Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, februari 01, 2017

Dinertje nummer een van drie met een vriendin

Om de een of andere reden heb ik vreselijk geslapen.  Mijn brein ging maar niet "uit".  Het is dan ook veel te snel na zevenen en ik ben nog doodmoe.  Rick staat op maar ik probeer wanhopig nog wat te slapen.

Tegen negenen moet ik er toch echt uit van mezelf. Gelukkig heeft Rick de koffie al gezet.  Hij neemt afscheid en ik maak weer wat beschuitjes met kaas en tomaat als ontbijt.  De honden rennen weer lekker met hun vriendinnetje Mia.  Zo schattig!

Minder schattig is dat deze jongeman zijn waterbak helemaal stukgebeten heeft, maar op zo'n kopje kun je niet boos blijven

Bij Anytime Fitness doe ik weer een uur op de ARC trainer.  De oudere dames Karin en Carlene zijn er ook weer.  Die Carlene vooral is echt een taaie dame!  Ze had een gebroken rug, maar komt toch iedere dag weer fietsen en gewichten doen.  Ik teken ervoor op mijn 84ste zo te zijn!
Er is vandaag vrijwel niemand!

Op weg naar huis parkeer ik af en toe bij Pokestops om Pokemon Go te spelen.   Er zijn er een heel aantal in Vienna en meestal zijn de Pokemon de gewonere hier.  Maar opeens verschijnt er eindelijk een Pikachu op mijn scherm! Het neemt een aantal pokeballen en dan heb ik Pikachu ook gevangen, het werd tijd!

Thuis neem ik de honden de tuin in en neem dan een lekkere douche.  Ik wil lunch halen van Cava en besluit de honden voor de verandering eens mee in de van te nemen. Dat vinden ze prachtig en ik neem me voor dat vaker te doen nu het koel genoeg is.

De bak met groentes en linzen smaakt me prima maar ik krijg het lang niet op.  Net als ik klaar ben komt Rick thuis.  We besteden nog een gezellig uurtje samen en dan komt de taxi Rick halen.  Hij vertrekt vanavond naar Seattle.  Eerst zouden we zaterdag samen gaan, maar er werd nog een training voorgeplakt voor Rick.  Ik volg dus over drie dagen.

Na nog wat training met mij en rennen in de achtertuin met Mia zijn de honden goed moe.  Maar oh, die modderpoten! Ons tapijt is alweer beige in plaats van zilvergrijs ondanks mijn constante drogen en schoonmaken van die poten.

De komende drie avonden zou ik dus alleen zijn en ik heb vorige week een oproepje op Facebook gezet of er vriendinnen zin hadden om met mij te eten.  Tot mijn grote genoegen zeiden vier van hen op de drie verschillende avonden beschikbaar te zijn.

Vanavond is de eerste afspraak daarvan met Kirsten.  We hebben om half zeven afgesproken, maar ik ga al wat eerder naar het Mosaic District om wat Pokemon Go te spelen.  Ik ben zo dicht bij de volgende level, maar het lukt ook vanavond niet die te halen.

Bij Four Sisters heb ik gereserveerd en neem vast plaats.  Niet veel later komt Kirsten aanlopen.  Zij is mijn enige vriendin, die niet Amerikaans of Nederlands is, zij is Deens. We kennen elkaar al sinds onze jongsten heel klein waren.

Nu hebben we elkaar al weer heel lang niet gezien en er is dus van alles bij te kletsen.  We delen de heerlijke loempiaatjes hier en bestellen dan ieder een gerecht met rijstpapier om wraps mee te maken. Voor mij de vis en voor Kirsten het gehakt in druivenbladeren.

Het smaakt allemaal heel goed en voor we het weten zijn er een paar uur voorbij.  We lopen nog even naar Pastry Xpo een paar deuren verderop om iets zoets mee te nemen.  Kirsten neemt een cannoli en ik wat macarons, die hier heerlijk zijn.

Dan geeft Kirsten me een lift naar huis.  Daar kletsen we nog even wat in haar van en dan ga ik de honden gezelschap houden.  Orion heeft nog heel wat energie en de mijne is op.  Ik vul dus maar een puzzel voor hem, maar die heeft hij binnen de kortste keren open.  Na nog wat botjes wordt hij ook eindelijk rustig.
Cosmo snapt nog steeds niet waarom dat ettertje hier nu is

Het is net als toen de kinderen klein waren, zo'n heerlijk gevoel als de "baby" eindelijk slaapt!  Dan kan ik ook even ontspannen. Voor ik naar boven ga krijgen de heren nog een wandeling en geef ik ook Snickers eten. Dingen, die Rick gewoonlijk doe en ik enorm waardeer!

3 reacties:

Tineke zei

HOe is het met de plannen voor Katja s huwelijk, komt steeds dichterbij ?
Gezellig zo met vriendinnen uit eten

Anja L. zei

Gelukkig heb je iedere avond een leuke eetafspraak, dan is het snel zaterdag!
Dat Rick nog steeds aan parket wil!
Fijne donderdag.

Petra zei

@Tineke - Ze zijn op zoek naar een plek waar ze het willen houden. We hebben nog de tijd, nog iets minder dan anderhalf jaar

@Anja - Rick zal ik nooit overhalen tot parket in deze kamer. Ik erger me groen en geel aan de vlekken in het tapijt, maar probeer het maar te negeren