Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 12, 2017

Zomertijd gaat in maar het is meer winter dan we de hele winter gehad hebben

Zaterdag

Brrr, het is koud en ik heb geen zin om op te staan!  Rick wel en komt niet veel later naar boven om te zeggen dat Kai en Bea Dunkin Donuts willen hebben als ontbijt.  Daar houd ik absoluut niet van, maar ernaast ligt Manhattan Bagel, dus ik vraag hem voor mij een dunne bagel met ei, asperge en champignons mee te nemen.

Tegen de tijd dat ze terug zijn ben ik ook beneden.  Kai en Bea hebben allerlei smaken donuts en donut holes mee. Ik vind alleen de donuts van Duck Donuts en als ze warm zijn Krispy Kreme lekker.

De anderen gaan de tuin in en ik naar boven om mijn uur op de elliptical te gaan doen.  Mijn boek is spannend dus het gaat snel.  Ik kan zelfs niet ophouden met lezen tot het uit is.  Ik zou willen dat deze schrijfster, Barbara Freethy, sneller schreef, want ik vind al haar boeken heerlijk leesvoer.


Rick krijgt intussen de zakken met houtsnippers, die hij in de bedden in de voor- en achtertuin gaat strooien, zoals ieder jaar. Hij krijgt die van de padvinders, die de zware zakken ook voor Rick naar de achtertuin dragen.  Sommigen zijn kleine kinderen dus Rick draagt er zelf ook een aantal om mee te helpen.

Kai en Bea vermaken zich met spelletjes in de basement en voor we het weten is het lunchtijd.  We kiezen Panera zodat iedereen kan bestellen wat ze willen. Ik neem de Thaise wonton soep, Bea de quinoa salade en de mannen soep en sandwiches. Het smaakt ons allemaal zeer goed.

Vanavond willen we gourmetten en de benodigdheden daarvoor halen we bij de Giant,  een enorme supermarkt beheerd door Ahold. Bea kijkt haar ogen uit bij het aantal chips en cereals. Rick en ik vinden bijna alles wat we nodig hebben.

Saskia rijdt ondertussen naar huis vanuit Florida en wil ook meeeten.  Bij Whole Foods haal ik veggie burgers en veganistische hot dogs voor haar, maar ook een stuk coho zalm voor mij.  De zalm bij Giant zei iets over toegevoegde kleuren wat mij toch echt niets lijkt!

Het neemt allemaal langer dan we hadden gedacht en het is al drie uur als we thuiskomen.  Kai en Bea nemen de honden mee voor een lange wandeling, Rick gaat de houtsnippers strooien in de tuin en ik zie mijn kans schoon. 

Gauw zoek ik de Boer Zoekt Vrouw aflevering van vorige zondag. Ik vind het weer genieten en dan vooral al het commentaar en de blogs erover lezen erna.  Op het Viva forum lees ik altijd mee en Margje.Nu en Lisetteschrijft.nl zijn leuk.  Als iemand nog andere leuke blogs weet houd ik me aanbevolen.

Als iedereen weer terug binnen is beginnen we aan de voorbereidingen voor het gourmetten.  We maken kleine biefstukjes en stukjes zalm, ontdooien de garnalen en Rick en Kai maken mini hamburgertjes.  We hebben paprika en spinazie en champignons.  Er zijn krieltjes en geraspte kaas en een heel aantal sauzen.  Ik maak alleen de Nederlandse cocktailsaus (mayonnaise, ketchup en wat cognac), de rest zit in flessen of potten.

Dit is voor Bea natuurlijk helemaal nieuw.  Saskia komt precies op tijd thuis en schuift aan.  We genieten van een heerlijk en gezellig maal.  Saskia vertelt honderduit over Disney en Universal en dat na meer dan achthonderd kilometer te hebben gereden! Ze hadden ook een zeer goedkope ($23 per nacht) Airbnb bij een heel lieve Spaanssprekende dame, met zwembad nota bene!

We smikkelen en smullen en Bea vindt het duidelijk ook erg leuk.  Als dessert maakt Rick een pannenkoek, maar daar heeft de rest geen plaats meer voor. In plaats daarvan gaan we bananen bakken.  Ik besluit die van mij eens te flamberen in Cointreau.  Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, maar gaat zeer goed!
Saskia is doodmoe en vertrekt naar bed.  De lovebirds gaan beneden een show kijken en Rick en ik hangen voor de tv.  Ik kan voelen dat er slecht weer aankomt.  De voorspellingen zijn nog zeer verschillend, maar slecht weer komt er zeker in de vorm van regen of sneeuw.

Zondag

Vannacht is onze klok een uur vooruit gezet en daardoor is het om acht uur al negen uur. Ik heb er altijd een hekel aan, al vind ik het wel fijn om een extra uur "vrijheid" te krijgen voor het donker wordt.

Dit koude weer maakt het voor mij moeilijk op te staan maar tot mijn verbazing ben ik eerder op dan de anderen dit keer! Ik voel me dan ook helemaal niet lekker, maar ja, niets aan te doen.  Ik laat de honden in de achtertuin en al gauw komen de anderen ook boven water.

Kai en Bea willen graag crepes als ontbijt en ik ga daarin mee.  Eerst halen we koffies bij Starbucks en Rick neemt daar ook een broodje van mee.  Terwijl wij van onze crepes genieten, die van mij met mango, aardbeien en bosbessen en die van Kai en Bea met ham en kaas, gaat Rick Saskia's smoothie halen.

Thuis ga ik naar boven voor mijn cardio en Rick, Kai, Bea en de honden gaan de tuin in.  Saskia doet haar was en komt dan vertellen dat ze weer op pad gaat naar Richmond.  Dat was kort, maar gezellig dat ze gisteren mee kon eten.  Wij hopen de komende weken ook die kant op te gaan.
We hebben van alles te doen bij de mall vanmiddag en met een lijstje rijden wij daarheen.  Kai en Bea hebben nog geen trek na de crepe, maar ik heb die van mij lang niet opgegeten en voel me ook niet lekker.  Ik wil dus graag een kop soep in het food court scoren. Jammer genoeg is er alleen heel zoute hot en sour soep bij Charlie Kwai maar het doet me wel beter voelen.

Bij de Microsoft Store wisselen we Kai's telefoon, die problemen vertoont, voor een nieuwe HP telefoon, aangezien zijn Lumia telefoon niet meer bestaat.  Dat neemt even, maar uiteindelijk loopt Kai met een mooie nieuwe HP telefoon de winkel uit.

Dan lopen we naar Swatch waar ik eindelijk mijn horloge, wat ik voor Kerst kreeg, afgeef om de juiste maat te maken en een nieuwe batterij erin.  De vriendelijke medewerker belooft me te bellen als het allemaal klaar is.

Bea wil graag in de Disney Store kijken en daarna wil ik een simkaart kopen bij T-Mobile aangezien Kai de mijne voor mijn Samsung telefoon wil gebruiken terwijl hij hier is.  Dat is geen probleem, maar de medewerker ziet meteen dat mijn batterij van die telefoon defectief is.

De telefoon doet het prompt niet meer dus ik bestel een nieuwe batterij van Amazon terwijl ik daar sta en die zal morgen komen.  Ah, de moderne technologie!

Bij Pandora vragen we voor Bea wat voor bedels ze voor deze omgeving hebben.  Daar komen een aantal kersenbloesem bedels uit waarvan ik er ook een paar erg mooi vind.  Ik heb al een kersenbloesem bedel, maar deze zijn weer anders. We kopen nog niets maar het is verleidelijk.

Kai heeft een nieuwe bril nodig, maar bij Lenscrafters hebben ze geen tijd meer om een oogtest te doen. Hij maakt een afspraak voor morgenmiddag en wij gaan verder. Bath & Body Works volgt en Kai en Bea kiezen lekkere luchtjes voor hun appartement.

Mijn horloge is intussen klaar en we halen het op weg naar de uitgang op.  Sinds kort is hier ook een wisselkantoor en Bea wisselt er 50 euro.  De koers is heel gunstig voor ons zie ik.  Misschien weer eens tijd voor een reisje naar Europa, ha ha.

Intussen voel ik me steeds slechter en ben dan ook blij als we weer huiswaarts gaan.  Daar ga ik in mijn stoel liggen en laat verder de wereld aan me voorbij gaan.  Als ik me eenmaal zo voel is mijn energie weg. 

Rick gaat verder in de tuin en Kai en Bea zetten zijn telefoon op en ik kijk een aflevering van Ik Vertrek en dan de nieuwste Boer Zoekt Vrouw.  Ik baal zo van dit weer, ik voelde me zo goed en weg is dat.

De keuze voor het avondeten hebben we aan Kai en Bea gelaten. Dat wordt tot onze verbazing Pazzo Pomodoro.  Leuk, want dan horen we van Bea of het inderdaad authentieke Italiaanse cuisine is.  Gelukkig is dat het geval!
Kai en Bea nemen arancini, die Bea's goedkeuring al zeker wegdragen.  Hun hoofdgerecht is de cavatelli, die Bea herkent als een typisch Napolitaans gerecht.  Zij komt uit Emilia Romagna waar ravioli, lasagna en tortellini vandaan komen.

Rick heeft een pizza en ik de penne met gerookte zalm, zongedroogde tomaatjes en tomatensaus.  Heel erg lekker en gezellig allemaal, maar ik voel me ziek. Ik houd me goed voor iedereen, maar iedere keer als ik denk mijn fibromyalgie onder controle te hebben krijg ik een dag als vandaag.  Pijn en rillingen alsof ik koorts heb, maar die heb ik niet en ik ben niet ziek.

Rick weet het wel en zorgt er ook voor dat ik thuis niets meer hoef te doen. Ik baal, want ik wil er zijn voor Kai en Bea.  Nu Kai's auto verkocht is ben ik zijn chauffeuse en hun gids. Hopelijk gaat het morgen beter.


8 reacties:

Anoniem zei

Toch knap dat je het dan zo'n heel weekend volhoudt! Lekker dat de klok al eem uur vooruit is, duurt hier nog 2 weken.
Ik hoop dat je je beter gaat voelen!
Groetjes,
Evelyn

Anoniem zei

Ook een leuk programma op npo.nl is Floortje naar het einde van de wereld dat komt na boer zoekt vrouw.

Groetjes
Hester

Yvonne en Rob zei

Valt niet mee wanneer je je zo rot voelt en het niet wilt laten merken. Hoop voor je dat het snel weer wat warmer gaat worden.
De klok vooruit hadden wij vandaag in Florida even geen erg in, ik zag het plots op mijn mobiel, gelukkig waren we nog wel op tijd voor de wedstrijd RedSox / Phillies ;-)
Grtz. Yvonne

Anoniem zei

Jeetje Petra, wat naar voor je. En je bent wel een bikkel dat je alles meedoet.
Hopelijk gaat het vandaag beter als je chauffeur en guide bent.
Groet, Bea

Marion2 zei

Vervelend, zeg, dat je je nu niet goed voelt. Hopelijk knap je snel weer op.
Het weer bij jullie is wel bizar. Het blijft me verbazen hoe extreem de temperatuurwisselingen kunnen zijn.

Dank je voor de tips voor de columns. Dat maakt het kijken naar BZV extra leuk.
Ik had er zelf nog geen gevonden.

Sandrah zei

Ach, wat vervelend toch dat je je weer zo slecht voelt. Net nu Kai en Bea er zijn. Hopelijk trekt het koude weer snel weg, zodat je je weer wat beter gaat voelen.
Overigens wel petje af dat je dan toch door gaat. Want hoe makkelijk is het om toch toe te geven.

Sandra

Petra zei

@Evelyn - Dank je, dit weer is gewoon funest

@Hester - Ik zal het eens opzoeken

@Yvonne - Ik kan me helemaal voorstellen dat zoiets je op vakantie ontgaat

@Bea - Dank je, niet beter maar de storm is hier en hopelijk betekent dat beter voelen nadat hij weer weg is.

@Marion - De temperatuurwisselingen zijn idioot dit jaar

@Sandra - Inderdaad, ik moet mezelf wel echt ertoe zetten, maar ik weet ook dat eraan toegeven niet goed is

Becs zei

Wat heerlijk om Kai en Bea bij jullie te hebben maar wat naar dat je je zo rot voelt.