Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, maart 31, 2017

Regendag, pijndag

Het is nog donker in de kamer als ik wakker word, maar het is al na achten.  Ik zie dat Rick en Orion al naar beneden zijn.  Zij komen niet veel later naar boven en ik krijg mijn dagelijkse koude neus begroeting van Orion. 

Rick heeft de koffie al klaarstaan.  Daar ben ik zeer dankbaar voor, want het plenst buiten en daarom laat Rick Orion ook nog even uit voor hij vertrekt. Mijn lichaam reageert meteen op zulk weer en het is dus zaak om te gaan sporten.

Eerst eet ik een stuk overgebleven pizza van gisteravond als ontbijt. Men zegt hier altijd dat koude pizza heerlijk is en dat wil ik ook eens proberen.  Nou, deze vind ik toch echt veel lekkerder warm, maar het vult de maag.

Met Orion train ik en het valt me weer op hoe snel hij een bevel begrijpt.  Als dat nu ook eens zo was met het blaffen tegen mensen! Ik geef hem een wandeling in de nog steeds plenzende regen en dan is het tijd voor de sportschool.

Daar doe ik een uur en een kwartier cardio. Als ik weer buitenkom is het iets lichter en miezert het nog maar wat. Het is ook best koud voor de tijd van het jaar. Mijn lichaam is helemaal niet blij en na mijn douche neem ik Orion mee in de van.

Eerst ga ik bij Pho Thang Long lekker warme kip pho eten.  Dit is er het perfecte weer voor.  Daarna loop ik naar Pet Valu naast het restaurant en koop er nieuw eten voor Orion en meer botjes om hem bezig te houden.
 
Orion heeft intussen geduldig gewacht achter het stuur.  Hij begint al te leren dat zijn plaats achterin is en loopt daarheen zodra ik binnenkom.  Een van de "botjes" is een heel lange en Orion begint er meteen aan. 
Bij Michaels ga ik kijken welke feeentuin spulletjes ze hebben.  Dat blijkt best veel te zijn en ze zijn 40% afgeprijsd deze week.  Daar moet ik natuurlijk van profiteren.  Ik koop o.a. een "country store" en een ander huisje, een brandkraan en een barbecue.  Zo leuk!

Omdat ze bij Pet Valu een aantal dingen niet hadden ga ik ook nog even naar Petco.  Zo jammer dat ik Orion niet naar binnen kan nemen.  Cosmo vond het hier altijd zo leuk, maar Orion blaft nog veel te veel tegen ieder mens of hond.  Hopelijk gaat dat ooit beter, ik ben zo consequent mogelijk met de training in ieder geval.

Thuis wil ik de nieuwe spulletjes in het feeentuintje zetten en Orion ontsnapt.  Jammer genoeg hoort hij Phil, de Deense dog van de buren, blaffen en gaat bij hun voordeur staan blaffen.  Helemaal als Chuck naar buiten komt.  Orion doet echt agressief tegen hem, hoewel hij gelukkig niet probeert te bijten.

Eindelijk na heel veel gedoe krijg ik Orion weer mee naar binnen.  Gelukkig dat Chuck zelf honden heeft en niet bang is, maar dit moet echt afgeleerd worden!  De waterbommen, die ik gooide, hadden geen effect.  Die helpen alleen als ik het geblaf voor kan zijn. Zucht! Mark, de trainer, moet toch maar weer eens komen.
De azalea's beginnen al te bloeien!

Christine belt en we kletsen gezellig bij.  Intussen komt Rick vroeg uit zijn werk thuis.  Hij weet hoe ik me voel op dagen als deze en stelde voor naar de bioscoop te gaan.  We gaan naar Tysons Corner.

Mijn Samsung telefoon heeft een aantal barsten in het scherm en eerst lopen we naar het standje wat schermen kan maken.  De man daar raadt aan te wachten, want ik kan alles nog prima lezen en het is meer dan $150 om het scherm te vervangen.  Oei!  Ja, dan wacht ik wel.

Bij AMC hebben we kaartjes voor Boss Baby.  Wat een leuke film is dat! Ook schattig met al die babies.  Soms vraag ik me af hoe mensen op het idee van zo'n verhaal komen. Het is leuk voor kinderen en volwassenen.

Na afloop rijden we terug naar Vienna en vragen een tafeltje bij Red Galanga.  Daar bestelt Rick een sushi rol en dan nasi goreng, die er erg lekker uitziet.  Ik bestel sashimi en ook een paar sushi rollen.  De serveerster is de laatste twee vergeten en ik ben daar wel blij om, want de sashimi is eigenlijk meer dan genoeg. 

Ze voelt zich toch schuldig en dringt erop aan dat ik een van die rollen toch krijg.  Nou vooruit, maar ik kan hem niet op dus neem de helft mee naar huis. Lekker eten en toch weer gezellig met zijn tweeen.  Kai en Bea zijn weer veilig in Europa.

Het is ook wel lekker om een weekend te hebben wat we helemaal zelf kunnen invullen.  Ik heb in ieder geval nog geen idee wat we gaan doen.  Rick kennende alleen dingen rond het huis, maar daar ben ik niet zo dol op. We zullen zien.

4 reacties:

Marion2 zei

Wat een narigheid toch dat je met bepaald weer meteen zoveel pijn hebt.
Het lijkt me een hele overgang nu na alle drukte. Maar ook fijn natuurlijk
dat je even lekker je eigen dingen kunt doen.

Bijzonder vervelend dat Orion zo agressief kan doen. Heb je op zo'n moment zelf
geen angst voor hem?

Anoniem zei

Wat een nare dag voor je. Hopelijk vandaag beter.
En ja soms moeten er dingen rond het huis gedaan worden. Het is niet anders.
Geniet van jullie weekend, Bea

Petra zei

@Marion - Ik word ook wel wat moedeloos dat weer zo'n invloed heeft, het lijkt wel steeds meer te worden. Nee, ik ben niet bang voor Orion want het is angst van hem en hij wil niet echt bijten. Ik zou willen dat buurman luisterde en hem niet toesprak. Ik heb hem net onder controle en dan zegt buurman weer wat waardoor Orion teruggaat om te blaffen.

@Bea - Ja,dat is zeker waar, is ook niet erg, alleen heb ik daar met pijn al helemaal geen zin in en wil ik afleiding elders

Veronique zei

Petra,

Dit is een zeer uitgebreid en duidelijk artikel over dog reactivity door een heel bekende hondentrainer. Zij tourt regelmatig doorheen het land voor seminaries. Het bevat zowat alles (beknopt) over reactivity. Ik hoop dat je hondentrainer het met je over 'under threshold' en 'over threshold' e.d. heeft gehad.

http://www.patriciamcconnell.com/theotherendoftheleash/how-to-handle-reactive-dogs