Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 17, 2017

Een regenachtige maandag

Ricks wekker gaat om kwart over zeven en hij neemt Orion mee naar beneden.  Ik blijf nog liggen al ben ik wel wakker.  Ik zou willen dat ik mezelf ook om kwart over zeven uit bed kon krijgen, maar ik ben altijd nog te moe en moet door de pijn bijten.

Een uurtje later komen de twee met veel lawaai weer naar boven.  Orions kap is nog erger gescheurd dan gisteren en die gaat de dag niet heel doorbrengen.  Gezien hij officieel tot vrijdag een kap moet dragen neem ik me voor later vandaag naar Petco te gaan. Hopelijk hebben ze daar een goede optie.

Rick vertrekt naar zijn werk en het regent wat buiten dus geen deck ontbijt voor mij vandaag. Ik maak crackers met kaas en tomaat en drink een paar koppen koffie.  Na Orion nog een keer uitgelaten te hebben doe ik hem in zijn bench en rijd naar Anytime Fitness.


Voor mijn personal training doe ik 35 minuten intensieve cardio. Ik ben zo blij dat Sharon terug is, want zij heeft weer een goede routine in petto voor mij.  Ik heb mijn Simply Fit board mee en dat helpt met balanceren. Ik ben er al bekend om bij zowel personal trainers als leden!

Onze buurt is zo mooi op het moment!  Zoveel kleur, het is niet op de foto over te brengen. 

Het halve uur gaat snel voorbij.  Ik ren nog een beetje op de elliptical en ga dan huiswaarts.  Intussen regent het gestaag.  We hebben een flinke droogte dus maar goed ook, al vind ik het maar niets. 

Gelukkig doet Orion zijn behoeftes vrijwel meteen.  Dan train ik een heel aantal dingen met Orion.  Nu hij zich niet druk mag maken (ha!) is het zaak hem wat bezig te houden.  Er gaan ook heel wat verschillende botjes doorheen zo. Ik kan niet wachten tot hij zijn energie weer kwijt kan in de achtertuin en met langere wandelingen!

Om half een komt Lia met wie ik heb afgesproken te gaan lunchen. Lia heeft nog nooit dumplings gegeten en vandaag is het er het weer wel voor.  Niet koud met een graad of twintig, maar wel grauw en regenachtig.

We rijden naar het Mosaic District en bestellen onze dumplings bij District Dumplings.  We kletsen gezellig bij ondertussen, want hebben beiden een drukke tijd achter de rug. Lia helaas vanwege gezondheidsproblemen van haar man, maar het lijkt nu gelukkig de goede kant op te gaan. Lia is het met mij eens dat de dumplings voortreffelijk smaken!

Na het eten lopen we nog wat door het Mosaic District nu het droog is.  Ik vang op Lia's aanraden wat Pokemon.  Deze week dubbele punten dus daar moet ik gebruik van maken.  We kijken wat rond bij Lou Lou, een van mijn favoriete zaakjes hier, maar vinden niets van onze gading.

Op de terugweg rijd ik naar Petco, maar kan nergens de hondenkappen vinden.  Gelukkig hebben ze die wel laat een medewerker zien.  Dit keer niet opblaasbaar want die werken duidelijk niet, maar zacht, zodat Orion niet overal tegenaan klapt.

Thuis nemen Lia en ik weer afscheid tot de volgende keer. Orions kap is inmiddels helemaal door en door gescheurd en hangt aan zijn touwtje om zijn nek.  Ik probeer nogmaals de opblaasbare kraag, maar die heeft Orion er binnen een paar minuten af.

Met de nieuwe kap is hij ook helemaal niet blij dus ik besluit die als een soort kraag aan te doen.  Dat vindt Orion wel goed.  Ik zie hem niet proberen te likken dus dat is wel fijn. Het blijft experimenteren maar ik ben blij dat die harde kap weg is, ik heb er blauwe plekken van!

Nu neem ik Orion mee voor de rest van mijn boodschappen. Ik breng een aankoop van Amazon.com terug bij de UPS Store en hoef die enkel af te geven.  Bij Safeway haal ik wat boodschappen en dan schijnt de zon alweer.

Dat vind ik wel heel fijn van dit klimaat, de zon komt vrijwel iedere dag tevoorschijn.  Meteen is het ook lekker warm met een graad of 23 dus ik ga buiten zitten. Orion geniet van zijn botjes en het blaffen naar de achterburen. Gelukkig houdt hij op als ik de hoorn blaas. 

Rick komt laat thuis uit zijn werk en maakt dat goed (grapje, hoor!) door sushi voor mij mee te hebben.  Hij weet dat de liefde van de vrouw door de maag gaat.  Zonder gekheid, ik geniet ervan en Rick smult van zijn pizza. 

Opeens zie ik Orion toch proberen bij zijn hechtingen te komen en ik maak de "kraag" weer een kap.  Hij vindt dat nu niet meer erg.  Het is ook veel fijner voor hem, hij stoot niet overal tegenaan, maar kan als het goed is niet bij zijn wond.  Ik zal blij zijn als het vrijdag is!

2 reacties:

Tineke zei

gezellige paasdagen heb je gehad en super dat Saskia even over was.
Wat staan de struiken prachtig te bloeien bij jullie en de tulpen bij ned monument. Bij ons is een koude periode die ervoor zorgt dat alles lekker lang blijft bloeien.
Ik vind de lente altijd de mooiste periode in het jaar.
De kleinkids hebben paaseieren/-haasjes en -kuikentjes in de tuin gezocht en we hebben gezellig gebrunched.

Petra zei

@Tineke - Ja, het is werkelijk prachtig in de buurt nu. Ook wel heel veel pollen waar zelfs Rick en ik die op zich niet allergisch zijn last van hebben. Jammer genoeg is de bloeiperiode hier altijd vrij kort, maar daar staan dan ook lekker warme temperaturen tegenover.