Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 25, 2017

Dag 2 Orlando: Universal Studios

We hebben lekker geslapen, de bedden waren prima en de airconditioning werkte ook goed. Rick en ik houden van een koude kamer, gelukkig zijn we daarover eenstemmig! Om tien over half zeven gaat Ricks telefoonwekker af. 

Al schijnt de zon al de kamer binnen, het is mij nog te vroeg om op te staan. Rick neemt om kwart over zeven afscheid en vertrekt voor zijn werk.  Ik ben eigenlijk al wakker, maar blijf nog een half uurtje liggen.

Dan maak ik me ook klaar en ga naar beneden om te ontbijten.  Daar hebben ze een lekker gerecht met gepocheerde eieren op een bed van spinazie en een broodje met Goudse kaas (die laatste proef ik echt niet). Ik bestel het zonder Hollandaise saus en gebakken aardappeltjes. In plaats van die laatste krijg ik dan een meloensalade, veel beter.

Eigenlijk had ik eerst koffie moeten halen bij Starbucks, maar dat is nu teveel gedoe dus ik bestel hier maar koffie.  Die is ook best lekker.  Gelukkig is de tijd dat koffie hier veel te slap was voorbij.

Iedereen eet binnen, maar ik neem mijn blad met eten naar buiten.  Waarom er niet meer mensen onder de palmbomen ontbijten is me een raadsel!  Het smaakt me goed en dan ga ik op zoek naar de Garden Walk naar de parken.

Die denk ik gewoon langs het zwembad te vinden en voel me gesterkt door de blauwe stippen, die Rick en mij gisteren ook de weg wezen.  Deze blauwe stippen gaan echter enkel naar het zwembad.  Een medewerker groet me vriendelijk en ik neem de gelegenheid waar hem te vragen hoe ik dat pad kan vinden.

Dat weet hij niet, maar hij wijst mij hoe ik via het trottoir langs de wegen naar het park kan komen.  Prima wat mij betreft.  Ik loop en loop en opeens bevind ik me toch op die Garden Walk!  Net voor negenen kom ik bij de ingang van Universal Studios aan.

Op hun website (die later Universal Studios Hollywood in Californie blijkt te zijn, duh!) stond dat de hotelgasten om negen uur binnen konden en het park om tien uur open zou gaan.  Om me heen kijkend vind ik dan wel heel veel hotelgasten.  Bij nader onderzoek blijkt dat ik om acht uur al binnen had gekund. 

Het geeft niet, ik heb zeker zeven uur in dit park voor Rick klaar is en het lijkt drukt, maar dat valt alles mee.  Ik baan me meteen een weg naar de Rock It achtbaan, die nieuw is hier. Hij ziet er gaaf uit en van Saskia weet ik dat je de muziek waarmee je ondersteboven gaat zelf kunt kiezen.

Na vijf minuten wachten mag ik.  De muziek is niet bepaald mijn favoriet en ik kies Fergie met Glamorous. We gaat negentig graden steil omhoog en dan meteen naar beneden.  Het is een leuk ritje, maar niet genoeg steun voor mijn hoofd en mijn nek kan daar niet tegen.  Eens maar nooit weer is het dus, jammer genoeg.
Bij de Minions attractie staat dat er 45 minuten wachttijd is, maar ik ga hem toch doen want ik heb besloten de attracties op volgorde (behalve de achtbaan) af te werken.  Die 45 minuten worden minder dan een half uur en wat een leuke attractie is dit!
Met mijn 3D bril op

Aan de overkant sluit ik aan in de rij voor Shrek, die maar tien minuten zal duren volgens het verhaal.  Inderdaad gaat het allemaal snel.  Bij veel attracties hier krijg je eerst een voorafje voor je in de attractie gaat. Zo ook hier en ik hoor een Nederlands gezin achter me uitleggen wat er gaande is. 

De hele dag door hoor ik veel Nederlands (en weet soms al voor men een woord zegt dat ze Nederlands zijn, geen idee waarom) en ook Italiaans.  Sowieso zijn de meeste gasten buitenlanders, de Amerikaanse Paasvakanties zijn voorbij.

Na de leuke 4D Shrek attractie loop ik naar Transformers 3D.  Dat is echt een jongens/mannenattractie en ik vind hem dus maar matig.  Het zegt me ook allemaal niets want Kai was nooit geinteresseerd in Transformers.  Ik weet niet wie de goede en wie de slechte zijn, tja.


Mijn volgende doel is E.T., maar onderweg komt een vriendelijke dame vragen of ik interesse heb een "pilot" (probeersel van een tv serie) te kijken voor een cadeaubon van $25.  Ik heb meer dan genoeg tijd dus dat lijkt me wel wat.

De "pilot" is van NBC en ik word naar binnen geleid waar me wordt uitgelegd dat dit zeer serieus wordt genomen.  Ik kijk eerst het programma en moet er dan vragen over beantwoorden.  Ik heb geen idee wat voor programma en neem me voor te vertrekken als ik het echt niet kan uitstaan.

Voor het begint krijg ik een groene en een rode knop, die ik tijdens het programma moet indrukken als ik iets leuk of niet leuk vind. Dan begint de show.  Het gaat over een getrainde moordenares, die als hoofd van een universiteit werkt.  Ik vind het bij tijden heel goed en soms ook helemaal niet.

Het uur gaat snel voorbij en ik beantwoord de vragen.  Het is geen serie voor mij, maar ik weet zeker dat Rick en anderen het prachtig zouden vinden!  Ik krijg mijn $25 cadeaubon en sta weer buiten.

Bij E.T. is er geen wachttijd en ik was vergeten hoe leuk dat ritje is.  Ik dacht even dat ze het vernieuwd hadden, maar dat is niet het geval.  Ik vraag me af hoe lang deze attractie er nog gaat zijn, tenslotte weet geen kind meer wie E.T. was.   Maar het ritje spreekt nog steeds tot de verbeelding zoveel jaren later!

Als laatste voor ik echt moet eten doe ik de Simpsons.  Sommige dingen vind ik best heftig voor kinderen terwijl we wachten. Weliswaar is het een tekenfilm, maar er zijn onthoofdingen en alles.  Het ritje zelf is echter erg leuk.  Veel attracties hier zijn gebaseerd op 3D en stationaire bewegingen.
 
Het is al na enen en ik heb enorme trek.  Ik wil graag een tafeltje en een glas wijn en loop naar "San Francisco".  Bij Lombard's moet ik even wachten en krijg dan een plek aan het raam.  Ik bestel een glas witte wijn en de zalmsalade met spinazie en veel meer.  Het smaakt me prima! Met de cadeaubon is de lunch vrijwel gratis, alleen de tip betaal ik erbij. 

Er zijn nog een aantal attracties, die ik wil doen. Beginnend met The Mummy, een "enge" achtbaan. Ik moet mijn spullen in een kluisje doen en kan dan meteen mee. Het is lang niet zo eng als het vroeger leek en het achtbaan gedeelte doet me een beetje aan Space Mountain in Disney World denken. 
Als laatste attractie vandaag (althans dat denk ik) doe ik Men In Black.  Hier kan ik als persoon alleen zo doorlopen.  Ik krijg uiteindelijk 29750 punten en ben daar blij mee, maar het is niet zo leuk als spelen met andere bekenden.

Mijn voeten klagen langzamerhand steen en been en ik besluit naar Diagon Alley, het Harry Potter gedeelte te gaan.  Daar kijk ik wat rond in de winkels en zie hoe een toverstok werkt tijdens een demonstratie.  Het meisje dat voor de demonstratie wordt gekozen is Italiaans en spreekt geen Engels, maar dat deert niet.  Zij laat alles prima zien en krijgt na afloop die (best dure!) toverstok.



Het is verleidelijk er ook een te kopen want ze "werken" in dit park. Het kost echter $44+ en ik besluit te kijken naar anderen, die hun stokken uitproberen.  Saskia heeft er een dus bij een volgende bezoek leen ik die van haar wel.  Maar eerst is het tijd voor een boterbiertje.

Dat heb ik een aantal jaren geleden al geprobeerd toen het Harry Potter gedeelte opende in Islands of Adventure.  Ik ben vergeten hoe het smaakte, maar herinner me dat ik het erg zoet vond.  Dat is nog steeds het geval. Een paar slokjes zijn lekker, maar zo'n hele beker is veel te veel. Ik drink zelfs nog niet de helft op. 

Vervolgens vermaak ik me met wat de toverstokken kunnen doen.  Ik volg een meisje en zie het allemaal.  Erg leuk en ik begrijp waarom Saskia toen zij hier was vorige maand zo'n ding wilde. Het is nog niet makkelijk ook, want veel mensen zwaaien zonder succes met die stok.  Er zijn dan ook parkmedewerkers die laten zien hoe het moet.

Nu heb ik het park wel gezien en loop naar de uitgang.  Net ben ik van plan mijn jasje uit het kluisje waar ik hem vanochtend in deed te halen als Rick sms-t dat hij in aantocht is. Hij is veel eerder klaar dan verwacht. Het is pas vier uur en het park is nog uren open dus hij wil ook nog even van alles genieten.

Bij de ingang blijf ik op hem wachten en niet veel later loopt Rick binnen. Hij heeft dorst en wil een Duff biertje in het Simpsons gedeelte.  We rusten daar even uit en gaan dan naar E.T., die ik voor de tweede maal vandaag doe.

Zogenaamd moet je je naam aan het einde van dit ritje door E.T. horen zeggen maar vanochtend hoorde ik dat niet. Rick raad aan een meer gewone naam te nemen dus ik kies Rebecca op zijn aanraden. We zijn er nu nog niet over uit of E.T. dat zei of niet, Rick hoorde zijn naam in ieder geval niet.

Het Men In Black ritje vindt Rick gelukkig ook heel leuk, want die wilde ik nog eens doen.  Dit keer zie ik ook meer leuke dingen onderweg naar het ritje want die missen "single riders". Rick en ik strijden hard en volgens hem win ik altijd.  Dit keer klopt dat, hij heeft ongeveer 33000 en ik meer dan 69000 punten.  Ja, ik win graag, ha ha.

Dan lopen we naar de Minions en daar hoeven we nauwelijks te wachten. Dit is wel mijn favoriet in dit park, zo goed gedaan!  Nu ben ik natuurlijk ook een grote Minions fan, als iemand mij een sms stuurt vertellen de Minions mij dat.

Inmiddels zijn mijn voeten kapot maar kan Rick veel langer door. We lopen naar het Harry Potter gedeelte en Rick gaat op onderzoek uit.  Ik wacht op een bankje, want ik heb dit park wel gezien.

Na een half uurtje is Rick er ook klaar mee.  We lopen naar de uitgang en ik haal mijn jasje uit de kluis dit keer. Rick wil graag de Chocolate Factory bezoeken om er iets te drinken.  Het is er echter zo druk en er is geen bar dat we maar ergens anders heen gaan.

Bij Margaritaville aan de bar bestellen we eerst een krab dip en die is vreselijk!  Dan maar de conch fritters en die smaken goed.  Gelukkig hoeven we voor de krab dip niet te betalen, zo aardig!  Zou dat ooit in Nederland gebeuren?

Bij Bubba Gump hebben we geluk en komen er net twee stoelen aan de bar vrij. Ik bestel hier een dip met veel groentes erin en Rick de garnalen op vier verschillende manieren bereid. Met die laatste help ik hem ook en zo lekker!

Met de shuttle bus gaan we terug naar het hotel.  Daar gaan mijn voeten omhoog, maar Rick gaat nog een collega ontmoeten voor een drankje bij het Hard Rock Hotel.  Hopelijk komt hij niet te laat terug want morgen willen we nog van Islands of Adventures genieten.

4 reacties:

Yvonne en Rob zei

Nou je hebt aardig wat kilometers afgelegd. Ook wel prettig dat je nergens lang hoefde te wachten.
De buikjes lekker gevuld. Je kunt weer terugkijken op een heerlijke dag.

Anja L. zei

Je hebt wel alles uit de dag gehaald zeg! Ik kan me voorstellen dat je voeten op waren.
Heel, heel, soms tref je een restaurant waar je een gerecht niet hoeft te betalen als je het echt niet goed vond.

Lotte Hartman zei

Wow dat Harry Potter gedeelte ziet er super leuk uit zeg, hebben ze er ook een attractie bij of alleen maar winkeltjes? Veel plezier nog even

Anoniem zei

Nou in Nederland gebeurt dat 90% van de gevallen niet!
Vorige week had mijn dochter kip die nog wat rauw was van binnen en toen ze het zei tegen de bediening keken ze er naar en zeiden, nee hoor precies goed. En gewoon alles afrekenen.
Leuke dag weer gehad, ik vind het zo goed dat je gewoon in je eentje zo'n park doet.
Groetjes, Bea