Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 07, 2017

TGIF, deze week is omgevlogen!

Als Rick bovenkomt maak ik ook aanstalten om op te staan.  "Ik dacht dat je uit zou slapen vanochtend", merkt Rick op.  Ja, dat was mijn plan, maar ik ben klaarwakker, van slaap geen sprake meer.  Bovendien weet ik dat mijn viervoetige duiveltje me toch niet zou laten slapen.

De wind huilt om het huis en het is scherp kouder.  Op het nieuws zie ik dat er gisteren drie tornado's zijn geweest.  De ene niet ver bij ons vandaan en twee in de stad waarvan er een op de National Mall, die een aantal kersenboompjes heeft verwoest.

Buiten ontbijten zit er dus absoluut niet in.  Ik maak mijn crackers met kaas en tomaat en intussen ziet Orion Mia in haar achtertuin.  Ik laat hem naar buiten, maar als ik hem de vijver weer zie benaderen roep ik hem terug.  Dit keer is het succesvol, maar ik vrees het ergste voor de rest van de dag.

Ondanks het winderige koele weer besluit ik eerst Orion zijn wandeling te geven.  Onderweg ziet hij allerlei onbekende dingen en weet ik dat het goed is hem nu echt verder dan een paar straten mee te nemen.


Cosmo was bang voor dingen, maar Orion ook.  Alleen trilde Cosmo en trok zich terug, terwijl Orion bravado probeert en tegen alles blaft. Ik werk er hard aan hem te laten zien dat ik al die enge dingen wel voor hem op zal lossen.  Dat gaat redelijk goed, Orion gromt even tegen een paar mannen aan de overkant, maar ik hoef mijn water"bom" maar te schudden en hij houdt op.

Heel langzaam zie ik vooruitgang, maar we zijn er nog lang niet!  Na zo'n veertig minuten zijn we weer thuis en geef ik Orion zijn verrassing in zijn bench.  Ik vertrek naar Anytime Fitness en doe vijf minuten traplopen en een half uur interval op de elliptical.

Thuis neem ik Orion mee de achtertuin in.  We oefenen een speeltje gooien en terugbrengen en dat doet hij perfect!  Verder jaag ik hem door de tuin en krijgt hij goede beweging.  Voor ik het kan voorkomen ligt hij echter weer in de vijver!! Wat zou ik willen dat we dat ding niet hadden!  Voor de hond was het al een probleem en nu nog meer.

Gelukkig is het water vrij schoon en hoef ik Orion slechts af te drogen om hem binnen te laten.  Ik ga zelf douchen, want ik heb voor de lunch afgesproken met Sara. Dit keer bij Maru, een vrij nieuwe Koreaans restaurant in Vienna.  Ik heb er een keer gegeten en wilde al lang weer terug.

Dit restaurant is nu duidelijk ontdekt door de plaatselijke Koreanen.  Ik ben blij nog een tafeltje te kunnen krijgen.  Niet veel later komt Sara ook.  We bestuderen het menu, behalve de sushi (die Koreanen ook duidelijk eten zo te zien) is het onbekend voor ons.

Sara kiest een "box" met verschillende gerechtjes, teriyaki zalm, sushi, tempura, salade, rijst en meer.  Dat vind ik te "saai" en teveel, ik kies de yukgae jang, een Koreaanse rundvleessoep met kimchi.  Die is zeer pittig, maar zo lekker!!!

Nadat we lekker gegeten hebben, ons in Korea wanend, lopen we een paar deuren verderop naar Tuesday Morning.  Dit is een ongewone winkel, die van alles en nog wat goedkoop verkoopt.  Het heet Tuesday Morning omdat ze vroeger alleen op dinsdagochtend open waren.

Het enige wat ik er vind is een discus om met Orion te gooien.  Sara heeft een aantal dingen, het is wel een leuke winkel.  Eigenlijk moet ik hier vaker rondneuzen.  Ik vind het bijzonder dat deze ongewone winkel nog steeds hier is. Langzamerhand worden de huren steeds hoger en goedkopere winkels als deze verdwijnen.

Sara en ik nemen afscheid tot volgende maand.  Ik rijd door naar Whole Foods waar ik nieuwe tulpen koop.  Bij Petco haal ik meer dingen om Orion bezig te houden en als laatste ga ik naar Michaels.  Fairyville moet ook wat vertier hebben en heeft nu dan ook een heuse draaimolen.

Orion (ik typte bijna Cosmo) ziet meteen weer zijn vriendin buiten en rent lekker langs het hek.  Als ik hem naar de vijver zie lopen roep ik hem terug en beloon hem met een stukje kaas.  Dat werkt de tweede keer echter niet en drijfnat komt hij weer boven, zucht!

Rick sms-t of we bij Pazzo Pomodoro willen gaan eten.  Dat vind ik prima op zo'n koude dag als vandaag.  Dat hebben meerdere mensen gedacht want het is er ontzettend druk!  We hebben enorm geluk dat er net een stel weggaat bij een tafeltje.

Dit restaurant is nog niet eens zo heel lang open en zo populair.  Het is omdat het echt Italiaans is tussen alle would be Italianen.  Er zijn andere authentieke Italiaanse restaurants, maar die zijn veel duurder. Dit is een stukje gewoon Italie in de voorsteden van de hoofdstad van de VS. Bea kon het ook zeer waarderen.

Terwijl we op ons hoofdgerecht wachten delen we  een prosciutto en verschillende kazen bord.  Ik bestel de gerookte zalm en zongedroogde tomaatjes penne met tomatensaus in plaats van de roomsaus waar die gewoonlijk in komt.  Het smaakt me prima!  Rick heeft een flat bread  wat er ook erg lekker uitziet. 

Als we afrekenen komen mensen vragen of ze ons tafeltje mogen hebben. Natuurlijk mag dat. Rick heeft het weleens gehad over een Nederlandse keuken restaurant openen hier (wat is dat zelfs?).  Mij niet gezien, ik wil na vijf uur niets meer te hoeven doen!

Thuis knauwt Orion blij op zijn botje en kijken wij tv.  Het is alsof er niets aan de hand is in de wereld, maar laat mijn blog jullie niet misleiden.  Ik volg alles zoveel mogelijk op de voet.  Ik vind echter dat die dingen hier geen plek hebben, tenzij ze ons direct treffen (natuurlijk doet alles dat, maar ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel).

6 reacties:

Anoniem zei

Goedemorgen. Het gaat om jouw leven in dat hoekje van de wereld en niet om alles erom heen. Het is heel erg maar bij deze aanslag denk ik al weer. Heel erg. En de rest helaas heeft ons kabinet begrip voor de actie van 45, maar als waarschuwing naar Assad. Voor de vijver ja ik denk of een hek maar springt ie vast over heen of weg het beste is. Het is in mijn ogen zo'n hond die een hindernisbaan kan doen bizar. Fijn weekend liefs

Anoniem zei

Gezellig lunchen met je vriendin. Ik ken niemand die zoveel verschillende restaurants uit probeert dan jij.
Orion is een boefje. Mijn teckels vinden de vijver ook heel boeiend. Ik heb er een net over maar Reus tilt die gewoon op om zijn balletje er in te gooien.
Fijn weekend, Bea

Wilma R zei

Goedemorgen, jouw blog gaat over jouw leven en ik vind het super leuk om te lezen zonder alle ellende in de wereld erin te hieven lezen...misschien een tip als vervanging van de waterzakjes voor Orion...mijn buurvrouw gebruikt een blikje met wat bierdopjes erin als "bom" om te gooien als de hond gedrag vertoont wat gecorrigeerd moet worden...,misschien is dat iets voor je in plaats van de zware zakjes water mee te slepen....fijn weekend!

Petr@ zei

Fijn dat Orion in stapjes vooruit gaat. Maar die vijver is wel echt vervelend lijkt me zo. Misschien een idee iets over de vijver te plaatsen, een rooster ofzo? Mijn ouders hadden dat toen ik de kinderen nog klein had.

Pascale zei

Een restaurant openen? Ik vind het al zo'n rottaak om voor onszelf telkens een avondmaaltijd te bedenken en koken, ik moet er niet aan denken dat ik zoiets als beroep zou moeten doen! :)

En wat betreft wereldnieuws, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb het juist nodig om op jouw blog regelmatig te lezen over een "gemiddeld" leven, er komt dagelijks al zoveel ellende op ons af.

Petra zei

@Anoniem - Helemaal goed gezien allemaal. Rick is nog hard bezig Orion te weren, maar als er zo'n enorm hek omheen moet kan die vijver net zo goed weg, maar ja, dat ben ik

@Bea - Al die restaurants zijn ook onder onze neus, vijf minuten rijden weg. Die vijver is een probleempje.

@Wilma - Dat is een goede tip, ik ga het eens uitproberen!

@Petra - Er zat een net over, maar daar sprong hij ook op :(

@Pascale - Nooit geen restaurant voor mij, ik eet graag, maar die stress, nee! En zo denk ik er ook over.