle tafeltjes echter half in de zon.  We worden naar een tafeltje voor vier personen gebracht zodat we naast elkaar in de schaduw kunnen zitten.  Echt nodig, want het voelt inmiddels weer als 37 graden! En dat voor september!

We kletsen gezellig bij terwijl we het menu bekijken.  Ik hoef dat niet lang te doen want kan het niet helpen hun zeer kleurrijke crudites te bestellen met een "kale aid" groentesap.  Lia kiest ook een heerlijk uitziende salade, die ik misschien als ik me van die crudites kan onttrekken weleens wil proberen.

We genieten ervan en hebben meer dan genoeg gesprekstof.  Als we klaar zijn laat ik Lia nog even het hotel zien waar wij twee jaar geleden logeerden en Anja voor haar terugkeer naar Nederland recentelijk ook (als je dit leest, Anja, we missen je erg!). 

Thuis kletsen we nog even na op het deck.  Lia drinkt een kop thee, maar met deze hitte vind ik warme drankjes niet lekker dus ik houd het bij een diet Coke.  Met de belofte binnenkort weer samen iets te ondernemen nemen we afscheid.

Toen ik in gesprek met Lia "Great Falls" noemde zag ik Cosmo's oortjes omhoog gaan.  Ik denk dus dat hij wel zin in een wandeling heeft.  Dat is inderdaad het geval, dit keer geen plotseling stoppen en we lopen naar het bos en er doorheen.  Voor mij ook goed, want beweging blijft het beste tegen de pijn en daarom wil ik altijd een hond houden. Cosmo dwingt me er ook echt op uit te gaan.

Op het deck lees ik een kort verhaal van een van mijn favoriete Britse tijdreisseries.  Ik merk dat ik soms mijn ogen niet kan openhouden dus knap ook af en toe een uiltje.  Het is zo lekker hier buiten!

Tegen vijven komt Rick thuis en zoekt zijn bed even op om een hazenslaapje te doen.  Vriendin Chris komt mij opzoeken voor een glaasje prosecco.  We zitten weer lekker buiten en Chris merkt op dit vaker te willen doen.  Ik ook!  We kletsen over van alles en nog wat en zij wordt snel een van mijn betere vriendinnen.

Lang blijft Chris niet, want ze is wiskundelerares en moet vanavond terug voor de "Back to School Night".  Die moesten Rick en ik vele jaren lang als ouders bijwonen.  Dat is een ding dat ik totaal niet mis!  Er zijn voordelen aan oudere kinderen.

Rick en ik gaan er samen op uit.  Eerst drinken we een drankje bij de Tysons Biergarten. Dat vindt Rick altijd erg leuk en ik ga natuurlijk mee, maar het is niet echt mijn ding. 

Ernaast ligt echter Clyde's en dat is wel mijn ding, want in september hebben ze een speciale prijs voor kreeft.  De Old Ebbitt Grill maakt deel van deze plaatselijke keten, maar ik ga natuurlijk voor de lunch geen kreeft bestellen. 

Rick neemt als voorafje een kop chili en ik de gegrilde oesters met kruiden, erg lekker!  Dan komt mijn kreeft en heerlijk is die! Rick heeft een kreeft shepherd's pie, waarvan hij ook geniet, maar hij vindt het wel erg zwaar.  Daarom zou ik dat dus nooit bestellen, een kreeft is op zichzelf al zo smakelijk.

We smullen van ons eten en op de terugweg laat Rick me nog wat Pokemon ballen oogsten, want we komen langs allerlei stops. Dan ga ik aan mijn blog en hoop dat mijn lezeressen het mij vergeven dat ik maar een algemene reactie gaf op alle lieve reacties op het blog van gisteren.  Morgen nog een heel hete rondleiding, zou het de laatste heel warme dit jaar zijn?

4 reacties:

Anoniem zei

Wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Hier ook heerlijk warm voor de tijd van t jaar, vandaag weer lekker strand en volgende week nog lekker paar dagen varen in Loosdrecht en dan naar Spanje op vakantie! Daarna zal het gewone leven weer gaan beginnen....
Succes met de rondleiding vandaag en goed weekend!
Evelyn

Corry zei

Hier gelukkig ook nog steeds prachtig weer en we moeten er maar van genieten. Straks weer herfst. Vind ik ook fijn maar ik kan me echt voorstellen dat dat voor jou helemaal niks is.

Anja zei

Gezellig om samen met Lia te lunchen! Sterkte met de hitte tijdens je rondleiding.

Petra zei

@Evelyn - Veel plezier op vakantie!!

@Corry - Ja, ik geniet er ook wel van, alleen zie ik er altijd zo verlept uit

@Anja - Dank je!