Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, december 30, 2016

De hele dag koud en rillingen

Om de een of andere reden heb ik verschrikkelijk geslapen vannacht.  Ik had allerlei rare rillingen en als ik die heb lukt het me niet de slaap te vatten.  Gelukkig slaapt Rick ook tot bijna negen uur door zodat ik in ieder geval kan rusten.

De anderen hebben gisteren besloten om naar Frederick, Maryland, te gaan voor veganistische donuts.  Eerst dacht ik niet mee te gaan, maar, al ga ik er waarschijnlijk later vandaag spijt van hebben, ik heb helemaal geen zin om alleen thuis te blijven om te sporten.

Met zijn vieren rijden we dus naar het noordwesten.  Het is koud en ik maak dankbaar gebruik van Ricks auto's stoelverwarming.  Frederick is een uur rijden en hoe verder naar het noorden we komen hoe meer bewolking we zien.  Opeens rijden we in een flinke sneeuwbui!  De eerste sneeuw, die wij dit seizoen zien.  Het is maar een bui dus kleurt slechts de grond even wit.

We lachen erom dat wij waarschijnlijk de enige gekken zijn, die een uur door de sneeuw gaan rijden voor donuts. Eenmaal in het gezellige oude plaatsje Frederick vinden we een parkeerplaats niet ver van Glory Doughnuts.

Een paar weken geleden waren Rick en ik hier net te laat voor donuts, maar vandaag zijn er nog een aantal (maar zeker niet veel!).  Saskia wilde hier eigenlijk ontbijten, maar het is een piepklein cafe en zit propvol. 

Het blijkt dat er niet alleen donuts op het menu staan, maar er een heel lekker uitziend veganistisch menu is.  Ik ben geen donut fan, behalve de heel verse van Duck Donuts op zijn tijd, dus ik bestel de huevos rancheros en koffie, die erg lekker is.

Rick en de kinderen nemen wel donuts en Kai en Saskia er nog een ontbijtgerecht bij. We wachten op het eten, maar dat duurt lang en ik voel me niet lekker.  Rick en ik gaan terug naar de auto en niet veel later komen Kai en Saskia met het eten.
Vaak vind ik eten van veganistische restaurants maar zeer matig.  Ze proberen zo hard het "echte" na te doen, maar het smaakt net niet goed genoeg daarvoor.  Maar deze "huevos" (in werkelijkheid "roerei" tofu) rancheros vind ik werkelijk heerlijk!  Ik snap nu wel dat Saskia er het uur rijden voor over heeft om er af en toe te eten.

Op de terugweg vallen er nog wat "flurries", zo'n grappige benaming voor af en toe een sneeuwvlok.  Thuis hoop ik wat energie te vinden om te bewegen, maar ik voel me draaierig en ga in plaats daarvan even liggen.  We moeten tenslotte inkopen gaan doen voor het feest morgen.

Na een half uurtje helpt een warme douche en gaan Rick en ik op weg naar Wegmans.  Daar is het net iets minder druk dan voor Kerst.  We beginnen met lunch, ik neem wat sushi en tomatensoep.

Rick neemt een kalkoenwrap en verkondigt ook dat hij die niet van ons Nieuwjaarsbuffet wil verwijderen zoals ik van plan was, want er bleef heel veel over vorig jaar. De man is gewoon dol op kalkoen!

Na het eten werken we ons boodschappenlijstje af.  Ik vind alles met gemak, maar Rick doet even over zijn dingen.  Met twee volle karren staan we anderhalf uur later bij de kassa. Alle ingredienten voor morgen zitten erin.
Of althans dat denk ik.  Thuis realiseer ik me dat ik rozijnen voor de oliebollen ben vergeten.  Ik voel me echter niet goed genoeg om er weer op uit te gaan.  We zouden ook naar Rogue One gaan, maar ik moet even serieus naar mijn lichaam luisteren.

In plaats van de film gaan mijn voeten omhoog en kijk ik de laatste aflevering van Baby Te Huur.  Ik blijf het een leuke serie vinden en hoop dat er meer komen.  De anderen vinden het volgens mij ook niet zo erg de film te missen.  Iedereen is gewoon lekker bezig.

Tegen etenstijd stelt Rick voor taco's te gaan eten bij Taco Bamba. Dit restaurant is nieuw voor Kai en gek genoeg vind ik het heerlijk, terwijl ik gewoonlijk niet zo van Mexicaans eten houd. Kai en ik delen de chicharrones, super lekker! 
Dan bestellen Rick en Kai beiden drie taco's, waaronder de heel grote "Arabe" en dat voor $4!  Ik heb genoeg aan twee en kies de al pastor met varkensvlees en ananas en de "black sheep" met geitenvlees, inktvis, salsa en inktvisinkt.  Ze zijn weer heerlijk.
De mannen willen toch graag naar de film en kiezen Assassin's Creed. Ik zou die denk ik ook wel willen zien, maar ben er niet zeker van en vanavond absoluut niet anders houd ik het morgen niet uit.  Saskia heeft er ook geen zin in dus wij blijven samen thuis, al blijft Saskia op haar kamer.

Kunnen jullie allemaal even heel hard duimen dat ik me morgen beter voel?  Ik wil genieten van ons jaarlijkse grote feest! Ik wens iedereen hier alvast een heel fijne jaarwisseling en alles goeds voor 2017!

13 reacties:

Sonja zei

Vervelend voor je, ik duim natuurlijk. Goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 😀

Bente zei

Alle goede wensen vanuit hier!

Boodschappen doen vind ik verschrikkelijk dus ik doe echt alleen de dingen die man en kinderen anders niet kunnen vinden. Enorm dapper dat je nog meeging naar Maryland.

Anoniem zei

Ik hoop dat je je vandaag beter voelt en wens jou en je mooie gezin een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017!
Groetjes
Evelyn

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik wens je voor de laatste dag van het jaar een pijnloze dag en ook voor het volgend jaar een pijnloos jaar.
Geniet in elk geval van de jaarwissel van 2016 naar 2017.
Groeten van Hilde uit B.

Tineke zei

Een fijn oud en nieuw feest toegewenst en geen pijn voor je.
Spannend altijd weer zo'n nieuw jaar, als alles goed gaat wordt onze kleinzoon in de eerste maand van 2017 geboren.
Ik duim voor jou en Saskia dat de depressieve gevoelens minder worden en jullie met het gezin kunnen genieten in 2017

Anoniem zei

Een gezellig oudjaarsfeest toegewenst (ik hoop dat je je weer fit voelt) en álle goeds voor 2017!
Met groetjes van
Lian

Anoniem zei

Wens jullie een gezellige jaarwisseling toe
en alle goeds met veel gezondheid voor het nieuwe jaar 2017!
Duim voor je Petra,voor morgen en ook voor alle dagen die erop volgen,
dat je minder pijn zal hebben!

groetjes Joke

Antoinette van Schaik zei

Alle goeds en een hopelijk pijnvrij, gezond en optimistisch 2017! Ik reageer niet vaak op je blog, maar lees het wel bijna dagelijks. Ik hoop dat de medicijnen tegen depressie goed werken voor jou en Saskia.

Sandrah zei

Hopelijk voel je je een stuk beter om alle voorbereidingen te kunnen treffen en te genieten van jullie feestje.

Een fijne jaarwisseling toegewenst en natuurlijk alle goeds voor 2017!

Sandra

Sisely zei

Ik hoop dat je vandaag je zelf beter voelt. Voor jullie ook fijne jaarwisseling.Ik kwam op je blog en dacht weet je wat, ik zal dan ook maar meteen reactie achter laten.Ik ben ook een blogster uit NL

Anoniem zei

Beterschap, hopelijk kun je genieten van het feest.
Fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuwjaar.
Greet (aa forum)

Vega zei

Wens jullie een fijne overgang van oud naar nieuw , alle goeds voor een mooi , maar vooral pijnloos 2017 !!

Petra zei

@Allemaal - Dank voor de goede wensen! Ik wens jullie ook allemaal een goed and gezond 2017!