Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 23, 2017

Dag 2: Disney Cruise: Nassau

Zaterdag

Om acht uur staan we na lekker geslapen te hebben op om naar het aanleggen in Nassau te kijken.  We hebben enorm geluk met het weer.  Het is zonnig en warm en dat, weten we uit ervaring, kan hier wel anders zijn.  In 2002 waren we hier met een uitje van Ricks werk en was het koel en regenachtig.

Het is fascinerend te zien hoe de kapitein van dit enorme schip het achteruit "inparkeert".  Zo enorm veel plaats is er niet.  Er zijn vijf andere cruiseschepen, die allemaal naar voren liggen, dus die moeten vanavond keren.  Het is duidelijk hoogseizoen voor de Caribische cruises!

We gaan weer in het buffet restaurant ontbijten en treffen daar een ruime keuze aan gerookte zalm en andere soorten gerookte vis aan.  Ze hebben er ook lekkere gegrilde tomaten en gepocheerde eieren. Natuurlijk mag een mini Mickey wafeltje niet ontbreken!

 
Dan maken we ons klaar en gaan Nassau te voet verkennen.  Gisteravond hebben we van een van de bemanningsleden gehoord dat we de dure WiFi (die we intussen al gekocht hadden, maar die veel meer mb's verbruikt dan gewoonlijk) kunnen omzeilen door een SIM kaartje te kopen.  Die werken overal in de Bahamas, dus ook morgen op Castaway Cay.

Het neemt wat vragen aan de echt tropisch geklede politieagenten, die op vrijwel iedere hoek van de straat staan, maar dan vinden we het BTC winkeltje.  Niet veel later hebben we beiden een 1GB sim voor een fractie van de kosten aan boord.

 We hebben intussen dorst gekregen en bestellen beiden een diet Coke en genieten er op het terrasje van de leuk uitziende Smugglers Bar and Grill van het lekker warme weer. Wat doet dit mij toch goed! Ik voel me zoveel beter.

We lopen langs de mensen met allerlei goedkope souvenirs, maar slaan de overdekte markt daarmee over.  Ik ben daar al een paar keer geweest en was er niet weg van en Rick heeft er absoluut geen interesse in.

Wat ons opvalt is hoeveel conch schelpen er zijn en overal standjes met verse conch salade.  Die wil ik dan ook absoluut als lunch eten. Na nog meer winkels bekeken te hebben, maar zonder iets te kopen (zelfs niet bij Pandora, de bedels konden me niet bekoren), strijken we neer op het terrasje van The Bearded Clam.

Een superleuk, echt Caribisch restaurantje is het met een vrolijke atmosfeer.  We delen de conch fritters en ik bestel dus de conch salade. Dat is het vlees van de schelp, zacht gemaakt met limoensap en met jalapeno, tomaat en ui, erg lekker!

 In 2002 logeerden we bij het enorme Atlantis hotel en Rick wil daar graag weer een kijkje gaan nemen.  Ik ben hier een aantal jaren geleden met Katja nog geweest, maar voor Rick is het nostalgisch.

We nemen een taxi naar het hotel, maar daar blijken we maar bar weinig te mogen bekijken.  Alles is alleen voor hotelgasten.  Logisch ook wel, want er hangt een flink prijskaartje aan alles hier.  Ik herinner me dat we voor een flesje water $8 betaalden en dat is al vijftien jaar geleden!

Toch is het leuk er weer even te zijn.  Alleen de lobby al is prachtig en van verre kunnen we de mooi aangelegde tuinen ook bekijken.  Een kwartiertje later staan we echter alweer bij de taxi stand.  Terug in Nassau halen we nog een paar blikjes frisdrank voor Rick en gaan dan weer aan boord.

 Rick wil heel graag de waterglijbaan Aquaduck doen, die in een buis zit die hoog boven zee gaat.  Er is echter een wachttijd van drie kwartier en dat is mij te lang om te verspillen.  Rick zegt het later nog eens te gaan proberen en dan zoeken we een plekje bij een van de zwembaden voor de 18+ gasten (de familiezwembaden zitten propvol).

Het blijkt een ondiep zwembad te zijn bedoeld om lekker in te zitten.  De temperatuur is dan ook ideaal.  We ontspannen een tijdje en gaan dan lezen op een van de ligstoelen. Rick bestelt een glaasje prosecco voor mij en zo kan ik weer uren vooruit.

 Mijn boek is leuk dus als Rick het vertrek uit Nassau wil gaan fotograferen verkies ik lekker te blijven lezen. Ik vind zo'n cruiseschip ook fascinerend, maar vanochtend heb ik het aanleggen al gezien, genoeg voor mij.

 Tegen vijven worden de stoelen vastgezet want er wordt harde wind verwacht vannacht.  Wij lopen dus terug naar de cabine, maar zien onderweg dat er nu maar tien minuten wachttijd voor de Aquaduck is.  Ik moedig Rick aan hem te gaan doen, want inmiddels is het mij te koud. 

Terwijl ik wacht om Rick te fotograferen zie ik een prachtige zonsondergang.  Er is een serie op HGTV Caribbean Life en dat is een soort House Hunters, maar dan voor een huis op een Caribisch eiland.  Ik kwijl dan altijd, maar behalve in de winter vind ik waar wij wonen zo ideaal met alles wat er te doen is.  Ik zie ons niet zo snel naar een eiland verhuizen hoezeer ik ook iedere keer weer met volle teugen van de warmte en kleuren geniet

Rick komt rillend uit de Aquaduck dus ik ben blij hem niet te hebben gedaan.  Ik ben toch al niet zo'n fan van waterglijbanen en heb niet het gevoel iets gemist te hebben.

Wij verkleden ons en doen de piratensjaal die op ons bed ligt om. Rick om zijn hoofd, ik om mijn nek, het is vanavond piratenavond en sommige mensen zijn echt fantastisch verkleed.  Er zijn duidelijk ook heel wat mensen, die (veel) vaker Disney cruises hebben gedaan.  Ik moet zeggen, het voelt verslavend.

Er is een grappig detective spel voor zowel kinderen als volwassenen aan boord. Je luistert naar een "misdaad" die aan boord is gepleegd en activeert een kaartje.  Dan moet je op ieder dek naar de interactieve kunst.  Daar krijg je clues en Rick en ik vermaken ons er even mee, maar hebben geen tijd om onze "misdaad" op te lossen.

We winkelen wat en ik vind mijn perfecte Pandora souvenir, een cruisescheepje met het Disney Cruise Line logo erop.  Hij kost zelfs minder dan het cruiseschip zonder logo bij de Pandora in Nassau.

We halen een drankje bij de 687 bar waar Rick al bekend is. Deze bar heeft namelijk allerlei Belgische biertjes als enige op het schip. Ik neem nog een glaasje champagne van de Pink champagne bar.

Dan lopen we naar Evolution waar een trivia spelletje over de gemenerds in de Disney films plaatsvindt. Brian doet het weer erg leuk, maar Rick en ik zijn teleurgesteld over hoe slecht we zijn.  We dachten de tekenfilms beter te kennen, maar in uitspraken ben ik al sowieso niet goed. Toch halen we nog 18 van de 50 punten.

 Vanavond eten we bij Animators Palate.  Wij vinden dit het leukste van de drie algemene restaurants.  Er zijn overal tekeningen alsof we in een studio zitten en die veranderen in interactieve schermen met Crush, de schildpad uit Finding Nemo, heel leuk!

Kevin en Denzel zorgen weer goed voor ons.  Ik bestel maar liefst drie voorafjes, want ik kan niet kiezen. Het is zalm tartaar (waarvan ik de helft aan Rick geef, omdat hij zijn eigen te klein vindt), manchego en jamon crudo en "tasjes" van champignon pasta.  Alles is heerlijk en de tonijnbiefstuk ook.  Ik neem maar een paar hapjes van het dessert, hoe lekker de pure chocolade mousse met knapperige walnootbodem ook is.


Kevin vertelt dat ze 6 maanden achtereen werken, 12+ uur dagen, alleen pauzes en geen vrije dagen.  Daarna krijgen ze twee maanden vakantie.  Hij is Indiaas en zijn vrouw woont daar.  De bemanning hier is zo divers, ik blijf dat heel leuk vinden.  Het is wel een hard leven zo, alleen!

 Rick gaat nog op het buitendek naar vuurwerk kijken, maar ik ben doodmoe.  Het is al na tienen en ik besluit terug naar de cabine te gaan.  Gelukkig kan ik het vuurwerk ook goed vanaf ons balkon zien.  Dan is het voor mij gedaan met de dag, al had ik nog graag meer energie gehad, want het is zo leuk aan boord!

2 reacties:

Anja L. zei

Wel lekker hoor om even die warmte te voelen. Wij denken erover om in Maart een weekje naar Zuid-Spanje of Madeira te gaan. Lekker op een terrasje zitten, daar kun je zo naar verlangen.
Het lijkt me hard werken hoor op zo'n cruiseboot. Lange dagen, altijd mensen om je heen, ik moet er niet aan denken.
Fijne dinsdag!

Anoniem zei

Wij hadden dat ook in Nassau. Alle souvenirs zijn hetzelfde.
En inderdaad de warmte, de kleuren, het verveelt nooit.
Groet, Bea