Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 12, 2016

Gezellige maandag met Saskia

Het heeft vannacht geregend en is nog steeds bewolkt waardoor het donker is in de kamer.  Hoe laat Rick met de honden opstaat weet ik niet, want ik hoor hem pas weer als hij om acht uur naar boven komt. Dan sta ik na nog even wakker worden ook op.

Saskia slaapt nog en ik maak een crumpet met Goudse kaas, die ik er bovenop smelt.  Er is geen kaas, die zo lekker smelt als Goudse kaas!  Als ik aan het eten ben komt Saskia ook beneden en we bespreken de plannen voor vandaag.

Ze bewaken onze achtertuin

Saskia gaat met een vriendin ontbijten bij Caffe Amouri, maar voor mij staat weer sporten op het programma.  Zin heb ik er nooit in, maar op het moment helpt het met de vele pijnen.  Bij Anytime Fitness doe ik twintig minuten cardio voor Sharon me komt halen.

We werken een programma van gewichten en oefeningen af.  Het halve uur gaat altijd zo snel!  Na afloop doe ik nog een half uur cardio en ga dan huiswaarts.  Saskia heeft al voor de honden gezorgd en ik douche gauw.

Saskia rijdt, altijd fijn, en we gaan eerst naar Ulta.  Dat is een grote make up en meer zaak met goede prijzen.  Terwijl Saskia haar make up opzoekt zie ik een leuk hostess cadeautje voor Chris, die zondag weer haar jaarlijkse Kerstbrunch houdt.  Het is een tasje van rood vilt waar ik lekkere luchtjes indoe, perfect.

Dan gaan we naar de grote Whole Foods waar Saskia deze kerstvakantie weer gaat werken.  Alleen moet zij de manager laten weten de 22e niet te kunnen, want dan heeft ze een doktersafspraak in Richmond. 

We besluiten hier dan ook maar gelijk lunch te eten.  Saskia haalt een broodje met veganistische kipsalade. Ik schep verschillende kleurrijke salades op een bord en neem een flesje water. Saskia krijgt een gratis koffie van een van haar vrienden in dit filiaal.

Als we afrekenen vind ik het wel heel duur, $25!  Ik zeg dat tegen Saskia en die, als medewerkster hier, ziet dat het zware bord niet van het gewicht van mijn salade is afgetrokken.  Dat is bijna een Amerikaanse pond en scheelt zeker!  We gaan naar de klantenservice en daar krijg ik gewoon mijn geld terug met excuses voor de fout!  Gratis lunch dus, nooit weg!
We gaan verder naar World Market.  Daar hebben ze Nederlandse drop en veel internationale chocola.  Ik koop hier altijd het snoep voor de kerstsokken, alleen zijn ze erg uitverkocht.  Gelukkig lukt het me toch lekkernijen te vinden en dan vooral Ricks Toblerone.  Zonder is het voor hem geen Kerst.
Het is dat ik al potten vol drop heb (die ik eigenlijk nooit eet)

Bij Target wil Saskia kijken of ze een make up tafeltje kan vinden. Haar make up ligt telkens op de grond.  Uiteindelijk zien we een leuke online, die niet in de winkels te krijgen is, dus die wordt nu naar Saskia's appartement gestuurd.

Thuis kijkt Saskia wat kerstshows op de Hallmark zender.  Ik laat eerst Orion uit, die het heel goed doet met de hoge geluiden, vooral de "dog horn" als hij echt niet luistert.  Daarna neem ik Cosmo mee, maar dat doet me besluiten met hem weer de gentle leader te gaan gebruiken.

Cosmo loopt niet netjes, zoals Orion, maar trekt me vooruit.  Vooral als hij duidelijk wild ruikt.  Hij trekt zo hard dat ik echt verwacht een hert of vos te zien en inderdaad, in het struikgewas zie ik een vos wegrennen.  Cosmo ziet hem niet, maar ruikt hem overduidelijk wel! Zo'n tien jaar oude hond is nog flink sterk!

Saskia gaat naar de mall, maar (al wil ik eigenlijk nooit tv kijken overdag) nu wil ik de kerstfilm afzien en nog een.  Het werkt verslavend, want de wereld hier is nu zo angstwekkend met de Russen, die de verkiezingen beinvloed zouden hebben, en de enge mensen, die Trump kiest als ministers.  De films zijn allemaal vrolijk en eindigen goed.

Voor Saskia teruggaat gaan we nog bij True Food Kitchen eten.  Daar bestelt zij een sangria en moet haar rijbewijs laten zien. De serveerder ziet dat ze gisteren jarig was en belooft haar een gratis dessert, hier hebben ze die ook veganistisch.

Alle drie nemen we een voorgerecht en ik kan het niet laten de edamame dumplings weer te nemen. Als hoofdgerecht heb ik de quinoa salade, maar die vind ik minder lekker dan gedacht.  De anderen vinden hun keuzes wel heerlijk en Saskia kiest de appel crumble met kokosnootijs als dessert. Die wordt met een kaarsje erop bezorgd.  Het is goed om zo met onze jongste te zijn, want ze vertelt ons van alles.
Jammer genoeg is het na het eten weer tijd om afscheid te nemen.  Saskia heeft nog een aantal examens voor haar kerstvakantie.  Om te studeren gaat ze naar de universiteitsbibliotheek.  Saskia heeft (eindelijk) de diagnose van extreme ADHD gekregen eerder dit jaar en daarom zijn wij extra trots op haar goede prestaties dit semester. Hopelijk krijgt ze daar volgend semester hulp mee van de universiteit.
Op weg naar huis rijd Rick weer door de verlichte buurt, het winnende huis van vanavond

Zo zijn Rick en ik dus weer even samen met Snickers, Cosmo en Orion (in volgorde van leeftijd).  We kijken nog wat leuke kerstshows en dan is mijn gezellige maandag met mijn jongste weer voorbij.  Gelukkig komt ze straks weer een aantal weken thuis wonen. 

7 reacties:

Anoniem zei

Extreme ADHD is de diagnose voor Saskia. Hebben jullie daar nooit iets van gemerkt in haar jeugdjaren. Nu ze 21 jaar is wordt die diagnose gesteld wat toch rijkelijk laat is. Niettegenstaande doet ze het toch vrij goed met haar studies waarvoor gefeliciteerd.
Groetjes van Hilde uit B.

Jurgen de Bruin zei

"veganistische kipsalade" Euhhh, misschien heel dom van mij maar is dat niet gewoon Salade?
Wat me ook opvalt en dat komt omdat ik bij kerst in Amerika denk aan de Coca-cola kerst, dat het helemaal nog niet sneeuwt en vriest bij jullie. Dat is toch wel gebruikelijk?
Ik kan me voorstellen dat jij het liefste een Florida winter zou hebben maar ik dacht dat jullie zo rond de kerst wel echt winterweer zouden hebben.
Is het gezin met de kerst wel weer helemaal compleet overigens?

Groeten!

Anja L. zei

Extreme ADHD, krijgt Saskia dan medicijnen?
Nu loopt Orion netjes, moet je weer met Cosmo aan de gang :-)
Dat verlichte huis ziet er grappig uit. In bepaalde buurten in Amersfoort gaan ze ook helemaal uit hun dak met kerst. Het ziet er wel gezellig uit.
Fijne dinsdag.

Anoniem zei

Tja, de wereld wordt er niet gezelliger op. Van de week is er hier nog in de stad iemand opgepakt met terroristische motieven, ISvlag aan de muur, kalasjnikov met volle magazijnen, zeer explosief vuurwerk .... zijn broer had gezegd: 'hij doet niets is een aardige jongen, en iedereen heeft toch wapens...' nou ja zeg!
Marjon

Marion2 zei

Bij ADHD denk ik aan 'alle dagen heel druk'. Is dat bij Saskia het geval of uit het zich
bij haar op een andere manier? Ik heb begrepen dat dat vooral bij meisjes nogal eens voorkomt. Wel gezellig om samen zo'n dagje door te brengen. En bijna vakantie, heerlijk!

Marjan (hekkie) zei

Gezellig zo'n dagje met je dochter.

Petra zei

@Hilde - Het schijnt bij meisjes vaker voor te komen dat het pas duidelijk wordt na de middelbare school als ze meer druk op zich krijgen. Er waren nu achteraf gezien altijd wel tekenen, maar niets wat ons deed vermoeden dat het zo extreem was. Ze heeft kennelijk heel goed kunnen compenseren.

@Jurgen - Nee, want er zaten stukjes "kip" in, die bijna zo smaakten als echte kip. Wij zitten te zuidelijk voor gegarandeerd winters weer met Kerst. De laatste witte Kerst was geloof ik in 2002 of zo. Maar deze maand is het wel al koud geweest en wordt het weer dus wie weet. Ja, alle kinderen zijn er Kerstavond en een gedeelte van Kerstdag.

@Anja - Ze heeft twee (!) maanden moeten wachten op een afspraak met een psychiater, die 22e is. Hopelijk kan die haar verder helpen.

@Marjon - Oei, wat eng! Goed dat ze hem voor hij iets kon doen vonden!

@Marion - Dat "heel druk" kan ook in het hoofd zijn, vooral bij meisjes, en Saskia zegt dat ze zich daar al jaren van bewust was, maar ja, als je dat hebt weet je niet beter. Haar therapeute was er na een jaar therapie 100% zeker van dat ze deze diagnose zou krijgen en kreeg gelijk.

@Marjan - Ja, vooral omdat die steeds minder worden