Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 01, 2017

Maart komt binnen als een leeuw!

Rick moet vanochtend om vijf uur opstaan en om zes uur zijn collega in Vienna ophalen.  Hij doet het heel stil want ik hoor helemaal niets en meestal word ik van het geringste geluid wakker.  Ook de honden houden zich helemaal stil waardoor ik om kwart voor acht in een stille kamer wakker word.

Zo grappig is het dat Orion stilletjes naar buiten zit te kijken.  Een half uurtje later vindt hij het echter genoeg geweest en voel ik weer een koude neus in mijn nek.  Tijd om op te staan dus al ligt Cosmo nog te slapen. Even ben ik bang dat er iets met hem is, maar dan staat hij gelukkig ook op.

Het is bewolkt maar droog na de regen van gisteravond.  Jammer genoeg is de achtertuin daardoor wel modderig en is het weer zaak de hondenpootjes goed schoon te maken, maar dat is eigenlijk bijna onmogelijk.  Vooral niet als Orion ontsnapt en in het modderbad langs het hek met buurhond Phil aan de andere kant blaft. Zucht!!!

Mijn ontbijt van crackers met kaas en tomaat smaakt weer prima.  Ik moet nodig weer beschuit bestellen, maar deze Wasa crackers zijn ook lekker. De koffie maakt dat ik echt wakker word, al doen modderige honden dat ook al.

Mijn plan om buiten op het deck op de plaats te gaan lopen laat ik varen.  Het is niet zulk mooi weer als ik had verwacht en ik heb eigenlijk ook wel behoefte aan de gezelligheid van de sportschool. De oudere dames zijn er ook en altijd een inspiratie om door te blijven gaan.

Hopelijk gaan deze bloesems vrijdag- en zaterdagnacht niet kapot vriezen!

Als ik klaar ben schijnt de zon en is het 23 graden.  Natuurlijk neem ik de honden weer de tuin in en dit keer valt de modder mee. Ik maak me dan gauw klaar want heb voor de lunch afgesproken met Lia.

Inmiddels is de zon wel weer achter de wolken verdwenen, maar de temperatuur is werkelijk heerlijk.  We vragen een tafeltje op het terras van Matchbox en toasten het begin van maart met een lekker glas rose.

We bestellen beiden een salade, voor mij met tonijn en voor Lia met garnalen.  We kletsen gezellig bij, maar dan piept mijn telefoon en laat een "severe thunderstorm warning" zien.  Dat betekent dat er een zwaar onweer vlakbij is.  Op mijn radar app zie ik inderdaad dat het hierheen racet (met 100km/u!).

Gelukkig zijn we net klaar en rekenen gauw af.  We besluiten koffie te gaan drinken in het tentje vlakbij en zijn net op tijd binnen als het begint te regenen.  De koffie smaakt goed en buiten gaat het enorm tekeer. 

Mensen worden bijna omgeblazen en zijn in een paar minuten doorweekt.  We moeten lachen om een man, die gewoon lekker in de regen gaat dansen.  Het bliksemt echter ook dus wij zijn blij binnen te zitten.

Zo snel als de storm kwam, zo snel is het weer droog. Tot onze opluchting is het nog steeds warm genoeg om zonder jas te lopen.  De echte koude lucht zal vannacht pas komen.  Voor vrijdag worden zelfs sneeuwbuien verwacht en vorst 's nachts.  Zoveel bloeit nu al, ik hoop dat die bloesems niet stuk gaan vriezen!

Lia en ik gaan huiswaarts en nemen dan weer voor een tijdje afscheid.  Zij gaat naar haar dochter in Curacao en ik met Katja op stap en dan met Kai en Bea.  Ik heb enorme zin in deze maand! Het zal voelen alsof ik zelf op vakantie ben.

Meteen vertrek ik om wat boodschappen te doen in Vienna.  Ik heb schoonmaakspullen en tandpasta nodig, die ik bij Walgreens koop.  Bij Whole Foods haal ik eten voor vanavond. 

In en rond ons huis is niets winters meer te bekennen.  Ik heb nieuwe vlaggetjes voor voor het huis, de oude waren helemaal gescheurd en verbleekt.  Soms moet je dingen gewoon vervangen en deze zijn leuk kleurig.

De honden laat ik lekker in de voortuin ravotten.  Alleen komt er een man een pakje bij de buren bezorgen en voor ik het kan voorkomen rent Orion er blaffend heen.  Ik roep hem terug en hij komt.  Ik ben zo blij want dat is een enorme verbetering! De training werkt duidelijk.
Het is dat hij zo schattig is!

Binnen besluit ik mijn orchidee knoppen op een stokje vast te zetten.  Slechtste idee ooit!  Ik buig het te ver en het breekt af. Neeeeee!!!! Ik was er zo blij mee en nu moet ik weer maanden wachten op de volgende knoppen als die al ooit komen. 

Boos op mezelf zet ik deze orchidee in ons kantoortje waar hij ook goed staat.  Maar ik wil echt een bloeiende orchidee in de keuken.  Ik laad de honden in de van voor een leuk ritje waar ze beiden dol op zijn en koop een nieuwe orchidee bij Whole Foods.

 Het is een gele met roze en hij voegt gezellige lentekleuren toe.  Ik ga weer genieten van deze mooie bloemen.  Er is in het Hirshhorn museum in Washington  een tentoonstelling van orchideeen waar ik ook graag heen wil. 

Dat museum is echter opeens heel populair vanwege de Yayoi Kusama spiegeltentoonstelling. Ik hoop daar ook kaartjes voor te krijgen maar heb nog geen succes gehad.

Rick sms-t dat hij is neergestreken bij Pazzo Pomodoro en vraagt of ik hem gezelschap kom houden.  Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen en bestel een Uber. Rick heeft al een Aperol Spritz klaarstaan voor mij en we bestuderen het menu.

Rick neemt een pizza en ik besluit eens iets heel anders te nemen.  Ik kies de Fettucini all' Ischitana met mosselen, kikkererwten en tomaat in wijnsaus.  Alleen vind ik fettucini niet lekker en vraag het met vermicelli. Het smaakt lekker, maar is moeilijk te eten dus ik denk niet dat ik het nog eens zal nemen.


Thuis kijken we gekke comedy shows.  Ik ben heel blij Trumps speech gisteren niet te hebben gekeken.  Ik ben eigenlijk nooit zo politiek aangelegd en ik vind het maar stressvol met die man als president.  Ik heb dan ook besloten me er zo min mogelijk meer mee bezig te houden.  Ik laat het vechten over aan de jongere generatie. 

4 reacties:

Anja L. zei

Leuke vlaggen!
En je hebt weer leuke dingen om je op te verheugen.
Fijne donderdag.

Sandrah zei

Het is inderdaad niet om vrolijk van te worden met al die politiek. Hier is het niet anders. Wat ik verbazingwekkend vind, zijn al die ja-knikkers die maar achter hem aan blijven lopen.

Raar weer toch bij jullie. Maar hier zie ik ook al struiken uitlopen. Ik moet wel bekennen dat ik eigenlijk geen idee heb of dat normaal is hier voor deze periode.

Zo schattig hoe Orion zo stilletjes naar buiten gaat kijken 's morgens.

Fijne dag!

Sandra

Anoniem zei

Gezellig die voorjaars decoraties. Ik ben ook wel klaar voor de lente.
Gelukkig zijn hier de bloembollen niet duur en staan die ook heel gezellig.
Groetjes, Bea

Petra zei

@Anja - Nou zeker, een drukke maand voor de boeg hier!

@Sandra - Iedere dag is er allerlei nieuws waar de Republikeinen op zouden moeten reageren, maar ze steken allemaal hun hoofd in het zand

@Bea - Morgen en overmorgen worden hier opeens weer koud, ik hoop dat de bloesems niet stuk vriezen.