Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, december 08, 2016

Tapijtreiniging en kerstfeestje

Orion wordt al om half zeven wakker en arme Rick gaat er met hem op uit.  Als ik het was geweest was ik terug naar bed gegaan, maar Rick komt pas weer anderhalf uur later naar boven.  Dan ben ik ook wakker.

Als Rick afscheid heeft genomen maak ik ontbijt.  Ik rooster een crumpet en doe er knapperige amandelboter op.  Het smaakt weer heerlijk en de koffie, die Rick heeft gezet, ook.  Intussen laat ik de honden uit in de tuin.


Dan haast ik me naar de sportschool om nog wat cardio te kunnen doen voor de personal training.  Dat lukt voor een kwartiertje en dan komt Sharon me halen.  Zij heeft ook een puzzeltje voor Orion mee waar haar honden te klein voor zijn.  Ik ben benieuwd.

Na het halve uur gewichten doe ik nog een half uur cardio en net als ik me afvraag of ik nog zin heb verder te gaan word ik gebeld.  Het is het tapijtreinigingsbedrijf met de vraag of ze eerder dan een uur kunnen komen.  Dat geeft me een excuus om naar huis te gaan wat ik graag aangrijp.

Gauw douche ik en maak de kamers, die schoongemaakt moeten worden vrij van dingen op de vloer.  De honden moeten buiten in de tuin blijven volgens de regels van het bedrijf en dat vindt Orion maar niets.  Er zit echter niets anders op dus ik negeer zijn zielige geblaf.

Twee mannen staan even later voor de deur en stellen zichzelf voor.  Eigenlijk had ik mijn gewoonlijke eenmansbedrijfje voor vandaag geboekt, maar zijn vrouw is ernstig ziek dus hij moest afzeggen.  Aangezien mijn zus dacht dat ons tapijt in de woonkamer oud was, zo vies is het, vind ik dat ik niet langer kan wachten om het schoon te laten maken.

Behalve de woonkamer wil ik ook graag onze slaapkamer en die van Saskia laten doen, de hal boven, de trappen en de basement.  Dit bedrijf rekent per vierkante voet (ongeveer 30cm) en dat had me al aan het denken moeten zetten.  De mannen meten alles op en ik val bijna flauw als ik het bedrag zie wat daaruit komt!

Niet getreurd zegt de aanvoerder, ik krijg nog een gratis kamer (onze woonkamer) en 15% korting.  Het eindbedrag is zo ongeveer wat wij aan kerstcadeautjes voor de hele familie willen uitgeven!  Ik kan en wil dat gewoon niet betalen!

Wat ik ook vervelend vind is dat een van de mannen me nog meer van hun diensten probeert te verkopen.  Meubelen schoonmaken etc., alsof die vies zijn, of zo, ze zijn vrijwel nieuw na de brand twee jaar geleden! Ik krijg het gevoel dat ze hier zijn om zoveel mogelijk geld uit ons te kloppen.

Uiteindelijk besluit ik enkel de woonkamer en de paar kamers boven te laten reinigen en zelfs dat kost met "gratis" woonkamer en 15% korting nog $240!!  De mannen vinden het zeer vreemd dat ik daar nog steeds even hard van moet zuchten. 

Hebben mensen in deze omgeving dan zoveel geld om aan tapijten reinigen uit te geven?  Antwoord is duidelijk ja. Voor de zoveelste keer vervloek ik ons tapijt, maar Rick heeft heel duidelijk gemaakt dat hij niets anders wil. 

Terwijl de mannen bezig zijn besluit ik toch maar de kerstkaarten te gaan adresseren.  Rick zou dat doen, maar ze zijn er al een week en het gebeurt maar niet.  Tegen de tijd dat het tapijt schoon is heb ik vrijwel alle adressen geschreven.   Rick mag de kaarten dicht likken, de postzegels erop plakken en ze versturen.

Gelukkig ziet het er voor dat geld ook uit alsof de tapijten weer nieuw zijn.  De mannen vertrekken en ik besluit de honden een voor een binnen te laten, zodat ik ze bij hun halsband kan pakken en weg kan leiden van de woonkamer. 

En dat gaat dus meteen verkeerd.  Orion wil zo graag binnen zijn dat hij over mijn hand heen springt en ik grijp mis voor zijn halsband en ja hoor, daar staan zijn modderpootjes in het vers gewassen tapijt.  Heb ik al geschreven hoeveel ik tapijt haat?  Rick wordt er geloof ik moe van, maar ik kan het niet helpen.  Ik vind het rotspul!

Gelukkig hebben we ook allerlei middeltjes om vlekken op te lossen en een ervan haalt de moddervlekken weer weg.  Daarom vind ik het dus altijd weggegooid geld, over een maand of wat ziet het er weer verschrikkelijk uit met twee honden en een kat (en vroeger met kinderen).  Maar ja, ik woon hier (gelukkig) niet alleen dus we gaan vrolijk verder met tapijt.

Het is inmiddels half twee en mijn maag rommelt heel erg.  Ik rijd Vienna in en parkeer, denkend soep bij Panera te gaan halen.  Maar ik zie een nieuw Koreaans restaurant en wil dat eens proberen.  Dat wordt interessant!  De gerechten, behalve de sushi, maar daar ben ik hier niet voor, zijn authentiek Koreaans.

Omdat ik zo laat ben gaan de laatste klanten net weg dus ik ben de enige in het restaurant.  De serveerster is heel vriendelijk en ik krijg water en groene thee (gratis!).  Ik bestel de soep met een heel ingewikkelde naam, maar ik spreek de Koreaanse naam correct uit tot bewondering van de serveerster en sushi chef.  Veel Japanse restaurants hier worden ook gerund door Koreanen.
 
De soep is heel lekker en komt met kimchi waar ik dol op ben.  Gelukkig blijven ze niet kijken hoe ik eet, want dat zou me heel ongemakkelijk maken.  Wel komt de serveerster soms kijken hoe het is.  Ik smul van de soep, maar die rijstcakejes erin vind ik teveel van het goede.  Ze zegt die er voortaan uit te kunnen laten, goed om te weten.
Net als ik de van weer inga belt Christine.  We kletsen gezellig bij terwijl ik het weer zie veranderen van bewolkt en boven de tien graden naar zonnig, maar koud en winderig. Intussen droogt het tapijt wat meer.

Als ik thuiskom lijn ik beide honden aan en dan merk ik wel heel erg dat Orion een stuk beter op mij let dan Cosmo.  Omdat Cosmo altijd zo makkelijk was heb ik na zijn oorspronkelijke training niet veel meer gedaan. 

Met Orion hier realiseer ik me dat dat geen goed idee was.  Maar ik heb ook zoiets van "Cosmo is tien, laat hem van zijn oudere jaren genieten".  Tot nu toe neemt Orion Cosmo's slechte gewoontes nog niet over.
Orion vindt Sharons puzzeltje toch wel leuk en moeilijker dan ik dacht

Voor Rick thuiskomt kijk ik de laatste aflevering van Baby te Huur. Het blijft een leuke serie vind ik.  Er zijn er niet veel waar ik echt naar wil blijven kijken. Het jongste stel heeft nog heel wat te leren, dat is duidelijk.

Rick komt vroeg thuis want we zijn vanavond uitgenodigd bij Sea Pearl door vrienden uit de buurt.  Zij hebben jaren geleden uitgevonden hoe je een kerstfeestje kunt houden zonder stress.  Je nodigt gewoon iedereen uit naar de bar van een restaurant en iedereen betaalt voor zichzelf, maar toch is het een feestje.
Ook vanavond is het weer heel gezellig.  Jammer genoeg heb ik veel pijn dus tegen achten wil ik liever naar huis, hoe leuk het gezelschap ook is.  Gelukkig kunnen we onze pup als excuus aanvoeren. 

We hangen dan ook thuis voor de tv en de honden liggen bij mij te slapen. Groot verschil met zelfs vorige week is dat Cosmo aan mijn voeten ligt en Orion verder weg.  Het gaat heel goed en ik hoop dat het zo blijft!

7 reacties:

Marion2 zei

Ik kan me je ergernis over het tapijt heel goed voorstellen. Met huisdieren is dat echt geen doen. Hier ken ik eigenlijk niemand meer die nog vloerbedekking heeft. Als je een mooie parketvloer hebt met kleden, staat het ook heel warm en gezellig (vind ik dan).

Ik wilde nog even zeggen dat ik de kerstversiering in je hal en op de trap schitterend vind. Heel sfeervol.

Nina zei

Wat een business, die tapijtreinigers! Lief dat Sharon een puzzeltje mee had voor Orion. Zouden er markten zijn om die dingen te ruilen? Lijkt me ideaal.
Kan me niks voorstellen bij soep met dumplings en dan ook nog rijstcakejes. (erin dus?) Klinkt als erg veel!
En wat fijn dat je al wat effect merkt van de medicatie. Geen last van bijwerkingen?

Anoniem zei

Wat een geld voor het cleanen.
En natuurlijk meteen weer vieze pootjes.
De honden liggen heerlijk bij je voeten. Wat fijn dat het zo goed gaat.
Hopelijk vindt Rick een mooie boom bij de andere kweker.
Fijn weekend, Bea

Anja zei

In Utah lag in ons hele huis vloerbedekking......vreselijk. Met vreselijk bedoel ik de vlekken, het laten reinigen enz. Toch voelde het wel heel comfortabel. In Virginia hadden we overal houten vloeren, zoveel praktischer maar onze kinderen miste de vloerbedekking. Nu terug in Nederland hebben we overal houten vloeren.......we zijn er blij mee.

Becs zei

Ik snap je frustratie wel wat betreft vloerbedekking, maar toch blijf ik het ook wel fijn vinden, vooral in slaapkamers. Voor mijn gevoel is het warmer. Maar in ons huis ligt er vloerbedekiing onder de eettafel en dat is een ramp! Zeker met kleine kinderen.

Petra zei

@Marion - Dank je voor het compliment. Helaas zal ik met vloerbedekking moeten leven, Rick is onvermurwbaar.

@Nina - Leuk idee, honden puzzels ruilen, hm. Die "rice cakes" waren gewoon dikke pasta zo smaakte het, teveel van het goede vond ik, volgende keer bestel ik zonder. En nee, geen last van bijwerkingen, gelukkig.

@Bea - Ja, het is eigenlijk dweilen met de kraan open, maar ik ben toch ook weer blij grijs ipv beige tapijt te hebben. Jij ook een fijn weekend!

@Anja - Het voelt inderdaad wel lekker aan de voeten, zeker in de slaapkamers, maar ik benijd jullie hout!

@Becs - Het is inderdaad wat dubbel, vooral in de winter. Dan is die vloerbedekking wel lekker warm. Wij hadden het ook in de eetkamer, maar na de brand hebben we dat laten vervangen met hout. We hadden vroeger een groot kleed onder de eettafel dus het tapijt bleef redelijk schoon, maar inderdaad, zo onlogisch!

Anoniem zei

Hahaha.... sorry.... moest zo lachen om die modderpootjes :)
Deed me weer denken aan mijn 'schoonmaakacties' van een paar jaar geleden. Ik had net de keukenvloer (leisteen) gedweild, keukenkast gesopt etc.... omdat ik het er warm van had gekregen, had ik zin in een groot glas cola. Liet ik de grote fles vallen!! Alles voor niets geweest.... vloer, kast, plinten a l l e s onder. Nu kan ik er om lachen, toen niet ;)
Marjon