Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 10, 2017

Lunch nummer twee met een vriendin deze week

Rick en de honden hebben in de basement geslapen en ik helemaal alleen boven.  Kennelijk waren ze vroeg wakker want om half zeven hoor ik Cosmo al buiten blaffen.  Arme Rick!  Vannacht neem ik ze maar weer.  Ze zijn natuurlijk gewend in onze kamer te slapen.

Daarna kan ik de slaap ook niet meer vatten, maar ik soes nog tot acht uur.  Dan komen Rick en onze hondenzonen naar boven en is er geen slapen meer aan.  Het is ook weleens goed om wat eerder op te staan, vooral omdat we gisteren vroeger dan gewoonlijk gingen slapen. 

Rick heeft echt een verkoudheid.  Ik niet, denk ik, maar ik voel me zeker niet honderd procent.  Het weer helpt ook niet.  Het vriest nog steeds en is bewolkt.  Voordeel is wel dat de honden niet vies worden als ze in de tuin rennen.  Dat gaat na vandaag weer veranderen, maar ik heb potenschoonmaakdoekjes (leuk Scrabble/Wordfeud woord) besteld. Hoog nodig want de tapijten zien er alweer groezelig uit, zucht!

Rick vertrekt naar zijn werk en ik schenk een kop koffie in.  Als ontbijt maak ik gebakken eieren met tomaat en kaas.  Het smaakt prima en lekker warm op zo'n koude ochtend. Cosmo vermaakt zich buiten, maar Orion wil altijd bij mij zijn. 

Het is werkelijk schattig, maar soms wil Cosmo ook en dan worstelt Orion zich snel tussen mij en Cosmo in.  Ik zorg er dan ook voor dat Cosmo ook zoveel mogelijk aandacht krijgt. Ik doe Orion met een bevroren Kong in zijn bench en rijd naar Anytime Fitness.

Daar doe ik een uur op de ARC Trainer en krijg zo mijn 10000 stappen bijeen. Het is somber en koud buiten en ik laat thuis de honden in de achtertuin.  Alleen gaat Orion meestal niet naar beneden tenzij ik meekom.  Ik ben de hond van de achterburen heel dankbaar want Orion vindt het leuk met haar zo hard mogelijk heen en weer langs het hek te rennen.  Zo kan ik gewoon boven op het deck blijven kijken.

Orion is helemaal buiten adem als ik hem meeneem naar boven.  Hij ligt werkelijk voor pampus terwijl ik douche!  Ik zou de tijden dat die andere hond buiten is willen coordineren, want ik weet zeker dat zij het ook fijn vinden als hun pit bull die beweging krijgt.  Beide honden zijn ongeveer dezelfde leeftijd.

Dit keer geef ik beide honden een bevroren Kong en rijd naar het Mosaic District.  Hier heb ik afgesproken met Eveline, die ik in juli bij het Koningsfeest heb ontmoet en sindsdien hebben we contact gehouden. 

Zij wacht al op mij bij Jinya, het ramen restaurant hier.  We krijgen een tafeltje en ik leg aan Eveline uit hoe het allemaal werkt.  We bestellen beiden de kippensoep, maar op verschillende manieren bereid.  Het smaakt heerlijk en we hebben het over van alles en nog wat.
 
Rick sms-t dat hij bij Ted's Bulletin naast ons restaurant luncht dus we gaan hem even gedag zeggen.  Hij heeft een vergadering vlakbij om twee uur.  Wat een toeval want gewoonlijk is hij in Reston of Washington.

Eveline en mijn gemeenschappelijke "hobby" is Pokemon Go spelen en daarvoor is het Mosaic District zeer geschikt. We vangen de ene na de andere en lopen intussen langs de winkels.  Er zijn hier veel leuke boutiques.

Eveline slaagt voor een kraamcadeautje bij de unieke baby winkel.  Ze hebben zulke leuke dingen dat ik zou willen dat wij nog kleintjes of al kleinkinderen hadden! Hopelijk blijven ze bestaan, want er is best veel verloop qua winkels in dit winkelcentrum.  Ik denk dat sommige boutiques net iets te exotisch zijn.

Wij gaan ook nog de Paper Source in, ook zo'n hebbedingetjes winkel waar we eigenlijk niets van nodig hebben. Eveline geeft Stampin' Up les en ze hebben hier ook stempels.  Ik hoop nog steeds een van haar lessen bij te kunnen wonen.  Tot nu toe kan ik telkens net niet.

Het Mosaic District is erg leuk en iedere keer als we een winkeltje zien dat ons leuk lijkt gaan we er binnen.  We bekijken een fair trade winkel en die hebben heel leuke kerstspulletjes, maar daar is het nu wat laat voor. 

Bij Francesca's zijn de sieraden halve prijs en ik kan het dan niet laten oorbellen en een ketting, die precies mijn kleuren hebben, mee te nemen!  Als laatste lopen we Simply Gatherings binnen, gelokt door de afgeprijsde kerstversieringen, maar ik ben gewoon niet zo iemand, die dingen na de feestdagen koopt hoezeer dat ook beter voor het budget is.

Hier zien we ook heel leuke meubelen voor buiten en binnen.  En de helft van de prijs, slechts $10000 in plaats van $20000.  Een verkoper denkt nog dat we echt geinteresseerd zijn, maar ik zou zelfs niet weten waar dat in ons toch zeer ruime huis neer te zetten! 

Eveline vindt nog wel een leuk  limoenen en zout doopbakje om margarita's te maken voor haar man. Die maakt ook deel van een hele Margaritaville margarita set met mixer, plastic glazen en meer.  Voor "maar" $2,99 zegt de verkoopster, gelukkig weten wij dat dat $299 betekent.  Ik kan eigenlijk zulke overdreven dure zaken niet uitstaan en vooral dat goedkoper laten klinken dan het is niet.

We lopen nog tot het einde van de winkelstraat, maar daar zijn voornamelijk restaurants.  Er wordt nog wel veel bijgebouwd dus ik ben benieuwd.  En dan te bedenken dat hier vroeger slechts een bioscoop stond en de rest allemaal rotzooi was!
Eveline en ik nemen afscheid en thuis loop ik naar de buren.  Wij gaan binnenkort een paar keer op reis en Lorraine en Patricia hebben beloofd op de honden te passen.  Gelukkig kunnen zij op de dagen dat wij weg zijn. 

Hun nieuwe Deense dog Phil hangt tegen mij aan terwijl we praten en gooit me bijna omver met zijn 70 kilo!  Faye is ook zeer aanhankelijk en ik ben Deense doggen meer gaan waarderen sinds zij ze hebben, maar die grote honden leven maar zo kort.

Orion en Cosmo begroeten me weer enthousiast en ik negeer ze zoals een roedelleider doet.  Ik kan het niet helpen te lachen om Orion, die van alles aansleept om mijn aandacht maar te krijgen. Rick kan dat niet negeren, maar ik wel.
Oeps, vergeten de horrendeur dicht te doen

Boven op zolder zoek ik naar de heel kleine zak met miniem winterdecor voor het huis.  Voor de lente, zomer, herfst en vooral kerst hebben we zakken vol dus winter komt er wat zielig vanaf.  Het neemt dan ook even voor ik hem vind.  Maar nu zijn we dan volop gedecoreerd met sneeuwpoppen en hartjes (voor Valentijnsdag).

Rick komt vroeg thuis en we bestellen Friends kabob.  Voor mij de zalm met veel groentes en het smaakt altijd weer heel goed.  Zelfs de rijst waar ik vanaf probeer te blijven.  Intussen horen we van Saskia, wiens verwarming vanochtend niet werkte, maar nu gelukkig weer wel. Het is wel makkelijk in een appartement dat je meteen iemand langs krijgt, die het maakt.

Vanavond houdt president Obama zijn afscheidsspeech.  Wat zullen we hem missen, ik heb dat nog nooit eerder bij een president gevoeld. Geen schandalen, geen drama's, natuurlijk heeft hij ook fouten gemaakt, maar hij is gewoon zo sympathiek. Nu krijgen we dan Donald Trump, zelfs mensen, die voor hem stemden, zien nu hoe hij niet doet wat hij beloofde en ik houd mijn hart vast.

We zijn tien dagen januari in, De maand, die ik ieder jaar weer vrees. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe meevalt.  Zijn het de medicijnen, het dingen doen met vriendinnen?  Wie zal het zeggen, ik tel nog steeds af naar de lente maar heb niet zo het gevoel te overleven zoals andere jaren.  Helemaal goed dus, op naar de komende drie weken januari.

5 reacties:

Anja zei

Gezellig om er samen met Eveline op uit te gaan. Je zou echt een keer haar kaartmaaklessen moeten bezoeken, zij maakt erg mooie kaarten en zo leer je nog meer mensen kennen.

Anoniem zei

Ik heb helemaal geen winter versieringen bedenk ik me - erg he? Ik heb het ook niet zo op de winer, misschien daarom wel.

En dat gevoel wat Obama betreft herken ik zo! Ik heb nog nooit gehad dat ik zo tegen de inauguration op zie (alhoewel ik destijds Bush jr ook niet de eerlijke winnaar vond, had ik met hem 100x minder moeite dan met Trump). Die man is geen knip voor de neus waard, zou mijn opa zeggen. Maar ja, wat doe je eraan he?

Leuk dat je zoveel leuke dingen ondermeent! Voor jou, maar stiekem ook voor mij - sinds ik op sabbatical ben om mijn boek af te schrijven, zie ik eigenlijk alleen mijn home office nog maar van binnen, dus ik vind het heerlijk om met jou mee te genieten! Dank je wel voor het elke dag weer zo leuk bloggen!
Judith

Anoniem zei

Wat een geweldige foto die eekhoorn,die aan de hordeur hangt
heel grappig om te zien.
Ja echt heerlijk zo,n bord kippesoep,ook heel goed,
als je je niet lekker voelt en ook om op krachten te komen.
Eten ze bij jullie nooit de rijk gevulde goulash,
erwten of bruine bonensoep in deze tijd van het jaar?
Zelf heb ik die soepen heel graag,bv met een broodje erbij.
Zo heeft n ieder zijn voorkeuren he.

groetjes Joke


Petra zei

@Anja - Ik wil dat graag doen, maar om de een of andere reden is er altijd iets anders gaande

@Judith - Oei, ik zal nog wat gedetailleerder schrijven, LOL

@Joke - Goulash en erwtensoep zie je hier zelden. Bonensoep wel, maar daar ben ik dan weer niet dol op. Ik vond erwtensoep ook altijd vreselijk, soep moet voor mij niet te dik zijn

Marieke zei

wat fijn dat je minder last van je depressieve gevoelens hebt, hopelijk blijft dat zo.