Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 06, 2016

En toch voelt het nog steeds als het begin van een nieuw jaar

Rick moet natuurlijk weer aan het werk en zijn wekker gaat om zeven uur af.  Ik heb enorm veel pijn in mijn nek en schouders en het duurt nog zo'n anderhalf uur voor ik de moed om op te staan bij elkaar raap.  Het voelt alsof er messen in mijn rug steken en ik kan mijn hoofd maar nauwelijks bewegen, oei!

Eerlijk gezegd stemt me dit helemaal niet blij.  Het doet me denken aan de pijnen, die weer gaan komen.  Ondanks dat we geen high school kinderen meer hebben voelt vandaag toch als het onofficiele begin van een nieuw jaar en de herfst, ondanks de nog zeer zomerse temperaturen.

Rick spreekt me wat moed in en wrijft Mineral Ice op mijn nek en schouders zodat de hoofdpijn tenminste minder wordt. Dan vertrekt hij naar zijn werk en ik rooster een paar bosbessenwafels en drink sloten koffie.

Het is wel prachtig weer en ik heb geen zin om saai boven op de elliptical te gaan staan.  In plaats daarvan ga ik een stuk met Cosmo door de buurt lopen.  Hij heeft er vandaag ook wel zin in en ik krijg mijn 10000 stappen bijeen.  Ik voel me gelukkig na afloop ook een stuk beter, vooral mentaal, want de messen in mijn schouders zijn nog steeds aanwezig.
Ik ben vergeten de horrendeur te sluiten en de eekhoorn neemt zijn kans waar

Voor de lunch heb ik zin in een salade en kies SweetGreen daarvoor.  Zij hebben een heel lekkere watermeloen met feta salade waar ook zonnebloempitten, kerstomaatjes, komkommer, spinazie en boerenkool in gaan.  De vinaigrette is nog eens heel licht en lekker.

Buiten op een bankje in de schaduw geniet ik ervan.  Het Mosaic District is een grote trekpleister voor Pokemon Go spelers.  Ik vang ook een aantal nieuwe Pokemons. Het is grappig om te zien dat jong en oud het speelt.

Om half twee heb ik een afspraak bij de Mint Lounge om mijn nagels te laten doen.  Ik kies een glitter paarsblauwe kleur, die me aan Disney doet denken. Kayla maakt mijn tenen en vingers weer mooi, want Thu is vandaag vrij.  Terwijl zij aan mijn teennagels werkt hoop ik dat de massagestoel zijn werk zal doen op mijn zeer pijnlijke schouders.

Een uurtje later loop ik met nette nagels weer naar buiten. Thuis laat ik Cosmo nog even uit en dan is het tijd om mijn haar te laten doen.  Ook dat is weer hard nodig.  Onder het genot van een glaasje witte wijn laat ik de kleur intrekken. 

Dan knipt Mona mijn haar bij en ik houd mijn conversatie met haar oppervlakkig, want eerder hoorde ik haar tegen een andere klant zeggen dat ze voor Hillary Clinton zou stemmen, maar niet denkt dat vrouwen zo fit zijn als mannen op hun zeventigste.  Ik heb mijn tong tot bijna bloedens toe gebeten! Vrouwen leven nog altijd over het algemeen langer dan mannen.

Intussen worstel ik met mijn Windows Phone.  Die heeft vannacht een "update" gekregen en opeens werken een heel aantal van mijn apps niet meer! Ik baal enorm!  Vooral omdat de Uber app ook niet meer werkt en die heb ik vanavond nodig!  Rick belooft dat hij het beter gaat maken, maar dat helpt niet voor Uber.

Gelukkig heb ik de iPhone en zet daar de Uber app op.  Zo kom ik toch nog op tijd voor het maandelijkse "happy hour" met Sara. Alleen blijkt Sea Pearl gesloten te zijn en ik tref Sara buiten voor het restaurant, wachtend op mij.

Dat is balen, maar er zijn genoeg andere restaurants hier.  We besluiten dan maar naar Matchbox te gaan.  Daar bestellen we voorafjes, voor mij de tonijn tartaar.  We kletsen gezellig bij en voor we het weten is het zeven uur.  We spreken af voor volgende maand en nemen dan afscheid. 

Rick is inmiddels ook gearriveerd en wij lopen naar het Thaise restaurant, Sisters. Het is heerlijk buiten dus we eten op hun terras.  We bestellen beiden gerechten, die we nooit eerder hebben gehad in Thaise restaurants.  Allebei hadden we iets anders verwacht van de beschrijving, maar het smaakt zeer goed.

Thuis gaan de benen omhoog.  De pijn neemt de overhand en Rick smeert er weer op los. Hopelijk is het tegen vrijdag beter, want dan heb ik weer een rondleiding. Ik merk dat mijn energieniveau zeer laag is met zoveel pijn.

12 reacties:

Wentje zei

Wat erg toch die pijnen en je wordt idd heel erg moe van chronische (heftige) pijn. Dat kost heel veel energie!
Het lastige lijkt me dat er geen lijn in zit. Je probeert denk ik toch een oorzaak te zoeken.
Ik hoop dat je vannacht goed hebt geslapen!

Hier is mijn dochter jarig, ze wordt 9 jaar dus we hebben net al gezongen en kadootjes gegeven!
Fijne dag zonder al te veel pijn hoop ik!
Wendy

Petr@ zei

Een 'onderhoudsdagje' gehad dus? Met mooie nieuwe nagels en je haar weer bijgekleurd ��
Zo vervelend vind ik dat, als apps maar zo verdwijnen. Maar normaal gesproken moeten ze er zo weer opstaan. Hopelijk heeft Ricky het inmiddels weer werkend gekregen.
Niet leuk zoals je je voelde. Hoop dat het vandaag weer beter gaat maar vrijdag toch zeker.

Tineke zei

Wat een handige man is Rick toch, vervelend altijd als de electronica niet doet wat je wil
Grappig dat je een gevoel van een nieuw jaar hebt, de kindertijd van je kinderen werkt nog heel lang door. Ik droom ook nog vaak dat ik kleine kinderen heb.
leuk dat je lekker gewandeld hebt met Cosmo, lekker door de buurt.
Sterkte met je pijnen, hopelijk valt het vandaag mee.
Hier lekker nazomer weer, mogelijk ga ik vanmiddag met kleindochter naar natuurbad hier in de buurt.

Caro zei

Al je energie gaat natuurlijk op aan de pijn, ellendig hoor! Ik duim voor je mee dat het snel een beetje wegtrekt.
Hier is het nieuwe schooljaar ook weer begonnen en fleur is voor het eerst naar de middelbare. Ze heeft voor de vrije school gekozen, iets compleet anders en ze moet ook met de trein. Spannend!

Caro zei

Al je energie gaat natuurlijk op aan de pijn, ellendig hoor! Ik duim voor je mee dat het snel een beetje wegtrekt.
Hier is het nieuwe schooljaar ook weer begonnen en fleur is voor het eerst naar de middelbare. Ze heeft voor de vrije school gekozen, iets compleet anders en ze moet ook met de trein. Spannend!

Anoniem zei

Wat een narigheid vandaag.
Ik zag op Facebook iemand die schreef dat ze niet zo goed weet wat te schrijven.
Datzelfde geld ook voor mij.
Het is vreselijk te lezen dat je weer zo'n vreselijke pijndag hebt. Ik hoop dat al het medeleven je wel iets helpt.
Hopelijk vandaag een betere dag.
Sterkte, Bea

Jeanny zei

Niet leuk, zoveel pijn. Leef met je mee!! Voor mij geeft het ook altijd een rotgevoel, wanneer de scholen weer beginnen, want de zomer is voorbij. Ken je dit liedje ook: https://www.youtube.com/watch?v=23ORU2CZ5K4 Krijg het dan niet meer uit mijn hoofd, haha.
Gelukkig nog even genieten van de nazomer! Groetjes!!

Anja L. zei

Wat jammer dat je nu al weer last krijgt! Gelukkig is Rick zo lief om je in te smeren.
Ik hoop dat de rest van de week beter gaat.
Mooie kleur hebben je nagels.
Fijne woensdag.

Ann zei

hé niet fijn zo'n pijndag - al herken ik het wel, gisteren ook hele dag immobiel door rug en schouders (puur stress :-( )
voor de rest wel een beauty-dagje, en zo'n mooie kleur voor de nagels - I like it !

Marion2 zei

Ondanks alles kun je gelukkig voorlopig nog wel lekker genieten van het zomerweer.
Dat lijkt maar niet op te houden bij jullie (en hier ook trouwens :)).

Wat ben jij avontuurlijk met kleurtjes nagellak uitkiezen! Elke keer neem ik me voor
eens iets anders te nemen, mintgroen ofzo, maar eenmaal bij de manicure kies ik laf
voor roze, oranje of rood.

Sonja zei

Wat ellendig dat je altijd die pijnen hebt, overigs vind ik dat je er dapper mee omgaat, knap hoor.
Lekker zo'n opknapbeurt, beetje verwennerij!
Onbegrijpelijk dat ze zo knoeien met die windows phone, ik baal zo van alle apps die ze niet hebben en ik zo mis :-(

Petra zei

@Wendy - Gefeliciteerd met je dochter! Ja, het onvoorspelbare is inderdaad heel vervelend, anders zou ik beter weten de oorzaken te voorkomen

@Petra - Moderne technologie, zo frustrerend en dan te denken dat we een aantal jaren geleden niet eens wisten wat een app was!

@Tineke - Ja, je blijft moeder, he, en jij grootmoeder

@Caroline - Succes dit schooljaar voor Daan en Fleur, spannend zo'n nieuwe school!

@Bea - Het medeleven helpt zeker. Het is zo'n onzichtbaar iets en vaak denken mensen om me heen dat ik me prima voel omdat ik er niet vaak over praat.

@Jeanny - Dat liedje ken ik ja, ha ha, echt een meezinger

@Anja - Ik hoop het ook, vandaag nog maar prut

@Ann - Voor mij denk ik ook een dosis stress. Ik moet er echt aan werken dingen die buiten mijn controle zijn te laten gaan

@Marion - Gelukkig blijft het hier in september meestal nog zeer aangenaam

@Sonja - Ja, ik geloof dat Rick het niet leuk vindt dat ik er zo over klaag, maar jee, kunnen ze daar niet wat harder aan werken?