Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 19, 2017

Een drukke woensdag

Om zeven uur al heb ik een hondensnuit tegen mijn gezicht.  Ik knuffel Orion even die vervolgens naar Ricks kant van het bed loopt.  Duidelijk wil hij naar buiten en Rick meldt later dat Orion diarree had. Lekker weer, waarvan dat nu komt?

Omdat ik met heel veel pijn wakker werd laat Rick me nog een uurtje slapen. Dan komen hij en Orion naar boven en is het gedaan met de rust.  Orion is de beste wekker ooit!  Ik sta dus ook maar op.

Rick heeft de koffie al aan het pruttelen en neemt afscheid om naar zijn werk te gaan.  Een kop koffie heb ik hard nodig om nog wat wakkerder te worden.  De crackers met kaas en tomaat smaken prima als ontbijt.

Witte tulpen zijn ook erg mooi 


Orion is intussen een waar duiveltje.  Ik snap het ook, ik ben maar saai.  Hij had Kai en Bea en Cosmo nog geen maand geleden en nu alleen mij en hij mag zich niet te druk maken (anders zou ik hem met Mia in de tuin laten rennen). 

Toch is hij echt een lieve pup.  Hij doet me wel een beetje aan een peuter denken.  Je hebt de hele dag het gevoel ze op de vingers, in dit geval pootjes, te tikken en toch zijn ze zo schattig. Hij wil echt luisteren ook met wandelen wat zonder mensen of honden prima gaat.  Geen getrek of wat ook, maar oh wee als er iemand langskomt!

Na de wandeling gaat Orion met een stukje Goudse kaas als snoepje gedwee in zijn bench.  Ik rijd naar Anytime Fitness en doe een interval op de elliptical.  Na drie kwartier heb ik het wel weer gezien.  Het was vandaag allerminst van harte, maar ik heb het volbracht. Sommige mensen zijn dol op sporten, ik niet en nooit geweest ook.
Roze dogwood, zo mooi!  Deze bloem vind ik altijd Japans aandoen, maar hij is hier inheems

Thuis laat ik Orion weer uit, maar gelukkig verder niets mis met zijn ingewanden.  Ik speel ook wat met hem in de tuin.  Hij rent toch en volgens mij gaan zijn hechtingen niet zo snel stuk.  Het zijn er sowieso maar een paar. Ik heb hem ook nog steeds niet zien proberen te likken, maar ik laat de kap maar netjes tot vrijdag op.  Het lijkt hem toch niet te deren.
Het is zo schattig zo!

Dan is het tijd om me op te frissen en mijn lijstje van boodschappen af te werken in Vienna. Als eerste bedenk ik eens het Vietnamese restaurant in Vienna, Viet Aroma, te gaan proberen.  Ik vergeet telkens dat dat er is en dat zou ik niet moeten doen, want hun pho is heerlijk en er komt een gratis zomerrol of loempia bij. Het is zeker voor herhaling vatbaar!
Erg lekkere pho, maar de volgende keer bestel ik iets anders

Bij Jiffy Lube laat ik de van een beurt geven.  Tot nu toe ben ik altijd naar de Toyota garage gegaan, maar die zijn stukken duurder en de van is inmiddels bijna tien jaar oud.  Dit gaat snel en ze zijn goed, want vervangen filters en mijn ruitenwissers, die het niet goed meer deden.  Een half uurtje later heb ik de van terug, veel beter dan uren wachten bij de garage.

De apotheek bij Rite Aid heeft weer wat medicijnen klaar voor mij. Ik heb er zo'n hekel aan die telkens op te moeten halen, maar de verzekeringsmaatschappijen laten op zijn hoogst negentig dagen toe. Een dokter heeft het voor dertig dagen tegelijk gezet, dat ga ik bij de volgende afspraak proberen te veranderen!

Rick en ik hebben ons avondeten gisteren al gekocht, maar er ontbreekt nog brood.  Dat wil ik bij een van de bakkerijen in Vienna kopen.  Ik hoop een lekker brood te vinden bij Cenan's, maar waar ik naar zoek hebben ze alleen op vrijdag en zaterdag, jammer genoeg.

Bij Great Harvest is het brood ook iedere dag vers. Hier kies ik voor een brood met Parmezaanse kaas, rozemarijn en knoflook.  Dat zal ik thuis weg van Orion moeten houden. Cosmo at eens een heel brood van die bakkerij!

Inmiddels zie ik op de webcam van thuis dat de schoonmaaksters klaar zijn.  Perfect en ik laat Orion weer even in de achtertuin.  Alleen heb ik nog steeds heel erge hoofdpijn en de energie om meer met hem te doen ontbreekt.  Met Cosmo ging ik dan naar het hondenpark, maar dat kan met Orion niet.

Gelukkig is het ook wel een grote schat en voelt hij misschien dat ik me niet goed voel. Hij gaat lief op zijn diverse botjes knagen.  Dat geeft mij de kans te ontspannen en wat shows te kijken op PBS (de Amerikaanse versie van Tussen Kunst en Kitsch en Rick Steves' reizen naar Nederland).
Voor het maandthema heb ik mijn trouwring gefotografeerd.  Ik las laatst dat een vrouw (ik denk hier in de VS) haar trouwring een miljoen keer bekijkt tijdens haar leven. Dat doe ik zeker, want ik vind de mijne nog steeds prachtig.

Als Rick thuiskomt maak ik de tomaat, olijf en augurk salade voor het avondeten.  Rick grilt de worstjes, die we gisteren kochten, en we genieten van het lekkere brood erbij.  Het smaakt allemaal prima!
De worstjes zijn kip, spinazie en feta, erg lekker!

Jammer genoeg voel ik me niet "prima" en morgen heb ik een rondleiding.  Vanavond maar weer eens flink Icy Hot sprayen en hopen dat ik niet weer in knopen wakker wordt.

4 reacties:

Petr@ zei

Hè wat vervelend dat je je niet goed voelt. Hopelijk gaat het vandaag beter. Succes met de rondleiding

Gabrielle zei

Mijn ervaring met onze 2 hondjes was/is, dat ze diarree krijgen van de knaagbotjes. Die variëren bij ons van een gedroogd varkenspootje of varkensoortjes en/of gedroogde pezen. Als ze te veel daarop knagen of eten was geheid de ontlasting zacht of zelfs diarree.
Onschuldig dus maar wellicht bij Orion ook de verklaring van zijn diarree ?

Anja L. zei

Zou orion echt vechten in een hondenpark? Misschien valt het mee.
Succes met je rondleiding vandaag!

Petra zei

@Petra - Dank je, lopen helpt altijd

@Gabrielle = Inderdaad denk ik dat ik wat teveel botjes heb gegeven om hem kalm maar toch bezig te houden

@Anja - Misschien, maar ik durf het risico niet te nemen :(