Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 02, 2017

Rustig weekendje met mooi lenteweer

Zaterdag

Om zeven uur hoor ik Orion al bezig, maar dan wordt hij weer stil.  Ik draai me ook nog een aantal keren om en Rick ligt duidelijk nog in dromenland.  Om kwart over acht begint Orion echter doordringend te piepen en Rick neemt hem gauw naar buiten.  Het duurt voor hem een stuk korter om zich presentabel te maken en het is ook ijskoud in de kamer.

Omdat ik toch al flinke hoofd- en nekpijn heb blijf ik op mijn telefoon lezen tot de verwarming aangaat.  Dan is het eindelijk lekker genoeg voor mij om op te staan.  Rick heeft intussen koffie gezet en ik maak roerei met tomaat en kaas als ontbijt.

Deze "jongeman" is 16 vandaag!

Rick heeft van alles te doen en neemt Orion mee in de van zodat ik boven kan sporten.  Dat is fijn, want met Orion los komt daar niets van en als ik hem in zijn bench doe en hij weet dat ik thuis ben blaft hij constant.  Dat is ook niet ontspannen sporten dan.

Het uur op de elliptical gaat snel met het lezen van de vele aprilgrappen online.  Sommigen zijn heel erg leuk, anderen wat flauw.  In dit artikel staan er een heel aantal en daarvan vind ik vooral Jameson om je rot te lachen, kijk die video zeker!  Ook de Cheetos oranje spray is heel grappig (goh, hoe zouden ze daarop gekomen zijn?).

Rick heeft als hij terugkomt ook een aprilgrap bedacht om de kinderen voor de gek te houden. Via onze Facebook chatgroep (Kai is niet online, helaas) vertelt hij dat hij een heel goed evaluatiegesprek had gisteren (waar).  Zijn manager was zeer tevreden over hoe Rick altijd meer doet dan nodig (ook waar).

De meisjes zijn trots op hun vader schrijven ze.  Ja, schrijft Rick vervolgens, en met mijn goede bonus heb ik Mammie eindelijk overgehaald een condominium in Aruba te kopen.  Ik doe er nog bovenop dat ik na deze winter weet dat een warm onderkomen essentieel is in de wintermaanden (is het ook, maar ik wil (nog) niet altijd dezelfde plek).

De meisjes zijn daar zo enthousiast over, Katja ziet zichzelf er al voor haar huwelijksreis heengaan, dat Rick maar gauw medelijden krijgt en "April fools..." typt.  "Evil, EVIL", antwoordt Saskia. En Katja schrijft dat ze Kevin al enthousiast had.  Goed geslaagde aprilgrap voor Rick dus!

Het is inmiddels lunchtijd en Rick moet nog dingen van de stomerij ophalen.  We besluiten dus eten te halen in hetzelfde rijtje winkels als de stomerij.  Dat betekent een dunne bagel van Manhattan Bagel voor mij en Rick haalt een gyro bij Paisano's ernaast (ja, ik weet het, een gyro van een Italiaans restaurant, Rick vindt hem wel lekker, maar de Grieken maken die natuurlijk veel beter).

Thuis genieten we van onze lunches, die van mij een dunne bagel met avocado, bacon, tomaat, sla en een pittige tomatensaus.  Het is lekker weer en ik zou voor willen zitten, maar de tuinmannen zijn bezig bij onze buren en Orion zou gek worden.  Hem alleen binnen laten is geen optie dus ik blijf ook maar binnen.
Rick gaat boodschappen doen en ik kijk mijn achterstallige afleveringen van Boer Zoekt Vrouw.  Het programma zelf is leuk (hoewel ik het liever in Nederland heb), maar de blogs erover, die ik naderhand lees, hebben me aan het lachen tot de tranen over mijn wangen rollen. 

Zo zei een dame in Texas tegen een serveerster "Me too, hoor" en merkte een van de blogsters terecht op dat zij die serveerster voor hoer (whore) uitmaakte.  Zo waar, Rick moet er ook om lachen.

Al is het heel begrijpelijk dat je zo'n "fout" maakt, natuurlijk.  Ik zal nooit vergeten dat ik in het zwembad naar mijn zusje riep dat ze moest gaan douchen (zij is tien jaar jonger dan ik) en het halve zwembad geschokt naar me keek.  "Douche" betekent hier namelijk vaginaal douchen!
Het fotothema deze eerste tien dagen is liedjes of gezegdes en mijn foto is een Engels spreekwoord: "Don't put all your eggs in one basket"

Uitdaging aanvaard (een Facebook ding), mijn kleine ikje in 1962

Als Rick thuiskomt neemt hij Orion mee de tuin in, want mijn hoofdpijn is nog steeds ergerlijk aanwezig. Mia van de achterburen geeft Orion weer heel wat broodnodige beweging.  Het is zo schattig ze langs het hek te zien rennen en tegen elkaar te horen blaffen alsof ze een gesprek hebben. 

Cosmo's blaf was vrijwel altijd hetzelfde, maar aan Orion kan ik goed horen of hij boos is, "praat" of zeurt.  Nu was Cosmo ook volgens mij nooit boos dus dat is al een verschil.  Orion is meer vocaal, dat is zeker.

We bedenken een oplossing voor het modderbad wat een groot deel van onze achtertuin is geworden.  Rick zet voorlopig wat hekken neer, maar het gras gaat niet vanzelf weer groeien.  We worden gek van de modder aan Orions poten en op het tapijt daardoor dus er moet een oplossing komen (houten vloer graag overal, maar daar krijg ik Rick niet aan).

Het is Snickers' zestiende verjaardag en Rick heeft wat lekkere dingetjes voor hem gekocht.  We denken ook even aan Meike, die deze verjaardag helaas niet haalde. Snickers lijkt nog helemaal gezond, maar met Meike en Cosmo nog vers in het geheugen weet je het maar nooit met een huisdier.

Voor het avondeten gaan we naar Earls.  Daar vinden we nog net (letterlijk want alles zit hier vol) twee stoelen aan de bar.  Ik bestel de bibimbap en ik ga echt nooit iets anders bestellen hier, zo lekker is het! Rick is ook zeer te spreken over zijn kip kerrie gerecht.  Het is een gezellige bar met leuk personeel (ik krijg allerlei complimenten over mijn nagellak).

Tegenover dit restaurant ligt Eddy V's, een sjiek visrestaurant.  Rick en ik besluiten er even binnen te gaan kijken en bedenken dat dit wel een mooie plek voor een speciale gelegenheid is. Misschien Moederdag als we vroeg genoeg zijn met reserveren wat er weleens aan kan ontbreken.

Rick laat Orion uit en ik ga lekker in mijn luie stoel liggen met de benen omhoog.  We hebben zo'n drukke winter gehad (ik klaag geen moment, want daardoor ging die ook heel snel voorbij) dat een weekend samen zonder plannen weleens lekker is.

Zondag

Orion laat alweer om kwart over acht weten dat hij naar buiten moet.  Dit is nieuw en maar goed ook, want hij dribbelde toch wel plas op het tapijt voorheen.  Rick neemt hem mee naar beneden en ik wacht weer tot de verwarming aangaat.

Opeens hoor ik Orion beneden blaffen.  Zoals ik al dacht heeft Rick hem in zijn bench gedaan om ontbijt te halen. De slimme hond weet wel degelijk dat ik nog boven ben en ik laat hem er maar gauw uit. 

Rick komt terug met ijskoffies van Starbucks en hun everything Bantam bagels voor mij.  Die bagel ballen gevuld met groente cream cheese zijn lekker, maar ik hoop dat ze hun "egg bites" weer krijgen.  In New York hadden alle Starbucks locaties die wel.

Rick gaat de tuin in en maakt hem met houtsnippers minder modderig langs het hek waar Orion de heuvel op en af rent als Deense dog Phil van de buren buiten is. Hij is vriendjes met Mia hierachter, maar Phil kan hij niet uitstaan en dat is helaas wederzijds.  Denkelijk is Orion daarom ook zo bang (want daar komt dat blaffen vandaan) voor Chuck, Phils eigenaar.

Boven op de elliptical doe ik een uur cardio.  Dan maak ik me gauw klaar en Rick ook. We willen namelijk naar de stad. Gisteren zag ik foto's van een FB vriendin en dat de kersenbloesems nog heel mooi zijn rond het Tidal Basin.  Wel jammer dat Orion (nog?) niet meekan, daarvoor is het veel te druk.

Ricks auto is wel heel fijn, want die past in de kleinste parkeerplaatsen. Daarvan vinden we er dan ook een tegenover waar we willen lunchen.  Rick laat zijn BMW i3 zichzelf inparkeren.  Ooit wil ik ook zo'n automatische auto!!

Bij GCDC (Grilled Cheese DC) krijgen we meteen een tafeltje ondanks dat het er flink druk is. Dit is een tosti voor volwassenen restaurant met een volle bar en allerlei keuzes aan tosti's.

Rick neemt er een met cheddar, jalapeno's, kip en meer.  Ik kies voor wilde paddestoelen, uien en truffel olie met taleggio (een soort Italiaanse brie), heerlijk!!!  We hebben er beiden tomatensoep bij.

Na het eten lopen we naar het Tidal Basin de menigte in.  Wat is het druk!  Ieder jaar lijkt het drukker hier, maar terecht, want de bloesems zijn ondanks de enkele bevroren boom prachtig.  Ook staat er weinig wind dus we maken mooie foto's met de blauwe lucht en reflecties.
 
 
Bij het Franklin Delano Roosevelt memorial speel ik even Pokemon Go, maar Rick heeft daar geen geduld voor en ik zie geen bijzondere Pokemon.  Ik geeft het dus maar op dit keer.

Dan ga ik maar op zoek naar de toiletten. Ik moet al sinds de lunch plassen, maar bij alle toiletten staat een enorme rij. Daar heb ik geen zin in en we lopen dan maar door.

Bij het Jefferson Memorial staat mijn blaas op springen!  Gelukkig zijn hier meer stalletjes dus ben ik gauw aan de beurt.  Waarom staan er bij vrouwentoiletten altijd rijen en mannen kunnen zo doorlopen? 
 
Intussen heb ik enorme dorst en in het gedeelte met tenten voor het Cherry Blossom Festival koopt Rick heel romantisch een flesje water voor mij.  Hij wil een diet Coke halen bij Cosi dichterbij de auto.  Ik blijf buiten wachten en het duurt zo lang dat ik bijna denk dat ik Rick gemist heb!

We rijden terug naar Vienna en halen ingredienten voor het avondeten bij Whole Foods. Thuis is Orion klaar om naar buiten te gaan en rent weer even met Mia.  Hij begint beter naar mijn "quiet" bevel te luisteren als hij blaft.  Het blijft een en al trainen, maar hij is dan ook pas tien maanden, dat vergeten Rick en ik weleens.

Rick maakt een heerlijk maal op de barbecue.  Biefstuk (filet mignon voor mij, New York strip voor Rick), gepofte aardappel en groene asperges. 

Er is hier een gezegde als iemand niet van veel exotische gerechten houdt: "He's a meat and potatoes guy".  Ik gebruik Rick dus als fotomodel voor mijn themafoto (gezegdes) van vandaag.
Rick neemt Orion mee naar beneden en ik schrijf dit blog terwijl ik naar kookcompetities op tv kijk.  Ik ben zelf helemaal geen kok, maar om de een of andere reden vind ik het ontspannend om te zien hoe anderen wel lekker kunnen koken of bakken.  Eigenlijk zou ik nu een perfecte kokkin moeten zijn na al die shows, aldus Rick.

En zo eindigt weer een leuk weekend.  Kai en Bea zijn intussen in Italie aangekomen.  Katja worstelt met haar toekomstige schoonfamilie en Saskia probeert ons nog steeds te overtuigen veganistisch te gaan eten.  Ik zie best de gezonde aspecten daarvan, maar vooral vis en kaas wil ik niet opgeven!

4 reacties:

Petr@ zei

Dat van het douchen heb ik zelf ook meegemaakt toen we in Californie waren bij familie. Toen ik zei dat ik even ging douchen moest mijn tante hard lachen en zei dat het maar goed was dat haar kinderen er niet meer waren (die spreken geen Nederlands) en vertelde toen wat het in het Engels betekent. Dat vergeet ik dus nooit meer!

Heerlijk zo'n relaxt weekend en wat een goede 1 april grap van Ricky!

Sandrah zei

Haha, maakt niet iedere Nederlander een keer de fout met douchen en hoor?! Ik heb het ook wel eens per ongeluk gezegd, net als het F-woord overigens... Oeps!

Ik snap ook nooit waarom veel vrouwen zo lang werk nodig hebben op een openbaar toilet en vraag me altijd af wat ze in vredesnaam aan het doen zijn, maar het is waarschijnlijk beter om dat niet te weten. :)

Sandra

Anoniem zei

Heerlijk weekend, vooral de zondag, en inderdaad altijd en overal rijen bij de dames toiletten. Waarom worden er neer meer toiletten gebouwd. Zeker een mannen ding ;)
Groet, Bea

Petra zei

@Petra - Het blijft grappig!

@Sandra - LOL, ja, misschien maar beter achter die gesloten deur laten

@Bea - Volgens mij wel, ja!