Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, september 28, 2016

Op de helft van de week alweer

Rick heeft vannacht zijn wekker gezet voor vier uur om Orion even uit te laten.  Dat beviel goed, want we vielen beiden weer meteen in slaap daarna en er is geen ongelukje op het tapijt als Rick opstaat. 

Rick neemt de honden mee naar beneden wat nog even rust voor mij betekent.  Zodra Rick weer boven komt voor zijn douche heb ik echter weer een pup bovenop me.  Zo schattig, die hondenzoentjes!  Ik knuffel beide honden eens flink en sta dan ook op.

Het is grijs, koel en nat buiten, echt vreemd van meer dan dertig graden op vrijdag is het opeens echt herfst.  Natuurlijk is het eind september en was het ongewoon lang echt warm.  Gewoonlijk gaat de temperatuur iets langzamer naar beneden.

Na de honden eten te hebben gegeven (vanavond heb ik geleerd dat dat helemaal verkeerd is, waarover later meer) maak ik mijn ontbijt.  Ik snijd wat tomaatjes en doe die met twee eieren in een bakpan.  Het smaakt heerlijk met nog wat Parmezaanse kaas er overheen.

Orion gaat in zijn bench met een Kong gevuld met pindakaas en Cosmo krijgt zijn Kong ook met minder pindakaas.  Ik ben anders bang dat Cosmo straks dik gaat worden, want ik vind het niet eerlijk hem niets te geven als Orion het wel krijgt.

Bij de sportschool doe ik bijna een uur cardio voor Sharon me komt halen voor personal training.  Zij heeft drie (kleine) honden dus is helemaal geinteresseerd in Orion.  Als de honden er aan toe zijn heeft zij ook een riem voor twee honden voor me, heel fijn.

Het halve uur gaat snel en daarna haast ik me naar huis.  Het dreigt telkens te gaan regenen en zelfs onweren dus ik besluit de honden apart uit te laten.  Zo heb ik een hand vrij voor een paraplu.  Ook zei Sharon dat te doen zodat Orion ook alleen leert wandelen.

Als eerste neem ik Orion mee.  Hij doet het prima, alleen blaft hij naar iedereen, die hij ziet.  Als die mensen verder weg zijn houdt hij gauw op.  Een jongeman, die duidelijk Australische herders kent, wil hem ontmoeten.  Daar moet Orion helemaal niets van hebben.  Hij laat hem niet dichtbij komen zonder te blaffen.

Nu wil ik dat er niet helemaal uittrainen, want als vrouw alleen vind ik het niet erg als mijn hond mij beschermt.  Ik wil echter wel leren hoe ik Orion een teken kan geven dat hij op moet houden. Ik besluit thuis ideeen daarover op te gaan doen.

Terwijl ik met Orion loop hoor ik al een paar flinke donderklappen.  Duidelijk doen die hem niets.  Ik weet echter dat Cosmo dat niet fijn gaat vinden tijdens zijn wandeling.  Inderdaad wil die bij de eerste donderslag terug naar huis. Gelukkig had hij nog net tijd om al zijn behoeftes te doen.

Op het internet zoek ik naar hondentraining tips en zo kom ik op de site van Doggy Dan uit Nieuw Zeeland.  Zijn trainingsprogramma is goedgekeurd door de Amerikaanse SPCA en ik besluit het te gaan proberen.  Het is niet duur en klinkt zeer goed.  Vanavond hoop ik de eerste video's te bekijken.

Het onweer gaat om ons heen en ik laat de honden thuis en ga Vienna in.  Bij Panera bestel ik een lekkere Thaise wonton soep.  Vanmiddag komen de schoonmaaksters en wil ik Orion in zijn bench laten.  Ik denk echter dat hij dat helemaal niet goed gaat vinden als ik thuis ben.  Ik ga dus een lijstje met boodschappen afwerken.  Op de webcam app op mijn telefoon kan ik zien wanneer de schoonmaaksters weer vertrekken.
Als eerste haal ik nieuw vogel- en eekhoornvoer bij Birdwatchers.  Daar herkent de verkoopster me al.  Ze vertelt dat in haar tuin een hert het vogelvoer heeft gevonden.  Dat is nog eens iets anders dan onze eekhoorns.

Bij Petco koop ik een hondenbed voor in Orions bench.  Ik ben trouwens niet van plan de bench erg lang te blijven gebruiken, want ik heb er nog steeds wat moeite mee.  Hij is er echter duidelijk aan gewend en voelt zich er veilig in.  Cosmo wilde er nooit in en dat heb ik ook nooit geforceerd. 
Honden (en katten!) Halloween costuums

Een van twee gangpaden met hondensnoepjes, moeilijk kiezen!

Dan rijd ik naar Pan Am Center en gooi de van vol met de goedkope benzine van Safeway.  Bij Michaels geniet ik van de leuke herfstspulletjes.  Ik vind het niet fijn dat het kouder wordt, maar ik kan de kleuren en spulletjes van de herfst wel erg waarderen.  Ik koop er een witte (onechte) pompoen met stickers om thuis iets leuks van te maken.
Als ik niet veel later bij Starbucks aan de mint thee en een heerlijke chocolate chip cookie deeg cake pop zit, zie ik dat de schoonmaaksters net vertrekken.  Zo'n cake pop is eigenlijk de perfecte zoete traktatie voor mij, een paar hapjes vol smaak.
Thuis tref ik de honden rustig aan.  Ik was een beetje bezorgd dat de aanwezigheid van de schoonmaaksters Orion onrustig zou maken.  Als dat zo was is daar nu geen blijk meer van.  Ik laat de honden uit en geef ze eten. 

Eindelijk moet ik er dan toch van mezelf aan geloven, de zomer is voorbij.  Alle zomerse dingen in onze family room en keuken zijn dan ook niet meer op zijn plaats en ik ruim ze op.  Morgen zal ik de herfstspullen van zolder halen, maar ik versier alvast de "pompoen" van Michaels en die ziet er erg leuk uit, al zeg ik het zelf.
Rick komt thuis en niet veel later gaat de deurbel en Chuck en Patricia van hiernaast staan voor de deur.  Patricia gaat als ik rondleidingen heb voor de honden zorgen en ook als wij in oktober op vakantie gaan.  Daarvoor moet Orion haar wel leren kennen.  Zij hebben zelf een moeilijke Deense dog dus zijn bekend met honden.

Orion blaft weer heel wat, maar als Patricia hem aan de lijn doet en meeneemt warmt hij meteen op en laat haar hem aaien.  Gelukkig probeert hij niet te bijten, maar dat blaffen wil ik eruit hebben want dat maakt mensen bang voor hem.  Hopelijk gaat Doggy Dan daarbij helpen.

Als avondeten bestellen we makkelijk pizza's van Zpizza.  Terwijl we daarop wachten kijk ik de eerste twee video's van Doggy Dan.  Daarin leer ik meteen dat het eten geven van honden al heel veel te maken heeft met het zorgen dat de mensen de roedelleiders zijn.

Het komt erop neer dat de mensen altijd eerst moeten eten, dus een cracker uit de bowl eten voor je het neerzet.  Ook botjes e.d. moeten niet blijven liggen.  Ik ga het meteen in werking stellen en ruim de rondslingerende botjes op. Opvallend (misschien toeval?) keert de rust tussen de honden ook meteen terug.

Na het eten vertrekt Rick naar een Ierse bar dichtbij met Niall.  Daar zingt een Ierse zangeres tot tien uur.  Ik voel het slechte weer aankomen en heb veel pijn, ik laat het dus afweten en blijf met de hondjes thuis.
Naar verluid kunnen we vannacht en morgen in een keer van onze droogte af zijn.  Er wordt vijf tot zelfs plaatselijk twintig centimeter regen voorspeld.  Gelukkig (even afkloppen) lijken wij altijd minder dan de rest van de omgeving te krijgen, maar ik voel al vele jaren de lage druk als een pijnlijk juk op mijn schouders. 

Het werd jarenlang tegengesproken, maar nu is er eindelijk bewijs dat (ik niet gek ben en) het weer invloed heeft op chronische pijnen.  Jammer genoeg is het een studie waar alleen Britten aan mee kunnen doen, anders zou ik me graag opgeven.  Halverwege de studieduur blijkt er wel degelijk correlatie te zijn, lees een van de artikelen erover hier.

9 reacties:

Eveline zei

Ik lig naar de regen te luisteren terwijls ik je blog lees. Ik was wel toe aan koeler weer. En herfst is mijn favoriete seizoen. Jammer dat jij dan meer pijn krijgt.
Leuke hond is die Orion, succes met de opvoeding.

Anoniem zei

Roep al jaren dat ik zelf wel het weer voorspel ik heb Artrose en nu ook hier de herfst is begonnen is er weer veel pijn en stijfheid, maar ook hiebij is bewegen eigelijk de enige optie om het dragelijker te maken, maar ook beperkingen gaat geven in mijn werk en daar baal ik nog het meeste van :-( ik werk in de automotiv en moet regelmatig met sportwagens naar clienten het lange zitten en in en uit stappen wordt echt een crime op dagen met veel pijn moet denk ik maar me gaan beperken tot de suv :-), tja lastig is het wel. Maar probeer het toch maar vaak achter een glimlach te verbergen en door te gaan en afleiding is in iedergeval goed om mezelf niet al te zielig te vinden, hou je goed en sterkte met de pijn grtjes Toos ( en wat een droppie is Orion ! )

Wendy zei

Dank voor het artikel over pijn! Ook daarom is je blog zo leuk vanwege dit soort links, super!

Corry zei

Heel goed om Orion wel een beetje te laten blaffen. Je zult maar een keer een griezel tegenkomen!!! Het is wel weer wat om midden in de nacht je bed uit te moeten voor een plas. Heb ik zelf ook maar dan laat ik alleen mezelf uit. 😂😂

Marion2 zei


Om 4 uur even opstaan, oei! Maar ik zou dat inderdaad liever doen dan ongelukjes op het tapijt hebben. Hopelijk duurt deze periode niet al te lang.

Ik vind Michaels ook zo'n leuke winkel. Alleen al vanwege de sfeervolle seizoensartikelen, want ik ben niet echt een knutselaar. Ik koop er altijd wel wat, maar echt afmaken is er vaak niet bij.

Ook hier is het weer aan het omslaan (opvallend hoe vaak dat synchroon loopt met het weer bij jullie) en ik ben ook bezig met het vervangen van de zomerdecoratie door herfstspullen. Ik ben er nog niet echt aan toe, maar ja, op een gegeven moment misstaan ananasmotieven en dergelijk wel. In ieder geval kan ik nu een paar leuke spulletjes van Michaels neerzetten.

Anoniem zei

Je hebt er een baby bij, om 4 uur opstaan om hem uit te laten. Geleidelijk aan krijgt hij meer controle over zijn blaas.
Wij ruimen ook altijd direct die botjes op net zoals de Kong, anders krijgen ze maar ruzie. En er is er een die heel erg jaloers is dus die ligt altijd op de loer van; wanneer kan ik die pakken. Hou die kleine Angel in de gaten.
Hier is het vandaag ook waardeloos. De hele dag van die motregen, gezellig is anders.
De lange warme broek uit al uit de kast gehaald hoor.
Wat heb je die pompoen leuk versierd. Michaels is toch een heerlijke zaak . Als ik in Las Vegas ben moet ik er altijd een keertje naar toe. Lekker snuffelen.
Groetjes Wil

Anoniem zei

Mijn Reus laat zich ook altijd graag horen. Maar als ik hem achter mijn been houd en tegen hem praat dat hij niet mag blaffen en hem daarna beloon gaat het heel goed.
Maar ik heb een teckel, die gaat wat makkelijker achter mijn been dan een Aussie.
Ik ben benieuwd naar de methode die bij Orion gaat helpen.
Groet, Bea

Unknown zei

Hier krijgen de honden ook allebei hun eten in de bench, en ze slapen er ook in zonder problemen.
Wel oplettdn idd met alles wat met eten td maken heeft !

Petra zei

@Eveline - Herfst is wel altijd gezellig, maar het leidt tot winter en daar heb ik niets mee.

@Toos - Inderdaad, artrose wordt ook erger, ik voel het in mijn enkel. Erg vervelend als het je werk beinvloedt, ik strompel soms ook door DC met pijnlijke enkel.

@Wendy - Graag gedaan!

@Corry - LOL, wij ook, dus dan is makkelijk de hond ook even uit te laten

@Marion - Grappig, die gevoelens over de herfstspullen heb ik dus ook. Ik haal ze pas tevoorschijn als ik de zomerspullen niet meer vind passen.

@Wil - Hier ook de hele dag motregen, bah. Michaels is inderdaad erg leuk.

@Bea - Ik ook, negeren wordt er gezegd, we zullen zien

@Ann - Goed advies!