Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 15, 2016

Een rustdagje tussendoor

Als ik met heel veel moeite om negen uur mijn bed uitkom en me nog moe voel weet ik weer waarom ik niet vaak tot 's avonds laat dingen onderneem.  Mijn lichaam is er niet blij mee.  Toch ga ik het volgende week weer doen, dan maar een dagje bijkomen erna. Vriendschappen bijhouden is me te belangrijk.

Het is koel, maar lekker buiten en ik maak een ei, kaas en ham mengsel als ontbijt.  Na een paar koppen sterke koffie voel ik me weer vrouws genoeg om naar de sportschool te gaan.  Ik ben er wel later dan ik had gewild, maar ik ben er tenminste.


Na even opwarmen komt Sharon me al halen voor een half uur met gewichten.  Ze ontziet mijn schouders en nek, die in een knoop zitten, en rolt na afloop een hard balletje tussen mijn schouderbladen.  Dat helpt wel wat.

Op de ARC trainer doe ik nog een half uur cardio en dan houd ik het voor gezien vandaag.  Het is zulk mooi weer met een graad of vijfentwintig en zon.  Ik haal Cosmo thuis op, rijd naar het W&OD pad en loop daar een aantal kilometers met hem.  De herfst wilde bloemen staan mooi in bloei, er is heel wat kleur te zien.




Cosmo wil jammer genoeg niet zo ver lopen als ik en na een half uurtje zijn we terug bij de auto.  Mijn tienduizend stappen heb ik tenminste wel bijeen.  Ik denk dat Cosmo het ook nog warm had, want thuis rent hij op zijn waterbak af.

Een week of zo geleden hebben Rick en ik Cava eens geprobeerd en ik snap niet dat ik dat niet eerder heb gedaan!  Ik heb er erge zin in als lunch en rijd naar het Mosaic District zodat ik ook wat Pokemon Go kan spelen. 

Het is altijd druk in het restaurant wat natuurlijk ook veel zegt.  Ik neem een basis van spinazie en zwarte linzen met allerlei verschillende andere groentes, feta, harissa en yoghurt dille dressing.  Buiten op een bankje bij een Pokemon lure eet ik het op.  Elk hapje smaakt heerlijk en ik vang twee Pokemon, die ik nog niet had.

Hier zit ik bij het Angelika Filmtheater en ik zie tot mijn genoegen dat Florence Foster Jenkins er nog speelt.  Ik wil daar al lang heen en ik hoef zelfs niet op te zoeken hoe laat het begint.  Ik weet dat dat twee uur is.  Ik had verwacht dat vorige week de laatste week zou zijn en besluit nu de gelegenheid waar te nemen.

Toen Rick en ik hier laatst een film keken was het zo ontzettend koud dat ik eerst even een sjaal uit de van ga halen. Daar krijg ik geen spijt van, geen idee waarom de zalen zo ijzig gehouden moeten worden!

De film is net zo goed als ik had gehoopt.  Wat een mooi verhaal en Meryl Streep speelt haar rol fantastisch.  Bijzonder dat deze vrouw echt bestond en haar man en de pianist ook en mooi haar verhaal op het witte doek te zien.

Het is vier uur als ik weer buiten sta en helaas bewolkt.  Ik was van plan in de hot tub te gaan, maar heb daar nu toch geen zin in.  In plaats daarvan blijf ik nog een uurtje Pokemon Go spelen.  Het is altijd gezellig in het Mosaic District met andere spelers. 

Terwijl ik hier zo zit te ontspannen denk ik ook aan van alles en nog wat.  Onder anderen aan het schrijven van dit blog vanavond en hoe het al 15 september is.  Opeens schiet me te binnen dat ik helemaal vergeten ben om de dertiende verjaardag van dit blog op 1 september te vieren! Ik was in New Orleans en dacht er dus niet aan. Wat is ons leven nu anders dan in 2003!

Thuis haal ik mijn in New Orleans gekochte koude wrap uit de vriezer en leg die op mijn pijnlijke schouders.  Rick komt laat uit de stad terug en heeft Chinees eten mee.  Lekker "comfort food" en mijn voeten gaan omhoog.  Vanavond vroeg naar bed om morgen weer een montere rondleiding te geven!

8 reacties:

Becs zei

Ik had ook Pokemon op mijn telefoon maar had het al snel weer verwijderd, maar als ik lees hoeveel plezier je er in hebt, dan moet ik het misschien toch maar weer downloaden. Jeetje 13 jaar bloggen al weer! Fantastisch dat je dat gewoon elke dag weer kunt.

Anoniem zei

Proficiat voor de 13de verjaardag van jouw blog, Petra.
Ik geniet al vele jaren met veel belangstelling mee met jouw verhalen en geniet ook van je rondleidingen in Washington en bekijk ook graag de bijhorende foto's.
Bedankt daarvoor.
Groeten van Hilde uit B. en ik wens je voor vandaag een gezellige rondleiding.

Petr@ zei

13 jaar alweer! Zo lang lees ik dus al mee. Had geen idee dat het alweer zo lang was. Geniet nog steeds van je verhalen en heb ook echt het idee dat ik jou en je gezin goed ken. Wel bijzonder. Hoop je ooit eens echt te ontmoeten.

Marion2 zei

Alweer 13 jaar! Ik vind het echt een enorme prestatie. Ongemerkt verandert er inderdaad heel veel. Mijn leven is ook totaal niet meer te vergelijken met dat van 13 jaar geleden. Maar gelukkig is het nu ook goed.

Ik vind je bloemenfoto's heel mooi. Vooral die van de besjes: ze lijken wel ingekleurd, omdat ze van die bijzondere kleuren hebben.

Anoniem zei

13 jaar! Wat is er veel veranderd in die jaren. Bij ons ook, toen hadden we een baby van een half jaar. (Wat mis ik die babytijd!)
Ik hoop dat je nog lang blijft bloggen.
Ik volgde een paar jaar geleden nog 4 anderen 'Nederlandse amerikanen'..... en ze zijn er allemaal mee gestopt. Sommige mis ik echt. (Petra met 2 honden, Cisca en co, De peschfamily, maar vooral de Avilo (?) family: Nederlandse vrouw, 3 kinderen, Amerikaanse man, haar man is tijdens vakantie in Nederland verongelukt, niet lang daarna is ze gestopt met bloggen)
Marjon

Jort & Suus - On the road zei

Dat klinkt als een hele fijne relaxte dag Petra. Soms moet je eveb opladen. Prettig weekend!!!!

Jort & Suus - On the road zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Petra zei

@Becs - Ik vind Pokemon Go inderdaad leuk om te doen, maar wel op plaatsen waar ook echt iets gebeurt. Katja en Kevin spelen het ook dus het is leuk om erover te klesen.

@Hilde - Dank je, ik vind het leuk om te weten dat mensen mijn blogs met plezier lezen.

@Petra - De volgende keer dat ik in Nederland ben moeten we echt afspreken!

@Marion - Iedere herfst vind ik die besjes weer bijna niet echt lijken.

@Marjon - Een paar daarvan volgde ik ook en heb Petra in NC en Cisca op Facebook, maar die laatste ken ik niet.

@Suus - Dank je, jij ook!