Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 28, 2017

Ondanks warme temperaturen toch veel pijn

Rick staat om half acht op, maar ik voel me niet lekker, veel pijn.  Ik doezel dus nog wat verder, maar als Rick naar zijn werk vertrekt heeft Orion geen zin om stil in mijn kamer te gaan liggen. Ik krijg een koude neus in mijn nek en hij probeert op bed te komen liggen. 

Dat is schattig maar is ons door de trainer ernstig afgeraden.  Tegen de tijd dat ik hem eraf heb gejaagd ben ik zo wakker dat ik maar opsta. Het is ook werkelijk alsof ik weer een peuter heb! 

Hij denkt dat zijn bench een stapelbed is!

Het is zonnig en lekker buiten maar alleen Cosmo wil de tuin in. Orion wil altijd bij mij blijven, wel schattig. Ik schenk koffie en maak crackers met kaas en tomaat als ontbijt.  Het smaakt me zoals iedere ochtend weer goed.
Dan is het weer tijd om te sporten en ik ga naar de sportschool.  Ik heb nog steeds meer pijn dan ik zou hopen met dit weer.  Het vergt dan ook flinke discipline om het uur cardio vol te maken.  Die pijn maakt ook altijd moe maar ik krijg het voor elkaar en mijn tienduizend stappen ook.

Thuis neem ik de honden de tuin in waar ze rennen met de buurhonden.  Vooral Orion en Deense dog Phil rennen op en neer.  Orion vindt Mia leuk, maar met Phil is het meer een rivaliteit, zijn blaf is dan ook agressiever.  Ze hebben ieder aan weerszijden van het hek een heel modderpad gecreeerd.

Orions pootjes zijn dan ook weer zeer vies als we naar binnen gaan.  Ik maak ze zo goed als mogelijk schoon, maar geen wonder dat ons tapijt zo bruin wordt.  De schoonmaakbeurt van gisteren heeft veel goeds gedaan, maar ik ben van plan het donderdag nog een keer te doen.  Of het tapijt te redden is vraag ik me af.  Ik ben niet van plan erover te stressen, dat mag Rick doen.

Voor de lunch rijd ik naar het Mosaic District zodat ik ook wat Pokemon Go kan spelen. Na lang met mezelf te overleggen strijk ik uiteindelijk neer bij True Food Kitchen.  Daar bestel ik de kip tortilla soep en hun overheerlijke edamame dumplings. Ik ben zo gek op dumplings, ik zou ze dagelijks kunnen eten!
Volgende stop is Whole Foods waar ik ingredienten voor ons avondeten haal.  Intussen wordt het steeds bewolkter.  Er wordt later vanmiddag regen voorspeld en ik wil de honden daarvoor nog mee naar buiten nemen.

Gelukkig is Mia ook buiten en Orion en zij maken elkaar lekker moe met langs het hek rennen. Het is onze versie van een hondenpark waar ik Cosmo als puppy heen nam, maar ik durf het met Orion niet aan.

Het wordt steeds donkerder en opeens begint het te druppen.  Ik neem de honden naar binnen en inderdaad gaat het flink regenen.  Dit is meer zoals in april of mei dan in februari. 
Onze lente is er drie weken vroeger dan gemiddeld, al worden er vrijdag sneeuwbuien voorspeld.  Bizar weer en daar reageert mijn lichaam helaas niet goed op.  Ik voel me al de hele dag "grieperig".

Toch wil ik de sneeuwpoppen zo langzamerhand weghebben.  Ik ruim ze op en haal de lente spulletjes van zolder.  Gewoon een paar leuke prulletjes om wat lentesfeer te geven.  Het valt zelfs Rick op als hij thuiskomt.

Voor ons avondeten hebben we kip fajita's.  Whole Foods verkoopt een mix met kip, paprika en saus en daarbij hebben we tortilla's, geraspte Mexicaanse kaas mix en salsa.  Het is erg lekker en makkelijk. 

Nu ik weer wat meer energie heb overdag vind ik het ook leuk om spullen om thuis te koken te halen, Rick is altijd bereid het klaar te maken.  Maar goed ook, want mijn energie is compleet op.

Vanavond spreekt onze *kuch* president het Congres toe.  Rick wil kijken, ik denk erover maar naar bed te gaan dan.  Ik kan 45 echt niet velen en hij draagt enkel toe aan mijn stress, ook allerminst welkom.


5 reacties:

Corry zei

Jullie 45 veroorzaakt ook bij mij veel stress, wat een .....

Sterkte met de pijnen Petra. Alleen nog wachten op een pil die dat een keer beter maakt!!!

Anja L. zei

Lekker dat Orion zich zo kan uitleven langs het hek. Jammer alleen van de zwarte poten!
Zo fijn dat je van die lekkere lunch adresjes in de buurt hebt. Dat is toch gezelliger dan in je eentje thuis eten.
Fijne woensdag!

Yvonne en Rob zei

Ja, die 45e blijft een geval apart ;-(
Hier in NL zitten we inmiddels ook in een "verkiezingsstrijd", en ik kan je vertellen er zitten een aantal "look a likes" van jullie 45e bij, ze roepen allemaal het zelfde maar hoe ze dat voor elkaar willen gaan krijgen...... dat weten ze dan nog niet echt.
Vervelend dat je weer zo'n pijndag had, valt niet mee denk ik zo. Hopen dat het snel weer lekker warm gaat worden.

Anoniem zei

Ha! Wij zijn ook gaan "bedflixen" - ik weiger die man meer aandacht te geven dan nodig. Het is heel slecht voor mijn mental state.

Als Saskia trouwens issues heeft met de drive ofzo, wij zitten in het midden van Georgia en kunnen altijd bijspringen als er echt een probleem is. Just FYI.

Grts!
Judith

Petra zei

@Corry - Nu denkt iedereen dat hij zich gaat verbeteren. Een wolf in schaapskleren is het

@Anja - Ja, ik vind het ook lekker om er even uit te zijn.

@Yvonne - Gisteren in zijn speech ook weer allerlei beloften maar je moet je afvragen waar het geld vandaan zal komen

@Judith - Dank je voor het aanbod, ik houd het in gedachten