Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 21, 2017

Genieten van nog een warme dag

Rick staat alweer vroeg op en neemt Orion mee. Ik zou willen dat ik ook fris en fruitig uit mijn bed kon springen, maar ik heb weer pijn en het vergt wat moeite om dan mijn bed uit te komen.  Tegen de tijd dat Rick en Orion weer boven komen ben ik echter compleet wakker.

Het regent, maar wordt al gauw weer droog. Rick vertrekt naar zijn werk en ik maak koffie en kaas met tomaat crackers.  Het is al heerlijk warm en ik eet lekker buiten.  De zon begint langzaam tevoorschijn te komen.


Sharon sms-t dat ze wat later met de personal training wil beginnen.  Ik vind het prima, want het gaat vandaag allemaal niet zo snel met mij.  Ik hoef geen jas aan als ik naar Anytime Fitness ga.  Zo fijn, die warmte!

Voor de personal training doe ik een kwartiertje cardio.  Dan komt Sharon me halen en met het Simply Fit board doen we een half uur krachttraining. Nadien zoek ik de elliptical nog eens op en intussen zie ik de zon ook weer schijnen buiten.

Als ik klaar ben rijd ik nog door de buurt en maak foto's van de prachtige azalea's en dogwoods in veel tuinen.  Een tuin lijkt wel een botanische tuin met allerlei verschillend gekleurde azalea's.  Een foto laat het niet helemaal zien, maar geeft een idee.
 
 

Het is zo lekker buiten dus ik neem Orion de achtertuin in.  Vandaag is zijn laatste dag met kap, al heeft hij die eigenlijk al niet meer nodig.  Ik heb hem geen moment zien proberen zijn wond te likken.  Het staat wel schattig en het deert hem niet dus ik wacht zoals Rick zei tot hij vanavond thuiskomt.
Het is en blijft een deugniet, die overal op springt

Het is zo heerlijk en ik ben moe van de pijn en zijg neer in de hangmat.  Orion komt gelijk in mijn schoot liggen, zo schattig. Ik zou zo in slaap kunnen vallen hier, zo heerlijk is het met de zingende vogels en al het lentegroen en kleur om me heen.
  

Mijn maag is echter het enige deel van mijn lichaam dat niet helemaal happy is. Die rommelt en ik droom van een bak groentes (ja, echt!).  Ik doe Orion in zijn bench en rijd naar het Mosaic District.

Daar neem ik plaats aan de buitenbar van True Food Kitchen en bestel een Kale Aid (groente en fruit sap) en crudites.  Niet veel later staat er een bak verse groentes voor mijn neus met twee dipsauzen.  Zo lekker!

Op de terugweg naar huis haal ik wat boodschappen bij Safeway en weer een aantal dingen voor Orion bij Pet Valu.  Ik ben kennelijk een goede klant, want ik krijg $10 korting vanwege de punten, die ik heb verzameld. 

Deze winkel heeft ongeveer dezelfde prijzen als Petco, een veel grotere keten.  Alleen kan ik bij Petco nooit iemand vinden, die goed helpt. Ik moet daar altijd naar op zoek.  Iedere keer bij deze winkel, ook vandaag, word ik fantastisch geholpen en is de verkoper ook oprecht aan het meedenken. Dat maakt toch verschil, vind ik.

Met een zak vol botjes e.d. voor Orion en een zak voedsel vertrek ik.  Die zak voedsel weegt 25 pond en de verkoper vraagt of hij die naar mijn van kan dragen voor me.  Nou, graag!  Ik kan het natuurlijk best zelf, maar heb flinke hoofdpijn vanuit mijn nek en zo zwaar dragen helpt daar niet mee.

Thuis besluit ik gewoon te gaan genieten van de warme temperaturen. Orion vindt het ook duidelijk leuk om buiten te zijn. Hij is er veel rustiger dan binnen grappig genoeg.

Mijn hangmatstoel wacht en ik kijk een aantal PBS shows, de Amerikaanse versie van Tussen Kunst en Kitsch.  Zware onweersbuien trekken om ons heen, maar hier blijft het gelukkig droog.
Rick komt thuis en haalt enthousiast Orions kap van zijn kop.  We willen graag ergens buiten eten en gaan het bij Sweetwater Tavern proberen.  Als Orion niet zo moeilijk met vreemdelingen en andere honden zou zijn, zou hij meekunnen zoals Cosmo vaak, maar nu moet hij in zijn bench.

Tot onze verbazing is er geen lange wachttijd voor het terras.  We hebben net tijd om een drankje te drinken aan de bar en het menu te bekijken voor we een  tafeltje krijgen.  Het is een heerlijke temperatuur buiten.

Rick neemt de fajita's die er inderdaad heerlijk uitzien.  Ik kies de filet mignon met paddestoelen.  Die komt met een gemengde salade en hun heerlijke frietjes. Het smaakt me prima!

Dit weekend wordt het weer even koeler dus ik ben blij optimaal van dit weer genoten te hebben.
Hopelijk wordt het weer niet zo slecht als verwacht want ik heb zondag een rondleiding. Het zijn Nederlanders, dus die zijn wel wat regen gewend.
Helemaal blij zonder kap

3 reacties:

Sandrah zei

Aww, wat schattig dat Orion zo bij je komt liggen. Mijn hond doet dat altijd als ik wat langer weg ben geweest. Zo lief!

Jammer dat het weer slechter wordt, want dat helpt natuurlijk ook niet om de pijn te verminderen.

Die zee van kleuren in de tuinen. Wow! Daar zou ik ook enorm van genieten.

Sandra

Anoniem zei

Ik hoop dat het met Orion goed komt. Het is zoveel makkelijker voor jullie allemaal.
Jullie temperatuur schiet wel heen en weer zeg. Nou hier schiet hij alleen maar naar KOUD!
Fijn weekend, Bea

Petra zei

@Sandra - Orion is echt schattig, maar die angst voor alle mensen en dieren, die onbekend zijn, moeten we overwinnen

@Bea - Het zal vast goed komen. Het is een lieve hond, maar ik denk dat angst veel met zijn gedrag te maken heeft.