Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 15, 2016

IJzige kou en de "bezoeker" in de garage geidentificeerd

"Is het erg koud?", vraag ik Rick als hij na het honden uitlaten weer boven komt.  Hij antwoordt beamend en zegt dat ik maar beter niet teveel buiten kan komen.  Er is een "wind advisory" en de luchttemperatuur is -7, maar het voelt als -16. Brrr!!!


Rick heeft nog meer nieuws want hij heeft een camera in de garage gezet.  Eerst dacht hij dat er niets ging gebeuren, maar rond vijven werden er foto's genomen.  De "bezoeker" van Cosmo's eten is geidentificeerd en een val, die hem niet doodt (op verzoek van Saskia) is onderweg en zal morgen arriveren.
 
Toch jammer dat mensen niet overwinteren zoals beren!  Ik sta dan ook maar op, gelukkig is het wel warm nu Rick de thermostaat eindelijk goed geprogrammeerd heeft. Saskia is ook op en eet gauw ontbijt, want zij heeft vanmiddag een examen, de op een na laatste dit semester.  Ook Katja is hard bezig met examens.  Beide dames doen het gelukkig goed.

Voor mijn ontbijt maak ik weer een crumpet met kaas en tomaat, zo lekker!  Mijn zus belt en we kletsen gezellig even bij. Nota bene is het hier kouder dan dichtbij Boston!  De honden hebben intussen helemaal geen moeite met kou en spelen in de tuin.

Zin om naar de sportschool te gaan heb ik niet.  Eigenlijk wilde ik weer eens naar Lifetime om daar in de hot tub en sauna te zitten.  Maar ik moet altijd zo ver door de parkeerplaats daar lopen dat alle voordelen daarvan weer teniet gedaan zouden zijn voor ik zelfs de van weer zou bereiken.

De televisie gaat dus aan en ik doe mijn op de plaats hardlopen.  Wel word ik constant onderbroken door de honden, die dan weer naar buiten en dan weer naar binnen willen.  Ik geef ze dan maar een botje en moet lachen om Orion, die die van Cosmo zo ongeveer uit zijn bek kijkt! Een uur later heb ik mijn tienduizend stappen bijeen.

Jammer genoeg krijg ik Orion niet de tuin in tenzij ik meega.  Ik kleed me dus dik aan, maar jee, die wind gaat door merg en been.  Het doet letterlijk pijn!  Zodra Orion zijn behoeftes heeft gedaan ga ik weer naar binnen.

Boven roept de wasmand waar ik een paar dagen geleden over schreef nu toch heel hard mijn naam! Ik vouw alles op en leg het weg, ik weet dat ik daar Rick een groot plezier mee doe.  Ook de schone afwasmachine ruim ik uit.  Ondanks de pijn heb ik gelukkig wel energie.

Na de honden hun Kongs te hebben gegeven, waarvoor Orion zijn bench letterlijk in rent, ga ik Vienna in om even iets buitenshuis te doen.  Ik begin met een lekker warme broccoli cheddar soep bij Panera.  Al praat ik met niemand, het is toch even fijn onder mijn eigen tweevoetige soort te zijn.

Bij de $1 winkel ga ik tasjes en dozen om kerstcadeaus in te pakken halen.  Daar zijn ze heel goedkoop en ik heb thuis een lijstje gemaakt van hoeveel van elk ik nodig denk te zullen hebben. 

Een andere klant ziet mijn stapel en zegt dat dit de beste plek is om kersttasjes e.d. te kopen.  Ik ben het er grondig mee eens en beken aan haar dat ik een luie inpakster ben.  Daar moet ze hartelijk om lachen.

Bij Birdwatchers haal ik nog een zak nieuwe vogelvoer en ga dan weer huiswaarts.  Voor iemand schrijft dat ratten daarop afkomen, ons vogelvoer valt niet naar beneden.  Het is zogenaamd "schoon" voer.  Alleen de eekhoorns kunnen erbij als ze in de horrendeur klimmen.

Helaas wil Orion weer dat ik de tuin inga met hem voor hij ook naar beneden komt.  Ik gooi zelfs snoepjes van het deck, maar alleen Cosmo gaat daarop af.  Dat wordt nog wat als we echt een strenge winter krijgen!

Sharon heeft me een puzzelvoerbakje gegeven voor Orion en ik doe er wat voer in.  Hij doet er een kwartier over voor hij alles eruit krijgt en ik neem me voor deze te gebruiken voor zijn voederbak.  Gewoonlijk inhaleert Orion zijn eten en dit dwingt hem langzamer te gaan. 

Ook gooi ik bevroren boontjes voor de honden om te zoeken. Je moet toch iets om ze binnen bezig te houden.  Helaas heeft Orion vanochtend mijn kleinste trapkaboutertje te pakken gekregen, maar gelukkig kan ik die weer in elkaar lijmen.

Met de net gekochte tasjes en dozen haal ik cadeautjes naar beneden en begin met inpakken. Dat valt nog niet mee, want Orion steelt mijn pen en plakband zodra hij de kans krijgt.  Het blijft een puppy en hij is zo schattig dat ik er niet boos om kan worden.
Voor ons avondeten brengt Rick kabobs van Friends mee, voor mij zalm.  Het smaakt zeer goed en we kijken intussen een Hallmark kerstfilm. Rick is het erover eens dat ze dit jaar wat minder zoetsappig lijken.  Het is gewoon een leuk verhaal.

Saskia komt thuis en heeft nu nog een examen en dan is haar semester voorbij.  Haar poezen zijn hier al en hebben een tot nu toe moeilijke relatie met Orion.  Ik draag ze beiden naar beneden in een poging te laten zien dat zij hier ook mogen zijn.  Hopelijk gaat het gaandeweg beter, want ik vind het zielig voor Flapjack en Pig om in Saskia's kamer te moeten schuilen.

Gek genoeg heeft Snickers helemaal geen moeite met de pup.  Als die te dichtbij komt krijgt hij een nagel van Snickers in zijn neus en het is nu al zover dat Snickers Orions ogen en oren likt.  Hopelijk gaan Saskia's katten ook zo'n relatie met hem hebben want zij blijven tot half januari.

Morgen wordt het nog eens zo koud en dan weer wat warmer gelukkig.  Mijn broer verklaarde met stelligheid dat we een witte Kerst zouden krijgen, maar dat is al sinds 2009 niet voorgekomen (en dat was voor het eerst in twintig jaar) dus ik betwijfel het ten zeerste.

5 reacties:

Anoniem zei

Wij ook geen witte kerst, dat was in 2010 voor t laatst en met de kou valt t nu gelukkig mee.
Nog een tip voor Orion; ken je die voerbakjes waar een soort spijlen /uitstulpsels inzitten? Dat dwingt honden om
langzamer te eten en niet alles naar binnen te schrokken want ze moeten er om heen eten.....
Goed weekend,
Evelyn

Corry zei

Hier is ook al aangekondigd dat het GEEN witte kerst wordt. Ben er niet rouwig om. Het is ALTIJD zo'n bende. Kerst zit in jezelf en niet in het witte spul wat mij betreft.

Becs zei

Hier ziet het er naar uit dat het wel een witte kerst wordt, maar wie weet, dat kan altijd nog veranderen. Hopelijk hebben julie geen last meer van ratten zodra jullie deze gevangen hebben.

Tineke zei

wat doe je dan met een rat die je niet dood maakt? Als je hem buiten uitzet komt hij vast terug ! brrr.
Wij hebben zo'n verse kerstboom , in een pot gekweekt , dat er deze week toen ik s morgens beneden kwam een klein huisjes slakje onder kroop ; bijzonder, ik heb hem buiten richting plantsoen gezet.
vandaag eindelijk weer eens zonnig weer; de nieuwe tulpen en narcisssenbollen in de tuin gepoot evenals de gele/oranje winterviolen; mijn echtgenoot heeft de dode uitgebloeide bloemen afgeknipt dus de tuin ziet er helemaal prima uit.
kerstboom bij mijn dochter bewonderd, eerder deze week al de kerstboom bij andere dochter bewonderd, heel lekker toch dat ze zo dichtbij wonen.

Petra zei

@Evelyn - Dat is precies zo'n bakje waar hij nu uit eet.

@Corry - Helemaal mee eens

@Becs - Ik hoop het ook, maar ik lees dat er vaak wel meer zijn, we zullen zien.

@Tineke - Die rat zullen we naar een bos brengen ver van ons huis. Onze kerstboom kan ook niet veel verser, aangezien we hem zelf omkappen, een jaar was er een heel spinnennest!