Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 25, 2016

Een nieuwe hondenbaby en mijn broer hier

Zaterdag


Opgewonden word ik wakker, want hopelijk wordt dit een belangrijke dag in ons leven.  Rick en ik eten buiten ontbijt en dan doe ik een uur op de elliptical.  Rick gaat een stuk fietsen, want het is weer heerlijk weer.

Daarna gaat mijn held Rick het wespennest bij mijn feeentuintje aanpakken.  Dat terroriseert de feetjes al een tijdje waardoor ik er niet bij kan. De wespen zijn niet blij, maar een uurtje later is er al geen spoor meer van ze. Fairyville is weer gered.

We pakken spullen bijeen voor onze rit naar Ruckersville, Virginia, en onderweg halen we lunch bij Whole Foods.  Hun sushi is erg goed en Rick neemt een broodje (of zeg maar gerust brood!) met rosbief en kaas.
Mooie pompoenen

Dan is het moment waar ik de hele week al naar uitkijk aangebroken.  Ik ben al meer dan een jaar bevriend met een Australische herder fokster in zuid Virginia.  Zij postte op Facebook dat een van haar puppies terug was gebracht en dat ze er zo snel mogelijk een nieuwe familie voor wilde vinden. Zelf kon ze hem niet houden aangezien ze al vier honden hebben.

Snel heb ik Rick de foto laten zien zondagavond en ook hij werd meteen verliefd.  We spraken af dat we vandaag zouden gaan kijken.  Gedurende de week heb ik herhaalde malen contact gehad met Shari.  Wat zij mij over de puppy, die vier maanden oud is, vertelde maakte me steeds blijer.

De rit naar Ruckersville duurt bijna twee uur en we rijden door prachtig landschap.  Wat is Virginia toch mooi met de Blue Ridge Mountains in de verte en allerlei wijngaarden!  Ik sms Shari als we tien minuten weg zijn en om kwart over twee rijden we hun oprit op.

Daar maken we meteen kennis met Liam, die wij Orion (spreek uit op zijn Amerikaans Oh-rai-ehn) gaan noemen.  Het hondje is wat bang van vreemden en blaft eerst erg.  Ik wist dat echter al en heb snoepjes mee.  Langzaamaan komt hij uit zijn schulp, al zijn Shari en haar man nog duidelijk zijn "ouders".

We zien ook Orion's vader en moeder en hun andere twee Australische herders in de achtertuin.  Het zijn allemaal prachtige honden waar overduidelijk heel goed voor wordt gezorgd.  Ze zijn duidelijk ook dol op Orion en hij op hen.  Hopelijk voelt hij zich ook gauw thuis bij ons.
Na een uurtje nemen we alle spullen van Orion mee. Nadat Shari nog een foto van ons heeft gemaakt springt Orion meteen de van in en neemt een stoel in beslag.  Ik ga achterin naast hem zitten en we nemen afscheid.

Zoals Shari al gezegd had is hij een heel rustig hondje.  Hij gaat vrijwel meteen liggen.  Halverwege stopt Rick bij een benzinestation voor drankjes voor ons en water voor Orion.  Dat drinkt hij gretig, waarschijnlijk dorstig van alle hondensnoepjes. De rest van de weg naar huis ligt Orion te slapen. Rick en ik liggen dubbel want hij heeft een bal met dierengeluiden meegekregen, die maar niet ophoudt, en waardoor het wel een dierentuin lijkt in de auto

Na een paar uur komen we zonder oponthoud thuis aan.  Daar wacht Cosmo ons al op en is nieuwsgierig naar Orion.  Die moet echter eerst niets van hem hebben dus we laten ze even in de tuin rennen. Dat is Cosmo's terrein en daar is hij vrij om weg te rennen.  

Binnen gebruikt Orion onze waterbak in de keuken als zwembad dus meteen staat de hele keuken blank.  We zullen weten dat we weer een puppy hebben, al is hij wel bijna zindelijk, dat scheelt.  Al gauw heb ik door dat meneer mij tijdens de rit al tot zijn persoon heeft gemaakt en hij wordt alleen boos op Cosmo als ik die ook wil aaien. 
Hij ziet zijn eigen reflectie

Langzaamaan gaat het beter en na een paar uur liggen ze beiden rustig op een botje te knagen.  Snickers heeft Orion al wel op zijn plaats gezet en daar loopt hij dan ook met een grote straal omheen.  Ik heb er het volle vertrouwen in dat het allemaal goed zal gaan tussen de honden.
Rick haalt Grieks als avondeten en intussen moet ik soms even aan Orion laten weten wie er de baas is.  Mijn broer komt om negen uur uit Ottawa en we zouden hem beiden op gaan halen van het vliegveld.  Maar we vinden het toch beter de honden nog niet alleen te laten dus Rick gaat terwijl ik scheidsrechter speel.  Orion heeft nogal de neiging om in Cosmo's oren te bijten en dat vind ik zielig.  Toch zie ik nu al verbetering dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Zondag

We hebben goed geslapen, maar als ik om half acht wakker word en me afvraag of Orion naar buiten moet zie ik dat ik daar net te laat mee ben.  Voortaan maar wat vroeger wakker worden dan. 

De honden doen het best goed, al is Cosmo veel te toelatend in mijn ogen.  Maar ze moeten het samen klaren dus hopelijk laat hij het wel laten weten als Orion hem de keel gaat uithangen.

Verder blaft en gromt Orion naar vrouwen.  Gisteravond al naar Saskia en vanochtend tegen Kaylee.  Ik ben bang dat hij waarschijnlijk een nare ervaring met een vrouw heeft gehad bij die andere familie.  Hopelijk kunnen we het hem snel afleren.  Met Saskia en Kaylee gaat dat wel snel goed, gelukkig.

Rick, Berend-Jan en ik gaan naar Starbucks voor ons ontbijt.  We eten thuis en terwijl de mannen zich klaarmaken laat ik de honden in de tuin.  Het is erg wennen voor Cosmo, maar in de tuin kan hij lekker wegrennen van het duiveltje.

Saskia heeft beloofd op de honden te passen, want wij nemen Berend-Jan mee naar het Renaissance Festival.  Het is er het perfecte weer voor!  Knalblauwe lucht en koel met maar een graad of 22.  Ik draag zelfs voor het eerst in maanden een lange broek.

Het duurt een uurtje om naar het festival in Maryland te rijden.  We moeten redelijk ver weg parkeren, maar dat is goed voor de dagelijkse stappen.  We hebben online al kaartjes gekocht dus kunnen zo naar binnen.

Het is altijd weer zo leuk.  Allerlei vrolijke mensen verkleed in Middeleeuws of Renaissance kostuum en winkels met veel mooie zelfgemaakte spullen.  Verder zijn er heerlijke dingen te eten en het is altijd weer moeilijk kiezen wat.

We halen eerst biertjes en voor mij mead, honingwijn, die ik alleen op dit festival drink. Als lunch haal ik zoals ieder jaar een broodbowl met Maryland krab soep.  Ook wil ik weleens een Schots ei proberen. Bieden smaken goed, Rick en Berend-Jan vinden hun keuzes ook prima.
 
We lopen door het hele park, van alles bekijkend.  Rick en Berend-Jan gooien messen, maar winnen er niets mee.  We lopen door het Museum of Unnatural History, altijd grappig.  Kopen doen we verder niets, het is allemaal duur, hoe leuk het er ook uitziet.

Na een uur of drie hebben we alles gezien en lopen terug naar de auto.  Onderweg komen we nogal wat verkeer tegen, maar rond vier uur komen we bij Tysons Corner aan.  Daar wil Rick kijken of ze een Microsoft Band bij de Microsoft Store hebben.  Die zijn echter helemaal uitverkocht, dan maar online kijken.

Bij de Giant haalt Berend-Jan een aantal dingen, die hij in Canada niet of niet zo goedkoop kan krijgen en dan rijden we huiswaarts.  Saskia is inmiddels weer naar Richmond vertrokken en de honden waren dus even alleen.  Zij hebben zich dan ook tegoed gedaan aan de zak hondensnoepjes, die nog op het eiland stond. Onze fout.

We lijnen de honden meteen aan voor een wandeling.  Ik doe de gentle leader, die Shari meegaf, aan bij Orion en die vindt dat maar niets. Zonder trekt hij echter veel te veel en met kan ik hem ook goed aan om te trainen, want hij blaft tegen alles.  Hij is al best groot en sterk voor vier maanden.

Thuis komen onze buren kennismaken met de nieuwe baby.  Alweer blaft en gromt hij, maar het lijkt al minder lang te worden.  Daarna gaat hij rustig liggen terwijl wij een en ander bespreken.  We hopen dat Patricia tijdens onze vakantie voor onze viervoeters zal kunnen zorgen.  We moeten nog even kijken hoe het verder gaat, maar op zich is zij daar helemaal voor.

Voor het avondeten hebben we gereserveerd bij Sea Pearl. Als voorafje delen we een sushi rol met zijn drieen.  Dan bestellen Berend-Jan en ik het zeevruchten bord voor twee personen.  Ik ben helemaal blij, want gewoonlijk zou ik alleen Katja daartoe bereid vinden.  We nemen er gegrilde asperges en BJ ook nog frietjes.  Rick heeft saai kip, hoewel dat er ook er goed uitziet.

Thuis zijn de honden blij ons weer te zien.  De mannen doen van alles samen terwijl ik dit blog schrijf.  Ik heb nog geprobeerd meer hondenfoto's te nemen vanavond, maar het is een soort duiveltje, dat kleintje.  Hopelijk slaapt hij vannacht weer zo goed!

Meer foto's van het Renaissance Festival staan hier

19 reacties:

Becs zei

Wat een schatje die Orion. Fijn dat het goed lijkt te gaan tussen hem en Cosmo. Wat leuk dat je broer er is.

mexigirl zei

Wat een leuk lief handenbindertj.

Anoniem zei

Van harte met de nieuwe babyhond......leuke naam en wat een schatje...wel gewaagd 2 reutjes lijkt me (of is Cosmo gecastreerd?)
Wilde je er al langer een tweede hond bij of was het een spur of the moment thing?
Groetjes uit Marbella
Evelyn

Anoniem zei

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Wat een uitdaging weer zo'n handenbindertje. Maar dat is jou wel toevertrouwd. Leuke naam!

Groetjes Wilma Loeffen

Petr@ zei

Ah wat een schatje die Orion! Hopelijk laat Cosmo zich niet kisten door hem. Leuk dat je broer over was uit Canada.

Sonja zei

Jeetje wat bleef je blog lang weg ;-).
Wat een droppie is Orion, heel veel geluk met elkaar. Cosmo is zo'n geweldige hond die accepteert (bijna) alles van een pup.

Anoniem zei

Wat leuk een nieuwe honden baby. Dat zal weer flink wat reuring in huis geven.
In principe zijn oudere honden altijd lief voor puppies. Dat komt vanzelf goed als Cosmo even moet corrigeren.
Veel plezier deze week, Bea

Anja L. zei

Wat een schatje om te zien is Orion. Leuke naam, luistert hij er al naar?
Leuk dat de kat hem al even heeft laten weten wie de baas is, daar zijn ze heel goed in.
Gezellig dat je broer er was.
Zijn de wespen weggebleven?
Fijne maandag!

Irene zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Irene zei

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!
Love the name!

Anja zei

Wat een leuke puppy, mooie naam heb je gekozen.

Corry zei

Wat een snoepje weer!!

Familie Langens zei

weer zo'n prachtige hond! En een mooie naam! hopelijk geeft Cosmo zijn grenzen aan :-) maar dat komt wel goed. Gefeliciteerd!

Unknown zei

Ahhh wat een schatje😍😍. Ik denk wel dat Cosmo zijn grenzen aangeeft als ie het zat wordt kan wel even duren😉

Unknown zei

Ahhh wat een schatje😍😍. Ik denk wel dat Cosmo zijn grenzen aangeeft als ie het zat wordt kan wel even duren😉

Anoniem zei

Wat een schatje is Orion, hij lijkt een klein beetje op Cosmo. Het zal wel goed gaan met zijn drietjes zo, en het is gezelschap voor Cosmo, en natuurlijk ook voor jou.
Leuk dat je broer er was.
Groetjes, Ida

Marion2 zei

Van harte gefeliciteerd met het nieuwe hondje! Wat een mooie naam heeft hij.
Wat is de reden dat jullie voor nog een hondje zijn gegaan?
Ik kan me nog herinneren dat Cosmo kwam. Zo lang volg ik dus al je blog.

Petra zei

@Becs - Hij is alweer weg, bliksembezoekje

@Mexigirl - Ha ha, nou, zeg dat wel

@Evelyn - Cosmo is gecastreerd en Orion gaat dat ook worden. Ik wilde al een tijdje een tweede hond en kreeg Rick eindelijk mee toen hij Orions foto zag.

@Wilma - Hij lijkt heel makkelijk te trainen, echt een "people pleaser"

@Petra - Heel af en toe bijt Cosmo van zich af

@Sonja - Cosmo's bef is kleddernat, LOL, en hij kijkt me ook echt zo aan van wat moet ik nou

@Bea - Inderdaad, heel af en toe bijt Cosmo eens van zich af

@Anja - Ja, hij begint er nu al naar te luisteren! De wespen hebben het hazepad gekozen

@Irene - Dank je!

@Anja - Ja, die hadden we al een tijdje in gedachten

@Corry - Hij is zo lief! Echt een knuffel

@Annemarie - Ja, hij doet Cosmo geen pijn dat vind ik het belangrijkst

@Chantal - Cosmo laat heel af en toe weten hem met rust te laten

@Ida - Ik denk ook dat het prima zal gaan.

@Marion - Mijn redenen waren dat ik altijd al graag twee honden heb willen hebben en ik denk dat het voor Cosmo nu hij wat ouder wordt een goede verjonging is. Rick wil echter niet zo lang twee honden dus nu mag ik er een aantal jaren van genieten :)

Anoniem zei

Een puppy! Wat geweldig! Ik ga van je Orion updates genieten :)

- Emma