Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 06, 2017

Reis met Katja naar Tucson dag 1 en 2

Zaterdag

Om half acht komt Saskia afscheid nemen. Zij en Laura gaan naar Orlando rijden vandaag. Dat is zo'n 14 uur rijden dus Rick.en ik zullen blij zijn als ze er veilig aankomen (edit: dat was gelukkig het geval)!

Wij slapen nog wat uit maar tegen negenen zijn we alle drie beneden. Katja vraagt om koffie en een crepe als ontbijt. Rick en ik gaan die halen terwijl Katja doucht. Het is net boven nul en onze magnolia's bloesems zijn helaas stuk gevroren vannacht.

.
Bij Starbucks bestellen we drie koffies. Jammer genoeg hebben ze hun egg bites nog steeds niet dus ik besluit ook een crepe te nemen.

Bij Crepe Amour kan ik weer niet laten de crepe met zalm, spinazie en cream cheese te nemen. Katja heeft een zoete crepe met bosbessen.

Tijd om te sporten heb ik vandaag niet want onze nagels zijn belangrijker. We hebben een afspraak bij Pro Nails en laten onze teen- en vingernagels lakken.

Thuis pakken we in en dan is het alweer lunchtijd. Katja heeft dumplings foto's gezien en wil die eten.


Het is druk bij het kleine District Dumplings, maar er komt net een tafeltje vrij. Omdat dit mijn vijfde keer hier is krijg ik mijn portie gratis. Goede klantenbinderij!
Het is gezellig met zijn drietjes en de dumplings vallen weer goed in de smaak.

Thuis zetten we de tassen in de van en brengt Rick ons naar Dulles. Daar nemen we afscheid tot woensdag avond.

Katja en ik checken onze tassen in en hebben beiden TSA Pre. Voor Katja voor het eerst. We zijn zo door de veiligheidscontrole heen.

Met de trein gaan we naar de C gates. Daar kopen we waters en snacks. Dan duurt het niet lang voor het boarden begint. Wij hebben boarding prioriteit 1 en zijn dus als een van de eersten aan boord.

We hebben Economy Plus, Katja de gang plaats en ik het raam. Jammer genoeg is de vlucht vol dus zit er een man tussen ons in.  Die blijkt gelukkig heel aardig te zijn.

Keurig op tijd stijgen we op en zullen wat voor op schema aankomen. Dat is fijn want we hebben minder dan drie kwartier om over te stappen.

Dat betekent geen tijd om iets te eten te kopen dus we doen het met het eten aan boord. Katja neemt de kip wrap en ik de tapas doos met o.a. olijven, hummus, bruschetta en amandelen. Het is best lekker, maar we willen beiden nog iets als we in Denver landen. 

Gelukkig komen we voor op schema aan en Katja bestelt nog een boterham met bacon en kalkoen.  Ik koop een bakje groentes met dip maar eet die uiteindelijk niet op. Mijn maag is een beetje van streek en ik denk dat ik trek heb, maar eigenlijk niet.  Vliegen doet dat vaak met mij.

De United goden hebben Katja en mij op een eerste klas stoel van Denver naar Tucson getrakteerd.  Heel fijn want zo heeft onze bagage ook prioriteit en komt hoogstwaarschijnlijk ook mee.  Daar was ik van tevoren even bezorgd over.

De vlucht is United Express en tot onze verbazing is meer dan de helft van de eerste klas leeg. We krijgen drankjes en mogen zoveel snacks als we willen uitkiezen.  Ik neem de popcorn met zout en peper en die is wel erg lekker!!

Deze vlucht is maar een uur en drie kwartier dus we landen al gauw in Tucson.  Het is natuurlijk donker dus we zullen morgen pas het speciale woestijnlandschap en de cactussen zien.  We moeten even op onze gate wachten en lopen dan meteen naar de baggage claim.

Onze tassen komen als tweede en derde op de band en dan zoeken we Dollar op.  Daar heb ik via Expedia een auto gehuurd.  Vanochtend las ik allerlei vreselijke verhalen over deze locatie op Yelp dus ik bereid me voor op problemen.  Het verloopt echter van een leien dakje.  Katja wordt als tweede chauffeur toegevoegd en we krijgen de sleutel voor een Volkswagen Tiguan.  Echt een leuk autootje vinden wij dit beiden.

De GPS leidt ons vervolgens zonder problemen naar de Lodge On The Dessert.  Ook hier zijn we zo ingecheckt en krijgen een "casita" met twee bedden.  Het is even lopen van de parkeerplaats maar dan hebben we ook een erg leuke "kamer", die meer een studio appartementje is.  Er is zelfs een heuse open haard en het is een erg zuidwest thema.  In dit hotel logeerden acteurs als John Wayne tijdens de opnames van hun westerns.

Voor ons gevoel is het al na middernacht maar we hebben beiden behoefte even te ontspannen voor we gaan slapen.  Ik schrijf dus even dit blog af en Katja kletst met Kevin die heel laat op is.  Morgen gaan we op verkenningstocht.

Zondag

We hebben lekker geslapen en om acht uur zijn we beiden wakker genoeg om op te staan.  We douchen en vinden uit dat we bovenop een Pokestop slapen.  Voor we gaan ontbijt vangen we dus nog wat van die monsters.

Het is wel erg leuk eens met iemand, die het spel ook speelt te zijn. Voor Rick, die op zijn Windows Phone het spel niet kan spelen, is het toch minder leuk, hoewel hij altijd gedwee langs de Pokestops in Vienna rijdt. 

Bij dit hotel zit gratis ontbijt dus we lopen naar het restaurant.  Zo zien we ook wat een leuk hotel dit is!  Helemaal in de stijl van het oude zuidwesten met Adobe gebouwtjes van twee verdiepingen en mooie cactussen en andere planten.  Heel fotogeniek is het, geen wonder dat het zo goed wordt aangeschreven.
Het restaurant is wat chaotisch.  We moeten even wachten op een tafeltje en mogen dan wel eten halen maar de drankjes duren even.  Het is dus een buffet maar alle drankjes moeten bezorgd worden.  Dat zou zoveel makkelijker kunnen door mensen die ook zelf te laten inschenken.  De arme serveersters lopen zich de benen uit het lijf en dat zonder fooi!
 

Het eten is lekker, veel fruit en dan roerei en plaatselijke gerechten van pittig varkensvlees en verse salsa.  Dat klinkt misschien raar als ontbijt, maar bacon is ook varkensvlees.  Het is maar waar je aan gewend bent. In ieder geval laten Katja en ik het ons goed smaken. Als de koffie eindelijk komt is die ook lekker sterk en kunnen we de dag weer aan.

Jammer genoeg is het bewolkt, maar de temperatuur is zeer aangenaam met een graad of twintig.  We hebben beiden allerlei tips gekregen over wat er hier te doen is en we besluiten eerst Mount Lemmon op te gaan rijden.

Dat werd ons van alle kanten aangeraden en we krijgen er geen spijt van.  Wat een bijzonder landschap met alle gigantische saguaro cactussen eerst en daarna een dennenwoud en opeens is daar sneeuw boven de 2000 meter.

We stoppen bij bijna alle uitzichtpunten en maken foto's.  Ondanks de bewolking en de keiharde wind genieten we van de prachtige vergezichten. Dit is heel anders dan Skyline Drive bij ons!  We komen tot bijna 3000 meter en zijn blij onze winterjassen mee te hebben, want het is maar net boven nul.

Bij de General Store bovenaan kijken we even rond en kopen wat drankjes. Zo hoog is het belangrijk te drinken om geen hoogteziekte te krijgen. We proeven ook wat van de fudge (een soort borstplaat achtig iets, mij te zoet).  Katja vindt de chocolade pindakaas fudge erg lekker dus daar nemen we wat van mee.

Eigenlijk wilden we hier op de berg lunchen, maar het is pas half twaalf en we hebben beiden nog geen trek. We besluiten dus terug naar Tucson te rijden en daar naar een lunchrestaurant te zoeken.  Onderweg zien we nog van alles moois en ook af en toe de zon weer verschijnen.

Beneden in het dal is het 25 graden, terwijl Rick schreef dat het bij ons thuis maar om het vriespunt is.  Wij klagen dus absoluut niet! Katja kijkt op haar telefoon en vindt een leuk restaurant, La Cocina, in het oude deel van Tucson.

Wat een leuk tentje blijkt dat te zijn!  We zitten buiten bij een fontein en er speelt een duo heel ongewone muziek.  Eerst vinden Katja en ik het niet zo mooi, maar naarmate de tijd vordert kunnen we het "quirky" ervan zeer waarderen. Het zijn echt artiesten, ze gebruiken allerlei ongewone "instrumenten" waaronder ook een ouderwetse telefoon.

Hier in het zuidwesten moeten we natuurlijk een prickly pear (soort cactus) margarita proberen. Hij smaakt ons bijzonder goed.  Het is echt genieten deze tijd met Katja alleen.  Ik wil niet denken dat het voor het laatst gaat zijn, maar haar leven wordt ook steeds meer opgeslokt door Kevin, schoonfamilie en straks hun eigen gezin hopelijk. Bijzonder is het dus, dit moeder-dochter reisje.
We bestellen beiden de zalm quesadilla en polenta frietjes om te delen.  Die laatsten zien er zo lekker uit dat verscheidene mensen komen vragen wat ze zijn.  Alles smaakt voortreffelijk.

Het zou verleidelijk zijn hier te blijven zitten en naar muziek luisteren, maar we willen verder.  We rekenen af en lopen naar de hoofdstraat van Tucson.  Daar zien we een aantal leuke restaurants, vooral Elvira's lijkt ons wat zo te zien.  Iemand schreef over The Hub en ik wil voor beiden later naar de menu's kijken.

Het is wat stilletjes hier op een zondag dus we besluiten naar Saguaro National Park te gaan.  Eerlijk gezegd is dat de grootste reden voor mij om naar Tucson te willen gaan.  Ik heb toen Katja een baby was, dus bijna 27 jaar geleden, die grote Saguaro's in de omgeving van Phoenix gezien en heb er sindsdien een liefde voor.  Ik wil dus al heel lang naar dit park, maar heb Rick nooit zover kunnen krijgen.

De weg erheen is langer dan verwacht, ook weer door bergachtig gebied. Het is wel prachtig overal en we komen langs het museum waar we morgen heen willen.  Dan zien we opeens het bekende bruin met witte National Park Service bord, dit keer met de woorden "Saguaro National Park". Ik moet eens gaan tellen hoeveel National Parks ik heb bezocht, het zijn er heel wat inmiddels.

Bij het bezoekerscentrum moeten we naar binnen om of te betalen of onze Nationale Parkenpas te laten zien.  Natuurlijk heb ik die laatste en we krijgen een krantje mee.  Ik vraag of ook de westelijke kant van het park daarin staat.  Ik vind het bewonderenswaardig van de park ranger dat ze me niet keihard uitlacht, want we blijken ons in de westelijke kant te bevinden, oeps!

Op  mijn vraag of de oostkant ook nog de moeite waard is antwoordt zij dat je er niets anders ziet dan hier.  Mooi, dan hoeven we die rit niet te maken.  Ik denk dan ook wel dat een cactus een cactus is, inderdaad.

Katja vraagt nog waar we het best de zonsondergang kunnen zien, want we zijn van plan die zeker morgen hier te gaan zien.  We krijgen wat suggesties en gaan dan de rondweg rijden.  Het is werkelijk prachtig!


Sommige saguaro's lijken echt op mensen, anderen op buitenaardse wezens.  De kleinere cactussen tussendoor zijn ook mooi.  We lopen een paar paden, een ervan naar eeuwenoude tekeningen van de Hohokam. Het is heel bijzonder om te zien dat die tekeningen zo lang hebben overleefd!

Onze jet lag begint ons nu wel parten te spelen en we rijden terug naar het hotel.  Onderweg stoppen we nog even bij een Walgreens voor wat toiletspullen en andere benodigdheden, die we opeens missen.

In het hotel frissen we ons wat op en verkleden ons voor het avondeten (van sportkleding naar andere kleding).  Katja wil graag naar Mi Nidito om te eten en dat wordt inderdaad van alle kanten aangeraden.  Maandag en dinsdag zijn ze dicht dus dit is onze enige kans.  Er is echter ook vaak een wachttijd van meer dan een uur.

Als ik naar buiten kijk springen we beiden op want wat een prachtige zonsondergang opeens! De ranger bij Saguaro National Park had het bij het verkeerde eind, de zonsondergang vanavond is prachtig.  Gelukkig kunnen wij hem mooi zien.
We besluiten het erop te wagen met Mi Nidito, maar de parkeerplaats voorspelt al niet veel goeds.  We zien dat de rij wachtenden tot ver buiten het restaurant staat en ik heb toch ook een aantal heel negatieve recensies gelezen waardoor ik geen zin heb zo lang te moeten wachten. Bovendien begint mijn jet lag me parten te spelen.

We besluiten door te rijden naar Elvira's.  Na wat gedoe met de GPS komen we terug in het centrum van Tucson wat vanavond een stuk gezelliger is dan vanmiddag.  We parkeren de auto voor $2 in een garage en lopen naar Elvira.

Prima keuze is dat! Het is een van oorsprong Mexicaanse keten uit Nogales net over de grens hier zo'n anderhalf uur vandaan.  Het menu is dan ook authentiek Mexicaans met moles en meer. Er staan heel wat gerechten, die ik lekker vind, op het menu dus het is moeilijk kiezen.

We krijgen eigengemaakte tortilla chips en salsa gratis als voorafje. Katja bestelt een hibiscus margarita, maar ik houd het bij wijn vanavond.  Als hoofdgerecht nemen we beiden de biefstuk molcajete. 

Die wordt in een hete stenen bowl geserveerd met Mexicaanse kaas, salsa verde en gegrilde nopal cactus.  Ernaast krijgen we guacamole en bonen (die ik niet eet). We krijgen er tortilla's bij en maken onze eigen "taco's" ermee.  Het is werkelijk super en ook leuk om cactus te eten na ze de hele dag gezien te hebben.


Moe en voldaan rijden we terug naar het hotel. Wat een fantastische dag was het! Morgen hebben we weer allerlei plannen en nu ga ik ook slapen (Katja ligt al in dromenland).

Foto's van Mount Lemmon en Saguaro National Park staan hier

PS: Dit blog heb ik zo ongeveer met bloed, zweet en tranen in elkaar gezet. Ik krijg meestal veel minder reacties op mijn reisblogs en dan vind ik jammer. Als je meeleest laat het even weten, ik vind reacties wel erg leuk (al kan ik er op vakantie minder op reageren).

41 reacties:

Corry zei

Leuk zo'n moeder-dochter ding. Moet met Jeff ook maar weer eens een moeder-zoon ding doen. (Gewoon samen een broodje ergens eten).
Hij woont nog steeds in de buurt dus zien we elkaar regelmatig. Wel erg gezellig met z'n tweetjes toch? Gaan jullie ook nog 'bruidsdingen' doen?

Gabrielle zei

Een bijzondere reisplek heb je weer uitgekozen ! Ik ben benieuwd naar de rest van het tripje.

Anoniem zei

Jammer eerste reactie weg bij plaatsen. Poging 2 tuurlijk lees ik mee en geniet altijd erg van je reisblogs. Wat ben je weer in een bijzonder en heel ander stukje Vs. Gaaf al die cactussen en mexicaanse sferen. Leuk en sfeervol hotel. Altijd handig slapen op pokestop. Geniet van jullie tijd samen fijn dat ze nog wil en kan doen met je.
Liefs naomi

Anoniem zei

Natuurlijk lees ik mee, dit stukje Amerika hebben wij nog niet ontdekt. Gaat ook weer op de todo lijst.
Veel plezier met dit moeder dochter reisje.
Jolanda

Anoniem zei

Wat een waanzinnig leuk reis erslag weer! En uiteraard lees ik mee en zal eens wat vaker reageren. Je schrijft zo , dat ik me terplaatse waan. Wellicht moeten wij eens wat minder vaak naar Florida. Geniet van deze reis met Katja!
Groet vanuit een grijs en nat Bodegraven.

Anoniem zei

Beste Petra,
Ik lees al een paar jaar elke ochtend je blog ( je bent de enige van alle blogs die ik volg die echt dagelijks post! Heel fijn vind ik dat). Het is mijn ochtendritueel geworden, krant en jouw blog lezen.

Dankjewel voor het schrijven ervan.
Angelique

An zei

Ik lees je reisblogs met evenveel plezier als je andere dagelijkse blogs. Ik begrijp wel dat er veel tijd in kruipt, je blogs zijn dan ook altijd heel gedetailleerd, heel fijn voor je lezers. Dus bedankt dat je het doet! En geniet nog van je samenzijn met Katja!

Sophie zei

Wat een leuk tripje met je dochter! Kan me dat zo voorstellen dat je het met halve weemoed doet, maar een troost, de band met mijn moeder is ook na mijn bruiloft niet slechter geworden. En nu de kleine op komst is zie ik haar juist weer vaker en heeft de band een nieuwe dimensie gekregen. Jullie hebben ook een bijzondere band dus dat blijft vast ook, ook al zie je elkaar steeds minder.
Oh en ik vond het leuk om te lezen dat je de VW tiguan een leuk autootje noemde. Ik heb 'm, en wordt hier gezien als redelijk ruime midsize SUV. Maar inderdaad, ik ben zo blij met de Tiguan. Weet je waar de naam vandaan komt? Er was een wedstrijd uitgeschreven in Duitsland voor de naam en iemand heeft deze gekozen, een combinatie van Tiger en Iguana. Lekker feisty beestje dus!
Veel plezier nog in Tucson!

Patrick zei

Gezellig een moeder dochter uitje geniet ervan ps. Ik vind je reisblogs ook leuk ;)

Anoniem zei

Ik lees ook elke morgen je blog. Wat een mooie reis , kan ik hier in het natte koude België wat wegdromen en het bijvoegen aan mijn lijstje!
Bedankt Mar

MarijkeO zei

Heerlijk dat ik dagelijks mee mag genieten van je avonturen! Geniet ervan met je dochter. Enne lachen hoor dat je een Volkswagen Tiguan een autotje noemt...Voor een gemiddelde dorpsbewoner in NL is dat toch een flinke luxe bak!!

Irene zei

Wat een super leuke moeder-dochter foto!
Prachtige zonsondergang!
Heerlijk al de reizen die je maakt en super dat je ons zo laat mee genieten!

Jeanny zei

Ja, hoor, ik lees ook nog steeds je blogs en je reisblogs. Zo leuk! En natuurlijk je foto's zijn altijd erg mooi. Weer een nieuw stukje van Amerika voor mij. Dus genieten. Veel plezier!!

Martine zei

Ik lees mee hoor! Superleuk en echt prachtige foto's!

Sonja zei

Wat een superleuk blog met geweldige foto´s. Heerlijk zo´n moeder/dochter uitje!

Anoniem zei

Ik lees elke dag je blog, altijd leuk. Ben je al ens in Sedona geweest, zo bijzonder. Het is wel vanuit Tuscon een ruime 200 mile, maar de omgeving en het stadje is zo mooi. Veel plezier de komende dagen hoor. Groetje van Henny Breedijk.

Anoniem zei

Wat een heerlijke tijd met Katja. Je wil er niet aan denken maar helaas gaat het zo in het leven. Een eigen leven en ook niet in de buurt om zo even aan te gaan.
Geniet ervan, Bea

Yvonne en Rob zei

Hartstikke leuk zo'n moeder, dochter, reisje. Gezellig samen kletsen en leuke dingen doen.
Ik lees al heel lang je blog en vind dat je altijd heel leuk beschrijft hoe je dagelijkse leven er uit ziet. De foto's zijn ook altijd leuk en mooi en maken je verhaal altijd compleet en zeer prettig om te lezen.
Geniet nog maar lekker van je "Girls time out" ;-)
Grtz.Yvonne

Anoniem zei

Je reisblogs vind ik ook altijd heel interessant. Leuk om eens op andere plaarsen te "kijken". Gezellig zo met zijn tweetjes. Zo heb ik met mijn ma Las Vegas bezocht (omdat Garth Brooks er optrad) ff een lang weekend heen en weer. Het reizen kostte bijna meer tijd dan dat we daar waren 😂 En we zijn samen naar Dublin geweest, ook weer omdat Garth Brooks er op zou treden, is later afgelast, maar we zijn toch gezellig gegaan en hebben de stad bezocht. Voor ons was dat waarschijnlijk de laatste keer met tweetjes, omdat mijn ma dat niet meer kan, maar ze zou het wel nog willen. Veel plezier jullie nog.
Groetjes Tine.

Anja L. zei

Ik moest lachen over jullie autootje de Tiguan, voor hier is dat een behoorlijke auto!
Maar hulde voor je uitgebreide verslag hoor! Ik vind ze juist leuk om te lezen.
Wat een leuke locatie hebben jullie trouwens.
Nog veel plezier met z'n tweeën!

Anoniem zei

Hoi Petra,
Elke werkdag lees ik jouw blog - nu al járen lang. Heel af en toe plaats ik een reactie (we hebben ook nog even ge-Wordfeud :)) maar altijd geniet ik van je belevenissen. Of het nu over je dierenvrienden gaat, je familie, je heerlijke etentjes - ik lees het met evenveel plezier. Dus ga alsjeblieft vooral door met je blog!

Groetjes,

Liesbeth

Karin (regio Rotterdam) zei

Hoi Petra,

Wat leuk zeg je reisje met Katja.
En wat een mooie omgeving zeg!!

groetjes,
karin

Ron zei

Mooie Trip! Tucson is voor mij als Europeaan iets minder bekend /aansprekend maar het ziet er mooi uit!

Enjoy!!

Anoniem zei

Supergaaf en speciaal reisje weer zo met je dochter!! En top fotos as always!
Grappig dat je nog steeds pokemon speelt, is hier op sterven na dood volgens mj!
Geniet nog lekker daar!
Groetjes
Evelyn

Charly zei

Geweldig zo'n moeder en dochter reis. Ik vind het juist leuk om nu te lezen over een voor mij onbekend gebied in de VS.

Geniet er nog van!

Groetjes,
Charlotte

Anoniem zei

Super leuk om te lezen! Ik volg je elke dag, dus als je op reis bent ook. En aan de andere reacties te zien, doe je het zeker niet voor niets :)
Hele fijne vakantie nog! Geniet ervan!

Groetjes Carla

Anoniem zei

Wat een geweldige trip weer zeg! Ik wil ook al jaren naar het zuidwesten, maar het is er nog steeds maar niet van gekomen. Nu met een mogelijke verhuizing op de horizon zal het waarschijnlijk nog wel een paar jaren duren helaas, dus ik geniet met volle teugen van al jullie mooie foto's en belevenissen!

Grts,
Judith

Margreet zei

Ik zal ook weer eens wat vaker reageren. Wat een tijd steek je in je uitgebreide blog! Altijd gezellig om te lezen. Ja, leuk zo'n moeder-dochter reisje! Geniet ervan!

Anoniem zei

Wat leuk een moeder en dochtertrip! Wie weet wordt er een traditie dat jullie vaker samen op reis gaan!
Geniet ervan!

Groetjes,
Susan

Anoniem zei

Jullie hebben aardig wat cactussen gezien daar,
het landschap oogt aardig droog daar,is dat ook zo?
Maar wel een heerlijke temperatuur.
Gezellig zo samen met Katja erop uit.
Echt genieten dus!

groetjes Joke

Marjan (hekkie) zei

Zo leuk zo'n moeder en dochter reisje. Ik doe dat ook elk jaar met mijn dochter. Heb je ook eens echt tijd voor elkaar. Goed dat je in Saguaro Park West bent terecht gekomen. Ik vind het mooier dan East en het dessertmuseum is daar is ook een aanrader.
Veel plezier nog samen.
Groetjes Marjan

Pascale zei

Ik geniet weer van je blog, zo zie ik nog eens wat! Een prachtige omgeving zeg, daar wil ik ook nog eens heen. Gezellig zo met je dochter, ik ga komend weekend ook een moeder-dochter reisje doen, maar niet zo ver weg als jullie :) Nog veel plezier saampjes!

Petra zei

@Allemaal - Super bedankt voor de reacties! Ik ben blij dat zoveel mensen ook van mijn reisblogs genieten.

Anoniem zei

Hoi Petra, wat schrijf je toch leuk. Elke dag lees ik je blog en geniet van je verhalen. Wat leuk dat je samen met je dochter een tripje maakt. Nog heel veel plezier samen.
Tineke

Anoniem zei

Ik lees elke dag mee. dus lees zeker ook je reisblogs. Bijzonder zo'n trio met je dochter. Veel plezier nog! Gr. Julia

Anoniem zei

Haha ik bedoel natuurlijk 'trip' ;) Gr. Julia

Saskia zei

Ik geniet juist van je reisblogs. Veel plezier met deze moeder en dochter trip!

Anoniem zei

Hoi Petra,
Ook je reisblogs zijn leuk om te lezen. Helemaal omdat het meestal plekken zijn waar ik nog nooit ben geweest.
Lijkt me moeilijk zo als moeder met je dochter ver weg en de schoonfamilie die wel in de buurt is.
Fijne vakantie nog!

Groetjes, Floor

Anoniem zei

Super! Wij zijn 3x in dat park geweest. Een keer stak er een Jack rabbit ons wandelpad over... groot!
Ik hoop dat je Instagram vaker gaat gebruiken (ik volg je niet, maar heb je wel gevonden) en dan met name 'Instagram Stories'. Je doet zoveel leuke dingen :)
Marjon

Rita Meyer zei

Ik heb je hele reisverslag gelezen, ik krijg zo'n heimwee naar de VS! Ik was dol op het Zuid-Westen. Goede reis terug!

Petr@ zei

Ik ben even een inhaalslag aan het doen wat betreft lezen van je blogspot. Ik vind je reisverhalen altijd heel leuk om te lezen. Net of ik er zelf een beetje bij ben.
De cactussen rondom Phoenix vond ik ook zo mooi om te zien enkele jaren geleden.