Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, december 05, 2016

Sinterklaasweekend voorbij, op naar Kerst!

Moe van het weekend was ik zeker want ik viel gisteravond als een blok in slaap. Ricks wekker gaat om kwart over zeven en dan is Orion ook meteen wakker.  Ik moet weer in slaap gevallen zijn, want opeens zijn ze terug in de kamer en is het een uur later.

Rick heeft zoals zo vaak mijn koffie al gezet, zo fijn!  Hij vertrekt naar zijn werk en ik maak een paar eieren met tomaat en Parmezaanse kaas als ontbijt.  De honden zijn daar zeer in geinteresseerd, maar ik heb gemerkt dat Orion meteen luistert als ik heel hoog "biep!" zeg.  Veel beter dan met de grauwende "bah!".  Grappig, want dat doet Cosmo niets.

Bij Anytime Fitness doe ik eerst een half uur cardio en zet de ARC trainer wat zwaarder dan gewoonlijk.  Nu mijn knieen minder pijn doen kan dat weer, hopelijk brengt het de problemen niet terug. 

Sharon komt me halen voor een half uur personal training en dat gaat altijd snel.  Als alle spiergroepen (en vooral buikspieren, want die zijn eigenlijk het belangrijkst voor stabiliteit) aan bod zijn gekomen rolt Sharon mijn rug nog even.  Daarna nog wat cardio en dan ga ik huiswaarts.


Intussen is de zon tevoorschijn gekomen en is het dus heerlijk weer om de honden de tuin in te nemen.  Ik oefen mijn nieuw gevonden manier om Orion te disciplineren want hij blijft Cosmo maar aanvallen, die daar duidelijk niet van gediend is. 

Een "biep" van mij en hij houdt op en komt kijken wat er aan de hand is.  Hopelijk blijft dit zo, dat zou wel heel fijn zijn, want ik heb natuurlijk lang niet zo'n lage stem als Rick of Mark, de trainer.

Het lijkt wel of Orion opeens echt naar mij opkijkt voor leiding.  Het kan toch niet zo makkelijk zijn?  Hij blijft ook keurig onderaan de trap wachten als ik naar boven loop en gaat gedwee in de badkamer liggen als ik me douche. 

Blij dat ik tot mijn hond door lijk te dringen geef ik hem en Cosmo een lekkere Kong met bevroren pindakaas erin.  Orion rent daarvoor zijn bench in, zo schattig!  Ik ga naar het Mosaic District om lunch te eten.

Bij True Food Kitchen neem ik plaats aan de bar.  Ik weet eigenlijk al wat ik wil voor ik het menu zie.  De soep van de dag, die een heerlijke lichte groente, champignons en farro soep is en de edamame dumplings.  Daarbij een glas met kale aid, groentesappen met citroensap, en ik heb mijn vitamines voor vandaag weer binnen.
 
Bij Target haal ik wat benodigdheden en speel buiten nog wat Pokemon Go, want in het zonnetje voor de Target is het heerlijk en beschut.  Ik ben bijna op level 25, het duurt steeds langer.  Ik zie een aantal anderen ook spelen en een lure op de pokestops doen.
Rick en ik vinden dit de Hillbilly kersttuin in Vienna
Op het dak staat "Vier feest met verschillende soorten"
Mooi is het niet, maar misschien willen ze een boodschap sturen.
 
Deze is daarentegen een van mijn favorieten, helemaal Grinch.

Eenmaal weer thuis neem ik de honden de tuin weer in.  Ik heb bedacht dat zoeken naar snoepjes in het gras een leuke manier is om ze bezig te houden.  Nou, dat vinden Cosmo en Orion zeker ook!  Nu kan ik wel zien dat Cosmo ouder is, die blijft langer zoeken en krijgt daardoor ook meer snoepjes te pakken.
Ook nu weer helpt het "biep" roepen.  Als beide honden gaan blaffen tegen de hond van de achterburen stoppen ze met een simpele "biep" van mijn kant.  Zou het zo blijven?  Geen idee, maar geen van beide honden lijkt dat geluid prettig te vinden.

Als de zon achter de bomen verdwijnt wordt het te koud voor buiten.  Binnen begin ik aan mijn jaarlijkse fotokalender en zoals altijd is dat een oefening in geduld.  Ik denk net alle foto's opgeladen te hebben als de site crasht.  En daarna nog eens, Shutterfly is gewoonlijk zo betrouwbaar, maar ik ga er morgen maar mee verder.

Rick komt thuis met Thais eten van Natta Thai.  Het smaakt weer prima, vooral de knapperige boerenkoolsalade, die smelt op de tong. 

Ieder jaar is er een Kerstlichtjes wedstrijdprogramma op ABC.  Er zijn vier families per programma die een enorm werk van hun kerstversieringen hebben gemaakt.  Sommigen zijn groter dan wat wij met Saskia, Katja en Kevin gingen bekijken bij Meadowlark Gardens! 

Echt onvoorstelbaar, dat zou je in Nederland (of zelfs Europa) nergens zien. Ik weet niet hoe de presentator gaat besluiten wie gewonnen heeft. Een ervan is in Virginia en hun achternaam is Oosterhouse, vast vroeger Oosterhuis, dus wij hopen dat zij winnen.  Dat is niet het geval maar Rick en ik zijn het erover eens dat ze stuk voor stuk indrukwekkend zijn!

3 reacties:

Anoniem zei

Als ze op dat geluidje reageren kan je misschien ook een hondenfluitje gebruiken?
Ik vind al die kerstverlichting altijd zo gezellig.
Marjon

Marion2 zei

Ik ben ook met een fotokalender bezig en ik word er helemaal gestoord van.
Nu moeten ik zeggen dat ik mijn foto's ook niet goed op orde heb :/. Er mist
ook van alles wat er wel op zou moeten. En ik moet zorgen dat hij uiterlijk
donderdag af is. Frustrerend.

Zo mooi al die kerstverlichting en mooi versierde huizen! Ik ben er dol op.
Hier gaat het nu pas op gang komen. Normaal gesproken zou ik vandaag beginnen,
maar ja, eerst die fotokalender...

Petra zei

@Marjon - Daar heb ik ook al aan zitten denken, ja.

@Marion - Hopelijk hebben we beiden onze kalenders donderdag af!