Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 31, 2017

En nu weer een lekker warme dag

Mijn dag begint goed want mijn zus belt onderweg naar haar werk op.  Altijd gezellig even bij te kletsen, al zijn we beiden zeer bezorgd over de nieuwe regering hier. Mijn zus vertelt dat ze morgen jury duty moet doen in Salem (waar de heksen vervolgd werden).  Grappig genoeg ben ik nog nooit daarvoor opgeroepen en zij al drie keer.

Rick is intussen al naar zijn werk en als ik weer ophang maak ik wat beschuitjes met kaas en tomaat als ontbijt. De honden vermaken zich met hun vriendin van de achterburen in de tuin. Ik lach me rot hoe Orion met haar heen weer rent.

Dan is het tijd voor mijn sporten.  Bij Anytime Fitness doe ik een uur op de ARC trainer en krijg zo mijn 10000 stappen bijeen.  Op de terugweg speel ik Pokemon Go en ik kom al dicht bij level 26.  Ik besluit dat vanmiddag nog even verder te spelen.

Het is vandaag een stuk warmer dan gisteren dus ik vind het niet erg om met de honden de tuin in te gaan. Alleen speelt Orion het weer klaar om in het gedeelte zonder zon te gaan rennen en vol modder te komen.  Gelukkig niet zo erg als een paar weken geleden, maar ons arme tapijt!

De honden zijn helemaal buiten adem als we naar binnen gaan.  Ik maak me klaar voor mijn middag en vertrek met knorrende maag naar het Mosaic District voor lunch.  Het is al ver na enen en ik besluit District Dumplings weer eens een kans te geven.

Hier heb ik toen ze pas opengingen eens gegeten en nu is hun menu flink uitgebreid.  Ik kan kiezen uit zeker tien vullingen voor mijn tien dumplings.  Ze worden allemaal individueel gemaakt.  Een portie is tien dumplings en ik kies vijf vullingen. 

Eerst wordt me een "salade" van glasnoedels voorgezet, erg lekker.  De dumplings zijn ook heerlijk, ik heb een mix van groentevullingen en vleesvullingen.  Het smaakt allemaal supergoed, terug op mijn lijst van lunchplekken.
Het is lekker weer en ik ga in een van de Adirondack stoelen bij Target zitten.  Ik speel Pokemon Go, maar haal de volgende level nog niet.  Volgende keer dan maar en met tegenzin verlaat ik de gemakkelijke stoel in het warme zonnetje. Gisteren rilden we nog, vandaag is het weer lente met zestien graden.
Terug in Vienna ga ik eerst naar Petco en koop benodigdheden voor de honden.  Eten, botjes en meer en met een wagentje vol loop ik terug naar de auto. Precies op tijd kom ik daarna bij Lofty Salon aan.

Daar kleurt Carmen mijn haar bij en Mona knipt het in model.  Met een keurig hoofd loop ik weer naar buiten.  Het is half zes en nog licht, ik ben zo blij dat de dagen weer langer worden!

Rick sms-t of ik zin heb bij Pazzo Pomodoro te gaan eten.  Daar zeg ik nooit nee tegen en we nemen plaats aan de gezellige bar.  Daar weet Mike al wat we willen drinken en Jonna neemt de bestelling voor het eten op.  Ik kies de linguine in tomatensaus met clams, mosselen, calamari en garnalen. 
Rick heeft de capellini met vleessaus en gehaktballen, die op de rekening belachelijk duur blijkt!  Mike zegt dat hij dat al vaker heeft aangegeven, want $21 voor dat gerecht is idioot. Alles smaakt ons echter goed en tevreden gaan we weer huiswaarts.

We doen de tv aan en op alle kanalen staat de narcist-president te verkondigen wie hij als rechter voor het Hooggerechtshof voordraagt. Het is tenminste de betere van zijn twee keuzes, maar nog steeds zeer anti mensenrechten. Ik hoop dat de Democraten net zo vervelend gaan zijn als de Republikeinen met de rechter, die Obama naar voren schoof.

Wij steken onze hoofden in het zand en gaan naar andere programma's kijken. Rick stofzuigt intussen, want met die twee honden kunnen we niet twee weken wachten om dat te doen.  Ik doe het meestal, maar het doet mijn schouders pijn dus ik ben blij dat Rick het af en toe overneemt.

De rest van de avond lachen we met Sheldon, Leonard en Penny van de Big Bang Theory, onze favoriete sitcom.  Rick gaat morgen al naar Seattle dus nog even van elkaars gezelschap genieten. Ik zal hem daar zaterdag weer zien.

4 reacties:

Anoniem zei

Wat heerlijk dat de honden zo een ruime tuin hebben om te rennen. De buren zullen ook wel blij zijn dat hun hond zoveel beweging krijgt.
The Big Bang is ook onze favoriete tv serie. Wij zitten hier de hele winter naar herhalingen te kijken, die trouwens nog steeds hardstikke leuk zijn.
Onze vrienden hebben gelukkig alle aflevering sinds november voor ons opgenomen zodat we volgende week weer helemaal bij zijn.
Groet, Bea

Anoniem zei

Vind ik altijd zo grappig van honden. Ze hebben soms echt 'vriendjes'. Was bij onze hond ook :) En ook af en toe een 'rivaal'. 1 hond mocht ze gewoon niet, altijd blaffen, grommen.
Marjon

Tineke zei

Wij krijgen morgen en overmorgen wat lenteachtig weer, kan ik de hyacinthenbollen , die eerst in huis hebben gebloeid in de tuin poten; dan gaan ze volgend jaar weer bloeien.
Onze kleinzoon is geboren, zo schattig om het van dichtbij weer mee te maken, onze laatste kleindochter was in de vs geboren en zo fijn om nu gewoon te kunnen gaan kijken / knuffelen en leuke kleertjes even te gaan kopen en geven.
De familiewieg is weer in gebruik en wat een zegen dat je hier gewoon een kraamverzorgster krijgt die je helpt; waar je in de vs noch betaald kraamverlof hebt, noch kraamverzorgsters.

Petra zei

@Bea - Het is weer een heel leuk seizoen dus veel plezier met kijken straks

@Marjon - Ja, grappig, he? Hier net zo met zowel Cosmo als Orion

@Tineke - Heel hartelijk gefeliciteerd met jullie kleinzoon!!!