Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 02, 2017

Dagje vol boodschappen

In tegenstelling tot gisteren hoeft Rick vandaag niet vroeg op. Gisteravond lagen we beiden vroeger dan gewoonlijk in bed en nu staan we om acht uur, voor mij ook vroeger dan gewoonlijk, op. De zon schijnt vrolijk, maar het is scherp kouder dan gisteren. 

Gisteren verbraken we een warmterecord met 27 graden, vandaag zal het niet warmer dan zeven graden worden en met een keiharde koude wind.  Hoe hard die wind is merken we aan het ontbijt want opeens valt de stroom uit.  Gelukkig maar een paar minuten, maar alle klokken, behalve onze Friese stoeltjesklok en grootvaderklok,  moeten weer gezet worden dan, zucht.

Na mijn crackers met kaas en tomaat en Ricks cereal vertrekken we tegelijkertijd naar sportschool en werk. Ik doe wat cardio voor Sharon me komt halen voor de personal training.  Met mijn Simply Fit board doen we weer allerlei oefeningen en ik twist er tussendoor op.  Dat twisten gaat steeds beter, ik ga het thuis ook weer eens doen.

Het halve uur gaat snel en ik denk dat ik morgen mijn spieren weer op een goede manier zal voelen.  Ik doe nog wat cardio en heb dan mijn tienduizend stappen bijeen.  Op weg naar huis vang ik nog wat Pokemon.
Ik probeer eens langs het W&OD te wandelen, maar word weggeblazen!

Dan is het tijd om de honden de tuin in te nemen. Het is zo koud weer opeens! Ik laat Orion even lekker rennen, maar zodra die op een stok gaat liggen bijten ga ik naar binnen. Daar begin ik de honden door hun trainingsroutine te nemen maar Christine belt halverwege.

We kletsen even gezellig bij maar ik moet er na een half uurtje vandoor om te douchen zodat ik presentabel Vienna in kan gaan.  Boven is het ijzig koud, 16 graden in de badkamer! Gewoonlijk staat de verwarming aan voor mijn spieren.

Door de stroomstoring kloppen de tijd en datum niet meer op de thermostaat zie ik, brrr!  Ik corrigeer het maar te laat voor mijn douche.  Rillend neem ik die toch maar.  Hopelijk is het morgen weer goed, want dan wordt het nog kouder.

In het centrum van Vienna haal ik eerst een dunne bagel met gerookte zalm en cream cheese bij Manhattan Bagel. In de auto eet ik het op en de helft valt op de vloer bij mijn voeten.  Na bijna tien jaar is het daar niet bepaald schoon dus alles zit vol met viezigheid.

Gewoonlijk zou ik het gewoon eten maar dit ziet er niet lekker uit.  Gelukkig kan ik wat niet op de kiezeltjes, hondenharen e.d. lag wel eten, anders zou het wel een heel karige lunch zijn.
Voor ik de helft ervan weg moest gooien

Mijn vans benzinetank is vrijwel leeg dus bij de Shell tank ik bij, de prijs van $2,15 is prima. Bij Petco haal ik eten voor de honden en een nieuw onecht bot.  Dat laatste duurt veel langer dan gewone botten en de honden vechten er niet zo om want Cosmo vindt ze niet zo lekker als Orion.

Als laatste haal ik weer eens een recept voor mijn een van  mijn vele medicijnen op van Rite Aid.  Keurig op tijd, ok heel eerlijk twee minuten te laat, loop ik Lofty Salon binnen.  Daar wordt mijn haar weer door Carmen bijgekleurd en zij knipt mijn pony even bij.

Het waait nog steeds flink dus mijn keurige kapsel duurt maar een paar minuten, maar de kleur is mooi. De laatste stop is Safeway waar ik weer eens wat wijn, maar ook zeep en andere benodigdheden haal.

Intussen zoek ik naar een zwartwit foto voor het nieuwe maandthema.  Ik zie een bosje met hoge bomen waar de zon doorheen schijnt en de schaduwen op de weg.  Dat lijkt me wel wat en ik ben tevreden met het resultaat.
De honden laat ik lekker voor het huis rennen.  Geen modder en er is ook niemand buiten dus ze kunnen zich uitleven.  Lorraine komt kletsen en Orion blaft zelfs niet tegen haar.  Even gaat het mis, want iemand komt met twee andere honden het plein oplopen.

Cosmo loopt er het eerst op af en dan Orion, die ook blaft.  Gelukkig weet de andere hondeneigenaar Orion weg te sturen en hij komt netjes terug gerend.  Dat laat me toch zien dat hij niet agressief is maar er is nog veel te doen aan dat blaffen.

Genoeg adrenaline voor een middag en ik neem de honden mee naar binnen.  Daar eten ze met veel smaak hun bakken leeg.  Orion moet tegenwoordig blijven wachten tot ik hem bij zijn eten laat en dat gaat goed.  Ik gebruik ook nog steeds de "puzzel"bak, die ik van Sharon kreeg.  Zo kan hij zijn eten niet opzuigen.

Rick komt thuis en we eten de ravioli, die ik gisteren voor het avondeten kocht, vanavond.  Het is heel lekker, asperge met gruyere en spinazie met kaas vullingen.  Alleen vind ik de champignon saus van Paul Newman te zoet. We hebben er een salade bij, die mij met de Franse vinaigrette prima smaakt.
Vanavond kijken we een van mijn favoriete shows, Master Chef Junior. Gordon Ramsay is daar zoveel leuker in.  Dit keer moeten de kinderen veganistische burgers maken voor Mayim Bialik, de actrice van de Big Bang Theory, die geen dierenproducten eet.  Het is verbazingwekkend waarmee ze op de proppen komen!

Morgen zal ik mijn dochters weer zien, ik kan niet wachten!

3 reacties:

Becs zei

Wat fijn dat je de meiden weer zult zien vandaag! Geniet van elkaars gezelgschap

Anoniem zei

Vind je zwart-wit foto erg mooi Petra,
prachtig die zon door de bomen met die schaduwen daardoor.
Je hebt precies op het goede moment er een foto van gemaakt,echt top.
Mooi voor daar een vergrote foto van ,voor aan de muur te hangen.
Dat bij jullie de stroom uitviel door de wind,
komt dat misschien, doordat bij jullie de stroom nog boven de grond is?
Leuk dat jullie dochters er morgen weer zijn,dubbel genieten dus!
Oja, wat ik nog vragen wilde,me schoondochter gaat in mei naar New York,
hoeveel procent in fooi word er zo bij een etentje gegeven?
Is voor haar ook de eerste keer dat ze de oceaan overvliegt,vandaar.

groetjes Joke

Petra zei

@Becs - Ja, beiden hebben het weer wat moeilijk dus even ouderlijke liefde in persoon geven straks

@Joke - Dank je voor het compliment! De stroom in onze straat is onder de grond, maar dit is een buurt uit de jaren vijftig en veel is nog bovengronds. Fooi in restaurants is 18-20%. Veel plezier voor je schoondochter.