Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 27, 2017

Dag 3 New York: Nog een half dagje stad en dan weer huiswaarts

Alweer hebben Rick en ik prima geslapen.   We staan ietsje later op dan de afgelopen paar dagen en pakken onze spullen weer in.  Met onze tassen gaan we naar de lobby. 

Daar komen Kai en Bea niet veel later en die hebben allerminst goed geslapen.  Bea heeft erge keelpijn en Kai is om twee uur 's nachts nog medicijn voor haar gaan halen.  Gelukkig is er een 24-uurs Duane Reade vlakbij.

Ook heeft Kai een warme chocolademelk voor Bea gehaald vanochtend die helpt bij de pijn.  Ze willen nog wel ons plan van vanochtend doen.  We geven onze bagage dus af aan de bellman en gaan eerst ontbijten.

Het regent pijpenstelen, blij dat we dit weer de afgelopen paar dagen niet hadden!  Gelukkig had ik vier paraplu's mee die nu goed van pas komen. We besluiten in hetzelfde cafe als gisteren te gaan eten.  Dat was prima eten en ook vandaag gaat het er weer goed in.

Bea wilde graag een museum bezoeken in New York en de keuze is gevallen op het Guggenheim Museum.  We springen weer in een van de gele taxi's, die ons erheen brengt.


Het is druk binnen en we moeten in de rij staan voor kaartjes.  Bea en Kai krijgen een studentenkorting, altijd fijn.  Een kwartiertje later lopen we de tentoonstelling binnen.  De Guggenheims' (Peggy's uitspraak was dat ze iedere dag een schilderij wilde kopen!) verzameling bevat heel veel van mijn favoriete moderne schilders.

We beginnen met een heel aantal Kandinsky's. Ik vind zijn schilderijen prachtig.  Je kunt zien dat hij naar muziek luisterde tijdens het schilderen.  In de enige bijzaal zijn allerlei impressionisten en Picasso's te bewonderen.


Een prachtige Picasso vind ik dit!

Dan lopen we langzaam de spiraal naar boven.  We zien werken van Calder, ook alweer een van mijn favorieten, Miro en zelfs van Vincent van Gogh.  Het is een bijzonder museum, niet alleen qua kunst, maar ook qua architectuur, door de beroemde architect Frank Lloyd Wright ontworpen.

Tegen twaalven hebben we de werken gezien en gaan nog even in de winkel kijken.  Daar vinden we niets van onze gading en nemen een taxi naar Times Square.  Als we op 45th Street rijden zegt Rick opeens dat we hier afgezet willen worden.

Kai en Bea zijn op zoek naar dvd's om op de terugweg te kijken en Rick heeft een grote dvd winkel gezien.  Daar is inderdaad ruime keus en met twee Disney tekenfilms en de eerste National Treasure film zullen ze de hele weg vermaak hebben.

Als laatste lunch gaan we naar Ellens Stardust Diner.  Dit restaurant staat bekend om zijn zingende serveerders en serveersters.  Ze willen allemaal graag rollen in musicals en hebben heel goede stemmen. 

Ook het eten is niet verkeerd.  Bea en ik bestellen de linzensoep en de mannen een burger en hot dogs.  Jammer genoeg hebben we geen tijd om lang te blijven genieten van het mooie zingen. We vragen de rekening en lopen terug naar het hotel.

Hier moeten we de van voor kwart over twee ophalen om niet voor nog een nacht te hoeven betalen.  Gelukkig halen we dat met gemak want parkeren bij hotels in New York kost een vermogen (maar rijden was nog steeds vele malen goedkoper dan de trein). 

De terugreis verloopt voorspoedig.  We stoppen een paar keer bij plaza's voor drankjes en tegen zevenen rijden we ons gebied weer binnen.  Hier is het prachtig weer met maar liefst 24 graden!  Wat een verschil met 400 kilometer naar het noorden!

Niemand heeft zin om moeilijk te doen voor het avondeten dus we halen onderweg Chinees om thuis op te eten.  Het smaakt goed, maar Bea is duidelijk snipverkouden aan het worden.  Ze snottert en niest heel wat.
Wat ben ik blij dat deze ondeugd er is om ons te begroeten!

Gelukkig heb ik nog heel wat medicijnen om verstoptheid en hoesten tegen te gaan, die ik haar geef, en dan gaan zij en Kai naar beneden.  Hopelijk voelt ze zich morgen voor hun laatste volle dag hier beter, anders is het zo'n jammer einde van hun vakantie.

6 reacties:

Anoniem zei

Leuke trip weer! Blijft gave stad NY maar ik zo er niet willen wonen.....je stappenteller heeft overuren gedraaid neem ik aan.
Groetjes,
Evelyn

Sonja zei

Geweldige trip, met jullie meegenoten. Fijn dat Orion er is voor je.

Anja L. zei

Wat een leuke bedel heb je gekocht.
Het was weer leuk om mee te lezen met jullie trip en meteen wat eettentjes in mijn zwarte boekje opgeschreven!
Ik hoop dat Bea een beetje is opgeknapt,zo verkouden in het vliegtuig zitten is niet fijn.
Fijne dinsdag.

Anoniem zei

Oh, ik vind Kadinsky schilderijen ook zo mooi! Wat fantastisch dat je een kans hebt gekregen ze te zien. Het is natuurlijk totaal niet hetzelfde, maar ik schrijf heel veel met muziek aan, en dat helpt me echt met concentreren. Er is volgens mij iets met muziek en het stimuleren van je hersenen ofzo.

Maar wat een heerlijke trip zeg, echt, fantastisch. Ik hoop echt dat Bea zich snel beter voelt...en anders maar flink medicijnen inslaan die in Europa veel lastiger te krijgen zijn.

Fijne dag met je kinderen om je heen. Nou ja, kind en schoondochter ;)
Judith

Anoniem zei

Wat een leuk weekend hebben jullie gehad.
Vandaag is dus de laatste dag. Jeetje wat gaat de tijd snel en wat hebben Kai en Bea veel gezien en meegemaakt.
Alvast sterkte morgen met het uitzwaaien.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Evelyn - Nou, zeker, ik sta bovenaan bij mijn vrienden met Fitbit!

@Sonja - Ja, ik zie ernaar uit Orion goed te gaan trainen. Nu we gehoord hebben dat Cosmo hoe dan ook niet langer had kunnen leven geeft me dat ook een beter gevoel.

@Anja - Dat hoop ik ook, maar ik denk dat onze paardenmiddelen hier haar goed helpen

@Judith - Inderdaad, Sudafed is zoveel beter dan wat ook en het helpt Bea ook. Ze voelt zich nauwelijks verkouden tot de Sudafed uitwerkt. Die gaat dus inderdaad mee.

@Bea - Het gaat voor mij ook opeens zo anders zijn, ik heb het gevoel al een maand op vakantie te zijn (met wat echte levensdingen er tussendoor vooral het overlijden van Cosmo natuurlijk).