Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, december 04, 2016

Sinterklaasweekend

Zaterdag

Al vroeg hoor ik de kinderen beneden bezig, maar Rick en ik blijven nog tot acht uur liggen.  Orion is al helemaal vriendjes met mijn nichtjes van acht en twaalf.  Hij blaft dan ook helemaal niet meer tegen ze en ik vind het heerlijk dat ze hem zo bezig houden.

We besluiten er een rustige ochtend van te maken. Mijn zus en de meisjes hebben al ontbeten en mijn zwager en S ontbijten in het hotel.  Rick maakt wat gepocheerde eieren voor hem en mij en we drinken samen met mijn zus koffie (thee in Ricks geval).

Mijn zus vindt mijn uit Belgie meegenomen Nederlandse tijdschriften en Suskes en Wiskes.  Ik doe mijn pas op de plaats "rennen" in dezelfde kamer tot ik vijfduizend stappen bijeen heb. Ook pak ik nog pakjes in, die mijn zus mee heeft genomen. S gelooft nog dus er is veel gefluister.

Klein probleempje is dat Katja's cadeautje van Kai niet aan is gekomen.  Gelukkig zijn de rest van de cadeautjes hier en is Katja hier niet dus hopelijk gaat het niet opvallen.  Saskia schrijft dat zij graag root beer met alcohol voor Kevin zou kopen, maar ze is daar nog net iets meer dan een week te jong voor.  Ik bied aan het voor haar te halen.
Mijn zus en Orion zijn goede vrienden intussen, maar de mannen maken hem nog nerveus

Mijn zus en nichtje hebben ook wel zin om naar Whole Foods te gaan, want zij moeten een half uur rijden voor de dichtstbijzijnde van hun huis. Ik besluit ze dan mee te nemen naar de Whole Foods in Fairfax, want die in Vienna is maar klein. Ze kijken inderdaad hun ogen uit en ik vind het ook een heerlijke winkel.

We proeven het een en ander aan kazen en verschillende hapjes wat een bezoek aan deze winkel zo leuk maakt.  Ook kiezen we wat lekkers om in de schoenen te doen vanavond en wat andere boodschappen behalve Saskia's cadeau voor Kevin.

Eenmaal weer thuis treffen we iedereen aan een XBox spel in ons theatertje.  De kinderen hebben trek en de volwassenen eigenlijk ook dus we gaan naar het Vienna Shopping Center waar we ruime keuze aan restaurants hebben.

De kinderen kiezen voor taco's en quesadilla's van Taco Bamba, terwijl mijn zwager Chop't eens uit gaat proberen.  Mijn zus, Rick en ik nemen Cava salades, ik vind hun zwarte linzen als basis zo lekker!  Thuis is iedereen het erover eens dat ze het beste eten wat er is hebben gekozen.  Fijn, zoveel tevreden mensen om de tafel te hebben!

Het is prachtig weer al staat er een nogal koude wind.  We lijnen de honden dus aan voor een wandeling door de buurt.  Ik vul een heel aantal zakjes met water maar het is teveel stimulering voor Orion en hij trekt veel te veel.  Verder gaat het redelijk goed en als we weer thuiskomen is Saskia er ook.

Rick smokkelt de jute zak van Sinterklaas naar boven, vult hem en doet hem dan in de achterbak van de van in de garage.  Ik sms Lorraine hiernaast of ze om vijf uur op de deur kan bonzen en de zak er achter kan laten. Dat doet zij graag, gelukkig.

Intussen zetten we een Skype sessie op met Kai en Bea (die vandaag hun nieuwe appartement schoon hebben gemaakt en komende week verhuizen) en Katja en Kevin (die hun tweede kerstboom samen hebben uitgezocht).  Wat is moderne technologie toch bijzonder!
Als "Piet" aan heeft geklopt zet ik een bak strooigoed klaar en beginnen we met uitpakken.  De jonge kinderen krijgen allemaal een cadeautje van hun ouders "Sint" en van Rick en mij "Sint".  Met de volwassenen hebben we lootjes getrokken en een voor een openen we de cadeautjes. 
 
 
Het is heel leuk en gezellig, zelfs al zijn de twee jonge stellen er alleen via Skype.  Zo hebben ze toch ook hun tante, oom, neefje en nichtjes weer gezien. Voor de nieuwsgierigen, mijn "Sint" was Rick en ik krijg van hem een gids over Pokemon Go. Ik had D getrokken, die een fervent gitaarspeler is, en ik geef hem een houder voor zijn telefoon, die hij aan zijn gitaar kan doen.  Dat is duidelijk ook een schot in de roos gelukkig.

Na afloop gaan we naar buiten om het Internationale Ruimtestation over te zien vliegen.  Voor de familie is dat voor het eerst en niet alleen de kinderen vinden het interessant.  Het is toch weer fascinerend te denken dat die astronauten daar over ons hoofd vliegen.

Voor het avondeten kiest iedereen Chinees en Rick, D en S gaan het ophalen.  Mijn zus en ik nemen dezelfde gerechten, de hot and sour soep en Singapore rijstnoedels, maar eigenlijk delen we alle verschillende gerechten.  East Chateau is onze favoriete Chinees en de anderen zijn het roerend met ons eens dat het een goed restaurant is.

Na het eten vertrekt Saskia naar boven om te studeren en Rick brengt mijn zwager en S terug naar hun hotel.  S ontdekt onze Barbies en mijn zus en ik kijken met de meisjes naar Elf, altijd weer zo'n komische film.  Grappig om onze Sinterklaasviering met een Kerstfilm af te sluiten.

De meisjes kunnen de film niet afzien dus ik beloof hem op te nemen.  Voor ze naar beneden gaan worden de schoenen nog gezet (ik weet het, Sinterklaas heeft zijn zak al gebracht, maar hij is er nog tot vijf december, toch?). Trouw zingen ze Sinterklaas Kapoentje en Sinterklaasje Bonne Bonne Bonne, dezelfde liedjes, die onze kinderen vroeger zongen.  Straks komt de Sint dan langs met lekkers voor in de schoenen.

De honden zijn helemaal uitgeput van de dag en ik overweeg kinderen in te huren om Orion bezig te houden.  Toegegeven, ik ben zelf ook aardig moe van het huis zo vol!  Rick en ik kijken de rest van Elf af en spelen dan weer voor Sint en vullen de schoenen met het snoepgoed, inclusief een voor Saskia wat een verrassing voor haar zal zijn morgenochtend.

Zondag

Vandaag lukt het de meisjes en daardoor ook mijn zus om wat langer uit te slapen.  Zelfs de honden slapen tot kwart voor acht.  Ik heb helaas ontzettend veel pijn, misschien ook van het trekken van Orion gisteren oppert mijn zus later dus het neemt even voor ik mijn bed uit kan komen.

De meisjes hebben al ontbeten maar Rick en ik gaan Starbucks koffies en broodjes halen voor ons en mijn zus.  We ontbijten gezellig thuis waar de meisjes helemaal in de Barbies met mooie jurken opgaan.  Ik heb wat Kerstcadeautjes ideeen nu!
Hele parkeerplaatsen worden nu ingenomen door kerstboomstandjes, maar wij gaan die van ons volgend weekend omkappen

S is ook wakker en Rick gaat hem en mijn zwager ophalen.  Intussen krijg ik weer op de plaats lopend 5000 stappen bijeen.  Ik vind het niet gezellig om boven te gaan sporten en zo beweeg ik toch.  Het is maar zo zelden dat ik echt uren met mijn zus kan kletsen.

Orion is ook eindelijk opgehouden met blaffen tegen de mannen.  Ik ga vooral N missen, die de honden lekker uitput buiten.  Morgen is het weer helemaal op mijn schouders.  Ik merk wel dat ik minder energie heb dan tien jaar geleden met Cosmo als pup of misschien is het omdat toen de kinderen ook nog met hem speelden.

Voor de lunch halen we voor iedereen Panera.  Dat is het makkelijkst, want sommigen kiezen salades, anderen soep en de kinderen tosti's.  Onderweg laten we mijn zus wat van de grappig versierde huizen in de buurt zien, waaronder het candy cane huis.

We eten snel, want de tijd vliegt.  Dan is het alweer tijd voor mijn zus en de kinderen om in te pakken.  Hun vlucht vertrekt vanavond vanuit Baltimore Washington International Airport en dat is ongeveer een uur rijden met goed verkeer. 

Het verkeer hier is nooit te voorspellen, maar we komen zonder veel oponthoud aan.  Zij gaan met Spirit Airlines, een van de heel goedkope maatschappijen hier.  Het kostte maar $50 enkele reis per persoon!  Vandaar dat ze dit vliegveld verkozen.

Mijn zwager blijft nog tot woensdag voor zijn werk dus met zijn drieen rijden we terug.  Onderweg zien we een vele kilometers lange file de andere kant op die er eerder niet was. Er blijkt een autobrand te zijn.  Zijn wij even blij ruimschoots de tijd te hebben genomen naar het vliegveld!

Thuis laat mijn zwager ons een film zien waar hij in meespeelt.  Het wordt een serie en de maker wil met filmfestivals mee gaan doen.  Wie weet wordt mijn zwager ooit nog een bekende filmster!

Voor het avondeten rijden we naar het Mosaic District. Mijn zwager wil eerst even zijn spullen naar de hotelkamer brengen bij het Hyatt House en ik zie mijn favoriete receptioniste, Anida uit Bosnie, daar.  Ik ga dus mee en krijg een hug van Anida en zij vraagt hoe het met de familie is.  Ook Rick krijgt een enthousiaste begroeting, zo leuk!
Ik moet toch zo lachen om de "rendieren" hier!
 
Bij Matchbox krijgen we meteen een tafel en ook hier worden we door Ashley achter de bar toegezwaaid.  Het eten is weer zeer smakelijk.  Mijn zwager wil het trio van mini burger, mini crabcake en scallop wel delen met mij.  Hij eet glutenvrij, maar dat is eigenlijk best makkelijk.
Als hoofdgerecht nemen mijn zwager en ik de zalm met erwtjes en gnocchi, die ik eigenlijk bijna altijd bestel hier.  Rick kiest de gegrilde kip.  Het gesprek is zo geanimeerd dat we pas om kwart over negen vertrekken.  Bij zijn hotel nemen we afscheid van D en rijden dan huiswaarts.
 
 
Wat een vol en gezellig weekend!  Gisteravond was het galafeest van Ricks werk waar we gewoonlijk heengaan, maar onderweg zijn we het erover eens veel liever dit familieweekend gehad te hebben, hoe leuk we dat gala ook altijd vinden.  Dat gala is er volgend jaar ook wel weer, maar zulke weekenden zijn bijzonder!
Dachten jullie weleens dat wij een belachelijk hoge kerstboom hadden?  Dit is de boom van Kevins ouders en dat is Katja ernaast! Hij is meer dan vijf meter hoog!

6 reacties:

Tineke zei

Gezellig sinterklaasfeest heb je gehad, altijd leuker met nog gelovende kids. Wij hebben er ook uitgebreid van genoten, met de (echte) open haard aan en oudste kleinzoon die het leuk vond zogenaamd de Sint te zijn tegengekomen en de zakken binnen te brengen.
Als de vliegtickets wat goedkoper zijn kunnen jullie elkaar misschien wat meer gaan zien.
Zo hou je geen kamer meer over; een boom van 5 meter in je huis. vorig jaar hadden wij kerstboom uit eigen tuin, die binnen toch groter bleek als ingeschat; 2,25 meter , dit jaar wordt hij weer wat kleiner, 1.75 is groot genoeg. Wij gaan hem ook deze week kopen.

Anoniem zei

Dit was een heerlijk Sintweekend om te koesteren! Leuke foto's vooral die met Orion, hij poseert zo mooi. Een boom van 5 meter, wat een hoeveelheid versiering moet je dan hebben, en hoeveel tijd kost het om hem op te tuigen, pffffffffff! Petje af........
Groetje van Henny Breedijk.

Becs zei

Wat een fijn Sinterklaas weekend is dit geweest voor jullie. Zo gezellig!!

Jeetje wat een boom!! Dar hebben ze heel wat versieringen voor nodig.

Anja L. zei

Dat was een druk maar gezellig weekend!
Wat een hoge boom is dat zeg, hoe moet je die versieren?

Petra zei

@Tineke - Ik betwijfel dat mijn nichtje nog gelooft, hoor. Ze is bijna negen en ik verdenk haar ervan net te doen alsof. Maar het was enorm gezellig!

@Henny - Kevins moeder vooral begint al in oktober met haar kerstversieringen! Wij versieren best veel, maar ik moet niet denken aan al dat werk!

@Becs - Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit zal komen te zien

@Anja - Met steigers? Zo'n uitklap ladder lijkt me niet hoog genoeg

Sandra zei

Hi Petra, ben aan het bijlezen. Bedankt weer voor de leuke rendier foto!! Echt heel grappig!!