Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, september 20, 2016

Middagje Washington om Pokemon Go te spelen

Rick pakt al in als ik wakker word uit een vreemde droom waarin Kai en ik met een luchtballon in Ulaanbataar, Mongolie, belandden.  Waar die nu weer vandaan kwam?  Het was wel erg interessant. 

Rick neemt afscheid tot morgenavond, want hij heeft een korte reis naar Chicago.  Het is weer wat sombertjes buiten, al is de temperatuur zeer aangenaam.  Het voelt alsof er messen in mijn rug en schouders steken dus na het ontbijt haast ik me naar boven voor mijn dagelijkse beweging.

Al Tiny House Hunters op HGTV kijkend gaat het uur op de elliptical snel.  Intussen komt de zon af en toe kijken en ik lijn Cosmo aan voor zijn wandeling.  Hij heeft er zin in en besnuffelt alles onderweg.  Dat schiet niet op, maar ik laat hem maar, ik heb mijn sporten al gehad tenslotte.

Weer thuis maak ik me klaar en rijd naar de metro.  Daar vind ik met gemak een parkeerplek in de garage en ga op de trein wachten.  Geen idee hoe lang het gaat duren met "Safetrack" en nauwelijks treinen tussen Vienna en West Falls Church.

Gelukkig valt het mee, de trein komt na een minuut of tien en de "overstap" trein staat al klaar in West Falls Church.  Al met al duurt het een uur om in de stad te komen.  Langer dan anders, maar niet onoverkomelijk.

Bij het Federal Center SW station stap ik uit en loop naar het American Indian Museum.  Ik wil nog een keer van het zomermenu genieten voor ze overgaan op het herfstmenu.  Dat betekent dat ik een kop koude aspergesoep en een bordje met rivierkreeftcakejes neem.  Het is weer smullen geblazen!


Dan haal ik een Capital Bikeshare fiets en rijd naar het Tidal Basin waar ik hem dicht bij het Jefferson Memorial weer wegzet.  Het valt me op hoe populair het programma is.  Ik hoop dat ze de $2 per ritje onder het halve uur gaan houden.  Het is voorlopig alleen tijdens Safetrack.

Bij het Franklin Delano Roosevelt Memorial is het zoals ik had gehoopt druk met Pokemon Go spelers.  Er zijn heel wat Pokestops en lures erop, zodat er veel Pokemon op afkomen.  Geen wonder dat men hier komt, want ik vang een heel aantal niet vaak voorkomende Pokemon en een stel, die ik nog niet had.

De tijd vliegt en met moeite onttrek ik me tegen vijven aan het Pokemon Go paradijs.  Op weg naar het fietsstation zie ik opeens allemaal mensen met telefoontjes naar de rivier lopen.  "Dragonair?", vraagt een langslopende man aan de man voor mij. 

En dan is het opeens heel stil 
Weinig gezien standbeeld van FDR in een rolstoel (hoort niet officieel bij het monument, lang verhaal)
Hij knikt en de andere speler wijst hem rechtsaf om de hoek.  Ik volg, benieuwd of ik die ook kan vangen.  Dit is duidelijk een heel zeldzame Pokemon.  Hij laat zich dan ook moeilijk vangen, ik besteed er heel wat Pokeballen aan.

Het is een leuk spel om te spelen, alleen of met anderen.  Ik pak weer een bikeshare fiets en rijd naar het Smithsonian station.  Daar is het druk en ik heb dan ook geen zitplaats in de trein.  Gelukkig is een man heel aardig en biedt mij zijn plaats aan. Zo galant!  Ik ben er zeer dankbaar voor want ik kan eindeloos lopen, maar staan is pijnlijk.

Alweer valt de rit alles mee.  Deze trein rijdt naar West Falls Church en daar staat de trein naar Vienna al te wachten.  Tot nu toe lijkt Metro het goed voor elkaar te hebben.  Dat is een grote verbetering met vorig jaar, de nieuwe manager is een aanwinst.

Thuis geef ik Cosmo eten en ga dan naar Pazzo Pomodoro voor mijn eigen avondeten.  Daar is het altijd gezellig aan de bar en ken ik de bartenders. Ik eet wat van een voorafje met prosciutto en verschillende kazen en neem de rest naar huis.

Als hoofdgerecht heb ik de spinazie met ricotta agnolotti in tomatensaus, erg lekker.  De mensen naast mij betrekken mij in hun gesprek en daardoor is het een stuk minder saai dan alleen thuis eten.
Prachtige zonsondergang op weg naar huis

Daar tref ik wel Cosmo en Snickers aan, die beiden graag mijn aandacht willen.  Snickers is een stuk socialer 's avonds sinds Meike is overleden.  Met hem lijkt het gelukkig nog heel goed te gaan.  Terwijl ik dit typ ligt hij naast me en Cosmo aan mijn voeten, zo lief!

Het nieuwe seizoen van The Voice is begonnen en ik vind het nog altijd bijzonder dat een Nederlands concept zo aan is geslagen hier in de VS. Het is voor mij het enige zangprogramma wat ik graag kijk.  Laat ga ik het niet maken, want ik ben moe na 22112 stappen vandaag!

9 reacties:

Jurgen de Bruin zei

Terwijl Rick op pad is ben je toch niet alleen met je dieren. Jammer dat een monument tot speelplaats is omgetoverd maar dat komt misschien omdat ik niks met de Pokemon rage heb. Het is minder erg dan de fontein van het WWII monument als voetbad te gebruiken.
Volgende keer als ik in Washington ben ga ik toch eens kijken voor zo'n fiets. Dat scheelt een hoop stappen.

Jeanny zei

Leuk, is dat, fietsen door Washington DC. Paar jaar geleden hebben wij dit ook gedaan, maar we hebben onze fietsen bij ieder monument "tijdelijk" geparkeerd, tegen een hek of boom aan. Zoals we in Nederland ook doen. Zelfs bij the White House. We werden aangesproken door de beveiliging, dat dit toch echt niet de bedoeling was, haha. Laat nooit je fiets alleen achter.

Anja L. zei

Toch handig zo'n fietsenplan. Scheelt toch weer stukken lopen.
In Nederland veroorzaken veel Pokemon spelers alleen maar overlast maar het lijkt mij wel grappig om te doen. Misschien is het hier te klein. Hier in Amersfoort kun je 's avonds niet eens meer over een bepaalde brug omdat die gewoon geblokkeerd is met spelers en als je er langs wil met je fiets krijg je nog een grote mond ook. En dan de puinhoop die ze achterlaten, niet normaal!
Toch gezellig als je thuiskomt en de dieren verwelkomen je.
Fijne woensdag.


Marion2 zei

Pokemon is verslavend, hè? Mijn jongste beleeft er ook veel plezier aan. Bijkomend voordeel is ook, dat ze nu veel meer loopt en allerlei plekken ontdekt waar ze anders nooit zou komen. Ik vind het altijd wel grappig om te kijken wie het allemaal speelt.

Gezellig, die dierenvriendjes. Ik heb op het moment geen dieren, maar wil er wel weer aan beginnen. Het is makkelijk om de verzorging en de oppasproblemen niet te hebben, maar een huis zonder dieren is wel erg kaal.

Anoniem zei

Pokemon ,niet voor mij. ( ben ook wat ouder hè) Maar ook mijn kinderen en kleinkinderen zien er helemaal niets in. Laatst was mijn schoondochter op Kijkduin,daar was gewoon geen doorkomen aan. Zelfs de politie moest erbij komen om vrij baan te maken voor andere gasten. En inderdaad de rommel die ze achterlaten.
Wij moeten nog even wachten voor een nieuwe the Voice. Volg dit programma ook bij de BBC maar heb het nog niet bij hun programmering kunnen ontdekken.
Denk dat Alicia Keys een echte aanwinst is. Vind haar geweldig. Heb een klein stukje via internet gezien.
Het mooie weer blijft maar aanhouden. Alleen 's morgens vroeg is het toch best fris.
Moet ik morgenochtend maar rekening mee houden want ik moet al vroeg bloed laten prikken. Ja, de 3 maandelijkse controle. Ga altijd heel vroeg, moet toch nuchter blijven en kan daarna des te sneller aan mijn koffie.
Fijne dag . Groetjes Wil

Petra zei

@Jurgen - De National Park Service moedigt het zelfs aan. Ik zag gisteren ook een aantal park rangers met spelers kletsen. Men is zeer eerbiedig en behalve de telefoontjes in hun handen zouden ze zo gewone bezoekers kunnen zijn.

@Jeanny - Voor die $2 moet je de fiets binnen het halve uur weer inleveren dus niet handig als je echt wil gaan sightseeen

@Anja - Wil zegt ook al dat ze zo'n puinhoop achterlaten. Dat zie ik hier helemaal niet en waarom zou je? Ik vind dat erg oneerbiedig, maar ik kan me ook nog herinneren dat wij geschokt waren hoe vies de Apenheul eruit zag met lege chipszakjes en andere rommel gewoon neergegooid. Dat kom je hier niet tegen. Zoveel mensen zeggen ook dat Washington zo schoon is, maar het is er niet veel schoner dan in andere Amerikaanse steden vind ik.

@Marion - Inderdaad zijn de Pokestops vaak heel ongewone dingen, die anders niet opvallen. Zo is er in Vienna een mozaiek waar ik jarenlang zonder het op te merken langs heb gelopen tot ik het spel ging spelen.

@Wil - Dat troep achterlaten van spelers zie ik hier dus helemaal niet. Ook is het meestal ruim genoeg voor meer dan genoeg plaats voor iedereen. Alicia is inderdaad erg leuk.

Anja zei

Ook in ons gezin geen Pokemon Go spelers. Leuk om door Washington te fietsen, wij hebben dat met onze jongste gedaan. Net als jullie genieten wij hier van een heerlijke nazomer.

Petra zei

@Anja - Onvoorstelbaar dat het morgen alweer herfst is, de zomer is te snel gegaan!

Blogger zei

Still not playing Pokemon Go? Download It Now (Built for iOS or Android)