Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, september 11, 2016

Weer een jaartje ouder, 55, "double nickels" zoals ze hier zeggen

Zaterdag

Rick geeft me een mooi ballonnenboeket als ik beneden kom met een heel enthousiaste "happy birthday!" en omhelzing.  Het is zover, ik ben halverwege de vijftig.  Gek genoeg voel ik me er geen dag ouder door.


Op Ricks aandringen kies ik waar we zullen gaan ontbijten.  Ik vind crepes wel een passend verjaardagsontbijt.  We halen eerst ijskoffies bij Starbucks, want het belooft weer een hete dag te worden. De barista heeft vandaag wel een heel creatieve spelling van mijn naam, we liggen er dubbel om.
Na wat puzzelen denkt een FB vriendin dat er Kaycha staat

Bij Crepe Amour is het druk maar er is nog een tafeltje buiten open.  Rick bestelt een crepe met kalkoen, kaas en spinazie. Ik neem de Atlantico met gerookte zalm, cream cheese, spinazie en tomaat. Het is een lekker verjaarsontbijt.

Op de terugweg gaan we langs Whole Foods om spullen in te slaan voor onze picknick later.  Dan ga ik een half uur op de elliptical doen en Rick heeft de moed om in de hitte te gaan hardlopen, want het is alweer dertig graden! 

Als we klaar zijn pakken we de koelbox in.  We overwegen even om Cosmo mee te nemen, maar het is zo heet, daarmee gaan we hem geen plezier doen.  We nemen dus afscheid van ons hondenkind en rijden naar Leesburg.

In die buurt liggen een heel aantal wijngaarden.  De eerste, die we gaan bezoeken, Dry Mill, is nieuw voor ons.  Er staan een paar busjes en die hebben kennelijk een aantal groepjes met bruid en entourage gebracht.  Een "bridal shower" is hier een traditie en zo te zien tegenwoordig bij wijngaarden. 

Wij nemen ieder een glas rose en Rick haalt de koelbox met onze picknick.  We hebben crackers met rozemarijn en zongedroogde tomaten smaak, kaas, Serrano ham, hummus, worteltjes en vers fruit.  We zitten aan een tafeltje in de schaduw, maar ook daar is het zeer warm.



Al vind ik de rose wel lekker (Rick is er minder van gecharmeerd), de wijngaard zelf valt wat tegen.  De wijngaarden waar ik dol op ben hebben een prachtig groots uitzicht over de wijngaard of tenminste het Virginiaanse heuvellandschap.  Hier lijken we in een achtertuin te zitten en we vinden het vrij saai zonder muziek of wat ook.

We genieten dan ook van de wijn en het eten, maar blijven niet langer.  We gaan naar de volgende wijngaard, Casanel.  Dit is een veel grotere wijngaard en meteen al mooi, want we rijden langs de wijnranken met de druiven er nog aan het erf op. 



Het gebouw heeft twee verdiepingen. Beneden een grote zaal voor groepen waar het gezellig vol is.  Wij lopen naar boven en daar is het rustiger.  Rick houdt het hier bij water, maar ik bestel nog een glas rose en we eten wat van ons meegebrachte fruit.

We gaan buiten zitten om van het prachtige uitzicht op de vijver en wijnranken te genieten. Ze hebben hier echter wel driehoekige stoffen lappen voor schaduw, maar die laten nog heel wat zon en warmte door.

Voor het eerst in lange tijd begin ik me niet lekker te voelen van de hitte.  Mijn app zegt dan ook dat het 35 graden met een gevoelstemperatuur van 39 graden is!  Anderen zijn al naar binnen gevlucht en wij nu ook.  In de lekkere koelte drink ik de rest van mijn wijn en dan gaan we naar de derde en laatste wijngaard.

De naam, Barns at Hamilton Station, kwam me al bekend voor en inderdaad zijn we hier ook een paar jaar geleden al eens geweest.  Deze wijngaard is mijn favoriet van vandaag.  Ook hier zijn twee verdiepingen en boven bestellen we een glas rose.


Hun rose is mijn favoriet, maar ook is er live muziek en er staat een briesje wat buiten zitten aangenaam maakt.  Ook het uitzicht hier heeft een vijver en wijnranken.  Hier blijven we dan ook het langst.  Het is zo ontspannend!  Ik zou nog wel uren langer kunnen blijven en Rick en ik hebben ook veel gesprekstof.

Intussen belt Katja en hebben mijn broers en zus mij via WhatsApp gefeliciteerd. Kai heeft mij een paar leuke dingetjes voor mijn feeentuintje gestuurd.  We kletsen ook wat via WhatsApp en ik krijg een heel lieve e-kaart van hem. Bea feliciteerde me met letterlijk honderden anderen via Facebook.  Ik voel me zeer jarig!
Het hekje en het vogelbadje met cardinaaltjes heb ik van Kai gekregen

Al had ik nog langer van het mooie landschap en de leuke muziek kunnen genieten, tegen half vier gaan we huiswaarts.  Saskia heeft speciaal haar diensten omgewisseld om vanavond hier te zijn.  Zo lief, want daardoor kwam ze gisteravond pas om elf uur thuis uit haar werk en moest om zeven uur weer aan de bak!

Onderweg krijgt Rick een telefoontje en doet daar geheimzinnig over.  Als we de oprit oprijden vraagt hij of ik even mee naar de buren loop.  Prima, want ik vind hun kindjes schattig.  Er blijkt echter een reden voor dit bezoek te zijn.  Rick had een prachtig boeket bloemen voor me besteld, die bij hen bezorgd zijn.

Saskia komt rond half zes met een bakje macarons en een bos tulpen, maar haar aanwezigheid is mijn grootste cadeau.  We gaan vanavond naar een nieuw restaurant waar Saskia gelukkig ook veganistische dingen op het menu zal vinden.

Maar eerst wil Rick zijn cadeau geven.  Hij overhandigt mij een kaart en een tas van de Disney Store.  De kaart is ook Disney en zoals Rick zo goed kan heel lief geschreven, ik krijg er tranen van in mijn ogen. 

In de tas zitten een aantal cadeautjes, de Tsum Tsums van Eeyore, Babbel, Donald Duck en Mickey.  Ik verwacht niet meer, want Rick heeft beloofd me met een andere grote aankoop te helpen. Dan zit er onder in de tas nog een boekje om handtekeningen van Disney karakters in te verzamelen.

Wat moet ik daar nu mee?  Maar ach, ik ben natuurlijk blij met alles.  Er zit een kaartje op "Open dit boekje, alsjeblieft".  Nou, vooruit, zonde van Ricks mooie lintkrulletjes want ik denk nog steeds dat er een briefje over het andere in zal zitten.

Op het papier zie ik echter een Disney cruise schip staan!  Ik lees verder en het is voor een vier dagen lange Disney cruise op 20 januari!!! Wat een superverrassing!!  Eerst denk ik nog dat ik alleen "moet" gaan, maar Rick zegt meteen dat hij meegaat.  Dat is misschien nog het grootste cadeau!!!

Een Disney cruise staat al heel lang op ons verlanglijstje en in januari, helemaal goed.  Saskia wist ervan, want Rick heeft geprobeerd haar mee te krijgen, maar dat lukte niet met school.  Beiden genieten van mijn gezicht bij deze verrassing! Kennissen hebben net deze cruise gedaan en ik heb kwijlend meegelezen met hun verslag en nu ligt hij in onze toekomst!

Met zijn drieen rijden we naar Washington.  Natuurlijk is er weer verkeer onderweg, want we moeten altijd de rivier over, maar nog goed op tijd komen we bij het nieuwe restaurant Sakerum aan.  Gelukkig is er valet parkeren aangezien deze buurt geen parkeerruimte heeft.

Wij hebben een tafeltje op het dakterras gevraagd en zijn daar blij om.  We lopen door het restaurant naar boven en dat is wel heel erg donker. Saskia merkt ook op dat het hier een stuk vrolijker is.  De tafels zijn laag en Saskia en ik nemen plaats op de bank, Rick op een van de krukken.

Het is allemaal heel modern, maar wel wat ongemakkelijk.  Op hun website staat een heel interessante cocktail met sashimi.  Die bestellen Rick en ik. Hij komt met brandende glaasjes rum.  Echt wel een ervaring en de sashimi is heerlijk.
Zonsondergang door het open dak

Bijzonder, sashimi bovenop een rum en sake cocktail

Saskia bestelt een heel lekkere edamame met limoen en cashew noten.  Ik mag er ook een paar van proberen en daar zou ik ook wel een bak van op kunnen.  Ze serveren ze ook met sambal, maar Saskia houdt jammer genoeg niet van te pittig. Misschien een volgende keer.

Saskia bestelt verder avocado met asperge sushi. Rick en ik nemen drie verschillende rollen, die heel exotisch klinken.  Het is intussen donker en we hebben alleen een kaarsje als verlichting.  Ik kan dus niet goed zien wat ik eet. 

Mijn algemene indruk, puur op smaak afgaand, is dat er maar een was die ik echt lekker vond.  De rest was een beetje klef en ook zwaar.  Misschien probeer ik een volgende keer de ceviches eens. Al met al was het een heel leuk dinertje en vooral omdat Rick en Saskia er waren.

Het was leuk om een nieuw restaurant in Washington te proberen.  Na afloop rijdt Rick nog naar Sticky Fingers voor cupcakes. Hij en Saskia kunnen het niet uitstaan dat ik geen taart wil voor mijn verjaardag.  Ik vind een cupcake prima, al heb ik daar vanavond geen trek meer in. 

Het was een heel leuke verjaardag en mijn cadeau een "out of this world" verrassing!  (voor degenen, die "double nickels" niet begrijpen, een nickel is vijf cent hier)

Zondag

Het is altijd weer even terug denken aan die vreselijke 11 september 2001 als we opstaan.  Ik kijk zelfs toevallig om 9:11 uur op mijn telefoon.  Die dag staat nog altijd in ons geheugen gegrift.  Hoe wij die beleefd hebben kun je hier lezen.

Wat ik ervan geleerd heb is zoveel mogelijk van ieder moment van elke dag te genieten.  Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar is wel altijd mijn streven.  Rick is zeker een levensgenieter dus altijd een goede invloed.

Gisteravond werd het onverhoopt laat en we staan dus pas na negenen op.  Jammer genoeg hebben we daardoor Saskia's vertrek gemist.  Wij dachten dat ze later zou vertrekken en ze wilde ons niet wekken.  Het was in ieder geval erg gezellig haar gisteravond erbij te hebben!

Als ontbijt rijden we eerst naar de drive thru Starbucks en halen onze koffies en voor Rick een broodje.  In de verte zie ik dat er een nieuwe Aldi is geopend.  Eindelijk eentje niet zo heel ver weg, daar moet ik eens gaan kijken!

Na bij Petco nieuwe eten en botjes voor Cosmo gekocht te hebben halen we een paar donuts bij Duck Donuts.  Zo lekker altijd!  Ik kies weer de maple icing met stukjes bacon en eet daar anderhalf van en Rick een halve.
 
Dan is het weer sporttijd.  Ik zet HGTV aan en doe een half uur op de elliptical.  Rick maait intussen het gras.  Als we beiden klaar zijn lijnen we Cosmo aan voor een wandeling door de buurt. Die heeft er met dit mooie weer en een stuk koeler dan gisteren zin in. Zo krijg ik mijn tienduizend stappen bijeen.

We maken ons klaar om te gaan lunchen en Rick wil de nieuwe en zeer populaire Taco Bamba proberen.  Jammer genoeg is de wachttijd daar echter drie kwartier en we besluiten er de komende week een afhaaldiner van te maken.

Bij Panera bestellen we broodjes en eten ze in het restaurant op.  Ik vind het zo fijn dat je helemaal zelf kunt bepalen wat je wil.  Zo neem ik een flatbread met gerookte kip, verschillende groentes en Thaise pindasaus.  Het smaakt me zeer goed en staat helemaal niet zo op hun menu.

Thuis gaan we lekker relaxen op het deck en eens kijken wat onze Disney cruise allemaal biedt.  Ik weet sowieso al dat we zeker in het speciale restaurant Remy willen eten.  Wat er in het blog van onze kennissen voorbij kwam wil ik ook proberen!  Ik geniet al van de voorpret!

Terwijl we hier zitten valt me op dat er geen enkele kolibrie langskomt.  Zouden ze nu al vertrokken zijn voor het seizoen?  Het is nog zo warm, maar hun instinct vertelt ze waarschijnlijk om maar op tijd weg te gaan. (even na dit schrijven komt er toch nog eentje drinken, gelukkig!)
De hibiscus bloeit daarentegen uitbundig

Aan het einde van de middag hebben we kaartjes voor de Cirque du Soleil show "Kurios".  Het is alweer vele jaren geleden dat we voor het laatst een Cirque du Soleil hebben gezien.  Rick herinnert het zich zelfs niet.  We zijn dus heel benieuwd!

De tent staat naast de Tysons Galleria mall, een kwartiertje rijden van ons huis.  Je kunt voor $25 dichtbij de tent parkeren, maar wij trappen daar niet in en gaan gratis in de garage van de mall staan.  Daar willen we vanavond toch eten dus we zijn zeker klanten.

We lopen naar de circustent en moeten even wachten voor de concessiestandjes opengaan.  Daar kopen we water voor mij en voor Rick een diet Pepsi.  We kijken wat rond en zien allerlei steampunk dingen. Ik weet niet of dat in Nederland bekend is, maar hier is het een rage en Ricks zus en familie hebben zelfs een online winkeltje met steampunk spullen.  Rick zet een paar hoedjes op als "steampunker".



De show heeft een steampunkthema, vandaar natuurlijk.  We hebben plaatsen met goed zicht op het toneel en het worden een fantastische paar uur.  Er is een jongleur, heel wat acrobaten, een man die wonderen doet met yoyo's, een van de tien kleinste mensen ter wereld, een "clown" en meer.  Alles is goed samengebracht met een verhaal dat door de hele show loopt. We hebben genoten!

We lopen terug naar de auto en zien dan dat het terrasje van de Lebanese Taverna vlakbij ligt.  Om de een of andere reden dacht Rick dat het ver weg zou zijn.  We komen duidelijk niet vaak bij deze mall.  In ieder geval vragen we een tafeltje op het terras.

We krijgen meteen een mandje heerlijke versgebakken pita's voorgezet en bestellen daar het trio sauzen, harissa, knoflook en tahini, bij. Ik begin met hun overheerlijke linzensoep en Rick neemt een fattoushsalade.  Verder bestel ik kibbeh nayeh, hun rauwe lamsgerecht en Rick shawarma en drie pasteitjes.

Alle gerechten komen, behalve mijn kibbeh nayeh.  Als we er eens naar vragen blijken ze die vanavond niet te hebben.  We zitten hier al zeker een half uur.  De manager komt en beweert dat hun lamsvlees niet goed meer is. 

Tja, ik wil natuurlijk geen bedorven rauw vlees eten, maar ik krijg sterk het gevoel dat het een leugentje om bestwil is.  Enfin, ik bestel dan maar de dolma (druivenbladeren rolletjes gevuld met rijst en kikkererwten), ook lekker. Die worden snel bezorgd, want al klaar, ook een reden dat ik die bestelde.

Al met al is het een prima maaltijd en goede afsluiting van een superweekend.  Thuis gaan de benen omhoog en zullen we vast niet laat naar bed gaan.


18 reacties:

Anoniem zei

Van harte nog!! Leuk verjaardagsweekend heb je gehad.....op naar de 60 ;-)
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Alsnog gefeliciteerd💐🎉💃🎈

Jort & Suus - On the road zei

Wat een heerlijk verjaardagsweekend en cadeau. Dag wordt genieten. Hihi. Heerlijk vooruitzicht.

Corry zei

Leuk de cruise!! Is het dezelfde die RJ heeft gedaan?
Gezellig om zo'n verjaardagsweekend te hebben. 👍👍

Caro zei

Dat is nog eens een cadeau😉😉😉!!!! Zowel Remy als Palo is zeer aan te raden, met Remy als echte kers op de taart. Wat een heerlijk weekend hebben jullie samen gehad zeg.

Wentje zei

Hoi hoi,
Kun je uitleggen wat de Disney cruise precies inhoudt? Is het een gewone cruise maar het hele schip in Disney thema? Of hebben de plaatsten die je onderweg bezoekt ook het Disney thema?

Verder snap ik niet wat steampunk is. Heb het al opgezocht op wiki maar dat kennen we hier geloof ik niet echt.
Groetjes

Wendy

Anoniem zei

Nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag Petra...
Ben weer bij gelezen,was even enkele dagen achter.
Wat een geweldig verrassend cadeau van Rick,heel verheugend vooruitzicht ook.
Wat een lang aanhoudende hitte bij jullie zeg...
niet altijd even fijn,word men zo loom van he.

groetjes Joke

Anja L. zei

Wat een ontzettend leuke kado's heb je gehad! En dan ook nog een cruise met z'n tweeën, leuk hoor.
Lief dat Saskia haar diensten had geruild zodat ze even langs kon komen.
Cirque du Soleil is eigenlijk altijd leuk, maakt niet uit welke show.
Fijne maandag.

Anoniem zei

Wat een feestweekend. En wat een super verrassing van Rick. Disney cruise, heerlijk en dat in de donkerste maand van het jaar. Echt iets om naar uit te kijken.
Groet, Bea

Marion2 zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Er is bijzonder goed om je gedacht!

Ik vond het heel indrukwekkend om je verslag over 9/11 te lezen. Het is gewoon niet voor te stellen hoe ongelooflijk de schrik en angst voor jullie moeten zijn geweest. Ik schrok toen al vreselijk, terwijl het toch ver bij ons vandaan was. Het voelde ook als een aanslag op ons in zekere zin. De eerste jaren daarna was ik ook echt bang om te vliegen, vooral als ik ook moslims in het vliegtuig zag. Wat een ongelooflijk geluk dat Rick juist toen zijn afspraak had afgezegd! Denk je er nog veel aan of is het inmiddels toch wat meer naar de achtergrond verdwenen?

Anoniem zei

Een heel geslaagde verjaardag zo te lezen. En wat weet Rick je altijd te verrassen met een reuze cadeau. Goed gepland ook in de maand januari. Weer iets om naar uit te kijken,
Groetjes Wil

Anoniem zei

Nog van harte !!wat n leuk weekend n lekker verwend door iedereen!!groetjes flore

Anoniem zei

Alsnog van harte ...je bent lekker verwend door iedereen..wat leuk een cruise...ben ook benieuwd wat dat inhoudt!!Wat mooi die wijngaarden ...lijkt frankrijk wel(mijn geboorteland)...ga je in frankrijk ook langs de wijngaarden..gr.flore

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Wat een leuke verjaardag en mooie verrassin, die Disney cruise!

Groetjes Greet(aa forum)

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Groeten van een dagelijkse bloglezer die zich nog niet eerder heeft voorgesteld.
Nog vele (blog)jaren toegewenst, je verhalen blijven leuk en je schrijfstijl is pakkend!

Groeten vanuit de omgeving Utrecht van Niels.

PS: ik moest een beetje grinniken om de wijngaarden. Na drie rosé-tjes sta je charmant (rood) op de foto. Nu is dat waarschijnlijk de weerkaatsing van de parasol.... of waren het nou toch de wijntjes? ;-) hihi.

Petra zei

@Evelyn - Nou daar moet ik nog even niet aan denken!

@Anoniem - Dank je!

@Suus - Ja, zo wordt het vooruitzicht naar de winter wat minder afschrikwekkend

@Corry - Hetzelfde schip, maar een nacht korter geloof ik.

@Caroline - We gaan op hetzelfde schip als jullie zag ik, maar wel een nachtje korter

@Wendy - Ik heb zelf nog geen Disney cruise meegemaakt, maar misschien vind je het leuk het blog van Caroline hierboven te lezen erover (dag 17 t/m 21): http://www.mattrob.nl/CaRo/Florida2016/. Verder weet ik ook niet zoveel over steampunk, behalve dat Ricks zus en haar familie goede zaken doen met hun webshop

@Joke - Loom is prima zolang ik er niet doorheen hoef te lopen, maar ik denk dat het na woensdag draaglijker gaat worden.

@Anja - Nou, Rick en ik zijn zeker fans van Cirque du Soleil geworden!

@Bea - Dat is het zeker!

@Marion - Ik denk er nog aan als ik het Pentagon aanwijs tijdens mijn rondleidingen, ook omdat dan veel mensen vragen hoe wij dat ervaren hebben. Maar verder niet zoveel, anders word ik veel te bang voor eventuele herhalingen, we wonen tenslotte bij de hoofdstad

@Wil - Inderdaad, een grote verrassing was het

@Flore - Het landschap hier doet me vaak aan Frankrijk denken, ook een land waar ik een band mee heb. We willen in oktober o.a. naar de Champagne streek.

@Greet - Dank je wel!

@Niels - Ha ha, ja, ik vond mezelf ook erg rood en dacht dat het de parasol of de hitte was, maar die wijntjes... wie weet. Leuk dat je een reactie achterliet!

USA2007 zei

Gezellig zo'n verjaardag en wederom erg leuk geschreven.

Petra zei

@Ryan - Dank je!