Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, december 13, 2016

Een middagje kerstinkopen doen

Iedere ochtend word ik op het moment in een wolk van menthol wakker, want alleen Icy Hot helpt tegen de pijnen en laat me slapen.  Klein probleempje is alleen dat het bij het opstaan nog steeds koud aanvoelt en het is al zo koud in de kamer!

Rick heeft daar een oplossing voor gevonden, hij doet de verwarming aan als hij met de honden naar beneden gaat.  Om de een of andere reden hebben we de meest moderne versie van heat pump (combinatie air conditioner en verwarming) wat we helemaal kunnen programmeren, maar het lukt maar niet het aan het werk te krijgen. Rick programmeert het opnieuw, eens kijken of het morgen werkt.


Zoals bijna iedere ochtend heeft Rick de koffie al klaar staan voor mij.  Hij heeft ook de honden al eten gegeven en de kerstboom water.  Er blijft bijna niets voor mij over, behalve de wasmand, die al bijna een week met schone was staat te wachten op opvouwen en wegleggen.  We zijn er beiden heel goed in die te negeren, dat zeker.  Ons beider hoop is dat we er zoveel van nodig hebben dat er niets meer te vouwen of weg te leggen valt.

De honden spelen in de tuin en ik maak ontbijt.  Dit keer weer een crumpet met Goudse kaas en tomaat.  Het smaakt me zeer goed en neem me voor weer naar Trader Joe's te gaan voor meer crumpets vandaag of morgen.

Dan haal ik de honden naar binnen en rijd naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een uur cardio op de ARC Trainer.  Er is een meisje dat een interval op de loopband doet en daar stel ik mijn tempo op in.  Ik bedenk me dat intervals wel een goed idee zijn, eigenlijk.  Het is minder saai en verbrandt meer calorieen.

Zo krijg ik ook met een uur mijn 10000 stappen bijeen. Thuis neem ik de honden weer naar buiten, want overmorgen komt er ijskoude lucht en dan gaat me dat niet meer lukken.  Ik merk aan Orion echt dat hij heel goed begint te luisteren.  Met Cosmo is het een ander verhaal, maar ik heb met hem ook een beetje van "hij is al tien" gevoel en het is gewoonlijk zo'n lieverd. 

Vanmiddag heb ik een hele lijst af te werken in Vienna.  Ik begin met een avocado BLT van Manhattan Bagel als lunch.  Ik eet in de van en gooi die daarna vol bij de Shell. Jammer genoeg geen korting van Giant dit keer dus $2,35 per gallon.  Dat is nog steeds stukken goedkoper dan een paar jaar geleden.

Langs de hoofdweg van Vienna heb ik een hele route uitgestippeld.  Eerst aan de rechterkant naar het oosten en dan terug aan mijn (dan weer) rechterkant naar het westen.  De volgende stop is Petco.  Daar heb ik eten voor de honden nodig en besluit ook meteen de stocking cadeautjes voor de drie honden en vier katten te kopen. Ik kies een speeltje en een snack en nog is het veel duurder dan ik zou denken!

Bij Michaels verbaast het me hoe uitverkocht ze al zijn voor Kerst!  Wel zie ik hier ook leuke nieuwe feeentuin dingetjes.  Na de feestdagen ga ik daarnaar kijken als ze niet al uitverkocht zijn.  Je moet hier duidelijk een seizoen vooruit zijn.

Gelukkig hebben ze nog precies negen "Kerst trui" versieringen om aan de buren te brengen.  Daar ga ik "Merry Christmas 2016" op schrijven en op de achterkant van ons.  Hopelijk mislukt er geen, want dan heb ik een probleem.  Fijn is dat het nu al uitverkoop voor kerstdingen is en deze halve prijs zijn.
Ze zijn gelukkig allemaal gelukt en het lukt me niet de foto om te draaien, sorry
 
Via Maple Avenue rijd ik verder naar Bed Bath and Beyond.  Hier hebben ze ook een World Market gedeelte maar lang niet zoveel keuze als gisteren in Fairfax.  Toch vind ik nog een aantal lekkernijen voor de stockings. 
Nostalgie uit Epernay!

Daar zoek ik ook naar de stroopwafels, die ik de afgelopen jaren aan de buren heb gebracht.  Even raak ik in paniek, want ik zie ze niet.  Gelukkig zijn ze er wel in het volgende schap, want anders had ik iets heel anders moeten bedenken dit jaar.  Daelmans heeft zelfs de keuze tussen honing en esdoorn siroop stroopwafels.  Ik kies de honing, hopend dat die de originele zijn.

Dan is het tijd om de terugweg te aanvaarden, tijd voor Trader Joe's heb ik duidelijk niet. Bij Big Planet Comics kies ik strips voor iedere sok.  Voor Rick is dat makkelijk, maar voor de anderen vergt het uitzoeken.  Hopelijk vinden ze ze leuk. 

Om de hoek ligt de ABC winkel.  Die klinkt interessant, maar het is feitelijk de slijterij.  Wij kunnen hier in Virginia wijn en bier overal kopen (is per staat verschillend), maar andere alcohol verkoopt de ABC winkel.  Ik kies mini flesjes voor iedereens stocking, ook voor Saskia dit keer, zo leuk.

Intussen sms-t mijn schoonmaakbedrijf dat de dames morgen komen. Oeps, dat was ik even vergeten.  Dat is de laatste keer voor Kerst en we geven ze altijd de kosten van een schoonmaakbeurt als kerstfooi.  Ik haal dus gauw een kaart en salade voor vanavond bij Whole Foods.

Bij Suntrust haal ik het geld voor die kaart.  Het voelt nog steeds, na al die jaren, niet gewoon om zo'n groot kerstcadeau te geven!  Ik weet echter dat de schoonmaakdames het goed kunnen gebruiken dus ik geef het graag.

In datzelfde winkelcentrumpje is Pie Gourmet en ik besluit een kip en spinazie quiche mee te nemen.  Als we die vanavond niet eten, dan morgen wel.  Hier hebben ze ook allerlei vruchtentaarten, die ze over het hele land verschepen.  Ik kijk daar niet eens naar, want lekker, maar met zijn tweeen veel te veel.

Thuis breng ik alles naar binnen en dan neem ik de honden naar buiten.  Chuck hiernaast is ook buiten met zijn twee Deense doggen.  Phil is hun nieuwste hondenkind en die blaft naar Orion en omgekeerd.  Ik zie alweer hoe Orion op mijn hoge tonen reageert en Chuck geeft me er een compliment over.

Christine belt en we kletsen gezellig bij.  We vinden het nog steeds zo naar om niet meer zo dicht bij elkaar te wonen.  Christine vindt het in Alabama na 8,5 jaar nog steeds vreselijk.  Ze heeft daar natuurlijk wel een leven opgebouwd, maar geen vriendschappen gesloten, want de meeste mensen denken zo enorm anders.

Rick sms-t dat hij bij Taco Bamba wil eten.  Dat vind ik ook prima, we bewaren de quiche dan wel voor morgen.  Dit restaurant is nog geen vijf minuten bij ons vandaan en we krijgen twee stoelen aan de bar.  Ik bestel een carnitas authentieke taco en de bulgogi bullfight met Koreaanse invloed, zo lekker! 

Naast ons zit een dame waarvan de man op reis is.  Ook zij komt hier duidelijk vaker, want de serveerster kent haar.  We raken aan de praat en zij laat mij een van haar chicharrones proberen.  Ok, dat is niet goed voor mij, want die moet ik volgende keer zeker bestellen!

Thuis kijken we naar National Lampoon's Christmas Vacation.  Altijd een favoriete film en wat wij ons nooit gerealiseerd hadden is dat de acteur, die nu Leonard in de Big Bang Theory speelt,  Russ speelde in die film.  Zoals altijd is het weer zeer vermakelijk. Sommige films zijn tijdloos.

10 reacties:

Anoniem zei

Productief dagje Petra, leuk! Volgens mij ben je al wen tijd niet naar Lifetime Fitness geweest waar je vorig jaar vaak geen ging voor de pijnen in de sauna etc, mss een idee voor vandaag voor je als t zo koud is en je hebt pijn.....just a thought!
Fijne dag
Evelyn

Anoniem zei

Wat hebben jullie een hoog huisnummer 1106 dus toch wel een zeer lange straat.
Ik lees dat jouw beste vriendin Christine reeds 8,5 jaar verhuisd is, wat je toen zeer goed hebt beschreven en ik realiseer mij dat ik al zo lang jouw blog volg en dat de tijd vliegt.
Groeten van Hilde uit B.

Jurgen de Bruin zei

Hmmmmmm, Moët champagne. De enige die ik echt lekker vind. Die ring om de hals, is die tegen diefstal?

Dat van National Lampoon's Christmas Vacation's Russ wist ik niet. Ik heb even gekeken via Google en nu ik het weet zie ik het ook. Grappig is dat.

Grt,
Jurgen

Irene zei

Zou een infrarood sauna niet iets voor jou zijn?
Verwarmd je hele lichaam en is makkelijk overal te plaatsen!

Anja L. zei

Grappig, ik heb net ook opgezocht hoe Leonard er uit zag. Nooit geweten dat hij in die film speelde.
Wat zijn die kersttruien leuk geworden! Je bent zeer productief geweest zeg.
Fijne woensdag.

Anoniem zei

Busy busy.
Het blijft voor ons een heel ding wat er in the US aan fooien worden gegeven.
Ik hoor dat ook van mijn vriendin en haar moeder in Florida.
Groet, Bea

Anoniem zei

Oh, die opmerking over Christine, die is zo herkenbaar, ik word er bijna naar van. Wij wonen hier nu 9.5 jaar, en hoe ik mijn best ook doe, het went niet. Ik heb wel wat mensen om me heen, maar geen van allen zijn ze local, en de meesten verhuizen weer heel snel, dus echt goede vriendinnen heb ik niet. Ik zou bijna gaan denken dat het aan mij ligt, ware het niet dat dit mijn (naar ik meen) 15e woonplaat is (in het vierde land en derde staat), en ik het overal wel gered heb. Het is echt zo ontzettend deprimerend, helemaal nu ik druk aan het soliciteren ben, en er werkelijk niks uitkomt. Je zou er bijna moedeloos van worden.

Jeetje, en wat een deprimerende post zo. Dat was ook weer niet de bedoeling :) Jij hebt in ieder geval een lekkere drukke dag gehad (maar wel productief!). Die crumpets zijn zo lekker - als ik ze hier zie koop ik ze ook altijd (ben daar dank zij jou en je verhalen over The Crumpet Shoppe toen ik in Seattle was aan verslaafd geraakt).

Fijne dag vandaag!

Grts,
Judith

Sally zei

Idd een heel productief dagje. Goh is het alweer 8,5 jaar geleden dat Christine verhuisde , wat vliegt de tijd.

Marion2 zei

Jee, wat kun jij mooi schrijven! Toen ik de familiehanger met de beertjes kocht, verwonderde ik me erover hoe mooi de verkoopster erop calligrafeerde. Maar jij doet er niet voor onder. Erg leuk cadeautje heb je voor de buren. Ik zou willen dat ik zo'n buurvrouw had, haha (geen klachten over haar, overigens).

Petra zei

@Evelyn - Inderdaad, het lukt me op het moment met de honden en de dingen op mijn lijstje niet naar Lifetime te gaan. Ik zou me dan alleen maar gehaast voelen. Hopelijk na de feestdagen.

@Hilde - Huisnummers hier in de VS zijn bijna altijd zo hoog. Het heeft iets met de post te maken. Wij wonen in het 11e district, in de straten om ons heen beginnen alle nummers ook met 11. Er staan maar tien huizen in onze straat.

@Jurgen - Ik had die ringen niet eerder gezien, maar ik denk inderdaad dat die tegen diefstal zijn.

@Irene - Ik heb daar een draagbare van, maar moet hem eigenlijk verkopen want echt helpen deed het niet en dus gebruik ik hem niet meer.

@Anja - Gek hoe als je het weet zijn gezichtstrekken opeens wel duidelijk "Leonard" zijn.

@Bea - Ja, het is al zo'n dure tijd. Met sommigen heb ik meer moeite dan anderen. Zo weet ik dat de schoonmaaksters er dolblij mee zijn, want die hebben het allerminst breed. Voor Mona, die eigenlijk nauwelijks ooit meer echt mijn haar doet behalve even bijknippen heb ik er meer moeite mee.

@Judith - Ik snap je goed, hoor. Je maakt er het beste van, maar net als Christine is het voor jou ook moeilijk aansluiting te vinden in een zee van conservatieve christelijken.

@Sally - Nou, inderdaad!

@Marion - Mijn handschrift was vroeger echt heel mooi en regelmatig al zeg ik het zelf. Tegenwoordig heb ik daar het geduld niet meer voor tenzij het voor zoiets of calligraferen of zo is.