Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 01, 2017

Oud en Nieuw weekend

Oudejaarsdag

Platgespoten met Icy Hot en met de honden in Kai's kamer heb ik heerlijk geslapen (niet dat we 's nachts ooit last van de honden hebben, maar soms worden ze vroeger wakker dan ik zou willen).  Rick staat om half negen op en ik houd het nog tot negen uur uit.

Beneden heeft Kai de honden al uitgelaten en Rick de koffie al klaar staan.  Mijn eerste daad van de dag is het oliebollendeeg maken en in de warme oven laten rijzen.  Ik heb dit jaar twee pakken, want de drie van de afgelopen jaren kwamen gewoon niet op.  Ik maak straks een schaal zonder rozijnen en een schaal met in rum geweekte rozijnen.

Rick en ik labelen de verschillende schalen voor we de hapjes maken

Na een ontbijt van een paar gepocheerde eieren met kaas vertrek ik naar boven.  Daar doe ik drie kwartier cardio op de elliptical.  Intussen kan het oliebollendeeg goed rijzen.

Rick heeft al een schaal met hapjes klaar, heel fijn.  Hij doet de "prikker" hapjes, kaas met ananas, augurkjes met salami, kalkoen en Boursin in tortilla gerold, miniworstjes met mandarijnen partjes en meloen in rauwe ham.

Als eerste bak ik de oliebollen zonder rozijnen en daarna degenen met.  Die vinden Rick en Kai het lekkerst en ik eerlijk gezegd ook.  We smullen dan ook meteen van een net gebakken oliebollen.  Ik moet zeggen dat de rum goed te proeven is, dus ik zal er wel een waarschuwing bij zetten dat er alcohol inzit.

Voor de lunch wil ik een gezonde salade en haal er een bij Chop't.  Kai neemt er ook een, zo krijgen we tenminste veel lekker verse groentes binnen.  Rick heeft liever een bak chili van Panera, die ik ook meteen ophaal.

Thuis begin ik aan de salades voor het buffet, altijd mijn afdeling.  Ik maak een hamsalade met de overgebleven ham van Kerst en een zalmsalade.  Ook leggen we de gerookte zalm netjes op een bord en doe ik de hummus en tzatziki in hun bakjes.  Ik snijd de mini pita's en doe de crackers in hun mandjes.  Om drie uur hebben we alle voorbereidingen voor het buffet klaar, lekker vroeg!

Tijd om even uit te rusten, want al voel ik me vandaag een stuk beter, het zal een late avond worden natuurlijk.  Met de voeten omhoog wat spelletjes op de computer spelen is dus wel even lekker.

Kai is bezig met zijn onderzoek naar onze stambomen, Rick verzorgt de muziek voor vanavond en Saskia maakt plannen met haar vriendinnen.  De laatste is dat ze hier blijven dus Saskia maakt veganistische hapjes en ze gaan veganistische prosecco kopen.

Ik neem de honden ook nog even mee de achtertuin in.  Het is koud en er staat een straffe wind, die door merg en been gaat.  Ik ben weer eens zo blij met onze tuin, want vooral Orion heeft de beweging echt nodig. Zodra het allemaal weer wat rustiger wordt ga ik weer met ze wandelen.

Dan is het tijd voor een lekker warme douche en kleed ik me in mijn "feest"plunje, een zwarte glittertrui en nette lange broek.  Rick is intussen met Kai het avondeten aan het maken.  Traditiegetrouw is dat broodjes worst met tomatensoep.  De Imagine tomatensoep vind ik erg lekker, want er zit geen suiker in zoals dat zo vaak wel het geval is met tomatensoep in de VS.

Kai skypet met Bea en we wensen haar een gelukkig Nieuwjaar aangezien het in Italie al een uur 's nachts is.  Dan hangen we met zijn allen de versieringen op en zijn we klaar voor de gasten.  Die zijn vanaf half tien welkom, daarvoor doen we Orion boven in onze kamer in zijn bench en mag Cosmo hem gezelschap houden. 

Beiden zijn niet blij om zo afgezonderd te worden en laten dat bij tijden luidkeels horen, maar Cosmo is als de dood van vuurwerk dus voor hem ook de beste oplossing.  Voor Orion moeten we in het nieuwe jaar Mark, de trainer, weer opbellen, want hij blaft me nog veel te veel tegen mensen hier thuis.  Vooral Saskia's vriendinnen moeten het ontgelden.

Tegen tienen komt de eerste gast.  We verwachten zo'n twintig mensen, maar er is veel ziekte om ons heen.  Een paar mensen komen zonder hun partner, omdat die ziek is, en een aantal koppels blijven beiden thuis.  Daardoor zijn we uiteindelijk om middernacht maar met zijn tienen plus Saskia's vriendinnen.

Eigenlijk vind ik zo'n kleiner groepje best gezellig want zo praat iedereen als groep met elkaar.  Voor we het weten is het moment van aftellen met de bal in New York daar.  Er volgt een luidkeels "Happy New Year" en toasten met champagne. 

Het is zo fijn om Kai en Saskia thuis te hebben.  Katja belt meteen dus we kunnen haar ook een heel fijn jaar wensen.  Dan is het tijd voor het vuurwerk en Chuck, Rick en Kai schieten erop los.  Hier in Virginia mag eigenlijk alleen grondvuurwerk, maar daar luisteren de mannen niet naar en schieten ook een aantal mooie vuurpijlen de lucht in.

Lorraine en ik hebben voor middernacht het buffet al klaar gezet en daar wordt nu op aangevallen.  Gelukkig heeft iedereen trek, want omdat zoveel mensen niet kwamen hebben we natuurlijk heel wat extra eten.  Jennifers jongens komen ook even meeeten en dat zijn tieners, dus die helpen goed.

Als iedereen afscheid heeft genomen blijft Lorraine zoals ieder jaar nog even helpen met opruimen.  De hapjes doen we in de ijskast en daar zullen we de komende dagen nog van blijven snacken.  Om iets na tweeen stappen Rick en ik in bed na toch weer een erg leuke avond.

Nieuwjaarsdag

Rick hoor ik rond achten met Orion naar beneden gaan, maar hij komt terug en gaat verder slapen.  Ik blijf voor mijn doen lang liggen, maar om half elf heb ik het bed wel gezien.  Ik voel me wonder boven wonder vrij goed.
Kai zegt al sinds acht uur op te zijn en de meisjes (Kaylee en Bella hebben hier gelogeerd) hoor ik giechelen.  Beneden staat nog een deel van het bewijs dat het toch wel erg gezellig was gisteravond, alle vieze glazen en borden.
Daar heb ik altijd een hekel aan dus terwijl de koffie pruttelt was ik alles af.  Dan eet ik een paar toastjes met gerookte zalm als ontbijt met een lekker sterke kop koffie erbij.

Puf voor een uur op de elliptical heb ik niet, maar wil het jaar goed beginnen en mijn bijna dagelijkse sporten voortzetten.  Ik neem me dus voor een half uur te doen.  Alleen is Orion de reden dat ik daarvoor gewoonlijk naar de sportschool ga.  Hij ziet zijn kans schoon van alles te pakken te krijgen wat hij niet mag, waaronder zelfs een scheermesje van Saskia!

Mijn sporten schiet zo niet op en ik ben blij dat ik Kai bereid vind hondenbabysitter te spelen!  Halverwege het halve uur komt Rick ook boven water.  Hij heeft eens heerlijk uitgeslapen!

We kleden ons allemaal netjes aan en rijden dan naar de stad voor onze jaarlijkse Nieuwjaarsdag brunch.  Dit jaar meer een "lunner", want onze reservering is voor twee uur. Het is druk in Georgetown, het gezellige oudste gedeelte van Washington, maar we komen keurig op tijd bij het Four Seasons hotel aan.

Daar hebben we een tafeltje voor vier gereserveerd.  Het is een zeer populaire brunch en dat maakt het ook gezellig.  Iedereen viert vrolijk het nieuwe jaar. We krijgen mimosa's aangeboden, maar ik ben de enige, die daar gebruik van maakt.  De anderen houden het bij jus d'orange.  Ook bestellen we allemaal een pot thee, behalve Kai, die koffie kiest.

Het eten is ook weer voortreffelijk.  Mij vind je bijna constant bij het visbuffet met oesters, garnalen, krab, zalm en kleine hapjes kreeft en tonijn, onder anderen. Ik proef ook wat kazen en salades.  Rick en Kai zijn meer van het warme eten en ook daarvan is meer dan genoeg.  Zelfs Saskia vindt lekkere aardappeltjes, salades en fruit.
 
Jammer genoeg zijn er geen veganistische desserts, maar Rick, Kai en ik kiezen een paar van de heerlijk uitziende mini desserts, allemaal even mooi opgemaakt.  Ik kan nooit zoveel zoets op dus neem hapjes van deze en gene.  Mijn favoriet is een witte chocolade mint mousse. 

Saskia heeft de bijzondere boekenzaak Kramerbooks and Afterwords ontdekt.  Dit is de leukste boekenwinkel, die je je kunt bedenken, met allerlei bijzondere boeken.  Ik zou er graag langer hebben rondgeneusd, maar mijn tenen zitten klem in mijn zogenaamd comfortabele nette schoenen.  Niets comfortabels aan die dingen!

Terwijl Saskia naar de boeken, die ze graag wil hebben, zoekt kijken wij ook rond. Er zijn allerlei anti-Trump boeken, maar ik zie geen enkel pro-Trumplethinskin (de grappigste naam, die ik voor hem langs heb zien komen) boek. 

Saskia vindt twee boeken en rekent af.  Dan rijden we terug naar huis en zien een aantal mooie prisma's in de lucht, mini-regenboogjes.  We laten de honden uit en dan gaan de pyjama's aan, want we hoeven nergens meer heen. Als we trek krijgen snacken we wat van de overblijfselen van gisteravond. 

Vroeger zouden de kinderen morgen terug naar school hebben gemoeten, maar nu hebben we nog een paar dagen met zijn allen.  Rick moet de 4e weer aan het werk en Kai vertrekt de 5e.  We gaan dus nog even goed van elkaars gezelschap genieten!

7 reacties:

Sonja zei

Een gezond, gelukkig en voorspoedig 2017. Wat een gezelligheid bij jullie! Geniet ervan met elkaar.

Hester zei

Een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2017. Hester

Anja L. zei

Wat een gezellig oud en nieuw hebben jullie gehad.
Leuk idee die nieuwjaarsbrunch. Lekkere dingen hoor. Volgens mij moeten echt comfortabele mooie schoenen nog uitgevonden worden hoor. Ik heb eens iets gelezen om twee tenen aan elkaar te tapen (de twee naast je kleine teen) maar bij mij hielp het niks.
Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2017!

Anoniem zei

De beste wensen voor 2017 voor jullie. Groetjes Tine.

Wilma R zei

Wat een gezellige dagen hebben jullie achter de rug! Vanuit Purmerend wens ik jullie een liefdevol en vooral gezond 2017! Groetjes Wilma

Anoniem zei

Nogmaals een mooi 2017 toegewenst.
Wat hebben jullie een leuke dagen gehad.
Nu nog een paar dagen genieten, zeker van Kai.
Groet, Bea

Petra zei

Allemaal dank voor de goede wensen en natuurlijk ook voor jullie alles goeds in 2017!