Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 07, 2016

Productief dagje

De regen van gisteren is gelukkig alweer vertrokken en de zon schijnt vrolijk.  Ik merk dat mijn medicijnen beginnen te helpen, want ik zie de wereld weer wat rooskleuriger.  Heel fijn, vooral in deze tijd van het jaar waar je toch vooral van wilt genieten.

Als Rick naar zijn werk is vertrokken ga ik van mijn koffie en een ontbijtreep genieten.  Die laatste leg ik even neer en meteen heeft Orion hem te pakken.  Hij laat hem wel meteen vallen als ik "PIEP!" roep, maar ik neem toch maar een nieuwe.

Voor ik naar de sportschool vertrek zoek ik naar de jaarlijkse kerstversieringen voor de kinderen.  Voor Katja en Kai vind ik meteen een leuk engeltje en een Kerstman met hun naam en jaar erop.  De sneeuwpop voor Saskia is moeilijker.  Degenen op die site vind ik niet leuk.

Het is echter tijd om te gaan sporten dus ik laat het even rusten.  Bij de sportschool vind ik op mijn telefoon zomaar de perfecte sneeuwpop voor Saskia, ook met haar naam en jaar erop. Het uur gaat vrij snel voorbij.  De oudere dames zijn er ook weer, Carline van 83 blijft mijn inspiratie! Zij werken altijd weer met een personal trainer.


Thuis neem ik de honden mee de tuin in.  Cosmo wilde voor ik ging sporten al niet naar binnen komen en na rondrennen met Orion ook weer niet.  Ik lijn Orion dus aan want de peuterspeelzalen achter ons huis laten uit en dat is de perfecte oefening met vreemdelingen.

Het gaat heel goed!  Na een waarschuwende "piep" van mij loopt hij zonder blaffen of wat ook langs een moeder, die haar kinderen in de auto doet.  Even later loopt er een man langs ons om zijn kind op te halen.  Hij praat zelfs tegen Orion en alweer, geen kik, hoewel hij wel achter de man aanloopt.  Die vindt dat wat vreemd en ik leg uit dat het feit dat Orion niet blaft al een grote vooruitgang is.  Hij prijst Orion en loopt verder.

Tevreden met het resultaat van de wandeling ga ik huiswaarts.  Cosmo heeft het nog steeds heerlijk in "zijn" tuin dus ik laat hem maar buiten.  Als ik opgefrist ben doe ik Orion in zijn bench en ga Vienna in. 

Gisteren werden Rick en ik verrast met best een grote cheque voor een of andere "class action" rechtszaak. Dat is als een bedrijf een groot aantal mensen benadeeld heeft en moet uitbetalen.  Meestal krijg je dan een klein bedrag omdat er zoveel mensen bij gemoeid zijn, maar dit keer is het een leuk bedrag, zeker in de dure kersttijd.  Die cheque breng ik dus gauw naar de bank!

Bij Manhattan Bagel haal ik mijn favoriete bagel met Nova lox (een soort gerookte zalm) en cream cheese.  Zo ontzettend lekker vind ik die!  In de auto peuzel ik hem op.
Volgende stop is het postkantoor.  Daar is het druk, maar ik besluit toch te wachten.  Als ik eenmaal aan de beurt ben sla ik stijl achterover van de prijs van het heel lichte pakketje dat ik naar Nederland wil sturen.  Het is twee keer zo duur als het cadeautje, maar vooruit.  Ik neem ook gelijk postzegels voor de kerstkaarten, die Rick hopelijk spoedig gaat adresseren, mee.

Tot mijn verbazing ben ik toch nog op tijd voor mijn nagelafspraak met Thu.  Dit keer moeten mijn nagels natuurlijk rood worden, maar ik wil ze ook bijzonder laten glitteren.  Dat lukt prima en mijn nagels althans zien er weer zeer feestelijk uit.
Saskia vertelde dat Trader Joe's veel veganistische chocolade heeft, die zij lekker vindt.  In datzelfde winkelcentrum is ook een dierenwinkel en ik ga eens kijken of ze hondenfluitjes hebben.  Dat blijkt het geval.  Eens kijken hoe die werkt voor onze viervoetige.

Bij Trader Joe's hebben ze inderdaad allerlei lekkers voor Saskia's kerstsok, maar ook voor mij.  Met pindakaas gevulde pretzels bijvoorbeeld en crumpets, die ik de komende dagen met ook hier gekochte amandelboter ga eten.  Ik kan niet wachten tot begin februari als ik weer iedere ochtend een crumpet kan eten in Seattle!

Thuis probeer ik het fluitje uit op de honden en het lijkt wel of Cosmo er meer op reageert dan Orion.  Orion reageert beter op mijn "Piep!" al luistert hij ook naar het fluitje.  Al met al voel ik me een stuk rustiger nu ik weet dat hij (meestal) reageert op mijn bevelen. Het zal me benieuwen wat Mark, de trainer, ervan vindt want ik wil binnenkort weer een training sessie hebben.

Voor Rick thuiskomt maak ik onze jaarlijkse fotokalender klaar en ben blij met alles wat ik vandaag voor elkaar heb gekregen. Rick brengt eten mee van Whole Foods, lekkere zalm met broccolini en olijfbrood.  Nu voeten omhoog en kerstshows kijken (terwijl mijn pup allerlei capriolen maakt, ha ha).
Onze nieuwe Adventskalender heeft The Night Before Christmas achter de luikjes en mijn met bloed, zweet en tranen in elkaar gezette kralenboompje staat ook weer



6 reacties:

Pascale zei

Je hebt een heleboel afgewerkt vandaag, dat geeft een fijn gevoel, hè? De portokosten naar Nederland rijzen inderdaad helemaal de pan uit de laatste tijd! Belachelijk gewoon.

Anoniem zei

Beste Petra,
Wat een mooie feestelijke kleur nagellak.
Wat ik me wel afvraag of je daarmee de feestdagen doorkomt?
Het is toch nog een paar weken voor kerstmis en nieuwjaar nu.
Groetje van Hilde uit B.

Reny zei

Heerlijk als het lukt om zoveel dingen op een dag geregeld te krijgen.
Ik herken dat wel, lekker gevoel.

Mooi die rode glitter nagels, ga ik voor Kerst ook eens proberen.

Fijne dag !
Groetjes uit Maastricht

Tineke zei

wat een sfeervol klein boompje, gemaakt met kralen ? Ik breng het huis ook in kerstsfeer, vandaag waarschijnlijk de kerstboom uitkiezen en dan eerst jarig zijn en daarna mag hij de kamer in.
De school is ook al in kerstssfeer versierd. Mijn kleindochter van 3,5 had nog wat moeite om sinterklaas achter te laten; op haar manier (nadoen van letters) schreef ze gisteren een brief: ' sinterklaas is weg en de pakjes zijn op. ', zo schattig.

Anoniem zei

Wat fijn dat Orion het zo goed doet. Dat is echt wel een zorg minder.
En ook fijn dat de medicijnen gaan werken.

Nog even over de kerstbomen roof, wat een sukkels. Ik zeg kansloos. Hopelijk vindt Rick toch nog een mooie boom naar zijn gading.
Groet, Bea

Petra zei

@Pascale - Ja, zo jammer, het is gewoon niet leuk meer even een kleinigheidje te sturen!

@Hilde - Nee, ik verwacht niet dat het tot Kerst goed blijft, maar we hadden vanavond en zaterdag een feestje dus vandaar.

@Reny - Het is een basis van rood met daaroverheen glitternagellak

@Tineke - Ja, een kralenboompje. Dat is inderdaad schattig!

@Bea - Ik heb van Sharon een andere kerstboomboerderij doorgekregen, ik ben benieuwd