Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, september 19, 2016

Een regenachtige maandag

Gisteren kondigde mijn barometer lichaam het slechte weer al aan en inderdaad plenst het als ik opsta.  Rick heeft gelukkig Cosmo al uitgelaten zodat ik er niet meteen doorheen hoef.  We hebben de regen heel hard nodig en het zal maar een dag zijn dus ik probeer de pijn maar op de koop toe te nemen.


Zin om veel als ontbijt te maken heb ik niet.  Een paar geroosterde wafels en sloten koffie gaan er ook goed in.  Dan haast ik me door de stromende regen naar Anytime Fitness.

Gelukkig kan ik in de garage parkeren zodat ik geen paraplu mee naar binnen hoef te nemen.  Ik doe iets meer dan de helft van mijn cardio op de ARC trainer.  Dan komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Ik ben er altijd dankbaar voor op de maandagochtend, de stok achter de deur om naar de sportschool te gaan!

Als ik mijn tienduizend stappen bijeen heb ben ik opgelucht om het sporten weer achter de rug te hebben.  Ik weet ook al wat ik als lunch wil, maar eerst moet ik toch aan een natte wandeling met Cosmo geloven.  Die heeft er juist vandaag wel zin in, misschien omdat de temperatuur wel zeer aangenaam is.

Wat lekkerder met regenachtig weer dan pho? Ik ben al een tijd niet bij Pho Thang Long geweest, maar wordt er als een oude bekende verwelkomd.  De kip pho met de limoensoda smaakt weer voortreffelijk.  Het is perfect "comfort food" op een dag als vandaag.

Een paar weken geleden heb ik gezien dat er een nieuwe Aldi redelijk bij ons in de buurt is.  Die besluit ik eens te gaan bezoeken in de hoop er wat lekkere Europese producten te vinden. Dat valt echter tegen en met lege handen loop ik weer naar buiten.

Volgende stop is de Safeway want we hebben melk en wijn, vooral die laatste is heel belangrijk, hi hi, nodig.  Safeway heeft altijd heel goede prijzen voor wijn en zo ook weer vandaag.  Als laatste haal ik een recept op van Rite Aid en is mijn boodschappenlijstje weer afgewerkt.

De rest van de middag geef ik toe aan mijn vermoeidheid en computer wat en speel met Cosmo. Die verveelt zich duidelijk, maar ik heb niet genoeg energie voor een lange wandeling vanmiddag. In plaats daarvan gooi ik zijn speeltje.  Hij mag dan bijna tien zijn, maar heeft de energie van een puppy!
Snickers daarentegen is gepikeerd dat hij gewekt werd

Rick weet precies wat hij moet doen om deze pijndag toch leuk te maken.  Hij gaat morgen op reis en stelt voor vanavond samen bij Sushi Yoshi te gaan eten.  Ik reserveer er en als Rick thuiskomt rijden we erheen.

Even dacht ik nog dat het maandagavond is en een reservering toch vast onnodig.  Nou, dat heb ik verkeerd gedacht, want het restaurant zit propvol.  Het is ook uitgeroepen tot beste sushi restaurant door een plaatselijk tijdschrift. 

Het is namelijk goed en ook goedkoop, want je kunt per stuk bestellen. De baas, Yoshi, weet dat ik een avontuurlijke eetster ben, en komt vertellen dat ze vanavond speciale vis uit Japan hebben.  Een daarvan is vliegende vis en die heb ik nog niet eerder gegeten dus bestel er een stuk van.

Het smaakt allemaal prima.  Rick heeft ook zijn favoriete sushi en intussen bespreken we het weekend alvast, wat hopelijk heel bijzonder wordt.  De komende paar dagen ben ik weer alleen met de beestjes.  Wat ben ik blij dat Cosmo en Snickers er zijn.  Zij zijn echt mijn "kinderen" nu.

8 reacties:

Becs zei

Een wat rustigere dag tussen door moet ook kunnen. Alleen wat rot weer dat het een pijndag is.

Anja zei

Wij bezochten de Aldi wekelijks, zoveel goedkoper dan de Giant. Zo lekker die kip pho met limoensoda.

Anja L. zei

Rick weet wel hoe hij je blij kan maken!
Jammer dat de Aldi tegenviel.
Fijne dinsdag!

Marion2 zei

Ik ben hier ook weleens bij de Aldi geweest, maar ik moet zeggen dat het mijn winkel niet is. Geen fijne winkelbeleving, tegen het armoedige aan.

Cosmo alweer bijna tien :0). Waar blijft de tijd...

Hopelijk heb je vandaag een betere dag. Ik zie dat de temperaturen in ieder geval heel goed zijn.

Anoniem zei

Nou ben ik wel heel benieuwd wat jullie van het weekend gaan doen! Mijn leven is de laatste tijd alleen maar werken en werken en werken (en een "leuk" (not) bliksemtripje naar NL voor de begrafenis van mijn opa), dus ik leef "vicariously" door jouw blog :) Have fun for two!

Judith

Petra zei

@Becs - Ja, het pijnseizoen komt er weer aan helaas

@Anja - Volgens mij is deze Aldi nogal klein. Ik was er in ieder geval niet van onder de indruk.

@Anja - Ik ben heel makkelijk, sushi maakt me altijd blij

@Marion - Deze week is inderdaad nog zomers. Volgende week opeens een stuk koeler, maar voor Nederlandse begrippen nog altijd warm.

@Judith - Gecondoleerd met je opa!

Emily zei

Beetje late reactie, lag wat achter met bloglezen. Maar over de Aldi, het loont de moeite om de wekelijkse folder (komt elke woensdag) in de gaten te houden. Elke week hebben ze 'specials', veel non-food, maar ook vaak etenswaren. Die laatste vaak in een thema, bijvoorbeeld, Indiaas, Chinees, maar ook om de zoveel tijd Duits. En dan hebben ze vaak lekkere koekjes, worsten en bijvoorbeeld potten rode kool. Alle Aldi's zijn trouwens klein (en volgens mij vrijwel helemaal identiek), en het standaard assortiment is beperkt, echt de standaard Amerikaanse dingen. Maar door die specials hebben ze toch juist regelmatig iets bijzonders.

Petra zei

@Emily - Dank voor de tip. Ik zal er eens op letten. Ik had denk ik gewoon meer internationale producten verwacht.