Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 27, 2017

Ook hier is het zomers weer

Rick moet op tijd op, maar ik heb moeite wakker te worden.  Daar heeft Orion geen boodschap aan en zodra Rick is vertrokken haalt hij hondenkwaad na hondenkwaad uit!  Uiteindelijk sta ik dan toch maar op.

Gelukkig heeft Rick de koffie klaargezet en ik maak ter ere van Koningsdag beschuit met Goudse kaas en tomaat als ontbijt.  Ook de koffie is Douwe Egberts dus helemaal Nederlands behalve de Canadese tomaten. Het is warm genoeg om buiten te eten, heerlijk!


Dan speel ik  met Orion in de tuin en rond tienen rijd ik naar Anytime Fitness.  Daar doe ik een kwartier cardio en dan komt Sharon me halen voor een half uur personal training.  Ik ben moe van de afgelopen dagen en dat merk ik goed. Ik volbreng al de oefeningen en doe nog wat halfhartige cardio erna, maar verder besluit ik mezelf een rustdag te geven.

Thuis speel ik weer met Orion in de achtertuin.  Het ontbreekt me aan energie om met hem te wandelen en weer die zware water"bommen" mee te sjouwen.  In de achtertuin hebben we heel veel plezier en ik geef hem een lekker botje naderhand.

Orion geniet daar even op het deck van en ziet dan Mia in de achtertuin van de buren.  Hij gaat haar met botje begroeten en opeens zie ik hem niet meer. Ik roep hem maar geen Orion.  Als ik de tuin afzoek vind ik hem al botje knauwend achter de schuur.  Dat wordt duidelijk zijn plek want er liggen al heel wat speeltjes.

Tijd voor mijn douche en mijn "Netherlands, it's where my story begins" t-shirt.  Ook hang ik de Nederlandse vlag en wimpel uit.  Ik ben dan wel alleen, maar nog altijd grotendeels Nederlands en vier dan wel mijn eigen Koningsdag zo.  Er is vanavond weliswaar een feest op de ambassade, maar midden in de week is dat te ver weg voor ons.
Voor mijn lunch haal ik een salade van Chop't.  Ik heb die groentes soms gewoon nodig.  De meeste maaltijden, die ik eet, hebben genoeg groentes, maar de afgelopen paar dagen viel dat tegen. Natuurlijk zou ik telkens voor een salade kunnen kiezen maar daar heb ik niet altijd zin in.

Thuis geniet ik van de verschillende smaken in de salade.  Doordat het door elkaar gehakt wordt is het extra lekker.  Ik ben benieuwd wie dat concept bedacht, het is geniaal! Ieder hapje smaakt uniek.

Orion vermaakt zich in de tuin met van alles en nog wat en ik lees lekker in mijn nieuwe boek op mijn Kindle, eergisteren uitgekomen. De tijd gaat snel en ik bedenk me dat ik ook mijn blog van gisteren nog af "moet" maken.

Voor ik het weet is het tegen vijven en verkleed ik me (nog wel in een koraalkleurig oranje) om naar happy hour te gaan. Iedere maand weer is het toch hopen dat er tenminste iemand komt opdagen.  Ik neem een Uber en er is nog niemand, die ik ken.

Maakt hier helemaal niets uit, je bestelt een drankje en kijkt sport op tv. Gelukkig zie ik niet veel later Chris binnenlopen.  Als Suneeta en Dessi ook komen nemen we een paar stoelen naar een tafeltje.  Onder het genot van een lekker glas wijn praten we over van alles en nog wat.  Ook heel leuk hoe Chris het goed kan vinden met Suneeta en Dessi, die niet bij ons "gewoonlijke" groepje horen.

Voor we het weten loopt het tegen zevenen en rekenen de anderen af.  Dessi en Suneeta moeten terug naar huis en Chris heeft een boek club bijeenkomst.  Net voor iedereen vertrekt komt Rick binnenlopen.  Perfecte timing!

Het is enorm druk in de bar en de bediening waarschijnlijk daardoor veel langzamer dan gewoonlijk.  Niemand komt onze bestelling opnemen dus ik vraag een manager of we wat kunnen bestellen.  Zelfs hij moet verscheidene mensen vragen.

Uiteindelijk lukt het toch en ik bestel mijn eerste soft shell krab gerecht van het seizoen.  Rick neemt calamari en bruschetta wat er ook heerlijk uitziet.  De krabben zijn zeer goed bereid maar ik vind de groentes erbij teveel in olie drijven.  Gelukkig heb ik vanmiddag al ruimschoots mijn portie groente voor de dag op.

Als we door het winkelcentrumpje lopen zien we dat de Maplewood Grill weg is.  Dat is een beetje een schok hoewel wij het al lang een minder restaurant vonden.  Vroeger was het een Frans restaurant en twee avonden voor Kai geboren werd aten we er nog.  Ondanks dat we het al jaren niet goed meer vonden toch weer iets nostalgisch vertrokken (al die jaren was het van dezelfde eigenaren).

Thuis gaan mijn voeten omhoog en ontfermt Rick zich over Orion.  Morgen heb ik een rondleiding dus laat gaan we het zeker niet maken.  Gelukkig zorgt dit weer ervoor dat ik me stukken beter voel. Hopelijk blijft dat zo, maar het is pas april.

3 reacties:

Marion2 zei

Wat een fijne dagen weer achter de rug! Islands of Adventure is mijn favoriete park.
Haha, ik voel me in zo'n omgeving ook altijd ineens erg slank. Ik snap het ook wel:
er zijn zoveel verleidingen als je in de VS ergens rondloopt en dan ook nog zulke grote porties. Ik moet me altijd heel erg bedwingen dan.

Ik vier altijd kleinschalig Koningsdag: vlag uit, oranje tompouce eten terwijl ik voor de tv naar het Koningspaar en hun dochters kijken en eventueel daarna nog ergens rondkijken. Ik kan je dit interview met de koning, woensdagavond voor Koningsdag uitgezonden, van harte aanbevelen: http://nos.nl/artikel/2170334-kijk-hier-het-hele-gesprek-terug-met-koning-willem-alexander.html Het geeft een mooi beeld van het koningshuis nu.

Anja zei

Leuk t-shirt heb je aan. Gaan jullie naar de KBP dit jaar??
Het was leuk om Koningsdag in Nederland te vieren al vond ik de KBP in McLean altijd heel gezellig.
Ik mis het mooie weer bij jullie, hier is het fris met regelmatig regen :-(

Petra zei

@Marion - Leuk interview inderdaad!

@Anja - We gaan de KBP helaas missen want Ricks vriend wordt vijftig. Ik vind het heel erg jammer en heb zelfs overwogen om alleen te gaan, maar ik ken die mensen ook goed dus dat staat waarschijnlijk raar.