Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 15, 2017

Dag 4 Maui: De bruiloft!

De schoonmaaksters in dit hotel vinden het zeker niet nodig om stilletjes aan te doen. Ze beginnen ook al om half acht en ik word wakker van het lawaai buiten mijn deur, ondanks dat ik de "Do not disturb" kaart aan de deur heb gehangen.

Ach, zo erg vind ik het ook weer niet want ik begin mijn laatste volle dag hier op Maui maar liefst vroeg. Jammer genoeg is het bewolkt, terwijl er een zonnige dag werd voorspeld.  Ik ga naar beneden en bestel een ijs Americano en een warme bagel met ham en kaas als ontbijt.

Op het balkon eet ik het op en dan belt Rick om mij een fijne Valentijnsdag te wensen.  Onze eerste niet samen sinds we elkaar ontmoetten en ik moet toegeven dat dat me even deed twijfelen om hierheen te gaan.  Rick moedigde me echter aan te gaan en wij hadden ons speciale maal vorige week.


Terwijl ik met Rick sta te kletsen loop ik op de plaats om wat stappen bijeen te krijgen. Opeens zie ik in de verte een paar walvissen springen.  Wat een geweldig gezicht is dat toch! Ik vind mijn uitzicht fantastisch, dat ga ik echt weer missen!

Rick wil graag macadamia noten uit Hawaii hebben en ik heb meer water nodig dus loop naar het winkeltje.  Daar koop ik drie verschillende smaken macadamia noten.  Opeens zie ik ook plumeria haarspelden en elastiekjes.  Die vind ik altijd zo leuk dus neem er drie mee. Plumeria is mijn favoriete bloem hier.

Op de kamer zorg ik ervoor 6500 stappen bijeen te krijgen en maak me dan klaar.  Ik ontmoet Annette in de lobby en we rijden naar het Whalers Village. Vorige keer vonden we daar geen parkeerplaats, maar dit keer is het geen probleem.

Er zijn twee lunchrestaurants om uit te kiezen. De Hula Grill heeft een wachttijd dus we gaan naar Leilani's on the Beach.  Bij beide restaurants hebben wij drie jaar geleden ook gegeten. Annette en ik delen mini loempiaatjes en smullen dan van de ahi poke bowl.

Het weer ziet er intussen niet goed uit.  Gelukkig zitten we redelijk overdekt want de ene na de andere bui komt langs.  Ik bestel nog eens een wijntje en we blijven kletsen aan het tafeltje tot het weer droog wordt.  We vrezen voor de bruiloft vanavond als het zo blijft!

Terug in het hotel gaan we naar onze respectievelijke kamers.  Vrijwel meteen komt de schoonmaakster voor mijn kamer en ik ga dus maar pootje baden in zee. Eigenlijk had ik willen zwemmen, maar daar is het me toch te koel voor.
Als het weer gaat regenen haast ik me weer naar binnen.  Daar is de schoonmaakster net klaar met mijn kamer en er liggen twee hartjeskoekjes met een kaartje op het bed.  Een leuke Valentijnsdag verrassing van het hotel!

Tijd voor mijn douche en netjes aankleden voor de bruiloft.  De bruid, Ingrid, zal om kwart voor vijf naar beneden komen om haar bruidegom, Dan, te zien. Amerikaanse traditie is dat de bruid haar bruidegom niet voor het huwelijk mag zien. 

Dat gaat wat moeilijk als je met zijn allen in een busje naar het strand wordt gebracht, dus dit is een prima compromis. Het is werkelijk prachtig om te zien hoe het bruidspaar elkaar begroet.  Ik fotografeer natuurlijk en het is niet moeilijk om speciale momenten vast te leggen.

Na nog wat familiefoto's worden we in een busje naar Kapalua Beach gebracht.  Daar wachten de bruidsconsultante en de fotograaf ons al op.  Zij leiden ons naar het plekje op het strand waar de bruiloft plaats zal vinden.

We zien nog twee andere stellen, die op hetzelfde strand gaan trouwen.  Ondanks dat er ook gewoon mensen op het strand liggen voelt de ceremonie helemaal prive.  Ik moet toegeven dat dit denk ik wel de mooiste bruiloft wordt, die ik bij heb gewoond.

Er komt een Hawaiiaanse huwelijksvoltrekker, die eerst op zijn grote schelp blaast, zoals ze hier bij ceremonies doen.  Dan zegt hij van alles in het Hawaiiaans, waaronder een gebed.  De ceremonie is verder in het Engels. 

Ingrid en Dan zeggen hun ja woord na van alles beloofd te hebben en dan gaan de ringen aan hun vingers, altijd grappig hoe het opeens wat moeilijker is dat te doen, de vingers net iets gezwollen. Dan mogen ze elkaar zoenen en zijn ze man en vrouw.  Ik ben zo blij voor ze, echt een superleuk stel is het samen!

We toasten met appel cider want alcohol mag niet op het strand.  Dan neemt de fotograaf over en zet ons in allerlei formaties.  Ik heb de hele tijd ook foto's genomen en tot mijn genoegen zijn veel daarvan gelukt.

Dan worden wij gasten weggebonjourd en gaat de fotograaf nog meer foto's van het bruidspaar maken.  Intussen geniet ik van de walvissen, die ik overal zie, en de zonsondergang.  Het is al bijna donker als we terug naar het busje lopen.
 
Dat brengt ons terug naar het hotel en iedereen gaat zich even gauw opfrissen.  Dan treffen we elkaar weer in de bar.  Tot mijn verbazing ben ik, ondanks dat ik mijn foto's nog gauw liet opladen, als eerste vrouw weer beneden.

Dan, Eric en Scott zorgen goed voor me en voor ik het weet heb ik een wijntje in mijn handen. De anderen volgen niet veel later en we toasten natuurlijk op het bruidspaar. Langzamerhand zijn alle ouders er ook.

In het restaurant staat er een tafel voor tien mensen klaar.  We krijgen dezelfde serveerder als zaterdagavond, heel aardig.  Annette en ik delen het sushi voorafje wat erg goed smaakt.  Ik neem dan de ahi nachos, die ook erg lekker smaakt, maar wel erg pittig.  Ik krijg er maagpijn van en Annette redt me met een maagzuurremmer.
Na het eten gaan de meesten nog even naar de bar, maar ik heb hoofdpijn en weet dat het beter is me naar boven te begeven.  Ik neem afscheid van iedereen al hoop ik ze morgenochtend voor mijn vertrek nog te zien.  Deze dagen zijn weer omgevlogen en wat houd ik van dit eiland, maar dat heb ik al gezegd.

Op de kamer zet ik alle foto's online en schrijf dit blog. Het was werkelijk een voorrecht om Ingrid en Dan's bruiloft mee te maken!  Ik ben zo blij dat ik gegaan ben, hoewel ik mezelf eerst voor gek verklaarde. 

Maar hier doe ik de rondleidingen voor, ik heb heel wat getranspireerd om dit te kunnen bekostigen en het was het helemaal waard. Ook Annette nog beter leren kennen was erg leuk. Wij "kletsen" online veel, maar in persoon is het toch ook weer anders.

Alle trouwfoto's staan hier

4 reacties:

Anoniem zei

Mooie bruiloft, maar ook heel mooie foto's gemaakt door jou !
Geniet nog even van deze fantastische omgeving !
Groetjes
Mar

Yvonne en Rob zei

Dat was toch prachtig om mee te mogen maken, zo'n romantische bruiloft op een tropisch strand.
Fantastisch!

Irene zei

Heel bijzonder om mee te mogen maken!
Prachtige locatie!!

Anoniem zei

Wat een leuke dagen en wow elke dag walvissen. Geweldig.
Onze vrienden waar we nu zijn in Florida hun favoriete eiland, ze hebben zelfs hun hondje Maui genoemd.
Groetjes, Bea