Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, september 29, 2016

Nog een druilerige dag

Het was me het nachtje wel!  Rick stond weer om vier uur op om de honden uit te laten en ik hoorde de regen op het dak kletteren.  Daarna donderde het bijna onafgebroken waardoor Cosmo de hele tijd hijgend naast mijn bed zat.  We hebben dus bepaald niet goed geslapen!

Arme Rick moet bovendien ook vroeg op.  Ik heb vanochtend niets dus ondanks de puppy zoentjes van Orion houd ik het tot half negen in bed uit.  Aangezien Rick de honden voor zijn vertrek weer naar buiten heeft gelaten wacht ik even met hun wandeling.

In mijn Eeyore koffiekop schenk ik een sterke kop koffie.  Eeyore is het perfecte Disney karakter voor vandaag! Ik maak er mijn roerei met tomaat en kaas bij en het is een smakelijk ontbijtje.

Dan zijn de honden aan de beurt.  Volgens Doggy Dan moet ik dus eerst eten voor zij hun eten krijgen.  Ik heb besloten een pak crackers in de garage waar het hondeneten is te leggen en er dan iedere keer eentje te eten.  De honden leren zo dat ik eerst eet als "roedelleider" en dan pas zij. 

Met deze methode hoop ik ook Cosmo wat slechte gewoontes af te leren.  Zo blaft hij natuurlijk tegen langslopende honden en zeurt hij 's middags erg om zijn eten.  Ik wist uiteraard dat ik daar niet aan toe moest geven, maar niet hoe het hem af te leren. Eigenlijk komt heel veel van deze training neer op negeren tot de hond rustig wordt.

Na hun ontbijt neem ik de honden weer ieder apart mee voor een wandeling.  Orion doet het best goed aan de lijn.  Hij wil mij duidelijk heel graag plezieren en kijkt ook telkens naar mij.  Grappig hoe honden toch ieder weer zulke eigen karaktertjes hebben.
Opeens zijn er met het natte weer overal paddestoelen

Cosmo wacht geduldig op zijn wandeling en ik neem hem mee voor hetzelfde traject.  Dan ga ik drie kwartier boven op de elliptical.  Orion wil er telkens mee spelen, maar hij zal het toch moeten leren.  Gelukkig gaat hij na een tijdje rustig liggen, want ik wil natuurlijk niet dat hij zich pijn doet.

Na de drie kwartier maak ik me klaar, loop nog een keer met beide honden (al voorkomt dat nog steeds niet alle ongelukjes, een paar keer gaat het toch mis). Dan doe ik pindakaas in de Kongs en Orion sprint zijn bench al in.  Snickers ligt er stoicijns tussenin, hilarisch!
In het Mosaic District haal ik eerst lunch van Cava.  Ik neem de linzen met spinazie combinatie en warme en koude groentes er doorheen met dille yoghurt dressing.  Het is ontzettend lekker en zo'n hele bak vol groentes bevat heel veel gezonds.
Buiten miezert het nog steeds en er staat een koude wind.  Ik heb nog even voor ik mijn nagelafspraak heb en ga kijken of Target leuke dingen voor de herfst heeft.  Ik zie er wel een paar, maar wil eigenlijk eerst zien wat we nog hebben voor ik er dingen bij koop.

Bij de Mint Nail Lounge wacht Thu me al op.  Ik kies vandaag een antraciet grijze lak met gekleurde glittertjes erin. Een uurtje later sta ik met keurige nagels weer buiten.  Ik sta daar al bekend als de "glitter lady".  Bijkomend voordeel is dat nagellak met glitters langer goed blijft.
Thuis praktiseer ik een van de andere "5 gouden regels" van Doggy Dan.  Gewoonlijk begroet ik de honden enthousiast, maar ook dat is fout.  Het is juist zaak gewoon je ding te doen en ze zelfs niet aan te kijken tot ze tot rust komen.  Pas vijf minuten daarna kun je ze tot je roepen.  Het werkt bijzonder snel moet ik zeggen!

Gisteren heb ik de zomerspullen al opgeruimd en sleep die nu naar zolder.  Ik neem de herfstspullen naar beneden en met behulp van een nieuwsgierige puppy en kat zet ik ze neer.  De namaakpompoentjes vindt Orion meteen leuk om op te kauwen, dus die doe ik op tafel in de fruitschaal buiten zijn bereik. 

Het ziet er gezellig uit en ik besluit dat we verder niets nodig hebben.  Het is mooi zo.  Ook voor buiten heb ik nog vlaggen en deurversierselen van vorig jaar.  En zo is het huis in minder dan een uur geheel in herfststemming.  We zullen nog wat Halloween spullen in de tuin zetten dit weekend, maar omdat we er dan niet zijn zal het minder dan anders worden.

Rick komt thuis met mijn favoriete sushi en Griekse gyro's voor hem.  Hij weet dat ik dol ben op sushi op pijndagen als deze vooral.  Bij elkaar is er de afgelopen 12 uur zo'n tien centimeter regen gevallen en er schijnt morgen nog meer te komen.  In ieder geval is onze droogte in een keer opgelost.

Met al het honden wandelen heb ik zomaar meer dan 22000 stappen bijeen!  Ze beginnen het ook steeds beter met elkaar te vinden.  Terwijl ik dit typ zijn ze lief samen aan het spelen.  Cosmo wordt ook assertiever in zijn grenzen stellen, want Orion lukte het vanavond niet Cosmo's botje te stelen.


Morgen ga ik verder met roedelleider zijn en ik heb Rick geinstrueerd hetzelfde te doen.  Ik ga Orion zeker ook nog meenemen naar een groepstraining, maar dat kan pas nadat we terug zijn van vakantie.  Intussen vind ik Doggy Dan een goed begin.

4 reacties:

Becs zei

Mooie nagels. Wat fijn dat het steeds beter gaat tussen de honden. Fijn dat Doggie Dan helpt

Marion2 zei

De sushi is bijna zonde om op te eten, zo mooi ziet het er uit.

Wat een gezellige herfstspullen toch allemaal! De loper, de hangers op de deur... erg leuk!

Je bent maar druk met het nieuwe hondje! Hoe vindt Rick het?

naomi zei

Leuk om te lezen hoe je de nieuwe regels toepast. Ik ben in het begin bij Stitch heel consequent geweest en hoef dat nu 9 jaar later niet meer te zijn. Hij moet zitten hij riem om en af. Zitten bij oversteken tot we kunnen of bij stoplicht en mag als de deurbel gaat niet door de tussendeur. Weet hij donders goed en kijkt vreemd als het een keer wel mag of anders gaat.

Succes met je training net een kind.
Liefs

Petra zei

@Becs - Ja, ik hoop dat Rick de video's ook gaat kijken

@Marion - Inderdaad heel veel leuke herfstspulletjes hier. Ik moet me inhouden niet meer te kopen. Rick vindt het ook erg leuk, maar vindt trainen veel werk, tja.

@Naomi - Inderdaad, het is net een kind! Ik hoop alleen dat de anderen helpen met trainen, ik had vandaag al een vervelende ervaring met een buurman die het wel even beter ging doen, grrr!!