Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, december 21, 2016

Shoppen voor een onverwachte Kerstgast

Rick vertrekt al vroeg naar zijn werk voor zijn laatste werkdag in 2016.  De honden zijn buiten en ik doezel nog wat tot Orion laat weten toch echt wel naar binnen te willen. Saskia ligt nog in diepe rust dus ik doe het zo stil mogelijk.  Zij is telkens erg moe en heeft haar rust nodig.

Onze oude sokken, ik kon er toch geen afscheid van nemen

Met de hondenneuzen vlakbij maak ik mijn crumpet met kaas en tomaat en drink er een lekker sterke kop koffie bij.  Dan vertrek ik naar de sportschool en doe een uur interval op de elliptical.  Zo heb ik mijn 10000 stappen weer bijeen en kan de ware dag beginnen, zo voelt het altijd.
Huis met opblaasfiguren onderweg

Thuis heeft Saskia een nogal belangrijke vraag voor mij.  Haar niet serieuze, maar ze is wel al een jaar dol op hem, vriendje Kyle zal met Kerst alleen zijn.  Mag hij die met ons door komen brengen? Tja, dat vind ik prima, maar ik ben niet de enige in het gezin natuurlijk.

We sms-en Rick en die heeft zijn twijfels.  Ik denk ook vooral aan Kai, die dan als enige zonder partner zal zijn en hier maar zo kort is.  Toch kan ik het niet over mijn hart verkrijgen nee te zeggen, wetend dat het joch dan helemaal nergens terecht kan.  Zijn familie situatie is naar en mijn moederhart wil hem eindelijk eens een fijne Kerst bezorgen. 

Saskia en ik voeren het argument aan dat Kevin ook nog niet officieel familie is en daar kan Rick niets tegenin brengen.  Bovendien vind ik het gewoon het kerstgevoel om iemand niet willens en wetens in "de kou" te laten.  Kai heeft er inderdaad wel wat moeite mee, maar begrijpt het ook als ik via Whatsapp met hem praat. We zullen dus met zijn zevenen zijn kerstochtend.

Na de honden een wandeling gegeven te hebben gaan Saskia en ik naar het Mosaic District.  Eerst gaan we bij True Food Kitchen lunchen.  Ik bestel een kop kip tortilla soep, die heerlijk is, en natuurlijk weer de edamame dumplings.  Saskia heeft een T-L-T, de veganistische versie van een BLT.  Ik proef wat van de tahini, maar ik kan die maar niet lekker vinden, gelukkig vindt Saskia dat wel.

Intussen bedenken we dingen, die Kyle mogelijk leuk kan vinden, want als hij Kerst komt vieren willen wij natuurlijk ook cadeautjes voor hem hebben.  We gaan aan de overkant van het restaurant Target binnen om er naar te zoeken. We vinden een "Santa" cadeau, wat dingen voor zijn sock en een paar andere cadeautjes.  Saskia zorgt voor de rest.

Natuurlijk hebben we nog geen sok voor Kyle.  De volgende stop is dus Michaels waar ze helemaal geen "gewone" rood met witte kraag sokken meer hebben.  We kiezen dus maar een geruite en kopen glitterlijm om zijn naam erop te schrijven.

Bij Safeway haal ik een paar cadeaubonnen voor mijn kapsters, waar ik morgen een afspraak mee heb.  Ook aan hen "moet" je een flinke fooi geven en ik vind het leuker een cadeaubon te geven in dit geval.  Ook vind ik een leuk bruidstijdschrift voor Katja. Grappig genoeg heeft Safeway wel allerlei kerstsokken en ik overweeg er een voor Bea mee te nemen.
Prachtige zonsondergang

Om de een of andere reden doe ik dat toch maar niet, al heb ik wel cadeautjes voor haar ondanks dat ze er niet bij kan zijn.  Even later praat ik met Kai via Whatsapp en die denkt dat Bea een sok toch wel erg leuk zou vinden.  Terug naar Safeway dus en ik vind een sok die goed bij die van Kyle past en ook twee soortgelijke houders ervoor.

Thuis hang ik het allemaal op en het ziet er erg gezellig uit.  De post brengt ook onze 2016 familie kerstboomversiering.  Ik overwoog even die traditie niet door te zetten en wachtte eigenlijk te lang waardoor ik niet degene met de honden erop kon krijgen, maar hij is toch leuk.

Santa gaat het druk krijgen bij ons thuis!

Saskia vertrekt naar haar werk en ik heb geen puf meer om dingen in te pakken dus ga lekker niks doen op de laptop. Rick belt heel enthousiast dat hij klaar is met werken voor het jaar, hoera!  Hij stelt voor naar Red Galanga te gaan om te eten.

Daar ben ik meteen voor!  Het is een nieuw restaurant in Vienna voor Rick, ik ben er al een keer geweest.  De cuisine is Aziatisch, maar het decor net alsof je bij iemand thuis eet. Wij krijgen een tafeltje naast de "haard" (die wel wat warmte afgeeft) en kletsen met de eigenaar, die we al van zijn andere restaurant in Vienna herkennen.

We nemen beiden een Aziatische taco als voorafje, maar die valt wat tegen.  Rick neemt nasi goreng, de Maleisische versie, die toch wel anders is dan de Indonesische, of althans die ik ken, maar wel met een spiegelei wordt geserveerd.  De arme man moet het hele gerecht met stokjes eten en weigert om een vork en lepel te vragen.

Al met al een leuk restaurant, maar qua sashimi gaan ze niet tippen aan Sushi Yoshi een blok verderop.  Ik moest $2 extra betalen voor zalm kaviaar in plaats van inktvis en er kwam maar heel weinig van op mijn bord.  Misschien beter voor de verschillende andere Aziatische gerechten, ik hoop dat ze succesvol gaan zijn, want er kunnen wat mij betreft niet genoeg Aziatische restaurants zijn, vooral met sushi.

Als Saskia terugkomt uit haar werk kletst ze even en dan vertrekt ze naar Richmond.  Daar heeft ze morgen eindelijk haar afspraak met de psychiater, die haar therapeute aanraadde zeker twee maanden geleden.  Hopelijk krijgt ze nu goede hulp voor haar ADHD.

Nog twee nachtjes slapen en dan zijn Kai en Katja hier ook weer.  Ik weet dat de tijd weer veel te snel zal gaan dus geniet nog even van de voorpret.

Onze cul de sac versierd (Rick ging steeds sneller rijden)

8 reacties:

Nina zei

Wat gek dat de heren zo traditioneel/behoudend zijn over een extra kerst-gast. Natuurlijk wil je niet dat Kyle alleen zit met kerst!! Dus fijn dat het geregeld is.

Geweldig dat alle kinderen het zo goed doen met hun studies, inderdaad iets om trots op te zijn. Veel bewondering voor Saskia, ondanks de adhd-momentjes van de afgelopen dagen. ;-)

Wat gezellig dat Rick al vrij heeft. En nu aftellen tot iedereen weer samen is, geniet ervan!

Bente zei

Lief dat je ook een sok voor Kyle hebt gekocht.
Ik zou ook geen moment twijfelen en die eenzame jongen kerst mee laten vieren. Ik heb helemaal niks met alle feestdagen maar iemand alleen laten zijn, en ook nog eens weten dat zijn familiesituatie vervelend is? No way!
Maar goed, ik nodigde ook zonder overleg een Mexicaanse vriend op doorreis uit op onze Sinterklaasavond. Vond mijn paps ook een beetje raar. :-)

Tahini kan mij ook niet echt bekoren. Moet het nog uitproberen op de kinderen. Die vinden de vreemdste dingen lekker. Zaten vandaag heerlijk te smullen van granaatappels. ik snap alleen niet dat ze niet van satesaus houden. Vinden jouw kinderen dat wel lekker?

Tineke zei

Leuke lichtjestoer in je buurt heb je gemaakt. Roze kerstbomen heb ik hier nog niet gezien.
Bij ons is het nieuwste : laserlichtjes , je hoeft helemaal niets meer op te hangen te lichtjes worden geprojecteerd; heel mooi effect.
Je kersthuis ziet er sfeervol uit. Ik begin vanmiddag met bakken ; brownies en een kersttulband

Anoniem zei

Vanavond hebben de kinderen hier op de basisschool een kerstdiner. Ieder kind moet iets maken voor ongeveer 8 personen. We hebben er nog 4 op de basisschool zitten, dus dat wordt een druk (gezellig) kookmiddagje. Onze oudste dochter zou met haar klas naar een kerstmarkt gaan in Duitsland, maar die ging niet door, door de aanslag in Berlijn. Ze zijn nu aan het bowlen.
Marjon

Lotte zei

Wat bijzonder en lief dat Kyle bij jullie kerst mag komen vieren! Ik wens jullie allemaal alvast een onvergetelijke kerst!

Sonja zei

Wat lief dat Kyle bij jullie gezelligheid kan meemaken zoals dat in een hecht gezin gaat. Top die versieringen in de straat, Rick wilde vast graag naar binnen 😉!

Wilma R zei

Fantastisch dat Kyle bij jullie de kerst mag vieren en niet alleen thuis hoeft te zijn...ik wil jullie alvast een hele fijne kerst wensen. Geniet van elkaar en het samenzijn....

Petra zei

@Nina - Ja, de heren hebben moeite met verandering. Grappig genoeg Katja en ik helemaal niet.

@Bente - Rick wilde meer denktijd, maar ik zei dat we het toch niet geweigerd zouden hebben. Ik had me dan echt slecht gevoeld en wilde sowieso niet dat hij alleen zou zitten en hij is zo aandoenlijk dankbaar!

@Tineke - De kerstbomen zijn rood en Rick reed vrij snel, maar ons huis en dat twee deuren verderop hebben ook laserlichtjes.

@Marjon - Leuk zo'n school kerstdiner. Dat zou je hier met de strenge scheiding tussen kerk en staat niet meemaken.

@Lotte - Ja, dat is tenslotte wel de kerstboodschap, vind ik, en voor jou ook fijne feestdagen!

@Sonja - LOL, ja, Rick ging steeds sneller rijden inderdaad, hij had dat zelf niet zo door.

@Wilma - Dank je wel, voor jullie hetzelfde!