Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 20, 2017

Dag 1 Disney Cruise


Rick is al een stuk eerder wakker dan ik en zag de zon zelfs opkomen.  Voor mijn doen ben ik echter ook vroeg uit de veren.  Rick gaat Starbucks koffies halen terwijl ik douche en weer inpak.  Als Rick ook klaar is gaan we naar beneden om te ontbijten.

Er is een buffet, maar we hebben beiden geen zin in een zwaar maal.  Rick neemt de eggs Benedict zonder de Hollandaise saus en ik de eiwit frittate met spinazie en tomaat.  We laten het ons zeer goed smaken.

Dan lopen we naar buiten het strand op.  Dat is hier mooi breed en natuurlijk moeten we ook even de temperatuur van de Atlantische Oceaan voelen.  Die is koel, maar lekker voor pootje baden. 

Tegen elven zijn we terug in de kamer en halen onze bagage op.  We checken uit en rijden dan naar Port Canaveral waar we al van verre de Disney Dream waarmee we dit weekend naar de Bahamas gaan zien liggen.

Onze eigenlijke instaptijd was half twee en het is pas half twaalf.  We wagen het erop en geven onze tassen aan de supervriendelijke Sean uit Liverpool.  Hij geeft goed advies om onze handbagage en de meegebrachte wijn bij ons te houden.  We mogen per persoon twee flessen mee, maar niemand die dat controleert.

We gaan de roltrap op en door de veiligheidscontrole, die minder streng is dan op het vliegveld.  Dan sluiten we in de incheck rij aan en het is helemaal geen probleem dat we vroeg zijn, heerlijk!  We moeten nog even op ons boarding nummer wachten, maar om half een lopen we het schip binnen.

Daar worden we door het ontvangstcommittee bij naam welkom geheten.  Als eerste lopen we naar Guest Services want we willen de restaurants waar we gaan eten veranderen. De laatste avond hebben we gereserveerd bij het sjiekste restaurant en dat is ook de avond dat we in het Animators Palate geboekt zijn. 

We blijken dit pas na enen te kunnen doen dus gaan op zoek naar het buffet restaurant om te lunchen.  Cabanas is gigantisch!  Er is veel warm eten en veel dingen, die kinderen lekker vinden, maar ook heerlijke grote garnalen, krabklauwen, verschillende kazen en salades.  Het smaakt ons allemaal prima.

Na het eten gaan we het schip wat verkennen en veranderen we onze avondeten restaurant reserveringen.  Het is enorm groot en erg mooi, echt Disney! Om half drie leiden twee Disney “cast members” ons rond en laten het theater en andere leuke delen van het schip zien.  We gaan ons hier de komende paar dagen goed vermaken. 

We hebben intussen dorst gekregen en gaan naar het gedeelte van het schip dat alleen voor volwassenen is.  Daar genieten we van een ijskoud biertje en voor we het weten is het tijd om naar de verplichte veiligheidsdemonstratie te gaan.  En met verplicht bedoelen ze dat ook zeker, een paar families zijn er toch niet. Die worden telkens omgeroepen en ik ben benieuwd wat er dan gebeurt.

Het is vrij lang staan en hoewel het niet superwarm is valt een oudere dame in onze groep toch flauw. Dat maakt dat alles nog wat langer duurt, maar om half vijf zijn we eindelijk klaar.  Ik heb pijn aan mijn voeten en ben moe dus ga op het balkon van onze kamer even uitrusten.  Wat is het heerlijk een balkon te hebben!

Opeens merk ik dat het schip beweegt.  We zouden om vijf uur vertrekken en het is pas kwart voor vijf.  Ik roep Rick, want die wilde rond het schip gaan lopen.  Ik zie ons vertrek wel vanaf ons balkon anders heb ik geen energie meer voor vanavond.

Rick gaat zelfs nog een duik in het zwembad nemen, de man is een brok energie!  Ik geniet lekker van de rust en het geluid van de zee.

Als Rick terugkomt gaan we wat drinken. Jongens, Disney Cruise Lines is net zo leuk voor volwassenen als voor kinderen! Er zijn allerlei thema bars en activiteiten en zwembaden e.d. voor alleen volwassenen.  Wij strijken in Pink neer, genoemd naar de roze olifanten, die je ziet als je een drankje teveel ophebt.

Het is een wijn en champagne bar en ze hebben er heel veel champagnes uit Epernay en Reims.  Rick en ik bestellen een Moet & Chandon rose champagne en hebben een heel gezellig gesprek met Aleksandar uit Serbie.  Een reden dat ik cruisen leuk vind is de internationale bemanning.  Altijd zo interessant te horen hoe hun levens zijn!

De tijd dringt want we willen de show van kwart over zes meemaken.  We nemen afscheid van Aleksandar en lopen naar het theater waar we met gemak nog twee stoelen boven vooraan vinden.  De show is “Golden Mickeys” naar de Golden Globes en is op zijn Disney’s enorm goed en vermakelijk. Alle bekende karakters komen voorbij en het uur vliegt om.

De enige klacht die ik heb is hoe koud het overal is.  De airconditioning maakte dat ik minder van de show genoot vanwege de kou.  We gaan dan ook gauw naar onze kamer om wat warmers aan te trekken.  Gelukkig heb ik een vrij net jasje mee.

In de 687 bar wordt een film trivia wedstrijdje gehouden.  We nemen plaats aan de bar en Rick is helemaal in zijn nopjes want ze hebben er zijn favoriete Belgische bieren.  Dit is de enige bar aan boord die die heeft.

Rick is altijd wel goed met films en dergelijke, maar ik eigenlijk helemaal niet. Toch weet ik er twee die Rick niet weet tot mijn verbazing.  Van de vijftig punten hebben wij er vierentwintig, maar het was toch leuk te doen.

We raken in gesprek met Alit uit Indonesie. Hij is helemaal enthousiast dat wij iets over zijn land weten.  Hij vertelt honderduit over zijn hindoestaanse huwelijk.  Erg interessant allemaal! Jammer genoeg moeten wij er vandoor want onze avondeten reservering is voor kwart over acht.

Vanavond eten we in het Royal Palace en maken kennis met Kevin uit India en Denzel uit St. Lucia. Zij zorgen vanavond en morgenavond en maandagochtend voor ons.  Rick vindt uit dat hij een gerecht meerdere keren kan bestellen als hij opmerkt dat het kreeft en garnalen voorafje wel erg klein is.  Dat ben ik met hem eens en we nemen er beiden nog een.

Als hoofdgerecht kiezen ze ook beiden de chateau briand met een super lekker aardappeltaartje en haricots verts.  Ik bestel het bijna rauw en zo komt het ook, heerlijk! Hoe ze dat doen met zo’n enorm aantal mensen is me een raadsel.  Het enige niet lekkere wat ik tot nu toe heb gehad was een zeer droge zwaardvis vanmiddag van het buffet.

Intussen probeer ik wifi te krijgen, maar kan niet inloggen.  Ik word naar de Connect@Sea verwezen en minuten later werkt het, hoera.  Foto’s opladen gaat niet lukken, maar hopelijk blogs opladen wel. Ik zal als we thuis zijn wel een Facebook album of meer maken voor geinteresseerden.

In mijn haast ben ik Rick kwijtgeraakt.  Ik ga maar terug naar de kamer en daar zie ik hem weer.  Hij wist ook niet waar ik heen was gegaan.  Moe van de dag doen we de televisie aan.  Die blijkt niet te werken en ondanks Ricks expertise met electronica roept hij toch maar een technicien.  De tv blijkt verkeerd afgesteld.

We kijken eens naar wat Disney allemaal te bieden heeft en dat is onvoorstelbaar! Je kunt vrijwel alles wat je je maar kunt bedenken bij Disney boeken.  Wij denken altijd aan Disney World en Disneyland en nu dus de cruise, maar wat een vakantiebedrijf is dit!

Onze eerste nacht op zee begint en de tijd gaat me nu al te snel!  Tot morgen!

6 reacties:

Wendy zei

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Ik krijg er zelf zin in 😀😀😀
Heel veel plezier nog, lekker genieten samen!
Liefs Wendy

Ryan en Hannah zei

Wat heerlijk om te lezen, ik krijg er helemaal zin in! Have fun!

Anja L. zei

Het klinkt geweldig! Geniet van jullie weekend.

Petr@ zei

Klinkt allemaal heel goed! Denk niet dat je je snel verveeld aan boord. En heerlijk om een eigen balkon te hebben.
Enjoy!

Anoniem zei

Leuk om te lezen!
Hier in Rotterdam meren vaak hele grote cruiseschepen aan. Hele flatgebouwen liggen er soms.
Marjon

Becs zei

Oh wat heerlijk! Geniet er van!! Ik hoop ook een keer zoiets te kunnen doen.