Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 24, 2017

Naar New York

We zijn voor ons doen vroeg uit de veren want we willen op tijd op weg.  Rick moet nog wat werk verrichten en de rest van ons pakt de van in en laat Orion uit.  Ons doel was om negen uur te vertrekken, maar dat wordt uiteindelijk kwart over negen. 

De buren zullen weer voor Orion zorgen dus die gaat met zijn bevroren Kong in zijn bench.  In Vienna stoppen we nog even bij de Starbucks voor koffies en ontbijt.  Voor mij dit keer eens de ham en kaas croissant, die goed smaakt. 

Om tien over half tien zijn we goed en wel op weg naar New York voor een lang weekend daar. Het regent wat, maar het verkeer is prima en voor we het weten zijn we Baltimore al voorbij.  De rit naar New York is ongeveer vierhonderd kilometer en we hopen er tegen lunchtijd aan te komen.

Gelukkig wordt het verder naar het noorden droog wat toch prettiger rijden is. We stoppen onderweg bij het Chesapeake House in Maryland voor een pit stop en wat te drinken.  Niet veel later rijden we Delaware binnen. 


Daar gaan we over de mooie Delaware Memorial Bridge en daar is New Jersey al.  Bea zal na deze rit kunnen zeggen dat ze in vijf staten is geweest. Het verkeer werkt goed mee.  Kai en Bea kijken naar dvd's en ik gebruik Ricks hotspot om te computeren.

Net na enen zien we de skyline van New York in de verte.  We zijn nog zo'n 35 kilometer weg en moeten door de Lincoln Tunnel.  Het verkeer daar valt alles mee, maar eenmaal in de stad zeker niet! We banen ons met moeite een weg naar Lexington Avenue waar we bij het Marriott East Side hotel zullen logeren.
Dit hotel hebben we voor $113 (zonder belasting, die bijna net zoveel is) via Hotwire kunnen boeken. Voor New York is dat heel goedkoop.  Bea is helemaal overweldigd en blij, zij heeft nog nooit in zo'n luxueus hotel gelogeerd.  We krijgen kamers op de achttiende (Rick en ik) en de derde (Kai en Bea) verdiepingen.  Voor New York zijn het ruime kamers en ondanks het oude gebouw modern ingericht.

We frissen ons wat op en gaan dan weer naar beneden waar Kai en Bea ons ook weer vinden.  We vergaan inmiddels van de honger want het is al half drie.  We lopen wat rond en zien dan een gezellig Iers restaurant (zoals er zoveel zijn in New York).  P.J. Moran's is mij wel bekend, ik heb er al eerder gegeten.

Het eten smaakt ons zeer goed!  Ik heb een broodje kreeft met heel veel kreeft erin, erg lekker.  Bea neemt de fish and chips en Kai een burger.  Rick geniet van zijn kip wrap.  Onze magen zijn weer tevreden.

Ondertussen bepraten we wat we vanmiddag willen doen.  Het is mooi weer en we zijn vlakbij Rockefeller Center dus ik stel voor Top of the Rock te gaan doen.  Het is even zoeken, maar dan vinden we waar we kaartjes kunnen krijgen.

Die zijn voor kwart over vier en het is nog voor vieren dus we verwachten te moeten wachten.  Dat is niet het geval, we mogen meteen door.  Na een veiligheidscontrole sluiten we in de rij voor de liften aan.  Al gauw kunnen we naar boven.

Op de 67ste verdieping stappen we uit en hebben schitterend uitzicht over Manhattan.  Wat mij betreft is dit veel beter dan het Empire State Building. Ten eerste kun je van hieruit het Empire State Building zien, ten tweede is het veel minder druk.  Binnen het halve uur genieten we al van het uitzicht.
We kunnen nog twee verdiepingen hoger lopen en maken allerlei foto's.  Bea geniet overduidelijk en dat vind ik wel erg leuk om te zien. Ik denk sowieso dat deze reis voor haar onvergetelijk wordt.  Wat een indrukken doet zij op!
Eens een andere kant met 432 Park Avenue, een vreemde wolkenkrabber
 
Na een uurtje vertrekken we weer naar beneden.  De anderen geloven mij niet als ik zeg dat FAO Schwartz er niet meer is.  Die speciale speelgoedwinkel is volgens mij al een paar jaar weg.  We lopen dus via Fifth Avenue naar waar de winkel was.

Dat is ook leuk want we komen natuurlijk langs allerlei luxe winkels.  Bij Tiffany & Co gaan we naar binnen.  Geen idee dat die winkel maar liefst zes verdiepingen heeft!  Wij gaan kijken bij het zilver waar allerlei leuks ligt, maar niets wat ons echt aanspreekt.

Bij de Trump Tower zien we wel allerlei barrieres, maar alleen van een zijstraat.  Ik had eerlijk gezegd meer "gedoe" verwacht.  Melania en Barron wonen tenslotte nog hier.  Trump zelf is hier sinds de inauguratie volgens mij niet meer geweest, die gaat constant naar Florida.

Inderdaad is FAO Schwartz er niet meer en overgenomen door de Apple Store. Rick was eerder blij de Microsoft Store aan Fifth Avenue te zien.  Wij gaan op weg naar Times Square en zoals altijd word ik af en toe gek van de mensen massa's hier.

Onderweg gaan we de M&M's winkel in.  Die is ook weer drie verdiepingen groot, wauw!!! Rick en ik zoeken de toiletten op, die op de derde verdieping zijn.  Natuurlijk moet ik zoals altijd in de rij staan want er zijn maar drie wc's voor de dames.  Rick kan zo doorlopen.
 

Na afloop zijn we Kai en Bea kwijt en gaan bij de roltrappen op ze wachten. Niet veel later verschijnen zij met een tasje vol M&M's. Een kleurrijke winkel is het zeker, maar ik vind M&M's niet zo lekker dus kan me goed inhouden.

De volgende winkel is de Disney Store, hier hebben ze heel leuke Beauty & the Beast spullen en natuurlijk heel veel meer.  We kijken rond, maar er niets van ons aller gading.
 

Intussen ben ik doodmoe en heb ik overal pijn.  Ik houd er niet van te klagen, maar trek nu wel even aan de alarmbel.  Prima vinden de anderen en we zoeken een bar op om iets te drinken.  Die vinden we bij Pig & Whistle.  Ik bestel een Moscow mule en ben in mijn sas.

Bea's doel hier in New York was een Manhattan te proberen dus zij en Kai bestellen er een.  Ik denk niet dat ze hem lekker vonden.  Bea beaamt dat hij te bitter was.  Daarom is het zeker niet mijn favoriet.

Langzaamaan beginnen we aan het avondeten te denken en ik kijk welke restaurants dichtbij zijn op Yelp. Ipanema komt naar voren met veel positieve recensies.  Echter kan ik via Open Table geen reservering maken.  Rick werpt zich op om te gaan kijken, want het restaurant is vlakbij.

Niet veel later komt hij terug om te zeggen dat het op zijn hoogst een kwartier zal duren voor een tafeltje.  We rekenen gauw af en bij Ipanema liggen heel netjes onze menu's al klaar.  Wat een bediening, echt heel netjes!

We maken al gauw onze bestelling en het eten wordt ook snel gebracht. Ik bestelde de zalm met asperges gewikkeld in Portugese ham.  Tot mijn teleurstelling blijkt dat echter gewoon een moot zalm met gemengde groentes en puree te zijn.  De ober maakt zijn verontschuldigingen dat hij mij niet verteld had dat het menu is veranderd.

Nu ben ik wel erg teleurgesteld, want zo'n stuk zalm kan ik overal wel eten, dit is niet Braziliaans of Portugees.  De ober biedt aan het terug te nemen en het menu weer te brengen.  Dat vind ik inderdaad de oplossing.  Nu bestel ik wat ik eigenlijk al had gewild, de paelha negra.

Die is heerlijk!  Rijst in inkt van inktvis gekookt met inktvis, gamba's en calamari en wat groentes, het smaakt ontzettend lekker, wat een goede vervanging van de zalm! Kai en Bea proberen er ook wat van en zijn het met mij eens.  Ik krijg een gratis glas wijn om goed te maken dat ik later at dan de anderen, heel aardig.
Op de terugweg, Empire State Building en Chrysler Building

Na het eten lopen we terug naar het hotel en nemen afscheid van Kai en Bea.  Rick gaat nog een biertje drinken bij het Hofbrau Haus vlakbij.  Ik blijf op de kamer om mijn blog af te schrijven. Inmiddels is Saskia ook bij Katja aangekomen en morgen komen die drie naar de stad en zal Bea ook Kevin ontmoeten.


11 reacties:

Irene zei

Mooi moment voor een familie foto compleet met de schoonkinderen!!

Marieke zei

Veel plezier in New York! Leuk om jullie trip te volgen.

Groetjes,
Marieke

Anoniem zei

Dat wordt vast een leuk weekend! Veel plezier.

Anoniem zei

Dat wordt vast een leuk weekend, veel plezier allemaal.
AnjaL

Anoniem zei

Wat leuk, een familie weekend in New York.
Heel veel plezier en geniet van het samen zijn.
Groet, Bea

Nina zei

Wat fijn dat je je zo hebt kunnen herpakken na het plotselinge overlijden van Cosmo. Geef jezelf tijd.
Veel plezier in New York - die inktvis ziet er heerlijk uit!! geniet van het samenzijn met z'n allen!

Tineke zei

Wat fijn voor Bea en Kai dat jullie Bea zo verwennen en zoveel laten zien van Amerika.
Gezellig dat Katja en Kevin met Saskia morgen ook komen; duimen dat jullie net zulk lekker weer hebben als wij hier.

Anoniem zei

Er is heel veel te bezichtigen in Amerika als ik dat alles zo van je lees.
Op mij maakt dat grote indruk.
vind het geweldig dat jij ons laat meegenieten van dat alles.
Gezellig dat Saskia , Kevin en Katja zich nog bij jullie voegen.

groetjes Joke

p.s
Times Square heeft ook een webcam,daar kijk ik ook geregeld op,
daar waren kort geleden nog hopen sneeuw te zien,
maar wat een drukte daar altijd,pfff.

http://www.earthcam.com/usa/newyork/timessquare/?cam=tsrobo1

Anoniem zei

Wat leuk om je verslag te lezen. Iedere keer denk ik weer ik wil naar NY lijkt me echt geweldig. Oh time square en de disneystore love it. Wat gaaf dat iedereen samen is in NT geniet ze xxx naomi

Petra zei

@Allemaal - Drukke dagen dus individuele reacties lukt even niet. Het is een welkom afleiden dit reisje en Bea vooral geniet met volle teugen en heel bijzonder om het hele gezin met aanhang even bijeen te hebben!

Becs zei

Wat leuk dat Bea zo een geweldige reis heeft tot nu toe