Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 21, 2016

Nog een keer mijn artistieke talenten uitproberen

Deze laatste dag van de zomer begint warm.  Ik eet dan ook eerst lekker ontbijt op het deck in gezelschap van Cosmo en mijn gevederde vriendjes.  Jammer genoeg horen de kolibrietjes daar niet meer bij, ik heb er al een week geen gezien.  Zij zijn al naar warmere oorden vertrokken waarschijnlijk.

Na mijn uur boven op de elliptical lijn ik Cosmo aan voor zijn wandeling.  Nu het wat minder heet is vindt hij die heel leuk en stopt niet meer omdat hij terug naar huis wil.  Overal zit het vol vlinders nu en er staat nog volop in bloei voor ze om van te genieten.

Een "gray hairstreak" vlinder


Onderweg bedenk ik me dat ik zin in een koele salade als lunch heb.  Die haal ik bij Chopt, want hun salade vind ik verreweg het lekkerst.  Ik neem spinazie, wortel, tomaat, palmharten, quinoa, linzen en Parmezaanse kaas "crisps".  Het wordt goed door elkaar gehakt en ik neem de tzatziki dressing.

Thuis geniet ik er op het deck van en besluit vanmiddag rustig in de achtertuin te blijven ontspannen.  Dat gaat het best in de hot tub.  Ik neem mijn Kindle en telefoon en een diet Coke mee en bubbelen maar. Intussen klagen de meisjes dat ze het zo druk hebben met school, maar het gaat met beiden tot nu toe goed. 

Een paar uur later ben ik uitgebubbeld en hebben de harde stralen hopelijk ook mijn schouders wat geholpen.  Als ik weer fris en fruitig uit de douche kom is er een berichtje van Rick dat zijn vlucht vertraagd is.  Hij zal me nu vanavond niet op kunnen halen, maar hopelijk kan ik met een vriendin mee rijden.

Vanavond ga ik namelijk met twee vriendinnen weer naar de Muse Paintbar.  Maar eerst neem ik een Uber naar het Mosaic District om te gaan eten.  Het eten bij de Paintbar is meer snacks dan avondeten.

De keuze is tussen Four Sisters en Sea Pearl, wat een luxe dat die keuze er is!  Uiteindelijk kan ik het toch niet laten weer naar Four Sisters te gaan, aangezien Rick daar nooit wil eten en bij Sea Pearl wel.  Ook is hun bediening heel snel.

Zoals altijd smaken de rijstpapier pannenkoekjes met prima.  Dit keer heb ik er biefstuk met vijf kruiden in.  Wat ik zo lekker vind aan Vietnamees is dat het niet allemaal in sauzen wordt geserveerd en met veel groentes.

Als ik klaar ben heb ik nog een kwartiertje voor de Paintbar open gaat.  Prima tijd om wat Pokemon te vangen, want er wordt hier weer enthousiast gespeeld.  In de reacties op mijn vorige blog schreven een aantal mensen dat ze in Nederland gehinderd worden door spelers en dat die rotzooi achterlaten.  Daarvan merk ik hier helemaal niets.

Vanavond ga ik met vriendinnen Tara en Serena een herfstschilderij maken.  Ik kom als eerst aan en Tara volgt niet veel later.  Serena is er om vijf over zeven nog niet dus ik besluit haar even een berichtje te sturen.  Gelukkig, want ze was het straal vergeten.  Tien minuten later komt ook zij binnenlopen dus ze heeft niet veel gemist.

Dit schilderij vind ik een stuk makkelijker dan dat van vorige week.  Het duurt ook minder lang om te maken.  Het resultaat vind ik wel leuk en alweer is het zo grappig om ieders interpretatie te zien. Er zijn dit keer ook een paar schilders aanwezig, die hun geheel eigen invulling aan het schilderij geven, erg mooi!

We kletsen nog wat na en dan rijd ik met Serena mee naar huis.  Rick zou me ophalen, maar zijn vlucht is flink vertraagd.  Hopelijk komt hij voor middernacht nog thuis.  Ik ga proberen op te blijven, maar of dat gaat lukken is de vraag.

6 reacties:

Marion2 zei

Je hebt de smaak te pakken met schilderen!

Misschien is het plaatselijk dat de Pokemon spelers troep achterlaten en hinderlijk zijn? Ik merk er hier helemaal niets van en het wordt toch echt wel veel gespeeld. Sowieso is het hier keurig netjes in de straten.

Mooi, die vlinder op het sedum (althans, ik denk dat dat het is).

Anja L. zei

Wat een leuk schilderij heb je weer gemaakt! Ik vind het concept ook erg leuk.
De last die je van Pokemon spelers verschilt waarschijnlijk per plaats.
Ik hoop dat Rick nog voor middernacht thuis was.
Fijne donderdag (mijne is een stuk beter nu het tandarts bezoek achter de rug is. Nog één afspraak en dan ben ik er hopelijk weer een tijd vanaf.).

Anoniem zei

Leuk schilderij.
Fijn dat het met de meiden goed gaat. Hopelijk gaan ze zo lekker door.
Ik vind het grappig hoe jij met Pokémon bezig bent.
Ik zie een lekker warme vrijdag aankomen voor je.
Genieten dus.
Groet, Bea

Anoniem zei

Wat een leuk schilderij heb je gemaakt, de kleuren zijn geweldig, echt Indian summer! Pluim! Groetje van Henny Breedijk.

Petra zei

@Marion - Dit was toevallig twee keer achtereen. Eigenlijk doet het mijn schouders teveel pijn, maar het is zo leuk om te doen. Ik wacht nu wel een aantal maanden met de volgende denk ik.

@Anja - Sterkte met die laatste afspraak!

@Bea - Ja, voorlopig de laatste echt warme dag, helaas, hoewel het voor Nederlandse begrippen nog warm blijft.

@Henny - Dank je!

Anoniem zei

Wat een leuk concept, de Paintbar. Kan je de technieken die je over de kleuren leert ook in je kleurplaten toepassen Petra?
Ik pak het kleuren ook weer op, omdat ik op doktersadvies wat meer 'moet' ontspannen. En ik ben op zoek naar wat adviezen om mijn kleurplaten wat minder standaard in te vullen. Vandaar mijn belangstelling voor jouw schilderavonturen.

Groetjes van een trouwe bloglezer en FB-friend die slechts af en toe reageert.

Monique van L.