Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 25, 2017

Een verrassing bij de tandarts

Rick staat voor dag en dauw op want hij moet een presentatie geven in Washington.  Ik slaap met de honden nog even verder, hoewel het meer doezelen is. Om kwart over acht begint Cosmo (nota bene, Orion kijkt lief naar buiten) te piepen en sta ik maar op.

Na koffie gezet te hebben neem ik de honden even naar buiten, want ik weet niet of Rick daar tijd voor had.  Kennelijk wel, want ze zijn meer in blaffen dan in plassen geinteresseerd.  Ik neem ze dan ook gauw weer mee naar binnen aangezien ze ook als gekken trekken.

Voor mijn ontbijt maak ik een paar gepocheerde eieren met Parmezaanse kaas en Tabasco saus.  Het smaakt me goed en opeens is het na negenen en haast ik me naar Anytime Fitness.  Daar doe ik twintig minuten cardio voor Sharon me komt halen.

Met mijn Simply Fit board doen we allerlei oefeningen.  Het board blijft aandacht trekken.  Ik zou reclamegeld moeten vragen aan het bedrijf! Het is dan ook echt wel heel handig, want terwijl ik mijn gewichtenoefeningen doe moet ik ook mijn buikspieren gebruiken om te balanceren.

Na de personal training doe ik nog een half uur cardio.  Van de vier ARC trainers heeft er maar een een werkende tv. Die neem ik dus.  Niet veel later komt er een dame, die hetzelfde uitvindt, en zij haalt de manager erbij.  Die krijgt twee ervan aan de praat, maar de derde niet.

Eindelijk ben ik klaar en rijd huiswaarts.  Het is heerlijk weer, bijna lenteachtig met dertien graden en veel warme zon.  Ik neem de honden mee de achtertuin in en daar is vooral Orion erg blij mee.  Ik ben minder gecharmeerd van de modderpoten als we weer naar binnen gaan!

Cosmo blijft in de tuin.  Dat is echt zijn domein dus ik geef Orion zijn Kong en doe hem in zijn bench.  Dan ga ik lunch halen bij Chop't. Met dit weer vind ik een salade erg lekker.  Ik geniet er dan ook voor het huis in de zon van.

Dan waag ik me nog eens even aan de modderige achtertuin met de honden, maar die hebben (gelukkig) weinig zin. Ik geef ze hun Kongs en rijd naar de tandarts.

Eigenlijk was ik zoals gewoonlijk van plan deze mondhygieniste afspraak weer een maandje te verzetten, maar ik heb een kapotte kroon dus ga toch maar. Alla, de mondhygieniste, komt uit Oekraine en is superaardig en doet mij ook nooit pijn.  Daarom vraag ik altijd naar haar, want de andere is verschrikkelijk hier, zelfs Rick klaagde erover.

Alles gaat goed tot Alla aan mijn voortanden gaat werken. Ik wist al dat mijn linker fineer voortand niet meer zo vast zat door een klap van Orions kop ertegen.  Ik hoorde het kraken. Als Alla haar instrument er doorheen haalt komt de fineer helemaal los!

Even raak ik in paniek, maar Alla stelt me gerust dat ze het makkelijk weer vast kunnen zetten.  Eigenlijk heb ik dus geluk want dit had ook tijdens de cruise of op een andere reis kunnen gebeuren.  Na de schoonmaakbeurt zet de tandarts mijn fineer tand weer vast.
Natuurlijk moet ik ook een nieuwe kroon en die kunnen ze vrijdag doen.  Ik ben er maar liever meteen vanaf, maar, ondanks dat de tandarts me enorme complimenten gaf over hoe ik mijn gebit vol kronen onderhoud, ik vind het allemaal maar niets!

De schoonmaaksters hebben ons huis intussen weer haarlozer gemaakt (helemaal haarloos met twee langharige honden is Utopia).  Orion blaft grappig genoeg niet tegen hen als ik hem uit zijn bench laat.  Ik denk steeds meer dat hij mij wil beschermen, want hij blaft ook niet als Rick de voordeur opent.

De tandarts heeft al mijn energie opgebruikt en ik heb weer heel wat pijn erdoor, helaas.  Ik ga me dan ook ontspannen, zo goed en zo kwaad als het gaat met een puppy vol energie.  Ik ben dan ook blij als ik de garage open hoor gaan en Rick binnenloopt.

Hij neemt het puppysitten over voor mij. Als eerste mogen de honden mee naar buiten als Rick de post uit de brievenbus haalt.  Dat doen ze beiden met veel graagte.

Voor het avondeten bestellen we pizza van Zpizza, die van mij met allerlei groentes en champignons. De honden doen hun best een hapje te krijgen, maar dat lukt ze niet.  De kopjes zijn wel schattig!


Jullie vragen je misschien af hoe ik het doe met Trumplethinskin aan het roer van dit land.  Antwoord is: niet goed. In de eerste paar dagen heeft hij alle kenmerken van een dictator en ik vrees voor de democratie hier. Ik probeer mijn hoofd wat in het zand te steken want de stress is niet goed voor mijn gezondheid.

4 reacties:

Marion2 zei

Haha, wat een herkenning om te lezen dat ook jij gewoonlijk de afspraak met de mondhygiëniste verzet. Ik heb het net ook weer gedaan. Altijd complimenten hoe goed ik mijn gebit verzorg, maar ik moet er onderhand toch 3 of 4 keer per jaar heen (à € 120,00)en vaak met een pijnlijke mond naar huis. Ik vraag me af wat een fineertand is?

Anoniem zei

Na die heerlijke dagen weer keihard terug in de realiteit met die vreselijk enge Trump. Je kunt er helaas niets aan veranderen dus inderdaad niet teveel naar kijken en luisteren.
Groet, Bea

Petra zei

@Marion - Ik weiger er meer dan 2 keer per jaar heen te gaan (en heb het een paar keer een jaar laten versloffen, oeps). Het kost hier zo belachelijk veel! Geen wonder dat mensen met minder geld zulke heel slechte gebitten hebben met vaak missende tanden en kiezen :(. Een fineertand is een tand van porcelein, die op de oorspronkelijke tanden wordt vastgezet.

@Bea - Het is werkelijk alsof we een losgeslagen idioot in het Witte Huis hebben!

Sandrah zei

Er stond eerder deze week een interessant blog in het Financieel Dagblad, waar een Amerikaans econoom aan het woord kwam. Hierin werd gesproken over de mogelijke gevolgen van de acties van die idioot. Niet alleen voor Amerikanen, maar ook voor de rest van de wereld en daar word je inderdaad niet blij van. Tenslotte hebben acties gevolgen. Net als jij houd ik mijn hart vast. Ik voel met je mee.

Sandra