Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 14, 2016

De dag voor we de diepvries ingaan

Voor de verandering voel ik me eens echt uitgeslapen als ik opsta. Als Rick om half negen de kamer weer inkomt om zich voor zijn werk klaar te maken ben ik ook uit de veren.  Het zonnetje schijnt en ik besluit vandaag weer veel buiten te zijn want de komende dagen gaat dat moeilijk worden.

Maar eerst schenk ik een gigantische kop koffie in mijn Daisy (Katrien Duck) kop.  Net als gisteren maak ik een crumpet met kaas en tomaat als ontbijt.  De honden spelen intussen buiten.


Rick komt nog even melden dat onze mysterieuze "gast" in de garage weer heeft toegeslagen.  Sinds een paar weken is de deksel op Cosmo's eten verschoven 's ochtends.  Het moet een vrij groot dier zijn, want het is een diepe bak met eten. 
Zou het een eekhoorn zijn?  Wij denken van niet, die krijgen genoeg te eten op ons deck.

Rick heeft al geprobeerd er zwaardere dingen op te zetten, maar ook die werden opzij geschoven.  Het lijkt erop dat het een wasbeer zou kunnen zijn, maar wij zien geen openingen waardoor zo'n dier naar binnen kan komen. We willen nu een camera installeren, ik ben benieuwd.

Terwijl ik eet komt Saskia ook naar beneden.  Zij blijft vandaag thuis om met haar beste vriendinnen door te brengen.  Haar vriendin Laura gaat maandag met haar ouders naar Nieuw Zeeland waar haar broer stage loopt.  Het blijft bijzonder dat deze meisjes al sinds vroeg op de basisschool vriendinnen zijn.

Het kost me vandaag veel moeite, maar uiteindelijk raap ik de zelfdiscipline bijeen om naar de sportschool te gaan.  Ik instrueer Saskia om Orion zijn blauwe bevroren Kong te geven en in zijn bench te doen als zij vertrekt.  Cosmo krijgt een rode, die wat minder vulling bevat. 

Bij Anytime Fitness zie ik Marcella, die al evenmin zin heeft om te sporten.  Toch lukt het ons er veertig minuten uit te krijgen.  Dan heb ik 7000 stappen bijeen en hoop de rest van de 10000 vanmiddag met de honden te halen.  Sharon komt vertellen dat mijn hoge geluid ook werkt met haar mini Australian shepherd, zo grappig!

Saskia is op pad met vriendinnen als ik thuiskom en ik laat de honden even uit.  Dan douche ik en doe alweer een kersttrui aan. Ze hangen er toch maar en ik gelukkig vindt niemand ze hier raar (al ben ik de leeftijd gepasseerd om me daar wat van aan te trekken).

Als ik beneden kom maken Saskia en vriendinnen lunch en zij kunnen dan mooi op de hondjes passen.  Ik ga naar Cava voor mijn lunch en bestel de linzen en warme wintergroentes met een aantal andere groentes erbij en de yoghurt dille slasaus.  Het is zo lekker!  Rick houdt niet van linzen en ik ben er dol op dus ik ben in mijn nopjes.

Gisteren lukte het me niet om naar Trader Joe's te gaan dus ga ik na de lunch. Mijn crumpets zijn op dus dat is de reden, maar ik vind er ook een aantal andere lekkere dingen.  Saskia houdt niet van tofu, behalve de extra firm van Trader Joe's dus daar neem ik een paar pakjes van mee.

De dames zijn weer gevlogen als ik thuiskom, maar ik wacht op de schoonmaaksters wetend dat Orion dan gaat blaffen.  Ik ga verder met online kerstinkopen en ben eindelijk bijna klaar, op een paar stocking stuffers na.  Als de schoonmaak dames komen en ik Orion heb gedisciplineerd neem ik de honden de tuin in.

Dit is altijd een goede gelegenheid om met Orion te trainen.  Ik lijn hem aan en hij volgt mij keurig. Daarna moet ik toch af en toe mijn hondentoetertje gebruiken voor langslopende mensen en honden.  Die werkt perfect met Orion, maar Cosmo negeert hem vrijwel volkomen, zo grappig!
Als de dames bijna klaar zijn gaan we weer naar binnen.  Ik heb dus een kaart met fooi bij de cheque gelegd en daar zijn ze heel blij mee.  Een ervan komt bekennen dat de stopper in de wastafel van de wc beneden is gebroken.  Zij wil hem mee naar huis nemen om te lijmen  Prima, maar ik denk dat we gewoon een nieuwe gaan bestellen.  Die dingen zijn tenslotte achttien jaar oud inmiddels.

Na hun eten gaan beide honden lief slapen. Orion lijkt echt een stuk rustiger nu hij weet dat ik er ben om hem recht te zetten.  Hij valt Cosmo ook veel minder aan en als hij het per ongeluk doet zie ik hem tersluiks naar mij kijken, want hij weet dat het niet mag.

Saskia gaat bij Laura eten en als Rick thuiskomt warmt hij de quiche op en eten we daar groene salade bij.  Ik was vergeten dat ik twee flesjes vinaigrette mee heb genomen uit Parijs.  Ik maak een ervan open en geen enkele Amerikaanse slasaus haalt bij de echte vinaigrette!!  Ik schep zelfs nog een bord vol bladeren!  De kip en spinazie quiche smaakt ook prima, trouwens.

Voeten omhoog nu en lekker Kerst tv kijken.  Daarin zijn de Amerikanen goed!  Alle shows hebben bijna een kerstthema, inclusief de sitcoms.  The Goldbergs is een van onze favorieten en vanavond een heel leuke show.  Ik ben wel benieuwd hoeveel van die shows het naar Europa halen. 
Ons nepboompje voor met de lichtjes van de straat op de achtergrond.  Dit boompje is perfect voor mij, minder dan vijf minuten om op te zetten en toch zeer feestelijk .


5 reacties:

Nina zei

Zo lekker als je weer eens goed hebt geslapen. (ik heb dat vandaag)
Wat die vinaigrette betreft: heb je olijfolie, witte wijnazijn en dijon mosterd in huis? Verhouding 2:1:1 of zoiets, peper en evt zout erbij et voila....voor als je flesje op is!!
Sterkte met de kou!

Tineke zei

Wij hebben nog niet veel kerstfilms op de tv en al helemaal geen kerstnet. Wel in live shows een kerstboom en/of kerstversiering. Op de radio wordt wel veel kerstmuziek gedraaid.
En bijna elke plaats heeft wel een kerstmarkt, die ik bijna allemaal bezoek; heel sfeervol en gezellig; met levende kerststallen en kerstkoortjes en proeferijtjes.

Anoniem zei

Goed slapen geeft je zoveel meer energie gedurende de dag.
De verhalen van de honden vind ik zo leuk te lezen. Zo goed dat de volhouder toch uiteindelijk resultaat boekt.
Ik zag op Facebook dat je 's nachts bezoek krijgt van een rat die net zo groot als een kat is. YAKKIE.
Maar ik snap Saskia ook dat ze hem niet dood wil.
Mijn vriendin in Florida heeft 2 jaar geleden een beer op bezoek gehad in haar garage (die ze open had staan), die trok gewoon haar koelkast open en nam de kom met deeg voor de kerstkoekjes mee.
Ik zie gelukkig voor jouw aan de horizon weer warmer weer.
Groet, Bea

Petra zei

@Nina - Ik heb weleens geprobeerd het zelf te maken, maar het smaakt nooit zoals uit de fles, helaas.

@Tineke - Die kerstmarkten lijken me zo leuk! Er zijn hier wel een paar, maar de sfeer zoals de Europese is er niet.

@Bea - Op de keper beschouwd is een rat ook gewoon een wild dier net als een vos of een wasbeer. Ik ben er dan ook niet bang voor, maar ik hoop dat hij niets kapot knaagt in ons huis.

Karin zei

Hoi Petra,

Behoorlijk wat series halen het hierheen.
De goldbergs wordt hier ook uitgezonden, geweldige serie :)

Groetjes,
Karin