Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 26, 2017

Lekker rustig dagje, mag ook weleens

Rick hoeft vandaag niet vroeg op en we staan tegelijkertijd op voor de verandering.  Voor mij iets vroeger dan gewoonlijk en voor hem iets later.  Rick laat de honden uit en we ontbijten samen, gezellig. We verzuchten tegen elkaar dat het maar goed is dat we elkaar zo leuk vinden, zoveel tijd spenderen we tegenwoordig met zijn tweeen, ha ha.

Als Rick naar zijn werk vertrokken is neem ik de honden de achtertuin nog even in.  Dan rijd ik naar Anytime Fitness.  Er zitten wat spatjes regen op mijn voorruit, maar het is toch vrij zonnig en weer warm voor de tijd van het jaar.

Vandaag hoef ik enkel een uur cardio te doen.  Dat voelt kort in vergelijking met de dagen dat ik personal training heb en anderhalf uur sport. Gelukkig, want ik wil optimaal van voorlopig weer de laatste warmere dag genieten.

Daartoe neem ik de honden een half uur de achtertuin in.  Zij rennen weer lekker met de hond van de achterburen.  Alleen zijn er delen van de tuin nog heel modderig en het is zaak Orion daar uit te laten.  Gelukkig wordt hij niet meer zo modderig als een paar weken geleden.

Nu Kai een begin heeft gemaakt met trucjes leren aan Orion probeer ik dat twee keer per dag ook te doen.  De honden vinden het duidelijk leuk al is Orion een stuk ongeduldiger dan Cosmo (natuurlijk).  Ik hoop hiermee ook te laten zien dat ik echt wel de baas ben.  Kunstje niet goed gedaan, dan geen snoepje.

Na mijn douche is het alweer na enen.  Ik bestel een avgolemono soep van Plaka Grill en geniet daar voor in het zonnetje van.  Daar blijf ik tot half vier zitten!  Ondanks de harde wind en de vallende temperaturen is het in de volle zon bijna te warm met lange mouwen.  Je kunt echt merken dat we op de hoogte van Rome zitten aan de sterkte van de zon.
De rest van de middag besteed ik afwisselend in de achtertuin met de honden of met weer een training sessie.  Orion heeft die echt nodig en ik zou willen dat ik meer mensen aan de deur kon krijgen om zijn geblaf af te leren.  Verder is hij zeer gehoorzaam, ik wil bijna zeggen gehoorzamer dan Cosmo.

Als Rick thuiskomt besluiten we naar Taco Bamba te gaan om te eten.  Het is altijd weer even moeilijk wat te kiezen. Dit keer neem ik de al pastor en black sheep.  Een volgende keer waag ik me toch aan de tripa.  Ooit at ik dat in Frankrijk en vond het vreselijk, maar ik heb nu al van veel mensen gehoord dat het erg lekker is.

Op de terugweg halen we nog even wat boodschappen bij Whole Foods.  President Trump heeft vandaag aangekondigd 20% belasting op producten uit Mexico te gaan heffen om voor zijn vermaledijde grensmuur te betalen.  Dat betekent dus dat de mensen, die voor hem gestemd hebben, die 20% gaan betalen.  Ik heb al een heel aantal tweets van zijn stemmers voorbij zien komen, die spijt hebben, tja.
Zin in morgen heb ik bepaald niet, want ik moet die vervelende kroon laten vervangen. Liggen in de tandartsstoel voor uren maakt dat ik me daarna altijd vreselijk voel, vooral ook omdat ik geen tijd heb te sporten.  Maar ik zal er voor het weekend vanaf zijn en daar ben ik blij om.

6 reacties:

Becs zei

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om in de stoel te liggen bij de tandarts. Ik moet ook weer op controle en volgens mij heb ik een gaatje, maar ik stel het maar uit en uit brrr

Sandrah zei

Tja, het geld moet ergens vandaan komen. Het verbaast mij al een tijdje dat mensen daar blijkbaar niet bij stil staan, totdat ze het echt in hun portemonnee gaan voelen.

Hopelijk valt het mee bij de tandarts en ben je er snel vanaf.

Fijn weekend!

Sandra

Anoniem zei

Inderdaad verbijsterend, de plannen van president 45...
---
Ik hoop dat de cruise je goed heeft gedaan!
Met groetjes,
Lian

Anoniem zei

Hopelijk is de tandarts goed gegaan. Niet echt een hoogtepunt maar ja wat moet dat moet.
Ik zie inderdaad koud weer. Net als in Florida dit weekend. Ik ben blij dat wij volgend weekend gaan!
Geniet van jullie weekend, Bea

Marion2 zei

Poeh, pittig om in één sessie een kroon te krijgen. Hier maak je er twee afspraken voor.
Maar wel fijn dat het kan, natuurlijk.

Heb je dit filmpje al gezien? Het komt uit het satirische/kritische programma 'Zondag met Lubach'. Het is zo grappig! Het schijnt de hele (nou,ja) wereld over te gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=j-xxis7hDOE

Petra zei

@Becs - Ik ben ook heel goed in uitstellen, maar nu wel blij dat het voorbij is.

@Sandra - Die hele muur is belachelijk en doet hij alleen om zijn volgelingen te plezieren, het is werkelijk heel eng.

@Lian - De cruise was heerlijk en ik heb nog meer reizen komend. Gelukkig, want die afleiding is goed met alles wat er hier in het Witte Huis gebeurt.

@Bea - We zagen inderdaad dat het in Florida ook "koud" ging worden. Wij hadden enorm geluk vorig weekend.

@Marion - Hier kan het ook in twee afspraken, maar nu hoefde ik niets te happen en is het maar gedaan. Wel een lange zit inderdaad. En ja, dat filmpje kwam uitgebreid op Facebook langs en er is zelfs een petitie voor het Witte Huis om Nederland op de tweede plaats te zetten, ha ha.