Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 04, 2017

Een echt zomerse dag opeens

Om de een of andere reden ben ik eindelijk eens klaarwakker als Rick om kwart over zeven opstaat.  Nog voor achten ben ik ook beneden, dat is in lange tijd niet voorgekomen.  Het weerbericht is dan ook heerlijk, misschien daarom wel.

Hoewel, het heeft vannacht geregend en drupt nog wat.  Het is echter al achttien graden en in de verte komt blauwe lucht aan.  Dat stemt een mens en dan vooral mij heel blij!

Terwijl Orion met zijn vriendin Mia langs het hek rent maak ik ontbijt.  De Goudse kaas met tomaat op crackers smaakt me weer prima. Na een flinke kop koffie ben ik klaar om te gaan sporten.

De zware interval van gisteren was teveel, maar ik wil toch andere dingen doen dan enkel een uur op de ARC trainer staan (niet dat ik dan niet goed sport, maar mijn lichaam is er volgens mij helemaal aan gewend).  Ik besluit ieder tien minuten op de trap, loopband, elliptical en ARC trainer te doen en dan een iets minder intensieve interval. 

Dat bevalt me goed en ik hoop mijn spieren later vandaag ook.  Na afloop doe ik nog wat weerstandsoefeningen zonder gewichten en dan is het weer mooi geweest. Bijna vergeet ik mijn jasje omdat het buiten al zo warm is!

Thuis put ik Orion uit in de achtertuin en neem hem dan mee voor een wandeling. Niet heel lang, want ik merk dat de aandacht voor netjes lopen na een tijdje verdwijnt.  Ik moet mezelf eraan herinneren dat Orion pas tien maanden is.

Na mijn douche doe ik Orion in zijn bench met zijn Kong.  Of althans dat probeer ik, maar ik heb sinds gisteren het gevoel dat hij die Kong maar saai begint te vinden.  Het is natuurlijk ook iedere keer hetzelfde.  Ik ga eens bedenken wat voor andere dingen ik hem daarin kan geven om hem bezig te houden.  Iemand ideeen?

Uiteindelijk gaat Orion toch lief zijn bench in en ik rijd naar het Mosaic District.  Daar heb ik met mijn "oudste" Amerikaanse vriendin Claudia afgesproken bij SweetGreen.  Daar staat echter een enorme rij en de kans op een tafeltje is nihil.

We besluiten dan naar True Food Kitchen te gaan en vinden daar aan de bar buiten nog twee krukken.  Claudia bestelt een boerenkoolsalade en ik de crudites.  De serveerder vraagt of ik de hele portie wil of die voor een persoon.  Ik neem dan wel de enkele portie.

Daar krijg ik spijt van, want in plaats van de lekkere bak vol ijs met kleurrijke groentes krijg ik een schoteltje met een aantal daarvan, maar net zoveel dipsaus.  Dat voor maar $4 goedkoper, eens maar nooit weer.  De volgende keer wordt het weer de hele bak vol konijnenvoer.

Drieentwintig jaar vriendschap!
 
Claudia wil graag weten wat er met Cosmo gebeurd is en moet huilen bij mijn verhaal.  Ik vind het vreemd dat ik die neiging niet heb, maar zoals ik haar ook vertel, ik weet gewoon dat zelfs als we hem thuis hadden gekregen hij niet meer onze oude Cosmo was geweest en het zeker voor hem niet het beste was geweest. 

Het verbaast me eigenlijk hoeveel vrede ik ermee heb, al mis ik hem bij vrijwel alles.  Rick merkte ook op hoe vaak ik tijdens Cosmo's leven hem toefluisterde alsjeblieft nog lang te leven.  En dan gaat hij plotseling dood en voel ik me er rustig onder.  De mens zit vreemd in elkaar.

We kletsen verder gezellig bij.  Claudia gaat volgend jaar juni naar Florida verhuizen.  Zij is de zoveelste vriendin, die weg verhuist.  Natuurlijk is er het internet, maar ik vind het soms wel moeilijk in dit gebied. Gelukkig blijven de meeste van mijn vriendinnen en kennissen in de buurt wel voor de lange duur.

Na elkaar beloofd te hebben nog vaak samen te lunchen voor het zover is, rijd ik naar Pet Valu.  Daar helpt de verkoopster me heel goed met ideeen om Orion bezig te houden in zijn bench. Met een tas vol dingen en een heel aantal dollars armer vertrek ik.  Alles om mijn puppy blij te houden!

Bij Safeway haal ik boodschappen voor het avondeten en mijn altijd belangrijke wijn.  Dan rijd ik naar Whole Foods voor de rest van de maaltijd.  Natuurlijk willen we met dit prachtige weer grillen.
Langzaamaan wordt alles groener

Mia wacht al op Orion als we naar buiten komen.  Ze roept echt naar hem en ik zou graag "hond" spreken om te horen wat ze tegen elkaar zeggen.  Orion loopt zijn poten uit zijn lijf en voor ik het weet heeft hij daarna besloten dat een duik in de vijver weer lekker is, zucht!
Rick heeft een heel hek rond die vijver gezet, maar Orion vindt iedere keer de zwakke plekken en gaat er onderdoor of er overheen.  Het water komt maar tot zijn buik gelukkig dus helemaal nat wordt hij niet.  We hebben duidelijk een zwemmer in ons midden.  Ik denk erover voor de zomer een kinderbadje voor hem te kopen.

Moe van al die ondeugendheid valt Orion daarna naast mijn stoel in slaap.  Ik geniet van het lekkere weer. Intussen probeer ik Orion "quiet" te leren zodat hij niet blaft.  Ik doe het met snoepjes en het gaat vrij goed.

Rick komt thuis en werkt met Orions "hulp" in de achtertuin.  Dit keer blijft de hond tenminste droog.  Het wordt nog wat met hem! 

Voor het avondeten maak ik mijn komkommersla en warm de erwtjes, rijst en pindasaus op in de magnetron.  Intussen grilt Rick de kipsate's.  Het is onze eerste maaltijd buiten dit jaar. Natuurlijk hadden we dat al eerder kunnen doen, maar het moet voor mij minstens vijfentwintig graden zijn.

Na het eten wordt het mij al gauw te koel om buiten te zijn, maar Rick en Orion denken daar anders over.  Helemaal goed, eindelijk even rust van mijn hondenpeuter!  Er zijn allerlei leuke sitcoms vanavond en Rick komt later ook kijken. Zo fijn te weten dat dit weer nu steeds vaker zal komen!

6 reacties:

Yvonne en Rob zei

Wat een heerlijke dag. Moest wel lachen om Orion zo in de vijver te zien staan, en dan die visjes om hem heen te zien zwemmen, Ha,Ha!! Jullie boffen met het heerlijke weer en dan ook al lekker van de BBQ genieten. Life is good!

Nina zei

Geniale foto van Orion. Het lijkt ook alsof hij weet dat het niet mag.
Zijn de eigenaren van Mia geen leuke mensen? Ze zullen ook wel profiteren van deRomeo en Julia-vriendschap!
Heerlijk, zulk fantastisch weer, geniet ervan.

Anja L. zei

Ik denk dat het scheelt dat je weet dat je het beste voor Cosmo hebt gedaan.
Wat een boef is Orion, geweldige foto met die visjes om hem heen.
Lekker dat jullie buiten kunnen eten. Geniet er maar van!

Anoniem zei

Een kinderbadje is best wel een goed idee! Vooral als het warm is in de zomer kan hij zo goed afkoelen. Ik ben echt zo blij dat onze honden geen zwemmers zijn. Ik moet er niet aan denken ze elke keer in het zwembad te hebben (en dan met hun nagels op de vinyl liner). Mijn ouders hond was gek op zwemmen, en die konden ze dus elke keer ook uit hun vijver vissen..hihih. Erg grappig maar ook heel erg vies.

Wat heerlijk dat het bij jullie lekker weer is! Hier is het vandaag weer een dag van tornadoes en storm, dus ik ben een beetje jaloers:)

Grts,
Judith

Anoniem zei

Hopelijk vind Orion de speeltjes die je voor hem gekocht hebt ook leuk.
Toch grappig dat die twee hoonden het zo leuk vinden om zo langs de draad te rennnen.
Ze moeten toch ergens hun energie kwijt he,
en daarna voor de afkoeling,hop jullie vijver in.
Wel een goed idee,om voor hem een kinderbadje neer te zetten.

Het eten ziet er goed uit,heerlijk om het buiten te kunnen opeten.
Zie dat je de komkommer geschild hebt,dat hoeft echt niet hoor.
De schil kun je er gewoon aan laten,die is gewoon eetbaar,scheelt je ook nog wat werk.
Probeer het maar eens en wat lekker erbij smaakt als dip bv,tomaten ketchup..
Word hier veel gedaan,schijfjes komkommer en dippen maar.
Zo goed als geen calorieen!

groetjes Joke


Petra zei

@Yvonne - Ja, dat weer komt nu steeds meer en voor we het weten is het hier net als Florida, heerlijk!

@Nina - Ik heb geen idee, ze zijn erg op zichzelf dus dan ga ik me niet opdringen

@Anja - Een boef is Orion zeker!

@Judith - Eng, hoor, dat zware weer! Ik hoop dat jullie er veilig vanaf komen, mijn beste vriendin Christine in Alabama heeft er ook last van. Doodeng, die tornado's!

@Joke - Manlief houdt niet van komkommer met schil. Ik eet het zelf wel altijd met en bij feestjes e.d. bij de dipschalen zit de schil er ook altijd aan hier. Ik vind dat ook lekkerder, maar ja.